Ja, dat is ongetwijfeld waar, maar hoe kun je daar nu weet van hebben als argeloze toerist? Je leest je in in dit soort zaken als je naar een spannend land gaat als Noord-Korea, maar een land als de VS, waar iedere dag tienduizenden mensen de grens passeren, daar verwacht dit soort taferelen gewoon niet. Bevriende naties enzo, de grenspassage zou logischerwijs een formaliteit moeten zijn. Ik vind zijn antwoorden hier en daar ronduit irritant - vooral dat hij steeds over dat "food" begint - maar als irritant zijn al een criterium is geworden om iemand de toegang te weigeren (en ik zie eerlijk gezegd geen andere reden) dan is dat toch wel triest.Petra/VS schreef:ik vind het naar voor deze persoon dat hij geen toegang kreeg, maar ik denk dat hij (aan zijn antwoorden te zien) en anderen geen idee hebben van wat die aanslagen gedaan hebben met de Amerikaanse psyche.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Why I will never return to the USA (artikel)
Re: Why I will never return to the USA (artikel)
Naar mijn ervaring kan het erg verkeerd gaan als je terug praat en je gelijk probeert te halen. Ik denk zelf dat de immigratie ambtenaar een stressvol beroep is. Er moeten heel snel beslissingen worden genomen waarvan de consequenties enorm kunnen zijn.
Overigens werd de man in kwestie gevraagd waarom hij als joods iemand enz. maar hij is niet joods want zijn vader is van joodse afkomst, zijn moeder niet.
Overigens werd de man in kwestie gevraagd waarom hij als joods iemand enz. maar hij is niet joods want zijn vader is van joodse afkomst, zijn moeder niet.
Maar waarom "verwachten en accepteren" we het wel van een land als Noord-Korea en niet van een land als de VS? Misschien is de VS wel enorm veranderd na 9/11 en moet men wellicht accepteren dat dit "het nieuwe VS" is in plaats van steeds te "klagen" over de strenge controles. Controles zijn een noodzaak vandaag de dag en gewoon ronduit vervelend. Maar gewoon slikken is de beste methode denk ik.
En voor wat betreft "haat tegen immigranten", ik hoor ook genoeg "haat" van Amerikanen tegen bijvoorbeeld Mexicanen dus ik vraag me af of het zoveel erger is in Nederland. Ik denk eerder dat Nederlanders daar gewoon mondiger (lees: groffer) in zijn. Ik denk dat Amerikanen net zo boos zouden worden als bijvoorbeeld een bepaalde groep immigranten voorstelt om een ingrijpende wijziging te doen in een oeroude traditie op 1 van de Amerikaanse feestdagen. En ik blijf erbij, ik ben zelf immigrant nu en hoe graag ik sommige dingen ook zou willen veranderen, ik vind zelf dat ik me toch behoor aan te passen aan de cultuur van het land waar ik woon. Vandaar dat ik het niet vreemd vind als mensen boos worden wanneer ze het gevoel hebben dat er aan "hun" tradities getrokken wordt.
En voor wat betreft "haat tegen immigranten", ik hoor ook genoeg "haat" van Amerikanen tegen bijvoorbeeld Mexicanen dus ik vraag me af of het zoveel erger is in Nederland. Ik denk eerder dat Nederlanders daar gewoon mondiger (lees: groffer) in zijn. Ik denk dat Amerikanen net zo boos zouden worden als bijvoorbeeld een bepaalde groep immigranten voorstelt om een ingrijpende wijziging te doen in een oeroude traditie op 1 van de Amerikaanse feestdagen. En ik blijf erbij, ik ben zelf immigrant nu en hoe graag ik sommige dingen ook zou willen veranderen, ik vind zelf dat ik me toch behoor aan te passen aan de cultuur van het land waar ik woon. Vandaar dat ik het niet vreemd vind als mensen boos worden wanneer ze het gevoel hebben dat er aan "hun" tradities getrokken wordt.
Ziva, ik ben het (alweer !) met je eens.
US heeft Thanksgiving, wat voor veel originele inwoners een pijnlijke aangelegenheid is. Maar hier is over dergelijke zaken minder publieke discussie ?
Overigens, nog groffer dan wat ik op US forums mbt. Mexicanen lees ? Dan moet het wel enorm de spuigaten uitlopen....
US heeft Thanksgiving, wat voor veel originele inwoners een pijnlijke aangelegenheid is. Maar hier is over dergelijke zaken minder publieke discussie ?
Overigens, nog groffer dan wat ik op US forums mbt. Mexicanen lees ? Dan moet het wel enorm de spuigaten uitlopen....
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat is toch niet zo moeilijk te bedenken.Ziva schreef:Maar waarom "verwachten en accepteren" we het wel van een land als Noord-Korea en niet van een land als de VS?
Omdat Noord=Korea nu eenmaal een streng communistisch en gesloten land is dat niet op vriendschappelijke voet staat met Nederland, dus daar verwachten we niet anders dan een zeer strenge controle.
Maar de VS is voor de meeste Nederlanders nog steeds het land van de vrijheid en de onbegrensde mogelijkheden (ook al is dat nu inmiddels niet meer zo en hebben de terroristen van 9/11 wat dat betreft dus kennelijk "gewonnen") en heeft Nederland zeer vriendschappelijke betrekkingen met de VS, dus daarom zal de gemiddelde toerist ( die niet op dit forum komt

Misschien dat een betere voorlichting bij luchtvaartmaatschappijen, reisbureaus enz. voor wat betreft de grens procedure hierbij kan helpen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
In de media ligt de VS altijd al onder een vergrootglas voor en na 11 september.
Ok terug sturen is op dat moment niet echt leuk maar hij als "journalist" had beter moeten weten en zeker omdat hij er al vaker was geweest.
Hij schreef/zei ook dat al zijn spullen : 06,I pad,laptop werden doorzocht. Maar er zijn nog steeds tientallen andere landen waar je die spullen helemaal nooit meer terug zou zien en de gedachte alleen al om dit in de media te krijgen goed is voor een paar jaartjes strafkamp/gevangenis/zweepslagen.
Zo ken ik een anekdote bij de grens van Rusland dat een groep met 10 VW Touareg's ( hele dure SUV's) ze gewoon konden achterlaten omdat de heren van de douane zeiden dat ze in beslag waren genomen omdat ze ergens niet aan voldeden. Oftewel nu rijden er nog steeds 10 ambtenaren in deze SUV's.
En laat ik me helemaal maar niet begeven op het terrein van landen die het niet zo nauw nemen met de rechten van (alleen reizende) vrouwen.
Dan toch liever teruggestuurd worden dan dit.
Ok terug sturen is op dat moment niet echt leuk maar hij als "journalist" had beter moeten weten en zeker omdat hij er al vaker was geweest.
Hij schreef/zei ook dat al zijn spullen : 06,I pad,laptop werden doorzocht. Maar er zijn nog steeds tientallen andere landen waar je die spullen helemaal nooit meer terug zou zien en de gedachte alleen al om dit in de media te krijgen goed is voor een paar jaartjes strafkamp/gevangenis/zweepslagen.
Zo ken ik een anekdote bij de grens van Rusland dat een groep met 10 VW Touareg's ( hele dure SUV's) ze gewoon konden achterlaten omdat de heren van de douane zeiden dat ze in beslag waren genomen omdat ze ergens niet aan voldeden. Oftewel nu rijden er nog steeds 10 ambtenaren in deze SUV's.
En laat ik me helemaal maar niet begeven op het terrein van landen die het niet zo nauw nemen met de rechten van (alleen reizende) vrouwen.
Dan toch liever teruggestuurd worden dan dit.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Prima gezegd Harry,
Inderdaad verwacht je het bij streng communistische landen en/of landen waar een dictatuur is. Natuurlijk verwacht je zoiets in een land als Noord Korea. Maar bij een Westers land als Amerika? Dat verwachten de meeste Nederlanders echt niet en ik ben nog geen oficiële site tegengekomen waar gemeld wordt dat je beter het woord Al Quida niet kunt noemen bij immigration, het staat hier zelfs niet op de AA site.
(Naar mij gevoel werd er ook geen grapje gemaakt over Al Qaida maar een opmerking dat het nu nog onveiliger was omdat Al Qaida het gebied overgenomen had)
In een aantal reacties lees ik hier "eigen schuld dikke bult". Kom op zeg! Het enige dat deze meneer (misschien) misdaan heeft is bijdehand zijn (hoewel ik het persoonlijk wel vind meevallen) Is dat tegenwoordig al een reden is om iemand een land uit te sturen?
Ook begrijp ik niet waarom de woorden van deze meneer door een aantal mensen hier in twijfel worden getrokken.
Er is ten eerste geen enkele bron waaruit blijkt dat deze meneer niet de waarheid spreekt, alleen maar aannames "dat het wel anders gegaan zal zijn"
Ten tweede moet je vooral eens de commentaren onder het stukje lezen van de vele mensen die iets soortgelijks is overkomen, zelfs als ze gewoon Amerikaan waren (al werden die dan niet terug gestuurd natuurlijk) Allemaal mensen met een grote mond? Of allemaal overdrijvers?
Ten derde hebben wij zelf de ervaring dat mijn man twee uur vastgehouden is op Detroit Airport en zeer onbeschoft en als een stuk vuil behandeld. Dit zonder ook maar iets verkeerds te hebben gedaan en zeker ook zonder enig grapje of bijdehand antwoord te hebben gegeven. Ik weet dit, want ik stond erbij (of is mijn verhaal ook zo'n verhaal waarvan je zegt "jaja, het zal wel? ")
Ik kan me zoals jullie lezen erg over opwinden als mensen dit soort gedrag goed praten onder het mom van "Tja, we zijn hier in Amerika nou eenmaal erg gevoelig geworden na 9/11. Buitenlanders horen dit gewoon te weten als ze hier op vakantie willen komen. Hadden ze maar even naar het AA forum moeten komen"
Ik vind dit hele voorval op geen enkel manier goed te praten. En gelukkig vindt het merendeel van de Amerikanen dat ook, blijkt uit de reacties.
Inderdaad verwacht je het bij streng communistische landen en/of landen waar een dictatuur is. Natuurlijk verwacht je zoiets in een land als Noord Korea. Maar bij een Westers land als Amerika? Dat verwachten de meeste Nederlanders echt niet en ik ben nog geen oficiële site tegengekomen waar gemeld wordt dat je beter het woord Al Quida niet kunt noemen bij immigration, het staat hier zelfs niet op de AA site.
(Naar mij gevoel werd er ook geen grapje gemaakt over Al Qaida maar een opmerking dat het nu nog onveiliger was omdat Al Qaida het gebied overgenomen had)
In een aantal reacties lees ik hier "eigen schuld dikke bult". Kom op zeg! Het enige dat deze meneer (misschien) misdaan heeft is bijdehand zijn (hoewel ik het persoonlijk wel vind meevallen) Is dat tegenwoordig al een reden is om iemand een land uit te sturen?
Ook begrijp ik niet waarom de woorden van deze meneer door een aantal mensen hier in twijfel worden getrokken.
Er is ten eerste geen enkele bron waaruit blijkt dat deze meneer niet de waarheid spreekt, alleen maar aannames "dat het wel anders gegaan zal zijn"
Ten tweede moet je vooral eens de commentaren onder het stukje lezen van de vele mensen die iets soortgelijks is overkomen, zelfs als ze gewoon Amerikaan waren (al werden die dan niet terug gestuurd natuurlijk) Allemaal mensen met een grote mond? Of allemaal overdrijvers?
Ten derde hebben wij zelf de ervaring dat mijn man twee uur vastgehouden is op Detroit Airport en zeer onbeschoft en als een stuk vuil behandeld. Dit zonder ook maar iets verkeerds te hebben gedaan en zeker ook zonder enig grapje of bijdehand antwoord te hebben gegeven. Ik weet dit, want ik stond erbij (of is mijn verhaal ook zo'n verhaal waarvan je zegt "jaja, het zal wel? ")
Ik kan me zoals jullie lezen erg over opwinden als mensen dit soort gedrag goed praten onder het mom van "Tja, we zijn hier in Amerika nou eenmaal erg gevoelig geworden na 9/11. Buitenlanders horen dit gewoon te weten als ze hier op vakantie willen komen. Hadden ze maar even naar het AA forum moeten komen"
Ik vind dit hele voorval op geen enkel manier goed te praten. En gelukkig vindt het merendeel van de Amerikanen dat ook, blijkt uit de reacties.
Heb je de commotie rondom de viering van het kerstfeest op scholen gevolgd Ziva? Dat is een voorbeeld van een traditie waarmee is gebroken omwille van groepen andersgelovigen. Traditionele kerstliederen mogen zelfs niet meer worden gezongen op scholen.Ziva schreef:Ik denk dat Amerikanen net zo boos zouden worden als bijvoorbeeld een bepaalde groep immigranten voorstelt om een ingrijpende wijziging te doen in een oeroude traditie op 1 van de Amerikaanse feestdagen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu heb ik hier op het forum ook al wel eens reacties (antwoorden) naar een Immigrations Officer toe gelezen waarvan ik me bedenking maakte dat dat niet al te slim was, maar dat gevoel kreeg ik helemaal niet bij het lezen van het originele verslag van deze man.
Het probleem is dat de beslissingen genomen worden op een gevoelsmatige manier. Dus als jij naar een plaats geweest bent die ondertussen ingepalmd is door El Qaeda, en je zegt dat je daar wel bang was, dan is het fout. Zwijg je er over, dan kan het evengoed fout zijn want als zij weten dat El Qaeda daar zit en jij zegt er niets van, dan 'verzwijg' je iets, heb je iets te verbergen. You're damned if you do and you're damned if you don't.
(en als er 1 zinnige reden zou geweest zijn om de kerel de toegang tot het land te weigeren, dan zou het kunnen zijn dat hij van plan is om een boek/artikel te schrijven waar hij -nadien- geld mee gaat verdienen. Maar daar werd niets van gezegd. Het was omwille van banden met andere landen ipv zijn thuisland.)
Het probleem is dat de beslissingen genomen worden op een gevoelsmatige manier. Dus als jij naar een plaats geweest bent die ondertussen ingepalmd is door El Qaeda, en je zegt dat je daar wel bang was, dan is het fout. Zwijg je er over, dan kan het evengoed fout zijn want als zij weten dat El Qaeda daar zit en jij zegt er niets van, dan 'verzwijg' je iets, heb je iets te verbergen. You're damned if you do and you're damned if you don't.
(en als er 1 zinnige reden zou geweest zijn om de kerel de toegang tot het land te weigeren, dan zou het kunnen zijn dat hij van plan is om een boek/artikel te schrijven waar hij -nadien- geld mee gaat verdienen. Maar daar werd niets van gezegd. Het was omwille van banden met andere landen ipv zijn thuisland.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch hoor je het verhaal maar aan een kant. Het zou zomaar kunnen dat deze meneer een aantal essentiele dingen uit zijn verhaal heeft gelaten. Een grote bek geven zou zoiets kunnen zijn. Misschien vond ie dat ie onrechtmatig behandeld werd in zijn ogen en daardoor aan het kortste eind trok. Je weet het niet.
Vana zegt dat haar man "zomaar" twee uur werd vastgehouden. Dat geloof ik niet. Ik bedoel niet dat haar man kwaad in de zin had of zo maar dat zij toch aanleiding hadden om hem een poosje vast te houden. Of je dat terecht of onterecht vindt laat ik in het midden. Ze nemen meestal het zekere voor het onzekere hier.
Mijn ouders zijn inmiddels denk ik wel zo'n 30 keer naar de USA geweest en hebben nog nooit ergens last mee gehad
Vana zegt dat haar man "zomaar" twee uur werd vastgehouden. Dat geloof ik niet. Ik bedoel niet dat haar man kwaad in de zin had of zo maar dat zij toch aanleiding hadden om hem een poosje vast te houden. Of je dat terecht of onterecht vindt laat ik in het midden. Ze nemen meestal het zekere voor het onzekere hier.
Mijn ouders zijn inmiddels denk ik wel zo'n 30 keer naar de USA geweest en hebben nog nooit ergens last mee gehad
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Oh,je wordt bedankt. Dus als ik het goed begrijp zit ik hier te liegen?ned in MO schreef: Vana zegt dat haar man "zomaar" twee uur werd vastgehouden. Dat geloof ik niet. Ik bedoel niet dat haar man kwaad in de zin had of zo maar dat zij toch aanleiding hadden om hem een poosje vast te houden. Of je dat terecht of onterecht vindt laat ik in het midden. Ze nemen meestal het zekere voor het onzekere hier.
Ze hadden geen enkele, ik herhaal geen enkele aanleiding om mijn man vast te houden.
Mijn man had geen rare stempels in zijn paspoort, gaf keurig antwoord, ziet er niet Arabisch uit, heeft geen strafblad, reisde met vrouw en kinderen.
Kun je één reden geven waarom ze het recht hadden om mijn man op zo'n manier te behandelen? En waarom laat je in het midden wat je daarvan vindt?
Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die, omdat het ze zelf nooit is overkomen, niet kunnen geloven dat zoiets echt gebeurt.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
ik denk dat er wel meer mensen zijn die nog nooit last hebben gehad.. maar wat is je punt?ned in MO schreef:Mijn ouders zijn inmiddels denk ik wel zo'n 30 keer naar de USA geweest en hebben nog nooit ergens last mee gehad
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ik heb ook nog nooit een been gebroken, ergo benen kunnen niet breken?ned in MO schreef: Mijn ouders zijn inmiddels denk ik wel zo'n 30 keer naar de USA geweest en hebben nog nooit ergens last mee gehad
Ik ben benieuwd hoe je er over denkt als het je ouders onverhoopt ineens wél gebeurt. Er mag dan een onzichtbare reden zijn om iemand lang aan de praat te houden; dat kán ook gewoon op een menselijke manier. Toen mijn schoonouders van 70+ voor de eerste keer hier kwamen, waren ze best geshockeerd door het vee-gevoel dat ze bij immigrations kregen.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mensen die naar Amerika gaan moeten het hele proces van ESTA aanvragen en Immigrations serieus nemen. Maar als je er voor de eerste keer komt dan kan het nogal intimiderend overkomen, zeker in vergelijking met andere landen waar de Visum aanvraag puur een geld-kwestie is maar voor de rest niks voorsteld.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Ik meng me meestal niet in discussies ,al volg ik ze wel .vana schreef:
Ze hadden geen enkele, ik herhaal geen enkele aanleiding om mijn man vast te houden.
Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die, omdat het ze zelf nooit is overkomen, niet kunnen geloven dat zoiets echt gebeurt.
Ik denk inderdaad dat vele niet kunnen geloven dat zoiets kan gebeuren .
Ook wij (mijn man eigenlijk) is zwaar aangepakt geweest door een Immigration Officer .Weet niet correct meer wanneer dit was maar dacht het jaar na 2001 . Hij zou criminele feiten gepleegd hebben volgens de immigration officer en dat kon hij zien (leugen uiteraard )en mijn man moest dat maar eens opbiechten .
Men heeft dan ook gedreigd om ons op de eerste beste vliegtuig terug naar huis te sturen . In ons geval is er geen enkele aanleiding geweest om zo te keer te gaan of ons ook maar te verdenken .
Ook nu nog ga ik met een bang hart door immigrations ,omdat het zo dreigend overkwam .
Wij zijn al 22 keer naar Amerika op reis geweest maar die ene keer zal nooit vergeten worden .En ik geloof meteen dat dit iemand te beurt kan vallen zonder enige vorm van aanleiding .Je wordt er letterlijk uitgepikt .Helaas want het zet zo'n domper op je reis .
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ook ik ben er van de 16 of 17 keer een keer tussenuit gepikt, en tot op de dag van vandaag heb ik geen idee waarom (het duurde gelukkig maar een minuut of 10 en ik heb niet de hele vervelende ervaring als Marjon en Knabbeltje).
Het enige wat er gebeurde was dat ik samen met mijn man naar de beambte ging en ondanks dat we gewoon getrouwd zijn wilde deze beambte dat niet hebben. De 2 jaar ervoor werden we juist door de beambte gevraagd om samen naar het hokje te gaan, en het jaar erna maakte de beambte excuses dat we het jaar ervoor problemen hadden gehad.
Het lijkt volstrekte willekeur van mensen die in een bepaalde machtspositie zitten.
Het enige wat er gebeurde was dat ik samen met mijn man naar de beambte ging en ondanks dat we gewoon getrouwd zijn wilde deze beambte dat niet hebben. De 2 jaar ervoor werden we juist door de beambte gevraagd om samen naar het hokje te gaan, en het jaar erna maakte de beambte excuses dat we het jaar ervoor problemen hadden gehad.
Het lijkt volstrekte willekeur van mensen die in een bepaalde machtspositie zitten.
dimona schreef:Heb je de commotie rondom de viering van het kerstfeest op scholen gevolgd Ziva? Dat is een voorbeeld van een traditie waarmee is gebroken omwille van groepen andersgelovigen. Traditionele kerstliederen mogen zelfs niet meer worden gezongen op scholen.

Misschien is het wel tijd dat mensen hun beeld van de VS bijstellen. Ik verwachtte anno 2013 ook van Rusland geen anti-homo praktijken zoals nu speelt maar ik heb toch echt mijn beeld ernstig moeten bijstellen en ik denk velen met mij. Verder is het nog altijd een gunst om een ander land binnen te komen en geen recht, heel simpel gezegd: als het je niet bevalt, ga je toch niet?
Ja, het kan allemaal wel wat aardiger en wat vriendelijker aan de grens met de VS, ik denk dat we het daar wel over eens kunnen zijn. Maar wij weten niet wat voor instructies deze mensen hebben gekregen dus daar kunnen we niet over oordelen. En ik denk dat mensen die al langer in de VS wonen/op vakantie gaan weten dat er na 9/11 heel veel veranderd is. Ik kan het zelf niet beamen maar dat hoor ik van Amerikanen zelf. Dus als je dan iemand "de schuld" wil geven, geef dan de schuld aan die fijne figuren die het nodig vonden om de torens op de blazen.
Maar immigratie ambtenaren zijn ook maar mensen ! Ik heb bv. achter een groepje gestaan - toen we naar Canada emigreerden - dat niet de juiste papieren had, maar maar door bleef zaniken en argumenten aandragen enz. in een poging toch binnen te komen.
Immigratie ambtenaren zijn mensen die te veel gezien, te veel gehoord hebben, wat voor geen meter klopt.
Zo'n dertien jaar geleden waren een paar immigratie ambtenaren welwillend, lieten een paar Arabische jonge mannen toe ondanks dat hun studentenvisumwas verlopen. Dat heeft mede geleid tot een van de meest ontstellende gebeurtenissen in de geschiedenis van dit land.
Iets later werd een aantal vluchtelingen toegelaten uit een Islamitisch land: van meerdere personen in Boston moesten enkele maanden geleden een of beide benen worden afgezet.
En ja Ziva, ik woon hier bijna twintig jaar en de US is veranderd in een aantal opzichten.
Maar ik was begin 90er jaren al verbaasd over de vele regelgeving, hoe er voor iedere situatie een form was, etc. Ook de enorme aantallen mannen, en ook vrouwen, in de gevangenissen. Iemand tot 40 jaar veroordeeld voor 4 gram cocaine etc.
Ook hoe US politie tot bekeuren overgaat waar in Ned. een waarschuwing zou zijn gegeven. Ik heb daar wel met politieagenten over gesproken en die zeiden, toen ze hoorden dat ik uit Ned. kwam 'maar dat is een heel ander land was, lang niet zo gewelddadig als de US.'
Misschien heeft het feit dat sommigen bij immigrations 'eruit gepikt' worden meer te maken met steekproeven. Wat precies speelt zullen we denk ik nooit weten. Ook niet omtrent de situatie waarmee deze diskussie op gang kwam.
Overigens: had-ie eerst maar naar AA moeten gaan ! was als een lichte noot bedoeld.
Alhoewel ik wel vind dat iemand die veel reist en grenzen overgaat zich terdege moet orienteren. Dat kan nu ook.
Immigratie ambtenaren zijn mensen die te veel gezien, te veel gehoord hebben, wat voor geen meter klopt.
Zo'n dertien jaar geleden waren een paar immigratie ambtenaren welwillend, lieten een paar Arabische jonge mannen toe ondanks dat hun studentenvisumwas verlopen. Dat heeft mede geleid tot een van de meest ontstellende gebeurtenissen in de geschiedenis van dit land.
Iets later werd een aantal vluchtelingen toegelaten uit een Islamitisch land: van meerdere personen in Boston moesten enkele maanden geleden een of beide benen worden afgezet.
En ja Ziva, ik woon hier bijna twintig jaar en de US is veranderd in een aantal opzichten.
Maar ik was begin 90er jaren al verbaasd over de vele regelgeving, hoe er voor iedere situatie een form was, etc. Ook de enorme aantallen mannen, en ook vrouwen, in de gevangenissen. Iemand tot 40 jaar veroordeeld voor 4 gram cocaine etc.
Ook hoe US politie tot bekeuren overgaat waar in Ned. een waarschuwing zou zijn gegeven. Ik heb daar wel met politieagenten over gesproken en die zeiden, toen ze hoorden dat ik uit Ned. kwam 'maar dat is een heel ander land was, lang niet zo gewelddadig als de US.'
Misschien heeft het feit dat sommigen bij immigrations 'eruit gepikt' worden meer te maken met steekproeven. Wat precies speelt zullen we denk ik nooit weten. Ook niet omtrent de situatie waarmee deze diskussie op gang kwam.
Overigens: had-ie eerst maar naar AA moeten gaan ! was als een lichte noot bedoeld.
Alhoewel ik wel vind dat iemand die veel reist en grenzen overgaat zich terdege moet orienteren. Dat kan nu ook.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben nog nooit echt problemen gehad, buiten de licht intimiderende gesprekjes.
Dit jaar had ik op het formulier dat je in het vliegtuig moet invullen als adres gezet : hotel Mirage, Las Vegas Boulevard, Las Vegas.
Wel, is me dat een gedoe geweest. We mochten niet door vooraleer we de hotelreservering lieten zien.
Papieren bovengehaald. Dat was geboekt via het spel myvegas. En ja, er stond geen (hotel)huisnummer op.
We werden niet doorgelaten vooraleer we dat huisnummer hadden.
Nog eens de reserveringen nagekeken, het plannetje van Vegas. Niet te vinden. Ik haalde mn gsm boven om het nummer online op te zoeken.
Ondertussen zat hij op zn pc te tokkelen en juist toen ik het nummer had zei hij, its OK.
Ja, leuk...
Dit jaar had ik op het formulier dat je in het vliegtuig moet invullen als adres gezet : hotel Mirage, Las Vegas Boulevard, Las Vegas.
Wel, is me dat een gedoe geweest. We mochten niet door vooraleer we de hotelreservering lieten zien.
Papieren bovengehaald. Dat was geboekt via het spel myvegas. En ja, er stond geen (hotel)huisnummer op.
We werden niet doorgelaten vooraleer we dat huisnummer hadden.
Nog eens de reserveringen nagekeken, het plannetje van Vegas. Niet te vinden. Ik haalde mn gsm boven om het nummer online op te zoeken.
Ondertussen zat hij op zn pc te tokkelen en juist toen ik het nummer had zei hij, its OK.
Ja, leuk...
Groetjes,
Carine
Carine