je kent het wel... 'The American Dream'. Hij is bij mij ook toegeslagen, en ik krijg hem gewoon NIET uit mijn hoofd.
Ik heb echt een hekel gekregen aan dit land, Nederland dus. Het weer, de mogelijkheden, de regels, de grootte, het muntgeld, de politiek...
Ik voel me nu echt een zeurende Nederlander waar we nogal om bekend staan.
Ik heb, ondanks dat ik nu 18 jaar ben, al 2 keer in Amerika geweest. De eerste keer was 4 jaar terug. We zijn toen 4 weken
met een camper het hele westelijke gedeelte doorgereden. Een woord: BREATHTAKING! Tevens zijn we afgelopen zomer
2,5 week naar New York en Florida geweest (tevens een tour). Dit was tevens een cadeau voor het behalen van mijn HAVO diploma.
Sindsdien weet ik het zeker: DIT is mijn land. Dit is waar ik wil leven.
Ik heb een tijdje op het internet zitten zoeken, maar veel informatie is al een aantal jaar oud. Ik vraag me af hoe het nu zit.
De 'legale' manieren zullen vrij weinig veranderd zijn. Daarom vraag ik me af hoe het op het moment staat met de illegale manieren.
Wat zijn de mogelijkheden hierin? Als ik een vlucht boek en het land binnenkom (met een toeristenvisum?) dan verloopt dit visum na
een bepaalde tijd. Zou het niet mogelijk zijn om binnen die tijd een baan te zoeken (zwart uiteraard) en onderdak te kunnen vinden?
Dit dan uiteraard ook zwart. Vervolgens hier blijven en dus dit visum laten verlopen. Maar ik heb natuurlijk hier ook familie, en het
kan niet zo zijn dat ik die dan nooit meer zie... Ik zal dus af en toe terug moeten. Ik weet ook dat dit word geregistreerd als je
illegaal / overdue in amerika bent geweest. Maar voor hoelang mag je er dan niet meer in?
Ik zie het anders somber in... Ik zou het echt dood graag willen en er ontzettend veel voor over hebben.
Ik ben vooral geïnteresseerd in Californië. En nee, dit niet vanwege de beroemdheden etc. Alles trekt me gewoon. De natuur...
Het strand om te zonnen... De bergen voor de wintersport... Het klimaat het hele jaar door. De taal, uiteraard! Hetzelfde klimaat
is ongeveer te vinden in Spanje, maar dan zit je dus met de Spaanse taal... En mijn Engels is aardig goed te noemen. (Dit hoor ik tenminste van anderen)
Tevens trekken Canada en Australië mij ook niet echt, ook al is dat veel makkelijker.
Op het moment heb ik een tussenjaar omdat ik een studie had gekozen die toch niet bleek te zijn wat ik had verwacht... Is het niet een beter idee
om JUIST volgend jaar iets te gaan studeren waar in Amerika veel vraag naar is? Is de kans dan aanzienlijk groter?
In ieder geval, ik hoor graag jullie opvattingen hierover...
Alvast bedankt