Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Georganiseerde parkrangertochten en paardrijden.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Georganiseerde parkrangertochten en paardrijden.

Bericht door MvdBrink »

Wij (gezin met 2 meiden van 18 en 15 jaar) gaan in 2014 voor de tweede keer naar Amerika.
Dit jaar wordt het NY-SF-LA. De reis is al helemaal geboekt en besproken, maar nu ben ik aan het kijken voor allerlei uitstapjes. Mijn oudste dochter studeert biologie in Nijmegen. Ze kan ook niet wachten om alle dieren en parken te gaan zien. Nu kwam ik op een reissite over het Zion park tegen, dat je hier georganiseerde trips kon bespreken met een ranger. Je ging dan heel vroeg de bossen in met de ranger om te proberen verschillende diersoorten te zien en uitleg te krijgen over de fauna en diersoorten. Nu is mijn vraag, of iemand hier ervaring mee heeft en waar ik die eventueel kan boeken. Kan er niets verder over vinden.
Ook rijden ze allebei paard en willen ze graag een tocht maken ergens in een park (Zion of Page). Wij (de ouders) zijn iets minder enthousiast over paardrijden. Weet iemand een betrouwbare manege waar mijn twee dochters kunnen paardrijden? Het gaat er mij dan vooral om, dat ik ze veilig met zijn tweeën kan laten gaan met een betrouwbare gids. Anders zullen wij er toch aan moeten geloven en ook de rijlaarzen moeten aantrekken. :roll:
Vind het trouwens een super forum en heb al veel tips verzameld!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Georganiseerde parkrangertochten en paardrijden.

Bericht door Martin & Marianne »

Wat leuk dat jullie je wat meer willen verdiepen in de parken; de meeste mensen hebben geen tijd voor zoiets. In alle parken zijn er rangeractiviteiten. Die hebben verschillende onderwerpen, en qua tijdsduur kan het variëren van een half uur tot meerdere uren. De meeste rangeractiviteiten zijn gratis, maar er zijn ook betaalde activiteiten. Je kunt daarvoor het beste de NPS-site bekijken zodra deze weer in de lucht is. Voor Zion is dat http://www.nps.gov/zion.
Met paardrijden in Zion heb ik geen ervaring, maar we hebben wel in Yosemite en Yellowstone gereden. Er is dacht ik een minimum leeftijd om zonder ouder te kunnen gaan rijden, maar ik vermoed dat jullie dochters oud genoeg zijn. Ik heb beide keren om die reden wel mee moeten rijden, maar als het niet hoeft is het echt niet nodig, die tochten zijn niet gevaarlijk. Bij de meeste tochten ga je alleen maar stapvoets. Ook hiervoor zul je de NPS-site moeten bekijken, er is een manege in het park, tegenover de lodge. Op deze site kun je ook al iets vinden: http://www.zionlodge.com/activities/park-activities/
Ik weet niet of je bij Page kunt paardrijden. Als jullie naar Monument Valley gaat is dat ook wel een mooie locatie om te rijden.
En in Bryce heb je ook allerlei mogelijkheden, zie daarvoor bijvoorbeeld http://www.rubysinn.com.

Marianne
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door MvdBrink »

Bedankt voor de snelle reactie! :clap:

Marianne
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Ik weet niet of veel veranderd is, want het is natuurlijk al 25j geleden, maar toen ben ikzelf als 12 jarige gaan paardrijden met mijn ouders, zonder mijn ouders, met een vriendin van 11 jaar oud. Toen was dat geen probleem.
rietje swinnen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door rietje swinnen »

In Zion kan je zo ook al zelf veel dieren zien: herten , eekhoorns, kolibrie's, salamanders allerhande.. ook de planten zijn er mooi!
In Bryce hebben we paardgereden en dat was écht leuk !We hadden de tour van 1, 5uur genomen en dat was lang genoeg. Je kon op het gemak veel zien, zonder 1 stap zelf te moeten doen. je kreeg ook wat uitleg van de gids .Wij hadden dit geboekt via Ruby's Horseback Adventures. Onze 2 mannen hadden nog nooit op een paard gezeten hadden en zij vonden het SUPER !
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer