Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Los Angeles appartement

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
lisa1990a
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 10

Los Angeles appartement

Bericht door lisa1990a »

Hey,

Ik zal volgend jaar een 4 maanden stage lopen in Los Angeles (en wil er als mogelijk 2 maanden vakantie aan plakken) .
Nu ben ik dus opzoek naar een appartement, studio of kamer (voorkeur gaat uit naar studio of appartement maar kamer ook goed, wil graag eigen badkamer) .
Ik ben al een tijd onwijs aan het zoeken via de wel bekende wegen (craiglist ed) maar - en misschien zoek ik niet goed genoeg- ik kom uit op prijzen die buiten mij budget liggen.
Ik wil voor een kamer max 500dollar en een studio/(gedeelde) appartement max 800, is dit erg onrealistisch?

Ik ben tot nu toe een paar studios tegen gekomen.. rond de 600euro , maar deze willen gen zaken doen (omdat ik in Nederland zit) .
Heeft iemand tips voor mij , waar ik kan kijken binnen mijn budget en waar ik kan kijken waar het wel wat makkelijker is om vanuit Nederland te regelelen?

Ik ben nieuw op dit forum, dus als het topic ergens anders moet, of ik iets te onduidelijk ben, hoor ik het graag :)!

Groetjes lISA.
mtl
Amerika-expert

Re: Los Angeles appartement

Bericht door mtl »

Ik denk dat Los Angeles een dure stad is wat betreft appartementen. Ik weet niet of je eigen vervoer hebt maar heb je al buiten Los Angeles overwogen? Je zegt dat je stage gaat lopen, voor wie ga je stage lopen? Wellicht hebben zij ook tips voor je.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Of kan je stagebedrijf niet een kamer/appartement/studio voor je regelen (in de zin van : de onderhandelingen voor je doen).
Je geeft zelf al aan dat bedrijven geen zaken willen doen omdat jij in Nederland zit.

Heeft het bedrijf waar je gaat werken geen lopende stagiaires die weg gaan vlak voordat jij aankomt ? Dat je kijkt of je hun woonplek kunt overnemen.
Even contact opnemen met de HR/P&O afdeling van je stagebedrijf of stagiaires die er nu zijn en vragen hoe zij het geregeld hebben ?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb de indruk dat je al je grace-time aan het einde wilt opnemen. Ik denk dat dat niet realisrisch is, dat je echt eerder naar de US moet komen, voor je stage begint, om eea. te regelen. En dan voor een week ofzo in een niet te duur hotel/motel gaan logeren.

Ik heb zelf een identieke situatie gehad toen ik in de US/Can. woonde en woonruimte zocht elders in de US/Can.
De meeste verhuurders van commerciele condo's en appartementen geven een 30 dagen opzegtermijn. Dwz. dat ze pas een week of vier tevoren weten wat er op korte termijn leegkomt en verhuurbaar is.
Dan is er in CA een wet dat het tapijt commercieel gereinigd moet worden, plus er is vaak nog eea. op te knappen als iemand vertrekt. Zeg dat kost een week. Dan probeert men toch in de week daarna zsm. het optrekje weer te verhuren.
Kortom het is erg lastig al in een ander del van de US iets via de tel./computer te huren, dus uit Ned. zal dat zeker het geval zijn.

Ander probleem: je heb geen credit rating, er kan geen credit report worden opgevraagd.
Ik denk dat je de beste kans maakt, als je ter plekke op pad en op zoek gaat. Dat lijkt me ook een beter idee omdat je in Ned. denk ik toch weinig zicht hebt op wat voor buurt het complex in staat. Mn. in LA gaat het snel van een goede wijk over in gang-coutry.

Om in aanmerking te komen heb je in ieder geval een brief nodig van de instantie waar je stage gaat lopen met daarin bijzonderheden over werkzaamheden, vergoeding enz. Plus als je in Ned. huurt, zou je een brief van de verhuurder daar kunnen vragen die je referentie geeft als een goede, altijd op tijd betalende huurder. Die brief kun je zelf in Engels opstellen en de verhuurder vragen op brief hoofd over te tikken, of je vraagt een brief in Ned. en voegt zelf een vertaling bij.

Eenmaal in de USA: de meeste grote supermarts hebben bij de uitgang brochures waar 'For Rent' op staat, die worden elke maand opnieuw uitgegeven en daar adverteren veel appartementencomplexen in.
Een andere bron kan de LA Times zijn, ads voor rentals.

US Fanboy gaf al een paar andere goede tips.

Succes !
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Ik ken diverse Nederlandse (ex) studenten in LA, o.a. iemand die zelf een aantal appartement complexen voor UCLA beheert. Stuur me even een PB als je namen en email adressen wilt hebben.
anneriekeo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door anneriekeo »

He lisa!

Ik ga volgend jaar een jaar naar Los Angeles voor een traineeship en zal beginnen eind januari. Ook ik ben op zoek naar huisvesting etc. Wanneer ga jij precies en heb je inmiddels al wat gevonden??

Ik ben benieuwd!

Groet, Annerieke
Werd verliefd op New York City, woont in LA tot 7 februari 2015 en hoopt daarna weer terug te kunnen komen op een H1B.
http://anneriekeoudshoorn.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer