Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Woonresorts in Washington DC
Re: Woonresorts in Washington DC
Als je vrouw voor de ambassade gaat werken, kun je daar ook hulp vragen bij het zoeken naar woonruimte. Ze zullen je daar precies kunnen vertellen waar je wel en niet moet zoeken voor het budget dat je hebt.
Krijg je trouwens huurvergoeding van de ambassade? Je kunt er in dat geval misschien ook voor kiezen om boven de huurprijslimiet te gaan wonen en het restbedrag zelf bij te lappen.
Krijg je trouwens huurvergoeding van de ambassade? Je kunt er in dat geval misschien ook voor kiezen om boven de huurprijslimiet te gaan wonen en het restbedrag zelf bij te lappen.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Waar in DC is jouw werk Bas? De ambassade is in het noorden van de stad, en is qua reistijd beter te bereiken vanuit Maryland dan uit Virginia.Bas en Willemijn schreef:Bedankt voor alle tips. We nemen overigens waarschijnlijk een hond mee, de andere blijven (voorlopig) bij mijn schoonmoeder. Verder is het zo dat mijn vrouw een baan aangeboden heft gekregen bij de NL ambassade. Ik weet dus niet precies hoe lang het rijden is naar het woonresort en of de metroverbinding goed is. In het begin zullen we slechts 1 auto kopen, dus als ik haar bring is de carpoolstrook geen problem. Als iemand nog andere tips heft van soortgelijke woonresorts in de prijsklasse 1500-2000 dollar dan hoor ik dat graag.
Groet, Bas
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maar wel een stuk duurder qua huur de plekken die dichter bij de ambassade zijn. Ik vind jullie huurbudget nog steeds heel laag voor dit gebied.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik heb even naar de floorplans gekeken van het complex dat je noemde. Maar ik denk dat je echt voor een drie-slaapkamer appratement moet gaan. Met twee volwassenen, twee kids, een hond etc. heb je toch snel 14-1600 sq.ft. nodig om te leven. En verkijk je er niet op, dergelijke appartementen zijn toch wat hokkerig. En lijden ook niet aan een overdaad aan kastruimte.
-
- Amerika-ontdekker
De ambassade is vanaf het Van Ness metro station prima te lopen. Wat betreft huisdieren; waarschijnlijk zal een bedrag per maand in rekening worden gebracht voor de hond. Dit is niet altijd zo, maar vaak gaat de huurprijs iets omhoog.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad ik zie nu dat het maar iets meer dan een kilometer lopen is van het metrostation. Toch zou ik, als het plan is de metro te gebruiken, dan inderdaad voor Maryland kiezen. Vanaf het woonresort (aparte naam voor een appartementencomplex, trouwens, had ik nog niet eerder gehoord) waar TS het over had is het in het spitsuur al gauw een half uur naar het Vienna metrostation en dan moet je nog een parkeerplek zien te bemachtigen, of je kunt een Cue bus naar het station nemen, maar dat neemt natuurlijk ook tijd. Dan is het ongeveer drie kwartier per metro naar Van Ness UDC en nog zo'n kwartier of twintig minuten lopen naar de ambassade. Ik ken mensen die bij de ambassade werken en niet ver bij ons vandaag wonen hier in Noord-Virginia, maar die rijden allemaal naar hun werk zover ik weet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Vanuit Potomac heb je een relatief gunstige commute naar de ambassade. En als je goed zoekt, vind je zelfs daar nog wel woningen in de gevraagd prijscategorie: http://www.homes.com/property/12051-gat ... play=photo
En bij deze staat er zelfs bij dat honden en katten toegestaan zijn: http://www.zillow.com/homedetails/10800 ... hSkip=true
En bij deze staat er zelfs bij dat honden en katten toegestaan zijn: http://www.zillow.com/homedetails/10800 ... hSkip=true
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vind het toch vreemd dat jullie zo'n laag budget hebben om te wonen. Ik ken mensen bij Buitenlandse Zaken die ook in die diplomatenpool zitten en heb begrepen dat het budget voor huren van een woning altijd is aangepast aan de cost of living van een bepaald gebied. Met dat budget kun je wellicht niet in de sjiekste wijk van een stad als DC gaan wonen, maar toch zeker wel op een redelijke afstand van je werk/de ambassade. Waarom is jullie budget zo laag dat je vrouw straks een commute van minstens een uur moet hebben?
Ik ken iemand die zich met dit soort dingen bezig houdt op de ambassade, en als ik hem moet geloven is het bijna standaard dat medewerkers aan komen zetten met een huis dat 1000 dollar boven het budget ligt. Ik weet niet of dat meer zegt over de medewerkers of over het budget, maar een geschikt huis vinden is blijkbaar toch geen vanzelfsprekendheid.
Het is mij overigens niet geheel duidelijk om wat voor soort aanstelling het hier gaat en of daar ook een woonruimteregeling bij zit.
Het is mij overigens niet geheel duidelijk om wat voor soort aanstelling het hier gaat en of daar ook een woonruimteregeling bij zit.
Wij huren bij UDR;
http://www.udr.com/CommunityOverview.aspx?pid=26702
http://www.udr.com/CommunityOverview.aspx?pid=16560
De locatie in Alexandria biedt een shuttle naar de metro. Station Van Dorn street is op 5-minuten afstand. Ik heb zelf de voorkeur aan Noord-Virginia dan Maryland. De belastingen zijn in Maryland hoger en de infrastructuur slechter. Bij een geringe storm zit je soms dagenlang zonder electriciteit. Ik heb de indruk dat Noord-Virginia wat dit betreft het beter geregeld heeft.
Er zijn ook allerlei andere fees om rekening mee te houden;
- Water en electriciteit
- Garbage collection
- Community amenities - zwembad, fitnessruimte, BBQ etc
- Pets
- Renter's insurance (verplicht)
Als het zover is en je staat bij een Leasing Office zonder SSN, credit history, recente Amerikaanse salarisstrookjes... denk aan wat Walter White van de TV serie 'Breaking Bad' zei toen hij een appartement ging huren! Over vrijwel alles valt te onderhandelen.
http://www.udr.com/CommunityOverview.aspx?pid=26702
http://www.udr.com/CommunityOverview.aspx?pid=16560
De locatie in Alexandria biedt een shuttle naar de metro. Station Van Dorn street is op 5-minuten afstand. Ik heb zelf de voorkeur aan Noord-Virginia dan Maryland. De belastingen zijn in Maryland hoger en de infrastructuur slechter. Bij een geringe storm zit je soms dagenlang zonder electriciteit. Ik heb de indruk dat Noord-Virginia wat dit betreft het beter geregeld heeft.
Er zijn ook allerlei andere fees om rekening mee te houden;
- Water en electriciteit
- Garbage collection
- Community amenities - zwembad, fitnessruimte, BBQ etc
- Pets
- Renter's insurance (verplicht)
Als het zover is en je staat bij een Leasing Office zonder SSN, credit history, recente Amerikaanse salarisstrookjes... denk aan wat Walter White van de TV serie 'Breaking Bad' zei toen hij een appartement ging huren! Over vrijwel alles valt te onderhandelen.
Maar dat is tekst voor TV geschreven, degene die de vraag hier stelt heeft met het echte leven te maken.
De meeste leasing agents moeten verantwoordling afleggen aan supervisors etc. Die mogen echt niet afwijken van hoe de regels zijn.
De meeste leasing agents moeten verantwoordling afleggen aan supervisors etc. Die mogen echt niet afwijken van hoe de regels zijn.
Ja, zou het? Zou best kunnen hoor, ik kan de keren dat wij stroomuitval hebben gehad al niet meer tellen. Al moet ik zeggen dat het drastisch verbeterd is sinds onze elektriciteitsmaatschappij (BGE) in deze omgeving flink aan het bomen snoeien is gegaan. Toevallig hadden we vorige week nog even 2 tellen stroomuitval toen het regende; ik stond daarna enorm te klungelen om de tijd op de stereoinstallatie van mijn dochter weer opnieuw in te stellen, terwijl ik dat een jaar geleden kon met mijn ogen dicht. Kortom: het was al even geledenadam747 schreef:De belastingen zijn in Maryland hoger en de infrastructuur slechter. Bij een geringe storm zit je soms dagenlang zonder electriciteit. Ik heb de indruk dat Noord-Virginia wat dit betreft het beter geregeld heeft.

Wat betreft jouw lijstje: daarvan betalen wij alleen de elektriciteit (door minder onderhoud misschien wel veel goedkoper dan in VA, haha) dus het kan ook meevallen qua bijkomende kosten.
En ik kan me nauwelijks voorstellen dat ambassadepersoneel gezeur heeft vanwege SSN e.d. als er een huurcontract moet worden getekend.
Ah, de meeste outages waren bij elektriciteitsmaatschappij Pepco - was recent veelvuldig in het nieuws. Jullie huren een single family home en zullen niet te maken hebben met deze kosten. Als je bij z'n community een appartement huurt zullen ze toch de kosten van deze faciliteiten (zwembad/fintness) doorbelasten op de huurder.
Zouden ze een uitzondering maken omdat je werkgever een ambassade is?dimona schreef: En ik kan me nauwelijks voorstellen dat ambassadepersoneel gezeur heeft vanwege SSN e.d. als er een huurcontract moet worden getekend.
-
- Amerika-expert
Misschien zou het werken bij een ambassade juiste tegen je kunnen werken. Zie de miljoenen aan parkeerbonnen die in Den Haag (en in New York -- vanwege de VN) nog open staan. Zijn mogelijk bang dat je je op diplomatieke onschendbaarheid zou kunnen beroepen en de huur niet betalen. Hoewel dat voor Nederland 'natuurlijk' niet opgaat, die diplomaten zijn netjes....
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Maar het onderhoud van onze wijk (wegen, verlichting, sneeuwruimen) is wel voor rekening van de huizeneigenaars/bewoners, wat de eigenaar van ons huis niet doorberekent aan ons.adam747 schreef:Jullie huren een single family home en zullen niet te maken hebben met deze kosten. Als je bij z'n community een appartement huurt zullen ze toch de kosten van deze faciliteiten (zwembad/fintness) doorbelasten op de huurder.
Nou, dat misschien niet, maar ik meen begrepen te hebben dat de ambassade in dit soort situaties figureert als huurder. Bij ons is het bij uitzendingen naar het buitenland ook altijd de werkgever op wiens naam het huurcontract staat. Scheelt een hoop gedoe voor de huurder, en de eigenaar is er redelijk zeker van dat hij zijn geld krijgt en geen huurder heeft die ineens met de noorderzon vertrokken blijkt te zijn. Het is onze ervaring dat je als huurder met open armen wordt ontvangen als er een bedrijf of organisatie achter zit. Wij mochten daardoor ook allerlei papierwerk overslaan.adam747 schreef:Zouden ze een uitzondering maken omdat je werkgever een ambassade is?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 8562 Weergaves
-
Laatste bericht door Smellycat500
-
- 3 Reacties