Laat ik mezelf even voorstellen. Ik ben Annelies en heb mijn hart verloren in Amerika (Californië) in mei 2012. Mijn eerste bezoek is gekomen omwille ik mensen heb leren kennen toen ik op een rondreis was van een maand in Australië/Fiji. Toen ik op het einde van mijn reis in Australië kwam besloot ik om naar Fiji te gaan voor 5 dagen om te surfen en nog even te genieten. Tijdens mijn verblijf in Fiji heb ik een groep leuke Amerikanen leren kennen. Ze vertelden mij fantastische en mooie verhalen over San Diego, California (ik stond wel met beide voeten op grond want ik weet dat ze Amerika mooi beschrijven terwijl het soms echt zo niet is) dat ik meteen verkocht was en besloot om nog 2 weekjes Amerika te doen vooraleer terug richting België te gaan. Daar eenmaal aangekomen ben ik echt met open armen ontvangen, ze hebben me gratis onderdak gegeven en mij een fantastische 2 weken bezorgd! Mijn eerste week verbleef ik in Ocean beach, een gezellig hippie kuststadje van San Diego. (Meer info over Ocean beach (O.B.) kan je hier terug vinden: http://en.wikipedia.org/wiki/Ocean_Beach,_San_Diego) Daarna heb ik een roadtrip gedaan met een paar van mijn Amerikaanse vrienden we zijn van San Diego naar Colorado gereden. We hebben Utah doorkruist, Las Vegas,... Het was echt subliem! Ik was zo verkocht! Op het einde van mijn roadtrip heb ik met pijn in het hart afscheid genomen en van de luchthaven van Denver vertrokken richting huis.
Nu had ik natuurlijk al terug plannen gemaakt om terug te gaan naar Ocean Beach waar ik echt mijn hart heb verloren! Het is daar zo relaxed en we wonen 1 minuut op wandelafstand van het strand. Vriendelijke mensen, open minded, behulpzaam,... gewoon teveel om op te noemen. Ben er verliefd op geworden! Mijn Amerikaanse vrienden en ik noemen het onze "Bubble".

Mijn 2de trip richting Ocean Beach was voor 3-4 maand, ik ben vertrokken 8/10/2012. Ik kon daar terecht bij één van de goede vriendinnen die ik daar had gemaakt op mijn vorige trip. Dit was het begin van een nieuw hoofdstuk in mijn leven... mijn vriendin woont daar in een gated community met 10 appartementen. Iedereen helpt iedereen en we zijn echt een familie geworden. We doen dingen zoals "Friendsgiving", Friendsmiss", gewoon een familie samen. Ik heb dan ook mijn vriend daar leren kennen eind oktober 2012 en zijn nu nog altijd dolverliefd! Ondertussen al bijna een jaar samen:-) Tijdens mijn verblijf daar ben ik meerdere malen naar Mexico geweest (ligt er dan ook vlakbij) en rond kerst ben ik dan met een vriendin naar haar familie geweest in San Francisco. Zéér toffe tijd!
Het is onbeschrijfelijk hoe goed ik me voel in Californië en heb daar echt een thuis gevonden! Ik ben terug gekeerd naar België in Februari 2013 om terug wat te werken, vrienden te zien en familie te bezoeken in België. Mijn vriend is mij dan ook komen bezoeken in april en was meteen goedgekeurd door iedereen! Na een 5 maand in België te werken ben ik op 3 Juli 2013 teruggekeerd tem eind september 2013. Terug een fantastische tijd beleeft! Het afscheid nemen van de vriend/vrienden wordt alsmaar moeilijker en moelijker maar gelukkig bestaat Skype en helpt ons dat om de tijd zonder elkaar te "overleven".

Nu dit was mijn verhaal zéér kort geschetst. Het komt erop neer dat ik heen en weer reis tussen België en Amerika. Dit zal wss nog even zo zijn, het plan is om een aantal jaar in Amerika te wonen en erna zouden mijn vriend en ik eventueel in Frankrijk gaan wonen zodat we dichter bij België zijn en mijn vriend dichter bij Tunesië en Italië. (zijn mama is van Italië en papa van Tunesië, hij is dus een mengeling van 2 nationaliteiten maar is geboren in Amerika Als zijn ouders op pensioen gaan trekken ze richting daar)
Waarom ik mij hier heb aangemeld bij dit forum? Omdat ik meerdere ervaringen wil opdoen van mensen die in Amerika wonen, het liefst San Diego, Californië. Ik zal hier ook zeker verder opzoekingen doen voor een langer verblijf/definitief wonen in Amerika. Ik zal wss ook wel berichten posten met vragen omdat het soms zo verwarrend kan zijn al die informatie op het web. Heb al veel zelf opgezocht en ben tot het besluit gekomen dat het enorm moeilijk is om in Amerika te kunnen wonen indien geen geschikt diploma, welke bedrijven je willen sponseren, verschillende visums, vrijwilligerswerk,... Maar ik weet dat het mij lukt om mijn droom te laten uitkomen en samen een gelukkig leven op te bouwen met mijn vriend. Natuurlijk is de grote vraag al gevallen van "gaan we trouwen" maar we zijn er allebei zeer nuchter in en vinden het nog iets te vroeg om die stap al te ondernemen. But you never know!

Groetjes,
Annelies