??Hockey schreef:
Zullen we ophouden met cherry picken en mensen woorden in hun mond leggen?
Ik geef gewoon mijn kijk op de zaak, niet zo overdrijven hè. Ik geef gewoon een reactie, val niemand aan en leg hem ook geen woorden in de mond.
Mijn idee was dat de immigratie beambte hem als terrorist zag, net als Smittenimmigrant hem vermoedelijk zelf niet verdacht vind maar aangeeft hoe de immigration hem misschien beoordeelt.
Tijdens het gesprek ging het in eerste instantie helemaal niet om zijn banden met het moederland maar waarom hij in bepaalde landen geweest was en waarom hij als Jood naar Jemen wilde? Daarop besloten ze hem mee te nemen, ze hadden toen de andere stempels helemaal nog niet gezien volgens het artikel.Hockey schreef:Oftewel, te weinig banden met het moederland.We are under the impression you have more ties with more countries we are not on friendly terms with than your own. We decided to bring you back to the Canadian border.
Verder vind ik het een vreemde conclusie gebaseerd op het feit dat hij alleen maar op reis is geweest naar die landen.
Als ik een wereldreis maak heb ik echt geen sterkere banden met de bezochte landen dan met mijn geboorteland/woonplaats. Ik vraag me heel sterk af of ze aan kunnen tonen dat hij andere banden met die landen had dan gewoon banden door het bezoeken van mooie plekjes.
Als ik zo eens de vele reacties lees onder het artikel gebeurt dit soort dingen aan de grens veel vaker en vinden veel van de reagerende Amerikanen zelf al dat Amerika een erg onvriendelijk land is geworden (ik lees zelfs regelmatig het woord politiestaat)Als alles waar is wat in het artikel staat dan zijn ze wel erg streng geweest én hadden ze meer uitleg moeten geven. Doch, je kan je bijna niet voorstellen dat dit klopt. Het zou de VS wel erg onvriendelijk maken. En er is geen wederhoor toegepast.