Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
carpe diem
Amerika-ontdekker

Re: Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door carpe diem »

Ook wij gaan in juli 2014 een stopover maken in NY. De prijzen liggen hoog voor multicity in juli. Ik heb geboekt bij WTC. Via een contactformulier op de site kreeg ik een offerte. Wij betalen 5500 voor 5 personen en inclusief autohuur 15 dagen (minivan). 5 juli Ams-NY, 8 juli NY-SFO en 25 juli LAX-Ams. Hier heb je met camper natuurlijk niets aan maar ze kunnen ook een combi maken met een enkele hotelovernachting. Misschien heb je iets aan de info, wij gaan voor de eerste keer, geen enkele ervaring dus grote kans dat iemand anders een betere tip heeft :wink: Succes met zoeken!
Anne-Marie
Amerikafan

Bericht door Anne-Marie »

Wat denken jullie? We kunnen nu via Connections.be vliegtickets boeken op 17-07-2014 rechtstreekse vlucht van Brussel naar Atlanta en op 08-08-2014 vanaf Orlando met een tussenstop in Atlanta terug naar Brussel voor 958,= We vliegen dan met Delta. Tot nu toe heb ik niets gevonden onder de 1040,= voor dit traject. Volgens Connections komt er nog wel een actie half november, maar ze denkt niet dat die spectaculair zal zijn. We kunnen natuurlijk nog even wachten, maar de camper die we willen gaan huren wordt intussen steeds duurder. Wat is wijsheid? Moeilijk!
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Hoe hard is je eis/wens om te vliegen vanaf Brussel? Misschien zijn andere vertrekluchthavens goedkoper. Ikzelf vind het prijsverschil tussen Connections en wat je zelf gevonde hebt niet meteen heel spectaculair.

Hoe snel loopt de prijs van de camper op? Dat beinvloedt de druk om snel te kiezen...
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

En vooral niet luisteren als een reisburo zegt dat prijzen niet of nauwelijks gaan dalen.
elleng
Amerikafan

Bericht door elleng »

Wij hebben de camper al vastgelegd. Wachten nu rustig op mooie prijzen voor de tickets
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

elleng schreef:Wij hebben de camper al vastgelegd. Wachten nu rustig op mooie prijzen voor de tickets

Moi,

Voor welke vlucht ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Anne-Marie
Amerikafan

We wonen in Eindhoven en houden alle luchthavens in de gaten. Maakt voor ons niet zoveel uit waar vandaan we vliegen. We zitten helaas midden in het hoogseizoen. Heb teruggekeken naar de prijzen waarvoor forumleden afgelopen jaar in juli/augustus gevlogen zijn en dan waren de prijzen vaak ook hoog. Volgens mij maakt het het ticket een stuk duurder als je multi city vliegt en we hebben een mooie route bedacht waarbij dit niet anders kan. Lagere prijzen zag ik pas bij boeken vanaf eind december, begin januari. Zo lang willen we eigenlijk niet wachten. De camper is sinds de eerste offerte van anderhalve maand geleden al honderden euro's duurder geworden. De camper alvast vastleggen en wachten op betere ticketprijzen willen we ook niet. Als de ticketprijzen later toch tegenvallen, zitten we aan de camper vast. We gaan nu voor de zesde keer naar Amerika en vooral de tickets maken het ieder jaar een stuk duurder. Valt tegen met inmiddels studerende kinderen, maar het blijft toch kriebelen om weer te gaan.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Anne-Marie schreef: vooral de tickets maken het ieder jaar een stuk duurder. Valt tegen met inmiddels studerende kinderen, maar het blijft toch kriebelen om weer te gaan.
Die ticketprijzen zijn zo wisselend dat bijhouden van vorige jaren geen wijsheid biedt.
Als jij nu in dat overgangsgebied zit van kinderen die misschien voor de laatste keer nog meegaan ...
Gouden momenten die de eerste jaren niet terugkomen.
Wat betekent dat uitgedrukt in aanvaardbare ticketprijs ??
In het hoogseizoen heb je weinig marge.
Dat betekent ook dat je nu niet meteen iets moet.
In die situatie zou ik zelf afwachten tussen december en februari en vervolgens de prijs die mij aanstaat vastleggen.
Een marge van € 100 pp vind je in andere bestedingen wel weer terug.
Veel wijsheid en ook voorplezier gewenst.
Stuur mij een PB !
Laura&Edwin
Amerikakenner

Tickets wisselen inderdaad nogal eens van prijs. Ik heb ook even gekeken voor de data die Anne-Marie gaf. De goedkoopste die ik kon vinden was via Dusseldorf 1029 Euro. Vertrek een dag later en retourvlucht een dag eerder levert een ticketprijs op van 749 Euro (vertrek vanaf Bussel). (Bron: CheapOair) Dus...hoe flexibel ben je met de data?

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Jann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Jann »

Wij zijn ook op zoek naar tickets in het hoogseizoen, vertrek 03/07 terug 21/07 - Brussel naar Atlanta en terug Miami - Brussel.
Ook wij gaan nu voor de 8ste keer en vlogen in het verleden ook altijd voor veel voordeliger prijzen.
Het Multi-city reizen voor deze reis speelt daar zeker een rol in.
Heb ook de indruk dat dat stad waarop je vliegt in de VS een prijsverschil kan uitmaken. We vlogen in het verleden vaker op Denver en dat leverde altijd een prijs op niet boven de 700 euro. Vorig jaar in hoogseizoen naar Boston voor 650 euro.
De tijd dat we voor 450 euro naar Los Angeles vlogen (2007) is helaas voorgoed voorbij vrees ik.
Nu komen we voor ons traject uit op 950 euro met een tussenstop en op 1005 euro rechtstreeks naar Atlanta vanaf Brussel zonder tussenstop.
We wachten ook nog eventjes maar zijn bereid die prijs nu in 2013 te betalen als die niet verandert.
Wat weegt 200 euro op tegen het totaal budget van de reis. Het is tenslotte een vliegreis naar Amerika die we maken.

@ Anne-Marie : Ik lees dat jullie ook vliegen op Atlanta en vanaf Florida terug.
Positief is dat je voor dit traject geen drop-off kosten hebt voor de huurwagen (tussen Georgia en Florida), allé die hebben wij althans niet als ik goed gelezen heb bij USAreisen.de, tenzij dit voor een camper anders is, dat weet ik niet. Kun je daar al wat centen op recupereren.
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Anne-Marie schreef:Zo lang willen we eigenlijk niet wachten. De camper is sinds de eerste offerte van anderhalve maand geleden al honderden euro's duurder geworden. De camper alvast vastleggen en wachten op betere ticketprijzen willen we ook niet.
Als dat zo vlug gaat met stijgende prijzen van een camper dan had je beter gelijk kunnen boeken......lage prijs camper met hoge prijs ticket OF hoge prijs camper met lage prijs ticket.......dan valt het een tegen het ander weer weg toch? Ik heb dit ook met hotels gehad die we in september goedkoper konden boeken en die daarna veel in prijs stegen ook in korte tijd. Helaas blijft het hoogseizoen vaak duur of je moet net geluk hebben met een aanbieding die in december of januari misschien komt met de nadruk op misschien.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Anne-Marie
Amerikafan

Laura&Edwin, ontzettend bedankt voor de tip. We hebben gekeken naar ons schema en konden gemakkelijk een paar dagen schrappen. We hebben dan ook meteen geboekt via Cheapoair op 16-07-2014 heen vanaf Brussel naar Atlanta en terug op 07-08-2014 vanaf Orlando terug naar Brussel met British Airways voor 741,= Vinden wij voor het hoogseizoen voor een multi-ticket een hele mooie prijs. Kunnen we nu lekker de rest gaan regelen en de route verder invullen. Alle anderen ook bedankt voor het meedenken.
Laura&Edwin
Amerikakenner

Graag gedaan :mrgreen: :thumbup:

En veel plezier en succes met de voorbereiding!

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Jann schreef:Wij zijn ook op zoek naar tickets in het hoogseizoen, vertrek 03/07 terug 21/07 - Brussel naar Atlanta en terug Miami - Brussel.
Ook wij gaan nu voor de 8ste keer en vlogen in het verleden ook altijd voor veel voordeliger prijzen.
Het Multi-city reizen voor deze reis speelt daar zeker een rol in.
Heb ook de indruk dat dat stad waarop je vliegt in de VS een prijsverschil kan uitmaken. We vlogen in het verleden vaker op Denver en dat leverde altijd een prijs op niet boven de 700 euro. Vorig jaar in hoogseizoen naar Boston voor 650 euro.
De tijd dat we voor 450 euro naar Los Angeles vlogen (2007) is helaas voorgoed voorbij vrees ik.
Nu komen we voor ons traject uit op 950 euro met een tussenstop en op 1005 euro rechtstreeks naar Atlanta vanaf Brussel zonder tussenstop.
We wachten ook nog eventjes maar zijn bereid die prijs nu in 2013 te betalen als die niet verandert.
Jann
Niet helemaal het geval ;-) afgelopen maart heb ik bij United voor LA 420,- p.p. retour betaald voor het hoogseizoen (juli 2013).

Gr,
HarryH
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Dat was nog eens een goede deal Harry :thumbup: welke week in juli was het en hoeveel dagen zaten er toen tussen de heen - en terugvlucht?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
Niet helemaal het geval ;-) afgelopen maart heb ik bij United voor LA 420,- p.p. retour betaald voor het hoogseizoen (juli 2013).
Het was een super drukke maar prachtige flashdeal.
Duurde ook maar 2 dagen.
Stuur mij een PB !
A3
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door A3 »

Wij zijn nu 14 keer geweest, waarvan sinds 2008 elk jaar. Op 2008 na ook altijd in het hoogseizoen. Wij betalen nooit meer dan 500 euri voor de transatlantische vlucht. Kwestie van principe, veel zoeken, flexibel opstellen qua vertrekluchthaven en ook....geluk.

Komend jaar willen we miniaal weer een keer en dat volgens hetzelfde principe..... hooop ik :lol:

MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Ook wij hebben nooit meer betaald dan 500 euro (sinds 2005 minimaal 1 keer per jaar). Vorig jaar was 570 euro, kon wel iets goedkoper, maar kozen toen bewust voor een iets kortere overstap terug in Londen, langere overstap was goedkoper. Zoals A3 zegt: geduld, flexibiliteit en geluk ! Ooit een keer naar NY gevlogen voor 300 euro in de meivakantie, half april pas geboekt. Geluk om op het juiste moment een tarief voorbij te zien komen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ook wij hebben nooit meer betaald dan 500 euro (sinds 2005 minimaal 1 keer per jaar). Vorig jaar was 570 euro
Wel grappig dat je je in je 1e zin gelijk tegenspreekt ;)

Ik heb het geluk dat ik altijd wel buiten het hoogseizoen kan en ik boek pas bij tickets tussen de 500-650 euro. De hoogst prijs geldt wel voor een directe vlucht of bv een overstap in london en dan direct naar de eindbestemming.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Wij hebben de laatste 3 jaar ook goede deals gehad in het hoogseizoen, onder de 600 euro, dan wil je eigenlijk niet meer hoger gaan. De laatste jaren zeggen we dan ook steeds, we gaan alleen als we een goede deal komt, tot nu toe nog steeds gelukt en anders slaan we gewoon een jaartje over :)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer