Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Butterfly: Eindelijk naar het zuidwesten
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Butterfly: Eindelijk naar het zuidwesten
Wij hebben een keer met de tent gekampeerd op Gouldings en een keer in de cabin. Het was destijds echt superheet met de tent vandaar dat we de keer daarna de cabin hebben genomen. Ik vind ze juist erg leuk, die pipohuisjes. Natuurlijk is het allemaal niet zo luxe maar wij vonden het erg leuk.
Wij hadden eerst ook de "regel" dat we alleen kampeerden als we minimaal 2 nachten bleven maar de laatste keer hebben we ook voor 1 overnachting de tent gebruikt. Het is ook zo allemaal weer ingepakt.
Wij hadden eerst ook de "regel" dat we alleen kampeerden als we minimaal 2 nachten bleven maar de laatste keer hebben we ook voor 1 overnachting de tent gebruikt. Het is ook zo allemaal weer ingepakt.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
hoi !
wij zijn met 3 tieners:2 van 15 en 1 van 17 rondgereden en hebben enkele plaatsen bezocht die jij ook wil gaan bezoeken.
kijk even op onze blog: http://mooieherinneringen.wordpress.com/ , het is een beetje zoeken want de oudste berichten beginnen onderaan (zoals je misschien wel weet).
Sedona is SUPER met zijn Slide Rock State Park (maar na 1,5 uur is het dan ook weer goed geweest), in Zion Angels Landing doen, die tieners vinden dat super (wel zeer vroeg gaan, anders krijg je de zon op je kop) en The Narrows konden ze wel tot het einde volhouden !
Lees maar eens..
wij zijn met 3 tieners:2 van 15 en 1 van 17 rondgereden en hebben enkele plaatsen bezocht die jij ook wil gaan bezoeken.
kijk even op onze blog: http://mooieherinneringen.wordpress.com/ , het is een beetje zoeken want de oudste berichten beginnen onderaan (zoals je misschien wel weet).
Sedona is SUPER met zijn Slide Rock State Park (maar na 1,5 uur is het dan ook weer goed geweest), in Zion Angels Landing doen, die tieners vinden dat super (wel zeer vroeg gaan, anders krijg je de zon op je kop) en The Narrows konden ze wel tot het einde volhouden !
Lees maar eens..
Laatst gewijzigd door markro op 13 okt 2013, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar verslag werkend gemaakt.
Reden: Link naar verslag werkend gemaakt.
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Bedankt voor je reactie en tips Rietje. Jouw kinderen waren bijna dezelfde leeftijd als de mijne van de zomer zijn ( 17 en 14). Ik ga je reisverslag zeker lezen!
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij hebben in Monument Valley in het View hotel gezeten in 2012, een beetje prijzig maar wat een zicht heb je daar, ongelooflijk.
Voor de GC hebben wij in Tuba City in het Moenkopi hotel gezeten op nog geen uurtje rijden van de South Rim, goed hotel met zwembad en een ontbijt.
Grt Hans
Voor de GC hebben wij in Tuba City in het Moenkopi hotel gezeten op nog geen uurtje rijden van de South Rim, goed hotel met zwembad en een ontbijt.
Grt Hans
- butterfly
- Amerika-expert
Dank je wel voor je tips Hans. Ik heb gisteren avond de Maswik lodge in de grand canyon gereserveerd, de cabin op Goulding campground in Monument valley, en een tipi bij Ruby's inn in Bryce. Al deze dingen kunnen nog geannuleerd worden als we toch iets anders willen. Verder heb ik het travelodge motel in page gereserveerd.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou de cabin in Monument Valley ook afraden. We zijn daar weggevlucht door een vliegenplaag en het huisje was erg vies. Verder vonden wij de North campground in Bryce meer dan geweldig (ligging fantastisch en zeer goedkoop) en de camping van Ruby's waar de Tipi's bij staan vonden we veel te commercieel en duur. De Tipi's staan aan de weg. als je maar één nacht wil kan je ook aan de Best Western denken (op steenworp afstand van Ruby's) Ik zou een dag Page eraf halen en die plakken aan Bryce. Ik begrijp dat je af en toe rust wil inbouwen en die zou ik niet nemen in Page. In Page heb je zeker dingen die de moeite waard zijn om te bezoeken maar het is er ook vreselijk warm.
Grappig he ? Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen en probeer daar dan maar weer iets uit te filteren.
Veel plezier met de voorbereidingen.
groetjes,
Monique
Grappig he ? Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen en probeer daar dan maar weer iets uit te filteren.
Veel plezier met de voorbereidingen.
groetjes,
Monique
- butterfly
- Amerika-expert
Ik las op de weblog van Rietje Swinnen, maar daarvoor zag ik het ook al op hun site, dat je in Bryce een korte paardrijtour van anderhalf uur kunt doen. Mijn jongste heeft vroeger op paardrijles gezeten, en leek dit wel wat. Is deze paardrijtour ook te doen voor mensen die nog nooit op een paard gezeten hebben?
En heeft iemand de "show"tijdens het eten in ruby's inn gedaan? Is dat een aanrader of juist niet?
Heeft iemand eventueel ook daar de tour met de jeeps gedaan? ( het zijn niet echt jeeps, maar goed)
En heeft iemand de "show"tijdens het eten in ruby's inn gedaan? Is dat een aanrader of juist niet?
Heeft iemand eventueel ook daar de tour met de jeeps gedaan? ( het zijn niet echt jeeps, maar goed)
-
- Amerika-ontdekker
Het paardrijden kan zéker, ook al heb je nog nooit paardgereden. Je gaat vooral in stap, en af en toen in draf als je paard/muilezel wat achter geraakt.koen en Dries hadden nog nooit op een paard gezeten en zijn er niet afgevallen, die vonden zich een beetje 'Marlboro-mannen (dus die mannnen voelden zich goed in hun vel!)
Het is zo mooi en je komt op plaatsen waar de voetgangers niet komen. Achteraf had onze 17-jarige meid wel wat pijn aan de binnenkant van haar benen, maar zij is dan ook echt niet sportief !
De Bryce Rainbow Tour is gratis en kan je reserveren aan de ingang van het Ruby's Inn. dan ga je hélemaal tot achteraan het park (daar komt de gewone shuttle-bus ook niet) én krijg je privé-uitleg van de chauffeur.(die speelt trouwens mee in het bandje dat daar optreedt) .
Dat bandje heet de 'Ebenezer's Barn & grill en tijdens hun show kan je ook wat eten.
Het is zo mooi en je komt op plaatsen waar de voetgangers niet komen. Achteraf had onze 17-jarige meid wel wat pijn aan de binnenkant van haar benen, maar zij is dan ook echt niet sportief !
De Bryce Rainbow Tour is gratis en kan je reserveren aan de ingang van het Ruby's Inn. dan ga je hélemaal tot achteraan het park (daar komt de gewone shuttle-bus ook niet) én krijg je privé-uitleg van de chauffeur.(die speelt trouwens mee in het bandje dat daar optreedt) .
Dat bandje heet de 'Ebenezer's Barn & grill en tijdens hun show kan je ook wat eten.
- butterfly
- Amerika-expert
Dank je wel Rietje. Jullie hebben daar dus gegeten onder begeleiding van de muziek. Was dat de moeite waard? En smaakte het ook? Het is niet per definitie goedkoop, maar als het lekker is en het is een leuke avond dan heb ik het er wel voor over
Heb ik nog een vraag over de Warner bros studio tour. Als ik op de site krijg zie ik alleen maar van alles over Harry Potter. Is deze studiotour alleen maar over Harry Potter? Niemand in ons gezin heeft ooit wat Harry Potter gehad, dus dan lijkt het me zinloos daarheen te gaan. Zou er ook iets over andere films zijn, dan is het wel leuk (bijv lord of the rings en the Hobbit is wel helemaal gevolgd)
Wie weet hier iets meer over?

Heb ik nog een vraag over de Warner bros studio tour. Als ik op de site krijg zie ik alleen maar van alles over Harry Potter. Is deze studiotour alleen maar over Harry Potter? Niemand in ons gezin heeft ooit wat Harry Potter gehad, dus dan lijkt het me zinloos daarheen te gaan. Zou er ook iets over andere films zijn, dan is het wel leuk (bijv lord of the rings en the Hobbit is wel helemaal gevolgd)
Wie weet hier iets meer over?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen wij er waren was er in het museum wel iets over Harry Potter te zien maar dat was toen ook alles. Ik weet niet waar jij hebt gekeken, maar ik zie bij de VIP Studio tour niet direct iets over Harry Potter staan.
Het is wel lastig om te zegen wat je te zien krijgt; dat hangt af van wat er op dat moment opgenomen wordt. Toen wij er waren konden we bijvoorbeeld maar een deel van de set van de Gillmore girls zien omdat op een ander deel gefilmd werd. Elke rondleiding is daarom uniek. Wij vonden het een geweldige rondleiding, zie hier voor ons verslag.
Marianne
Het is wel lastig om te zegen wat je te zien krijgt; dat hangt af van wat er op dat moment opgenomen wordt. Toen wij er waren konden we bijvoorbeeld maar een deel van de set van de Gillmore girls zien omdat op een ander deel gefilmd werd. Elke rondleiding is daarom uniek. Wij vonden het een geweldige rondleiding, zie hier voor ons verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
o sorry hoor, misschien een misverstandje, maar wij zijn NIET naar de avond geweest, we hebben wél de rodeo gedaan, maar ik hoorde allerlei gejuig en handgeklap vanuit de plaats komen waar de show plaats vond, dus ik denk wel dat het een toffe avond was daar. wat het eten betreft, kan ik er zeker niet over meespreken.. 

- butterfly
- Amerika-expert
O, okee, maakt niet uit. Ik zal wel kijken wat we zullen doen ( de lijst met leuke activiteiten wordt steeds langer haha) De rodeo is er wo t-m vr las ik, wij zijn er op een dinsdagavond dus dan is de rodeo er helaas niet.
Marianne, ik zal even kijken waar ik gekeken had. Ik had gewoon op google warner bros studio tour ingevoerd en toen kwam ik bij deze tour uit. Link zal ik nog wel plaatsen ( heb nu even geen tijd om uitgebreid te zoeken)
Marianne, ik zal even kijken waar ik gekeken had. Ik had gewoon op google warner bros studio tour ingevoerd en toen kwam ik bij deze tour uit. Link zal ik nog wel plaatsen ( heb nu even geen tijd om uitgebreid te zoeken)
- butterfly
- Amerika-expert
Het grootste gedeelte van onze overnachtingen ligt inmiddels vast, ik zit alleen even met sequoia.
Meestal wordt hier de wuksachi lodge genoemd, maar die vind ik als wij er zijn wel erg prijzig: 250 dollar per nacht. Ik zie ook de Cedar Grove lodge voor 130 euro. Is er iemand die hier al eens heeft overnacht? Is de ligging hiervan ook goed?
Meestal wordt hier de wuksachi lodge genoemd, maar die vind ik als wij er zijn wel erg prijzig: 250 dollar per nacht. Ik zie ook de Cedar Grove lodge voor 130 euro. Is er iemand die hier al eens heeft overnacht? Is de ligging hiervan ook goed?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens op de kaart van het park om de ligging van de lodges te zien (op http://www.nps.gov/seki, bij de links aan de linkerkant).
Wij hebben vorig jaar in Cedar Grove overnacht en 2 nachten in Grant Grove. Cedar Grove ligt prachtig en de kamers zijn prima. Grant Grove heeft basic cabins maar ook weer een prima ligging, voor zowel Kings Canyon als Sequoia. Ik weet niet waar jij kijkt gezien de prijs in euro's, wij boeken altijd rechtstreeks, zie de NP-site onder plan your visit. Volgens mij is 130 euro aardig duur.
Marianne.
Wij hebben vorig jaar in Cedar Grove overnacht en 2 nachten in Grant Grove. Cedar Grove ligt prachtig en de kamers zijn prima. Grant Grove heeft basic cabins maar ook weer een prima ligging, voor zowel Kings Canyon als Sequoia. Ik weet niet waar jij kijkt gezien de prijs in euro's, wij boeken altijd rechtstreeks, zie de NP-site onder plan your visit. Volgens mij is 130 euro aardig duur.
Marianne.
- butterfly
- Amerika-expert
Ik heb ook op de site van het park zelf gezocht. Daar staan 3 plaatsen met accomodaties. Ik heb de cabins en luxe tenten ook gezien, maar als ik daarvoor kies kunnen we net zo goed op een camping onze eigen tent opzetten. Ik vind het gewoon geen prettig idee dat er kans op bear activity is ( je moet je eten immers ook in bearboxes doen), ik weet nu al dat ik dan geen oog dicht doe en alle geluidjes hoor. (dat heb ik in huis al als ik alleen ben, dus ik weet van mezelf hoe paranoia ik kan zijn...)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar wij overnacht hebben waren geen bearboxes. De cabins bij Grant Grove zijn houten huisjes. Daar hoef je je geen zorgen te maken. Bij de Wuksachi Lodge kun je net zo goed een beer tegenkomen.
Marianne
Marianne
- butterfly
- Amerika-expert
Dat snap ik, maar in een tent lig je net even kwetsbaarder vind ik
Ik ga nog even kijken, bedankt voor je antwoord.

Ik ga nog even kijken, bedankt voor je antwoord.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoel geen tenten, kijk eens in ons 2013-verslag voor foto's (5 juni en 8 juni).
Marianne
Marianne
- butterfly
- Amerika-expert
Bedankt voor je link Marianne (ik had je blog trouwens al eerder gelezen). We hebben alles even afgewogen, en inmiddels toch de Cedar Grove lodge geboekt. In jullie blog staat dat jullie een plekje met picknicktafel hadden, zat dat bij je kamer dan of lees ik het verkeerd?
Nu alleen nog onze overnachtingen in Sedona en Las Vegas boeken, dan hebben we alle slaapplaatsen geregeld. (en dan kan ik gaan beginnen met de activiteiten onderweg...)
Nu alleen nog onze overnachtingen in Sedona en Las Vegas boeken, dan hebben we alle slaapplaatsen geregeld. (en dan kan ik gaan beginnen met de activiteiten onderweg...)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de foto bij 5 juni kun je de picknicktafels (met Martin eraan, voor onze kamer) zien. Als je op de foto klikt krijg je een grote versie. De rivier loopt zo ongeveer van waar de foto is genomen.
Ik vond het erg mooi daar, maar zorg er wel voor je je er op tijd bent als je daar nog wilt eten, en dat je zelf je ontbijtspullen meeneemt als je niet wilt wachten tot ze open zijn 's ochtends.
Marianne
Ik vond het erg mooi daar, maar zorg er wel voor je je er op tijd bent als je daar nog wilt eten, en dat je zelf je ontbijtspullen meeneemt als je niet wilt wachten tot ze open zijn 's ochtends.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1404 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf
-