Klopt Nieka, ik had het idee dat het verder op in het topic over andere tickets ging dan waar mee gestart was, omdat ik las dat anderen ook via amsterdam heen reizen en alleen terug naar Dusseldorf, vandaar mijn reactie. Al zou Dusseldorf voor ons niet heel handig zijn, dan is een enkele reis london- amsterdam mogelijk wel een goede optie als het prijsverschil zo groot is.
Ik probeer het te snappen, maar het lukt me niet alleen...
Waarom kiezen zoveel mensen om te vertrekken vanaf Amsterdam en te landen op Düsseldorf? Het lijkt me zo'n heisa om nog eens vliegtickets richting Amsterdam te kopen en die andere vlucht richting Düsseldorf op jullie te laten wachten, terwijl je in een ander vliegtuig gaat stappen. Of meld je je netjes af voor de vervolgvlucht?
Waarom vlieg je dan niet ook gewoon op de heenweg via Düsseldorf? Voordeel: goedkoper dan een extra ticket kopen en qua reistijd maakt het niet zoveel uit (op de autorit van en naar het vliegveld na dan natuurlijk) en je laat geen vlucht voor niks op jou wachten.
@Laura&Edwin, als je als eindbestemming Dusseldorf kiest dan scheelt dat gewoon enorm veel geld. Als je vanuit Londen een enkeltje Amsterdam neemt ben je maximaal 100 euro p.p. kwijt en dan ben je nog veel goedkoper uit dan al die andere mogelijkheden.
Daarnaast laat je het vliegtuig niet wachten want de incheck balies gaan vaak 30 minuten voor vertrek dicht, mocht je dan niet ingecheckt zijn ben je een 'no show' en wordt er geen rekening meer met jou gehouden. Het kan zelfs nog gunstig voor die maatschappij uitpakken omdat ze deze stoelen nog kunnen verkopen op het laatste moment. Wist je trouwens dat heel veel vluchten standaard overboekt zijn? Ze calculeren altijd 'no shows' in. Mocht het een keer voorkomen dat iedereen wel komt opdagen dan moeten ze die personen flink betalen, maar dat is het risico van het vak.
bigsurf schreef:Heb net 4 tickets geboekt via cheapoair.com. Dank voor de tips hier!
Van 24 jul tot 14 aug. Heen Amsterdam - Manchester, terug Londen - Düsseldorf.
Totaal $3134, 2318EUR. 580 euro per persoon
Even kijken of we vanuit Londen naar Amsterdam kunnen vliegen..
Nu nog de exacte reisroute, de auto en de hotels. Op naar de andere topics op deze site
Nu ook vanaf Gatwick naar Amsterdam via Easyjet tickets geboekt. Is 250 euro voor ons vieren.
De reden dat we geen retour Düsseldorf - Las Vegas hebben geboekt is dat deze tickets vanaf 660 euro per stuk zijn en dan moeten we drie weken parkeren betalen (100 euro). Nu we met Easyjet terug naar Amsterdam vliegen hoeven we ook geen transfer van Gatwick naar Stansted te regelen (iets van 100 pond). En Schiphol kunnen we gebracht en gehaald worden.
Als je inderdaad geen transfer hebt en je auto niet hoeft te parkeren bij het ene vliegveld en wel bij het andere, dan krijg je inderdaad een groot prijsverschil. Ik was eigenwijs en heb net toch nog even gekeken Wat de Düsseldorftickets zouden kosten (2 volwassenen en 2 kinderen) en dat is gemiddeld €623,- per ticket. Scheelt dus € 40,- per ticket. Een ticket voor 4 personen met Easyjet kost dus € 250,-. De prijsverschillen zijn dan minimaal als je op beide vliegvelden moet parkeren. Dan gaat het dus om wat je gemakkelijk vind. En die keuze kan ik me na jullie uitleg wel iets beter voorstellen.
En de vlucht laten wachten geldt natuurlijk alleen als je weer inchecked...
Teuntje schreef:En wij wonen 20 minuten rijden van schiphol af, dan is Düsseldorf erg ver...
ik zag dat jullie ook op 17 juli via manchester vliegen.
ik heb op internet redelijk wat negatieve ervaringen gevonden over het overstappen op manchester met name over het met een busje naar een andere hal moeten om daar boarding pas te halen.
heb jij hier toevallig info over ? (of iemand anders)
Wij hebben net ook geboekt,vertrek op 31 juli via Amsterdam en 21 aug weer terug op Dusseldorf,maar ik wil nog kijken om terug tickets via Londen naar Amsterdam te boeken of we boeken nog 2 nachtjes een hotel in Londen,daar zijn we ook nog nooit geweest!
Prijs 545€!!!
Wel super spannend want wij zijn nog nooit die kant opgeweest,alleen 4x in Florida,dus we moeten nog een planning maken enz
@ONYX666 Nee, alleen op dit forum zag ik er een topic over. Ach, het halve vliegtuig moet zo onderhand overstappen, dus dat zal wel goed komen. Heb jij al gekeken of je stoelen kon kiezen bij virgin atlantic? Ik dacht dat dat pas 90 dagen van tevoren kan, maar ik had wat problemen met het vinden van mijn boeking, vanwege een tussenvoegsel in mijn achternaam, dus ik weet het niet zeker.
Teuntje schreef:@ONYX666 Nee, alleen op dit forum zag ik er een topic over. Ach, het halve vliegtuig moet zo onderhand overstappen, dus dat zal wel goed komen. Heb jij al gekeken of je stoelen kon kiezen bij virgin atlantic? Ik dacht dat dat pas 90 dagen van tevoren kan, maar ik had wat problemen met het vinden van mijn boeking, vanwege een tussenvoegsel in mijn achternaam, dus ik weet het niet zeker.
Heb klm stoelen al kunnen reserveren
Virgin atlantic wel geprobeerd maar kon inderdaad pas 90 dagen van te voren
bigsurf schreef:
Nu ook vanaf Gatwick naar Amsterdam via Easyjet tickets geboekt. Is 250 euro voor ons vieren.
Je weet dat je bij het missen van dat vliegtuig een nieuw ticket moet aanschaffen?
Inderdaad. Maar als we dit vliegtuig zouden missen (4 uur overstaptijd) hadden we ook het vliegtuig naar Düsseldorf gemist en waren we sowieso in de problemen gekomen... Living on the edge!
Let er ook op dat je koffers vanuit Amerika standaard worden doorgelabeld naar je Europese eindbestemming. Je checkt namelijk in voor je hele reis, niet voor een onderdeel ervan. Kortom: het vliegtuig van Londen naar DD staat *sowieso* op je te wachten, met je koffers erin.
Als je in Amerika bij het afgeven van je tassen al aankondigt met opzet het laatste onderdeel van je vlucht te willen missen en je koffers dus niet wil laten doorlabelen naar DD, loop je de kans dat je hele ticket gecanceld wordt, of dat je moet bijbetalen. Klinkt idioot, maar het is de standaard procedure: zoek online naar 'hidden city ticketing''.
(De Antwerpenroute is een soortgelijk voorbeeld: als je het treindeel overslaat en rechtstreeks vanuit Schiphol vertrekt, neemt KLM dat niet licht op)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Je krijg je koffers toch sowieso in Londen omdat je van Gatwick naar Stansted moet verhuizen? Volgens mij worden ze dus ook niet doorgelabeld. Kan iemand dat bevestigen?
Als je in Londen van luchthaven (niet terminal) wisselt, moet je inderdaad zelf eerst je koffers ophalen en ze meenemen naar het volgende vliegveld. Maar als je aankomst- en vertrekluchthaven (op de terugweg!) dezelfde is, worden ze wél doorgelabeld.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Goed om te weten Bello! Ik begrijp nu dat wij Dusseldorf-gangers van geluk mogen spreken. Wij krijgen automatisch in Londen onze koffers terug, omdat we van luchthaven moeten wisselen. Moet ik het nog melden bij Air Berlin, denk je? Ik vermoed dat het niet nodig is. Als de Amsterdam-gangers kiezen voor een no show richting Dusseldorf wordt niemand benadeeld. De gates sluiten, de reis die doorgaat is gewoon door ons betaald en de overgebleven passagiers hebben meer ruimte.
Bash schreef:Wist je trouwens dat heel veel vluchten standaard overboekt zijn? Ze calculeren altijd 'no shows' in. Mocht het een keer voorkomen dat iedereen wel komt opdagen dan moeten ze die personen flink betalen, maar dat is het risico van het vak.
Klopt, ze hebben ons in AMS een keer 600$ PP reistegoed + hotel overnachting in AMS aangeboden indien we 1 dag later wilden vertrekken. We hebben het toen niet gedaan omdat we door wilden, maar achteraf hadden we het natuurlijk moeten doen (was US-airways trouwens).
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.