Gisteren is mijn studenten visum (F)geweigerd en ik ben hier kapot van! Ik ben ontzettend geschrokken dat ze mij hebben geweigerd terwijl ik 3 jaar terug wel met gemak een studenten visum (J)heb gekregen zonder enige problemen. Afgelopen zomer ben ik ook 3 maanden met de Esta naar Amerika geweest gewoon voor plezier.
Mijn visa officer werd nog ingewerkt door een andere officer. Ze deden 2 keer de microfoon uit zodat ze konden overleggen en kwamen de laatste keer terug met het slechte nieuws. Ze zeiden niet waarom, ik mocht geen vragen stellen, ik kreeg een brief mee waarin staat dat mij de visum is geweigerd onder artikel nummer 214(b). Ik heb ze duidelijk verteld dat ik terug zou komen, ik had ook een brief mee van de Amerikaanse school en een brief van mijn vader waarin allemaal staat dat ik terugkom naar NL, maar deze brieven wouden ze niet eens zien! Ook kreeg ik mijn DS formulier inclusief mijn pasfoto NIET terug! Is dit normaal?
Mijn school in Amerika heeft geen campus en vroegen mij waar ik zou gaan wonen. Ik vertelde eerlijk dat ik dat altijd via Craigslist regel, waarop ze mij een beetje vreemd aankeken. Ik vertelde ook eerlijk dat ik een oom heb in de VS, maar eerlijk gezegd heb ik geen contact met hem en woont hij in Atlanta en ik zou naar NYC gaan. Al mijn familie is hier in NL. Ik heb geen vriend in de VS, alleen vrienden die ik daar heb ontmoet.
Ik ben afgestudeerd 2 jaar terug, maar voor mijn nieuwe passie ''acteren'' wil ik het vak studeren op een professionele Acting School in NYC waar ik auditie voor heb gedaan afgelopen zomer en ben toegelaten. Uiteraard had ik alle benodigde papieren ook mee. Ik snap er niks van.
Ik werk op het moment, maar een werkgever laat het nooit toe om 8 maanden vakantie te nemen dus ik heb ook gezegd dat ik mijn contract zal opzeggen voor deze studie, want ja wat moet ik anders. Ik wil het gewoon graag.
Mag ik de €120,- en $200 Sevis fee terugvragen, nee zeker? Hoe snel kan ik weer een aanvraag indienen? Wat moet ik anders doen? Hoe moet ik hun mijn bewijsbrieven laten zien als zij het NIET willen zien? Van de School in NYC mag ik opnieuw een AV indienen alleen moeten zij mij weer nieuwe I-20 formulieren sturen of niet?
In het DS formulier kan ik mij wel herinneren dat zij vragen naar familie in Amerika. Ik kan mij niet goed herinneren wat ik daar heb geantwoord eerlijk gezegd aangezien ik aan 1e graag familie dacht en ik alleen dus een oom heb in Atlanta waarvan ik zijn achternaam niet eens weet. Ze hebben hier ook niks over gezegd overigens. Als ik mijn DS formulier nu opzoek op de website, dan krijg ik ook alleen de confirmation page te zien en niet wat ik heb ingevuld dus ik kan dit nu ook niet checken. Stel ik heb op de vraag; heb je familie in de VS ''NEE'' geantwoord en bij het loket dus over mijn oom verteld, zou dit de oorzaak zijn geweest? Ik heb gewoon niet aan mijn oom gedacht, want ik heb geen band met hem.
Ik heb de Nederlandse nationaliteit en ik spreek uitstekend Amerikaans-Engels. Wel ben ik van Kurdisch-Iraakse afkomst (ook daar geboren) maar ik ben al die keren zonder problemen de VS in geweest en heb Kurdistan ook nooit meer bezocht eigenlijk. Ik ben een spontaan persoon, enthousiast en glimlach veel. Ook heb ik met veel passie verteld over acteren en hoe graag ik het vak wil leren en terug wil komen om hier als actrice aan de slag te gaan in Europa.
Graag hulp please!!
Groetjes