Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Stephen: Eerste reis naar Amerika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Eerste reis naar Amerika
Ik had je al naar mijn reisverslagen verwezen; daar kun je ook lezen welke viewpoints wij hebben bezocht. Yaki Point is inderdaad een uitzondering, de overig viewpoints op dat deel zijn wel bereikbaar met de auto. Je bent dan in het park.
Liggen de overnachtingen al vast? Miscshien goed om da eens de hele route incl overnachtingen te vermelden? Als de overnachtingen nog niet vast liggen zou je kunnen overwegen om bij de GC te overnachten, het wordt anders wel erg krap als je van Page naar Bullhead City moet rijden e nog iets van de GC wilt zien. Ik neem aan dat je in Page ook nog wel iets wilt doen.
Marianne
Liggen de overnachtingen al vast? Miscshien goed om da eens de hele route incl overnachtingen te vermelden? Als de overnachtingen nog niet vast liggen zou je kunnen overwegen om bij de GC te overnachten, het wordt anders wel erg krap als je van Page naar Bullhead City moet rijden e nog iets van de GC wilt zien. Ik neem aan dat je in Page ook nog wel iets wilt doen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hallo,EstherAnna77 schreef:Haha, nee ik woon er (nog) niet ( zit nu in de greencard procedure voor 2014). Ben wel reisleider geweest in die buurten en dus vele malen het zuidwesten doorkruist.
Klopt, als je na Cameron de 64 West oprijd dan kom je bij de Desert View entrance van GC NP en kun je de Rim volgen en dan weer de 64 South via Tusayan naar Williams. Ruim tijd om dan bij Kingman te komen via Old '66
Blij te lezen dat jullie toch de GC mee willen nemen. Dat doet mijn reishart goed
Ik heb het ook even nagezocht het lijkt inderdaad dat Yaki point niet toegankelijk is met prive voertuig op de Desert View drive. Maar dat is de enige.
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/d ... -drive.htm
(julie gaan dan van oost naar west en niet zoals in deze beschrijving van NPS.GOV van West naar Oost ) Desert View is dus waar je het park inkomt en hier kun je direkt ook je auto neerzetten voor een eerste blik op de Canyon.
Ja het is dan die Desset vieuw drive. Is gewone weg (gratis dus?) of heb je inkom betaald ervoor? als je van cameron komt.
Ken je "bedrock city" parkje over flinstones. is dit de moeite?
M'n vriendin vind dit interessant, enkel komen we krap in tijd.
dus: Page (Antelope canyon lower) rond 8 u al doen. Duurt 1u30 (50min in de canyon) rest onderweg want je vertrekt uit page met 4x4.
- dessert vieuw
- bed rock city
- williams
- seligman
- die plaats in seligman om iets te eten
- hackberry
- kingman (hotel)
Teveel op één dag zeker hé?
Dag nadien is:
Kingman -> Oatman -> Yermo (Galico ghost town) -> Los Angeles (Hotel)
eerder tussen in dag ervoor nog slapen en iets bijnemen zeker? bv slapen in Williams?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je betaalt entree voor het park, dus de Desert View Drive kun je niet gratis rijden. Ik denk dat de entree voor de Grand Canyon 20 of 25 dollar is. Als je meerdere parken gaat bezoeken kan een America the Beautiful pas (80 dollar) handig zijn.
Ik had gevraagd of er de hotels al vastlagen, maar als ik je laatste bericht lees is dat niet zo? Dan zou ik zeker bij de GC een overnachting plannen. Kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com voor de mogelijkheden in het park. Williams kan ook, het is maar net waar je je tijd voor uit wilt trekken. Nogmaals; kijk eens naar mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag voor de route van Page naar de grand Canyon. Dan krijg je ene idee van de tijd die dat kost en van wat je kunt doen onderweg.
Zet hier eens je route van dag tot dag neer, dan kunnen we beter helpen.
Marianne
Ik had gevraagd of er de hotels al vastlagen, maar als ik je laatste bericht lees is dat niet zo? Dan zou ik zeker bij de GC een overnachting plannen. Kijk eens op http://www.grandcanyonlodges.com voor de mogelijkheden in het park. Williams kan ook, het is maar net waar je je tijd voor uit wilt trekken. Nogmaals; kijk eens naar mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag voor de route van Page naar de grand Canyon. Dan krijg je ene idee van de tijd die dat kost en van wat je kunt doen onderweg.
Zet hier eens je route van dag tot dag neer, dan kunnen we beter helpen.
Marianne
- EstherAnna77
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je nagaat dat Page - Kingman non stop via GC en de snelweg al zo'n 6 uur gaat duren dan lijkt me dat wel een hele lange dag als je al die stops gaat doen.
GC entrance fee Private vehicle is $25
Wat Marianne adviseert lijkt me dan ook een goed idee, om in GC of Williams te overnachten. Dan kun je je tijd nemen in de Grand Canyon. En de dag erna de Old route '66 dingen op je gemak bezoeken.
Ik ben altijd langs "Bedrock" gereden, maar nog nooit gestopt dus ik kan je er niks over vertellen helaas. Het schijnt een stukje Americana te zijn waar je je voor $5 dollar een uurtje kan vermaken.
Misschien inderdaad even handig om je route/aantal dagen wat je momenteel in het hoofd hebt even te posten zodat we een beter idee hebben
GC entrance fee Private vehicle is $25
Wat Marianne adviseert lijkt me dan ook een goed idee, om in GC of Williams te overnachten. Dan kun je je tijd nemen in de Grand Canyon. En de dag erna de Old route '66 dingen op je gemak bezoeken.
Ik ben altijd langs "Bedrock" gereden, maar nog nooit gestopt dus ik kan je er niks over vertellen helaas. Het schijnt een stukje Americana te zijn waar je je voor $5 dollar een uurtje kan vermaken.
Misschien inderdaad even handig om je route/aantal dagen wat je momenteel in het hoofd hebt even te posten zodat we een beter idee hebben
“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor” – Mark Twain
DV2014 selected. Hopelijk in lente 2014 richting Santa Rosa, CA!!!!
DV2014 selected. Hopelijk in lente 2014 richting Santa Rosa, CA!!!!
-
- Amerika-ontdekker
Dit is het zowat.
Enkel tussen LA en SF is het nog wat zoeken, over de rest zijn we best tevreden.
Las Vegas
DAG 1
-Landen in Las Vegas in Namiddag 17U
-Inchecken
-Las Vegas ‘s avonds ontdekken
overnachting: Las Vegas
-----------------------------------------
DAG2
-Las Vegas “The Strip” (klein Venetië,…)
-Hoover Dam (Van Vegas, 32miles, 51km, 45min rijden)
-Blue man show of David Copperfield
------------------------------------------
DAG3
-Zion National Park ($25,€18.44) “Zion Canyon Scenic Drive” 6,6 mijl (10km) lang met shuttlebussen
overnachting:
DAG4
-Bryce Canyon (77 miles, 124km, 1u30) ($25,€18.44) 1 weg, noord-zuid 29km (enkel) met enkele vertakkingen met uitkijkpunten max 35Mph (55Km/u)
-Horseshoebend in Page (152, 243km 2u40)
overnachting: PAGE
DAG5
-Lower Antelope Canyon Page (161ml, 258km, 3u van Bryce) ($35,€25)
-Grand Canyon
-Cameron Trading Post ( souvenirs)
-Flinstones Bedrock City
overnachting: WILLIAMS
DAG6
-Oatman Stadje met rondlopende ezels (27miles, 43km, 40min)
-Yermo “Calico Ghost Town” (164miles, 262km, 2u46 van Oatman)
-Los Angeles (126miles, 201km 2u)
overnachting: LA
DAG 7
- Hollywood
-Voormiddag: Hollywood Tour met Bus (3u, $54, 40€/pp)
-Walk of Fame
-Hollywood museum
-Madame Tussauds ($22.36, €16.47/pp)
-‘s avonds China Town (gaan eten?)
DAG 8
-Universal Studios (Alle attracties, Shows, Rides $84, €61/pp)
DAG 9
-Solvang Typisch Deens stadje (128miles, 204km 2u11)
-San Simeon Hearst Castle Historical Monument (133mls,212km 2u)
-Modanna’s Inn (reastaurant/chocolatier/hotel)
-Moonstone Beach (gezellig en mooi uitzicht)
overnachting: San Simeon
DAG 10
-Sequoia National Park
overnachting: FRESNO
DAG 11
-Rijden richting San Fransisco vanuit Fresno/Visalia (188miles,300km 3u)
-Onderweg nog bezichtingen
overnachting: SF
DAG 12
-Bezoek Alcatrez Island (Dagticket $38, €28/pp) Fisherman Wharf Pier 33: vanaf 9u30, 15min ferry, zolang op eiland als je wil, gemiddeld +/-2u (elk half uur een ferry terug)
-Pier 39 met zeehonden dicht bij vertrek naar Alatraz &
33 restaurants en zo'n 100 winkeltjes (500m pier 33)
-Kabeltram “Powell & Hide” over Hyde street zicht op Alcatraz) + langs Lombard street naar Union Sqaure en terug 6u30 – 24u30 elke 6-15min
-Alamo Square (huisjes)
-Adress mrs Doubtfire: Address: 2640 Steiner Street, San Francisco, California, USA
Adres: Fulton St. at Steiner St., Western Addition, San Francisco, CA
- Cable Car Museum (gratis!!!)
1201 Mason Street, San Francisco, CA 94108 (Nob Hill)
DAG 13
-Golden Gate Bridge
-Walt Disney Family Museum
Adres: 104 Montgomery St, The Presidio, San Francisco, CA 94129
-Twin Peaks
Adres: Christmas Tree point rd, San Francisco, CA 94114
(uizicht over heel San Francisco!!)
-16th Ave Tiled Steps Project
Adres: Moraga Street Between 15th and 16th Avenue, San Francisco
-Magowan's Infinite Mirror Maze adres: Pier 39, 918 D Avenue, San Francisco, CA (Fisherman's Wharf)
-Aquarium of the Bay
Adres:The Embarcadero at Beach St., Pier 39, San Francisco, CA 94133
DAG 14 Naar huis
Enkel tussen LA en SF is het nog wat zoeken, over de rest zijn we best tevreden.
Las Vegas
DAG 1
-Landen in Las Vegas in Namiddag 17U
-Inchecken
-Las Vegas ‘s avonds ontdekken
-----------------------------------------
DAG2
-Las Vegas “The Strip” (klein Venetië,…)
-Hoover Dam (Van Vegas, 32miles, 51km, 45min rijden)
-Blue man show of David Copperfield
DAG3
-Zion National Park ($25,€18.44) “Zion Canyon Scenic Drive” 6,6 mijl (10km) lang met shuttlebussen
overnachting:
DAG4
-Bryce Canyon (77 miles, 124km, 1u30) ($25,€18.44) 1 weg, noord-zuid 29km (enkel) met enkele vertakkingen met uitkijkpunten max 35Mph (55Km/u)
-Horseshoebend in Page (152, 243km 2u40)
overnachting: PAGE
DAG5
-Lower Antelope Canyon Page (161ml, 258km, 3u van Bryce) ($35,€25)
-Grand Canyon
-Cameron Trading Post ( souvenirs)
-Flinstones Bedrock City
overnachting: WILLIAMS
DAG6
-Oatman Stadje met rondlopende ezels (27miles, 43km, 40min)
-Yermo “Calico Ghost Town” (164miles, 262km, 2u46 van Oatman)
-Los Angeles (126miles, 201km 2u)
DAG 7
- Hollywood
-Voormiddag: Hollywood Tour met Bus (3u, $54, 40€/pp)
-Walk of Fame
-Hollywood museum
-Madame Tussauds ($22.36, €16.47/pp)
-‘s avonds China Town (gaan eten?)
DAG 8
-Universal Studios (Alle attracties, Shows, Rides $84, €61/pp)
DAG 9
-Solvang Typisch Deens stadje (128miles, 204km 2u11)
-San Simeon Hearst Castle Historical Monument (133mls,212km 2u)
-Modanna’s Inn (reastaurant/chocolatier/hotel)
-Moonstone Beach (gezellig en mooi uitzicht)
overnachting: San Simeon
DAG 10
-Sequoia National Park
overnachting: FRESNO
DAG 11
-Rijden richting San Fransisco vanuit Fresno/Visalia (188miles,300km 3u)
-Onderweg nog bezichtingen
DAG 12
-Bezoek Alcatrez Island (Dagticket $38, €28/pp) Fisherman Wharf Pier 33: vanaf 9u30, 15min ferry, zolang op eiland als je wil, gemiddeld +/-2u (elk half uur een ferry terug)
-Pier 39 met zeehonden dicht bij vertrek naar Alatraz &
33 restaurants en zo'n 100 winkeltjes (500m pier 33)
-Kabeltram “Powell & Hide” over Hyde street zicht op Alcatraz) + langs Lombard street naar Union Sqaure en terug 6u30 – 24u30 elke 6-15min
-Alamo Square (huisjes)
-Adress mrs Doubtfire: Address: 2640 Steiner Street, San Francisco, California, USA
Adres: Fulton St. at Steiner St., Western Addition, San Francisco, CA
- Cable Car Museum (gratis!!!)
1201 Mason Street, San Francisco, CA 94108 (Nob Hill)
DAG 13
-Golden Gate Bridge
-Walt Disney Family Museum
Adres: 104 Montgomery St, The Presidio, San Francisco, CA 94129
-Twin Peaks
Adres: Christmas Tree point rd, San Francisco, CA 94114
(uizicht over heel San Francisco!!)
-16th Ave Tiled Steps Project
Adres: Moraga Street Between 15th and 16th Avenue, San Francisco
-Magowan's Infinite Mirror Maze adres: Pier 39, 918 D Avenue, San Francisco, CA (Fisherman's Wharf)
-Aquarium of the Bay
Adres:The Embarcadero at Beach St., Pier 39, San Francisco, CA 94133
DAG 14 Naar huis
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Stephen: Eerste reis naar Amerika
kan iemand beoordelen of dit te doen is?
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hoi,
Op zich denk ik wel te doen. Ik wil wel opmerken dat ik het jammer vind dat jullie alleen de uitzichtpunten van Bryce bezoeken. Het is meer dan geweldig om er even in te lopen ( bijna buitenaards ) en dan hoef je geen wandelaar te zijn. Als ik dit topic lees vermoed ik dat je je verkijkt op de natuur in het Zuid Westen. Deze is zo niet-Europees dat je je ogen uitkijkt. Ook als je geen hiker bent. Wij gebruiken google maps om de afstanden te berekenen. Wij hebben als maximum 500 kilometer per dag. En dit uiteraard niet dag na dag
groetjes,
Monique
Op zich denk ik wel te doen. Ik wil wel opmerken dat ik het jammer vind dat jullie alleen de uitzichtpunten van Bryce bezoeken. Het is meer dan geweldig om er even in te lopen ( bijna buitenaards ) en dan hoef je geen wandelaar te zijn. Als ik dit topic lees vermoed ik dat je je verkijkt op de natuur in het Zuid Westen. Deze is zo niet-Europees dat je je ogen uitkijkt. Ook als je geen hiker bent. Wij gebruiken google maps om de afstanden te berekenen. Wij hebben als maximum 500 kilometer per dag. En dit uiteraard niet dag na dag

groetjes,
Monique
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind het persoonlijk allemaal tot aan LA erg snel. Je hebt erg weinig tijd voor Zion. Ook voor Bryce, want je moet nog naar Page. Grand Canyon ga je snel doorheen en de rit Williams - La, via route66 is een monsterrit.
Na Los Angeles ben ik de draad kwijt...Van La rij je naar San Simeon, dan komt vanaf daar het mooiste stuk van de kustroute tussen LA en San Francisco.......en die doe je dan weer niet omdat je ineens naar sequoia gaat, maar dan ook nog eens door dat park heenvliegt en overnacht in Fresno? En dan naar San Francisco. Pak dan 2 dagen sequoia en haal San simeon eruit.
Schrijf je complete route eens van dag tot dag uit zonder al die tekst, dus
1) naar Las Vegas
2) las vegas
3) las vegas - Zion
4) Zion - Bryce Canyon - Page
5) Page - Grand Canyon - Williams
Etc. Etc.
Dan zie je de rijdagen veel beter.
Succes met plannen
Na Los Angeles ben ik de draad kwijt...Van La rij je naar San Simeon, dan komt vanaf daar het mooiste stuk van de kustroute tussen LA en San Francisco.......en die doe je dan weer niet omdat je ineens naar sequoia gaat, maar dan ook nog eens door dat park heenvliegt en overnacht in Fresno? En dan naar San Francisco. Pak dan 2 dagen sequoia en haal San simeon eruit.
Schrijf je complete route eens van dag tot dag uit zonder al die tekst, dus
1) naar Las Vegas
2) las vegas
3) las vegas - Zion
4) Zion - Bryce Canyon - Page
5) Page - Grand Canyon - Williams
Etc. Etc.
Dan zie je de rijdagen veel beter.
Succes met plannen
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik heb je route even in een schema gezet, dat leest handiger.
DAG 1 naar LV
DAG2 LV
DAG3 LV - Zion (overnachten kan in vb Springdale)
DAG4 Zion via Bryce naar Page
DAG5 Page via Grand Canyon naar Williams (wij zijn hier ooit gestopt voor mijn zoon van 12, Bedrock is iets voor kinderen)
DAG6 Williams - LA
DAG 7 LA
DAG 8 LA - Universal
DAG 9 LA - San Simeon
DAG 10 San Simeon via Sequoia National Park naar Fresno
DAG 11 Fresno (nog via Sequoia?) naar SF
DAG 12 SF
DAG 13 SF
DAG 14 Naar huis
Eigenlijk heb je helemaal geen tijd voor Sequoia NP. In tegenstelling tot andere parken moet je hier wandelen om iets te zien. Die tijd hebben jullie er niet.
Ik zou het dan ook uit de reis laten en die dagen anders besteden.
DAG 1 naar LV
DAG 2 LV
DAG 3 LV - Zion (overnachten kan in vb Springdale)
DAG 4 Zion via Bryce naar Page
DAG 5 Page naar Grand Canyon
DAG 6 GC via Williams, Seligman, Hackberry naar Kingman
DAG 7 Kingman - LA
DAG 8 LA
DAG 9 LA - Universal
DAG 10 LA - San Simeon
DAG 11 San Simeon via Monterey naar SF (hier is het mooiste stuk van hwy 1 http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 51#p709833 - http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 37#p648539 - http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 013-14.pdf
DAG 12 SF
DAG 13 SF
DAG 14 Naar huis
Groetjes,
Ingrid
DAG 1 naar LV
DAG2 LV
DAG3 LV - Zion (overnachten kan in vb Springdale)
DAG4 Zion via Bryce naar Page
DAG5 Page via Grand Canyon naar Williams (wij zijn hier ooit gestopt voor mijn zoon van 12, Bedrock is iets voor kinderen)
DAG6 Williams - LA
DAG 7 LA
DAG 8 LA - Universal
DAG 9 LA - San Simeon
DAG 10 San Simeon via Sequoia National Park naar Fresno
DAG 11 Fresno (nog via Sequoia?) naar SF
DAG 12 SF
DAG 13 SF
DAG 14 Naar huis
Eigenlijk heb je helemaal geen tijd voor Sequoia NP. In tegenstelling tot andere parken moet je hier wandelen om iets te zien. Die tijd hebben jullie er niet.
Ik zou het dan ook uit de reis laten en die dagen anders besteden.
DAG 1 naar LV
DAG 2 LV
DAG 3 LV - Zion (overnachten kan in vb Springdale)
DAG 4 Zion via Bryce naar Page
DAG 5 Page naar Grand Canyon
DAG 6 GC via Williams, Seligman, Hackberry naar Kingman
DAG 7 Kingman - LA
DAG 8 LA
DAG 9 LA - Universal
DAG 10 LA - San Simeon
DAG 11 San Simeon via Monterey naar SF (hier is het mooiste stuk van hwy 1 http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 51#p709833 - http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 37#p648539 - http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 013-14.pdf
DAG 12 SF
DAG 13 SF
DAG 14 Naar huis
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het opvallendste is inderdaad de omweg naar Sequoia. Ik weet niet in hoeverre je je ingelezen hebt. Wat wil je daar gaan bezoeken? Het kost je zo'n 5 uur extra aan reistijd vergeleken met de route langs de kust, en dan nog de tijd ter plekke. Als je langs de kust rijdt kun je nog naar Monterey (Cannery Row, Fisherman's wharf, Aquarium, whalewatchen, Mission in Carmel, etc) en de mooie ruige kust bij Big Sur zien. Maar goed, dat is een afweging die jullie moeten maken.
Verder zou je eens kunnen kijken of je bij zion (Springdale) wilt overnachten en Bryce op doorreis wilt bezoeken, of dat het handiger is om meteen door te rijden naar Bryce, dus op deze manier:
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Bryce (via Zion)
4 Bryce - Page
5 Page - Williams
6 Williams - Los Angeles
Je hebt in bij Zion alleen over de bus, maar het is natuurlijk prachtig om daar een wandeling te gaan maken. Als je dat niet wilt doen kun je nog doorrijden en bij Bryce overnachten. Bryce is namelijk het mooiste tegen de avond en in de vroege ochtend. Je kunt dan bij aankomst het park in en de volgende ochtend ook nog, en dan meteen door naar Page. Op die manier kun je in Page ook nog iets meer doen dan alleen Antelope Canyon. Zie voor Bryce en Page ons 2013-verslag. En ook voor de rit naar de GC. Maar ik had er al eerder naar verwezen zie ik, ik weet niet of je er iets mee hebt gedaan? Voor Bryce vind ik de hele weg niet noodzakelijk; je kunt je beperken tot het deel bij Sunrise, Sunset en Inspiration Point.
Zie voor de wandelmogelijkheden in de parken mijn wandelsite.
Marianne
Verder zou je eens kunnen kijken of je bij zion (Springdale) wilt overnachten en Bryce op doorreis wilt bezoeken, of dat het handiger is om meteen door te rijden naar Bryce, dus op deze manier:
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Bryce (via Zion)
4 Bryce - Page
5 Page - Williams
6 Williams - Los Angeles
Je hebt in bij Zion alleen over de bus, maar het is natuurlijk prachtig om daar een wandeling te gaan maken. Als je dat niet wilt doen kun je nog doorrijden en bij Bryce overnachten. Bryce is namelijk het mooiste tegen de avond en in de vroege ochtend. Je kunt dan bij aankomst het park in en de volgende ochtend ook nog, en dan meteen door naar Page. Op die manier kun je in Page ook nog iets meer doen dan alleen Antelope Canyon. Zie voor Bryce en Page ons 2013-verslag. En ook voor de rit naar de GC. Maar ik had er al eerder naar verwezen zie ik, ik weet niet of je er iets mee hebt gedaan? Voor Bryce vind ik de hele weg niet noodzakelijk; je kunt je beperken tot het deel bij Sunrise, Sunset en Inspiration Point.
Zie voor de wandelmogelijkheden in de parken mijn wandelsite.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- 1 volledige dag BRYCE is toch genoeg? we zouden er al zijn rond 10u en je kan toch makkelijk 's avonds inchecken in PAGE dus kan je makkelijk pas om 17u pas vertrekken uit BRYCE naar PAGE?
(zodat we nog kunnen rondlopen in de namiddag)
- Voor Zion is dit toch Idem?
- GC is ook ongeveer een dag. Desert view drive in voormiddag,middag, namiddag GC Village? en dan doorrrijden om te gaan slapen Willams, of verder als dat mogelijk is
Wat betreft LA-SF zijn we nog niet uit. Wil eerst Lv->LA in orde krijgen.
(zodat we nog kunnen rondlopen in de namiddag)
- Voor Zion is dit toch Idem?
- GC is ook ongeveer een dag. Desert view drive in voormiddag,middag, namiddag GC Village? en dan doorrrijden om te gaan slapen Willams, of verder als dat mogelijk is
Wat betreft LA-SF zijn we nog niet uit. Wil eerst Lv->LA in orde krijgen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eén volledige dag Bryce is inderdaad genoeg. Maar jij hebt geen volledige dag Bryce. Ik weet niet waar je op dag 3 wilt overnachten, maar als dat Springdale is (en daar ben ik even van uitgegaan) dan rij je op dag 4 van Springdale naar Bryce en dan naar Page. Als je vroeg vertrekt kun je er inderdaad om 10 uur zijn, maar dat betekent wel dat je inderdaad vroeg moet vertrekken, en dat je bijvoorbeeld geen tijd meer besteedt aan Zion (zoals de Canyon Overlook Trail die je onderweg nog tegenkomt). En inderdaad kun je nog vrij laat vertrekken naar Page.
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat het juist mooi is om bij Bryce te overnachten. Dat betekent niet dat je er méér tijd moet doorbrengen, maar dat je de overnachtingen anders indeelt. Daarom verwijs ik ook naar mijn verslagen; ik ben er in 2011 ook tegen de avond gekomen en de volgende dag vrij vroeg weer vertrokken. Dit jaar hetzelfde; tegen de avond aangekomen en de volgende ochtend vertrokken. Dus wel een overnachting maar geen volledige dag.
Als je 's morgens uit Bryce vertrekt kun je onderweg naar Page nog iets doen. Als je pas om 5 uur uit Bryce vertrekt heb je daar geen tijd meer voor. Een bezoek aan bijvoorbeeld Antelope Canyon en Horseshoe bend moet dan de volgende ochtend en dan kom je niet voor de middag al bij de GC. Ik denk dat je te weinig rekening houdt met reistijden, en tijd om boodschappen te doen, te eten en nog eens iets te bezoeken onderweg. En ik zeg het nog maar eens; juist daarom raad ik aan om reisverslagen te lezen; om je een idee te geven hoe het in de praktijk gaat in plaats van in theorie.
Ik weet niet wat je bij Zion hebt gepland, je geeft weinig informatie over wat je leuk vindt en of je wilt wandelen. Voor je bezoek aan Zion noem je alleen de shuttlebus. Als dat het enige is dat je wilt doen kun je dezelfde dag doorrijden naar Bryce.
Waar je overnacht is dus afhankelijk van wat je allemaal wilt doen. Bryce onderweg van Zion naar Page doen kan wel, dan heb je meer tijd voor Zion, en minder tijd voor Page, en ook weer minder tijd voor de GC.
Marianne
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat het juist mooi is om bij Bryce te overnachten. Dat betekent niet dat je er méér tijd moet doorbrengen, maar dat je de overnachtingen anders indeelt. Daarom verwijs ik ook naar mijn verslagen; ik ben er in 2011 ook tegen de avond gekomen en de volgende dag vrij vroeg weer vertrokken. Dit jaar hetzelfde; tegen de avond aangekomen en de volgende ochtend vertrokken. Dus wel een overnachting maar geen volledige dag.
Als je 's morgens uit Bryce vertrekt kun je onderweg naar Page nog iets doen. Als je pas om 5 uur uit Bryce vertrekt heb je daar geen tijd meer voor. Een bezoek aan bijvoorbeeld Antelope Canyon en Horseshoe bend moet dan de volgende ochtend en dan kom je niet voor de middag al bij de GC. Ik denk dat je te weinig rekening houdt met reistijden, en tijd om boodschappen te doen, te eten en nog eens iets te bezoeken onderweg. En ik zeg het nog maar eens; juist daarom raad ik aan om reisverslagen te lezen; om je een idee te geven hoe het in de praktijk gaat in plaats van in theorie.
Ik weet niet wat je bij Zion hebt gepland, je geeft weinig informatie over wat je leuk vindt en of je wilt wandelen. Voor je bezoek aan Zion noem je alleen de shuttlebus. Als dat het enige is dat je wilt doen kun je dezelfde dag doorrijden naar Bryce.
Waar je overnacht is dus afhankelijk van wat je allemaal wilt doen. Bryce onderweg van Zion naar Page doen kan wel, dan heb je meer tijd voor Zion, en minder tijd voor Page, en ook weer minder tijd voor de GC.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik begrijp dat je niet gelijk de hele route van dag tot dag in 1 keer wilt plannen maar ik denk wel dat je de grote lijnen voor de hele trip in 1 keer moet bekijken.
Zoals reeds gezegd, kost Sequoia je heel veel tijd om ernaar toe te rijden en je hebt heel weinig tijd om er iets te zien.
Daarom zou ik het eruit laten. Zo win je ook een dag in je route en die kan je dan in het begin ergens gebruiken. Daar doe je echt heel veel op enkele dagen.
Je moet ook nog wat tijd hebben ter plaatse om te kunnen genieten van hetgeen je ziet.
Bij de GC is het bv heel mooi om de zonsondergang en zonsopgang mee te maken. Dus is dat ook een betere overnachtingsplaats dan Williams.
DAG 1 naar LV
DAG 2 LV
DAG 3 LV - Zion (overnachten kan in vb Springdale) - namiddag Zion
DAG 4 Zion via Bryce naar Page - tegen 10u in Bryce en rond 17 u doorrijden naar Page
DAG 5 Page naar Grand Canyon - vm Antelope Canyon en Horseshoe Bend en dan naar GC, hier kan je dan tegen 13u zijn, uitzichtpunten bekijken en zonsondergang
DAG 6 GC via Williams, Seligman, Hackberry naar Kingman - zonsopgang en dan via Williams, route 66 naar Kingman (of nog verder naar Needles rijden)
DAG 7 Kingman - LA - vanuit Kingman of Needles via vb Bagdad Cafe in Newberry Springs en eventueel Calico (bij Barstow) naar LA
DAG 8 LA
DAG 9 LA - Universal
Optie zonder Sequoia:
DAG 10 LA - San Simeon
DAG 11 San Simeon via Monterey naar SF : dit is het mooiste stuk van hwy 1
- http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 51#p709833
- http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 37#p648539
- http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 013-14.pdf
DAG 12 SF
DAG 13 SF
DAG 14 Naar huis
Optie met Sequoia:
DAG 10 LA - Sequoia - overnachten in het park bij Wuksachi Lodge (je kan dan op deze dag nog Giant Forest doen en eventueel Moro Rock en Gen Sherman Tree)
DAG 11 Sequoia - SF (via Grant Grove)
DAG 12 SF
DAG 13 SF
DAG 14 Naar huis
Groetjes,
Ingrid
* Note mod (Marco):
links werkend gemaakt, echter de link naar het Pdf-bestand van Big Sur niet kunnen terugvinden (de website is hierboven wel genoemd).
Edit: link vernieuwd voor Big Sur
Zoals reeds gezegd, kost Sequoia je heel veel tijd om ernaar toe te rijden en je hebt heel weinig tijd om er iets te zien.
Daarom zou ik het eruit laten. Zo win je ook een dag in je route en die kan je dan in het begin ergens gebruiken. Daar doe je echt heel veel op enkele dagen.
Je moet ook nog wat tijd hebben ter plaatse om te kunnen genieten van hetgeen je ziet.
Bij de GC is het bv heel mooi om de zonsondergang en zonsopgang mee te maken. Dus is dat ook een betere overnachtingsplaats dan Williams.
DAG 1 naar LV
DAG 2 LV
DAG 3 LV - Zion (overnachten kan in vb Springdale) - namiddag Zion
DAG 4 Zion via Bryce naar Page - tegen 10u in Bryce en rond 17 u doorrijden naar Page
DAG 5 Page naar Grand Canyon - vm Antelope Canyon en Horseshoe Bend en dan naar GC, hier kan je dan tegen 13u zijn, uitzichtpunten bekijken en zonsondergang
DAG 6 GC via Williams, Seligman, Hackberry naar Kingman - zonsopgang en dan via Williams, route 66 naar Kingman (of nog verder naar Needles rijden)
DAG 7 Kingman - LA - vanuit Kingman of Needles via vb Bagdad Cafe in Newberry Springs en eventueel Calico (bij Barstow) naar LA
DAG 8 LA
DAG 9 LA - Universal
Optie zonder Sequoia:
DAG 10 LA - San Simeon
DAG 11 San Simeon via Monterey naar SF : dit is het mooiste stuk van hwy 1
- http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 51#p709833
- http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 37#p648539
- http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 013-14.pdf
DAG 12 SF
DAG 13 SF
DAG 14 Naar huis
Optie met Sequoia:
DAG 10 LA - Sequoia - overnachten in het park bij Wuksachi Lodge (je kan dan op deze dag nog Giant Forest doen en eventueel Moro Rock en Gen Sherman Tree)
DAG 11 Sequoia - SF (via Grant Grove)
DAG 12 SF
DAG 13 SF
DAG 14 Naar huis
Groetjes,
Ingrid
* Note mod (Marco):
links werkend gemaakt, echter de link naar het Pdf-bestand van Big Sur niet kunnen terugvinden (de website is hierboven wel genoemd).
Edit: link vernieuwd voor Big Sur
Laatst gewijzigd door ingrid14 op 06 nov 2013, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ingrid's Travels&Trails :
-
- Amerika-ontdekker
Na Zion al richting bryce rijden en overnachten halverwege in CEDAR city,Martin & Marianne schreef:Eén volledige dag Bryce is inderdaad genoeg. Maar jij hebt geen volledige dag Bryce. Ik weet niet waar je op dag 3 wilt overnachten, maar als dat Springdale is (en daar ben ik even van uitgegaan) dan rij je op dag 4 van Springdale naar Bryce en dan naar Page. Als je vroeg vertrekt kun je er inderdaad om 10 uur zijn, maar dat betekent wel dat je inderdaad vroeg moet vertrekken, en dat je bijvoorbeeld geen tijd meer besteedt aan Zion (zoals de Canyon Overlook Trail die je onderweg nog tegenkomt). En inderdaad kun je nog vrij laat vertrekken naar Page.
Marianne
we dachten eerst Panguitch maar overnachten is er duurder. afweging tussen, langer rijden en goedkoper/beter slapen <=> "meer tijd" hebben door duurder te slapen?
Momenteel zijn dit de grote lijnen en moet het nog in detail uitgewerkt worden vandaag hier mij komen bevragen, hints, tip, leuke plekken...
Dit weekend ga ik wat meer in detail die eerste dagen al uitwerken en laat ik het weten

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je van Zion naar Bryce rijdt langs de weg die de meeste mensen nemen - de 89 - kom je helemaal niet langs Cedar City. Je kan natuurlijk langs Cedar city rijden, Cedar Breaks bijvoorbeeld is zeker de moeite en er zijn nog wel andere dingen die je daar in de buurt kan doen, maar ik zou niet én Cedar breaks én Bryce doen. De weg die je best volgt vanuit Zion is de 9 richting oosten (kan je nog de canyon overlook trail meepikken
) en dan de 89 naar het noorden, gevolgd door de 14 naar het oosten tot je aan Bryce komt.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Met Doocles eens. Ik ben zelf ook niet vies van een paar km verder rijden voor een beter/gunstiger geprijsd hotel, maar er moeten dichterbij Bryce ook mogelijkheden zijn.
Heb je al gekeken naar overnachtingsmogelijkheden in het dorpje Tropic dat net voorbij Bryce ligt ?
Je kunt (desnoods) ook nog kiezen voor Kanab. Dat geeft je wat meer tijd voor Zion en Kanab ligt net zover rijden van Bryce als Cedar City.
Heb je al gekeken naar overnachtingsmogelijkheden in het dorpje Tropic dat net voorbij Bryce ligt ?
Je kunt (desnoods) ook nog kiezen voor Kanab. Dat geeft je wat meer tijd voor Zion en Kanab ligt net zover rijden van Bryce als Cedar City.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Volgens mij win je een uur vanwege het tijdsverschil tussen Page en de Grand Canyon, maar ik denk dat 13u wel erg vroeg geschat is met horseshoe bend en antelope canyon nog in de ochtend.DAG 5 Page naar Grand Canyon - vm Antelope Canyon en Horseshoe Bend en dan naar GC, hier kan je dan tegen 13u zijn, uitzichtpunten bekijken en zonsondergang
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, Page is Arizona, dus geen tijdverschil met de GC. Het lijkt mij ook erg optimistisch. Ik had Stephen voor dat stuk al naar onze ervaringen verwezen; wij waren met hetzelfde programma plus een korte blik op Lake Powell pas tegen de avond in Grand Canyon Village.
Ik zou ook niet de route via Cedar Breaks nemen, maar de route door Zion en de 89.
Marianne
Ik zou ook niet de route via Cedar Breaks nemen, maar de route door Zion en de 89.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hallo,
we zijn bezig met detailpanning van Las vegas -> Zion -> Bryce -> Page
Nu, hoe beslis je wat je wil bezoeken in Zion en welke wandelingen want ze zijn er zoveel en je bent makkelijk een uur of paar uur per wandeling bezig.
Wat betekend dat je wel ettelijke dagen kan rondlopen
Hier staan stops en wandelingen van Scenic uitgelegd. Iemand voorstellen?
Hebben al volgende ideen
=> 3de busstop , 100m wandelen, uitzichtspunt
=> 4de busstop (Zion Lodge) Lower of upper Emmerald pool trail (eerder upper) 1.6km (heen en terug)
=> 6de busstop Weeping rock trail 800m (heen en terug)
=> 7de busstop een uitkijkpunt "big bend"
=> 8ste busstop Riverside walk (3.3km) 1u30
( 5de stop Angels landing lijkt te gevaarlijk en te zwaar ook in ieder geval alsook West rim, east rim)
is dit te doen op 1 dag indien je al van 's morgens vroeg begint 8u ofzo? (zoja ben je rond 17u-18u rond?)
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... /zion.html
we zijn bezig met detailpanning van Las vegas -> Zion -> Bryce -> Page
Nu, hoe beslis je wat je wil bezoeken in Zion en welke wandelingen want ze zijn er zoveel en je bent makkelijk een uur of paar uur per wandeling bezig.
Wat betekend dat je wel ettelijke dagen kan rondlopen

Hier staan stops en wandelingen van Scenic uitgelegd. Iemand voorstellen?
Hebben al volgende ideen
=> 3de busstop , 100m wandelen, uitzichtspunt
=> 4de busstop (Zion Lodge) Lower of upper Emmerald pool trail (eerder upper) 1.6km (heen en terug)
=> 6de busstop Weeping rock trail 800m (heen en terug)
=> 7de busstop een uitkijkpunt "big bend"
=> 8ste busstop Riverside walk (3.3km) 1u30
( 5de stop Angels landing lijkt te gevaarlijk en te zwaar ook in ieder geval alsook West rim, east rim)
is dit te doen op 1 dag indien je al van 's morgens vroeg begint 8u ofzo? (zoja ben je rond 17u-18u rond?)
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... /zion.html
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt inderdaad veel wandelingen maken in Zion. Het is aan jullie om te kijken hoeveel je er wilt doen en welke. Op mijn wandelsite kun je ook informatie vinden over de meeste (korte) wandelingen.
Je zult je normaal gesproken beperken tot de wandelingen in de Canyon; dit is het deel dat je met de shuttlebus kunt bereiken dan at jij de scenic noemt (Zion Canyon Scenic Drive). Daarnaast is de Canyon Overlook Trail een aanrader. Het startpunt van deze wandeling ligt aan de weg richting Bryce, vlak na de tunnel. Denk eraan, dit is niet de weg via Cedar City, maar de weg via Mt Carmel.
Kijk ook eens in mijn 2011-verslag voor onze dag in het park of lees wat andere reisverslagen. Dan krijg je een beetje een idee wat er allemaal mogelijk is in 1 dag. Echte richtlijnen zijn er niet voor de te geven, het hangt van je wandeltempo af hoeveel je kunt doen.
Probeer ook niet alles te doen, je ziet vanzelf wel wat er mogelijk is. Doe eerst de wandelingen die je het meeste aanspreken. En doe het ook rustig aan; bij de Lodge kun je heerlijk zitten, ideaal voor een picknick.
Marianne
Je zult je normaal gesproken beperken tot de wandelingen in de Canyon; dit is het deel dat je met de shuttlebus kunt bereiken dan at jij de scenic noemt (Zion Canyon Scenic Drive). Daarnaast is de Canyon Overlook Trail een aanrader. Het startpunt van deze wandeling ligt aan de weg richting Bryce, vlak na de tunnel. Denk eraan, dit is niet de weg via Cedar City, maar de weg via Mt Carmel.
Kijk ook eens in mijn 2011-verslag voor onze dag in het park of lees wat andere reisverslagen. Dan krijg je een beetje een idee wat er allemaal mogelijk is in 1 dag. Echte richtlijnen zijn er niet voor de te geven, het hangt van je wandeltempo af hoeveel je kunt doen.
Probeer ook niet alles te doen, je ziet vanzelf wel wat er mogelijk is. Doe eerst de wandelingen die je het meeste aanspreken. En doe het ook rustig aan; bij de Lodge kun je heerlijk zitten, ideaal voor een picknick.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2092 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-