bigsurf schreef:
Inderdaad. Maar als we dit vliegtuig zouden missen (4 uur overstaptijd) hadden we ook het vliegtuig naar Düsseldorf gemist en waren we sowieso in de problemen gekomen... Living on the edge!
Wat er bedoelt wordt is dat je zelf nieuwe tickets zult moeten kopen mocht je de Easyjet vlucht niet halen, terwijl je op de vlucht naar Düsseldorf gratis op een latere vlucht gezet zou zijn omdat deze onderdeel uitmaakt van je oorspronkelijke reis. (je kunt in dat geval natuurlijk alsnog gebruik maken van de oorspronkelijke vlucht)
Living on the edge kan je dus wat extra geld kosten.
bigsurf schreef:
Nu ook vanaf Gatwick naar Amsterdam via Easyjet tickets geboekt. Is 250 euro voor ons vieren.
Je weet dat je bij het missen van dat vliegtuig een nieuw ticket moet aanschaffen?
Heb echt geen aandelen in EasyJet, maar kijk eens naar de voorwaarden op hun website. Over het verzetten van een online boeking of het kiezen voor een andere vlucht of later tijdstip het volgende:
"Een online boeking gemaakt door een Geregistreerd Lid kan overgedragen worden naar een andere vlucht met easyJet via de website. De wijzigingen moeten meer dan twee uur voor het geplande vertrekuur van de vlucht worden voltooid."
Dat zou ik nog even goed controleren, want bij de FAQ van Easyjet staat wel zoiets, maar niet helemaal gelijk aan wat jij net noemt:
Unfortunately we are unable to offer a refund if you miss your flight. In some circumstances, such as for medical reasons, your travel insurance will cover the cost of any flight you miss.
However, we recognise this can happen due to exceptional circumstances, such as a bereavement, and would wish to consider offering you an easyJet Flight Voucher at such a difficult time. These decisions are made at the discretion of our Customer Service Team and will only be considered if the bereavement relates to an immediate family member, for example a partner, child, parent or sibling. Should you be in the unfortunate situation of suffering such a bereavement in your immediate family, you should send a scanned copy of the death certificate to us by clicking on 'Submit a question' on this page, along with details of your booking reference and date of birth.
If you miss your flight for another reason, for example if you are held up in traffic or by other transport problems getting to the airport, then as long as you arrive at the airport within 2 hours of the scheduled departure of your original flight, you can transfer onto the next available flight by paying a Rescue Fee.
If you arrive at the airport 2 hours after the scheduled departure of your original flight then you will need to make a new booking.
Mijn citaat staat op de Nederlandse website van EasyJet, maar ook het citaat van de wereldwijde website is niet in tegenspraak met de Nederlandse. Er staat dat je opnieuw een ticket moet nemen wanneer je twee uur te laat bent. In het Nederlands staat: als je uiterlijk twee uur voor de oorspronkelijke vertrektijd een wijziging doet on line, dan mag dat. Lijkt mij ook niet meer dan logisch. We hebben het hier over een veredelde buslijn met vijf pendeldiensten per dag. Een online wijziging kost je 2,5% van de ticketprijs, dat weer wel.
Family5 schreef:In het Nederlands staat: als je uiterlijk twee uur voor de oorspronkelijke vertrektijd een wijziging doet on line, dan mag dat. Lijkt mij ook niet meer dan logisch. We hebben het hier over een veredelde buslijn met vijf pendeldiensten per dag.
Het verbaast mij dat er zo flexibel mee omgegaan wordt, zeker door een low-budgetmaatschappij. Ik heb daar niet eerder van gehoord.
Maar goed, fijn dat het kan. Heb je misschien een linkje waar dit terug te vinden is? Dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan
9.1.1 Passagiers kunnen hun vluchten wijzigen (dit wil zeggen de datum, tijdstip en de route van de vlucht) tegen de betaling van een administratiekost per passagier en per vlucht (zie onze Tarieven en Prijzen alsmede het verschil tussen het oorspronkelijke tarief en het laagst mogelijke tarief voor de vlucht op het tijdstip van de wijziging). Indien het nieuwe tarief lager is dan het oorspronkelijke tarief, wordt het verschil niet terugbetaald.
9.1.2 Een online boeking gemaakt door een Geregistreerd Lid kan overgedragen worden naar een andere vlucht met easyJet via de website. De wijzigingen moeten meer dan twee uur voor het geplande vertrekuur van de vlucht worden voltooid.
9.1.3 Een boeking kan telefonisch bij onze klantenservice worden omgeboekt naar een andere easyJet vlucht op voorwaarde dat de omboeking minstens twee uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht dient te zijn afgehandeld. Hiervoor kunt u ook terecht bij de verkoop- of klantenservicebalie op de luchthaven zelf, waarvoor geldt dat de omboeking minstens één uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht dient te zijn afgehandeld.
Het is dus mogelijk, maar je betaalt administratiekosten & het verschil tussen je oorspronkelijke tarief en huidige tarief van de vlucht. Dat zal áltijd een heel stuk hoger liggen. Voor 5 personen ben je dan zomaar nog een paar honderd euro kwijt. Je moet dan ook nog eens in de tijd dat je vertraging op loopt moeten regelen dat je via internet je boeking kunt wijzigen én er moet maar plek zijn op de volgende vlucht. Is dat niet zo dan moet je nog een dag in Londen blijven en ben je zelf verantwoordelijk voor die kosten.
Sluit me aan bij het antwoord van 'lotgenoot' @bigsurf aan @mtl eerder in dit topic:
bigsurf schreef:
Inderdaad. Maar als we dit vliegtuig zouden missen (4 uur overstaptijd) hadden we ook het vliegtuig naar Düsseldorf gemist en waren we sowieso in de problemen gekomen... Living on the edge!
Mocht er dus vertraging zijn en de wijziging bij Easyjet zou voor ons hoog uitpakken (wat volgens mij niet zo is) dan hou ik vast aan onze eigen tickets naar Dusseldorf. Daarvoor hebben we wel garantie. Komen we via een omweg met de trein naar huis.
Gister avond toch maar onze kans gegrepen en voor 580 euro p.p. tickets geboekt bij Cheapoair.com voor de route AMS-MAN-LAS en terug LAS-LGW (overstappen naar Stansted) STN-DUS van 24 juli 2014 tot 12 augustus 2014. Omdat we die laatste vlucht naar Dusseldorf niet nemen gelijk tickets geboekt voor LGW-AMS voor 65 euro p.p. met British Airways. Totaal voor deze reis 645 euro p.p. kwijt, we wilden eerst wachten op de prijzen van Arkefly voor deze periode maar gingen er eigenlijk wel van uit dat deze prijs niet te overtreffen is.
Ook ik heb geboekt vandaag, eerst stress ivm te laag credit card plafond, maar vanmiddag toch gelukt! Ams-london-LV en terug LV-Manchester-Dus, 3volwassenen en 1kind voor gemiddeld 535 euro per persoon! Wauw, helemaal blij! wij moeten ws wel naar Dusseldorf doorvliegen omdat we niet van vliegveld wisselen in Manchester en de koffers dus doorgelabeld worden. vanaf Dusseldorf zijn we in ruim twee uur in Amsterdam (thuis) met de trein voor zo'n 50 euro met zijn vieren. Met taxikosten erbij ( overstap in London) blijven we nog ruim onder de 600 euro. Dat scheelt enorm, kunnen we weer wat extra's mee doen tijdens onze reis.
Laatst gewijzigd door Hest op 15 okt 2013, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zat toevallig wat te klikken, maar je kunt voor dat geld in juli ook zonder van vliegveld te wisselen heen en weer. Zag net do 18-7 tot do 14-8 voor 635 euro (DUS-MAN-LAS / LAS-LGW-DUS).
Nog even over die tickets van Easyjet van Londen naar Amsterdam. Ik zie alleen standaard prijzen en als ik de flexprijzen aanvink, zijn die niet beschikbaar. Ik krijg de indruk dat alleen die flextickets te wijzigen zijn en gratis ruimbagage toestaan, en dat je bij de standaardprijzen nog extra moet betalen voor je ruimbagage en niets kan wijzigen.
Family5 en bigsurf, hebben jullie standaardtickets geboekt?
@Teuntje kijk is naar tickets van British Airways, waren voor mij goedkoper omdat daar al een koffer van 23kg p.p. is inbegrepen. Ik vlieg zelf ook met British Airways van LGW-AMS.
Maar die gaat pas om 18.00 uur, terwijl we om 10.30 uur landen. Easyjet gaat om 14.00 uur, dat komt beter uit.
De voorwaarden die family5 aangehaalde ging toch over de standaardtarieven. Ik heb wel bagage bijgeboekt , waardoor ik toch wel meer kwijt ben dan 250 euro.
Ja klopt die gaat pas 18:00, ik heb die gekozen omdat je eerst door de paspoortcontrole moet en daarna op je bagage moet wachten op LGW en ook weer moet inchecken. Ik was bang dat het bij vertraging krap kan worden om die van Easyjet te halen, ook ik zou meer geld kwijt zijn door extra toeslag te moeten betalen voor meer bagage.
Teuntje schreef:Nog even over die tickets van Easyjet van Londen naar Amsterdam. Ik zie alleen standaard prijzen en als ik de flexprijzen aanvink, zijn die niet beschikbaar. Ik krijg de indruk dat alleen die flextickets te wijzigen zijn en gratis ruimbagage toestaan, en dat je bij de standaardprijzen nog extra moet betalen voor je ruimbagage en niets kan wijzigen.
Family5 en bigsurf, hebben jullie standaardtickets geboekt?
Inderdaad standaard tickets en 3x een koffer (voor 4 personen). Kwam uit op 250 euro totaal.
Zelf heb ik nog niet geboekt, mijn limiet was deze maand bereikt Komt later wel, er gaan van af Gatwick dagelijks vluchten naar Amsterdam. De kosten van British Airways en EasyJet ontlopen elkaar nauwelijks: 240 tot 250 euro voor vier personen inclusief bagage.
Het probleem is dat je bij Easyjet 'maar' 20 kg mee mag nemen voor dat bedrag en bij British Airways 23 kg. Met Virgin en KLM waar de heenreis en terugreis mee gevolgen worden mag je ook 23 kg meenemen. Als je met z'n 4en gaat mag je dus totaal 12kg meer meenemen als je met British Airways terugvliegt vanaf Gatwick of je moet 55,38 euro bijbetalen bij Easyjet om 23kg p.p. mee te mogen nemen (voor 2 personen, voor 4 personen is dit 110,76 euro). Let daar even op
Heb zelf ook voor deze optie gekozen. In totaal voor 648 euro pp geboekt via Skyscanner en dan Tripair.
Dit was de goedkoopste reis die ik kon vinden voor heen op 13 juli en terug op 4 augustus.
Wel met overnachting in London omdat de vlucht van Gatwick naar LV op 14 juli gaat. Voordeel is dan wel dat deze vlucht geheel overdag is dus niet slapen in het vliegtuig.
Overnachting in Gatwick voor 43 pond (4 persoonskamer) is ook niet duur. Plus dan nog twee keer taxi van Heathrow naar Gatwick en op de terugweg van Gatwick naar Heathrow voor 60 pond per trip. Dus alles bij elkaar voor ca. 700 euro pp.
Voor de terugweg wel voor een iets langere overstaptijd gekozen, nl 6:50 ipv 4:30 uur. Misschien wel te ruim maar liever dan stressen als het vliegtuig vanuit LV te laat arriveert op Gatwick.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.