Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Highway 1 als vakantie op zich?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dominiquedg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Highway 1 als vakantie op zich?

Bericht door Dominiquedg »

Beste mede-reizigers!

Al een tijdje lees ik 'stiekem' mee op het forum, maar nu heb ik maar eens een account aangemaakt, want we zijn verkocht geraakt aan Amerika!

Wij zijn vorige week teruggekomen van een geweldige rondreis van SF naar LA via diverse nationale parken. Deze reis heeft een geweldige indruk gemaakt!
We zijn verliefd geworden op het rondreizen en SouthWest USA!

Inmiddels weer hard aan het werk en we kunnen nu al niet wachten op de volgende reis; september 2014! We zitten er aan te denken om de Highway 1 te rijden. Maar gezien we al veel gezien hebben betreft de Nationale Parken en de steden SF en LA, willen we van de Highway 1 een reis op zich maken. We hebben 2,5 week de tijd, vinden het ook heerlijk om ergens 2 dagen te blijven en om soms van de route te wijken. Kunnen we op/rond de Highway 1 ons 2 weken vermaken of is de route simpelweg te kort?

Ik ben benieuwd naar alle verhalen!

PS. Om een beeld de te geven van de vorige reis; we hebben in 2,5 week aangedaan: SF-Yosemite-Mammoth Lakes-Death Valley-LV-Bryce Canyon-Capitol Reef-Monument Valley-Grand Canyon-Sedona-Palm Springs-LA.

Groet,
Dominique
Cees A
Amerikakenner

Re: Highway 1 als vakantie op zich?

Bericht door Cees A »

Moet geen enkel probleem zijn om 2½ week vol te maken op Hwy 1. Zeker niet als je naast San Francisco en Los Angeles ook San Diego meepakt.
Hier vind je een paar lijstjes met tips over Hwy 1.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 51#p709833
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 37#p648539

Mocht je toch nog wat dagen over hebben, dan maak je gewoon nog een ommetje langs Palm Springs en Joshua Tree en bij Monterey langs Pinnacles National Park
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Of nog een stukje noordelijk Californie erbij: Humbolt SP met Avenue of the Giants en evt. Lassen Volcanic NP.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Cees A, dank voor het melden van mijn lijstje.

@DominiqueDG, voor tips aangaande LA zie dit topic. En voor tips aangaande SF kan je de site plnnr gebruiken.

2,5 weken voor alleen route 1 en de drie steden die eraan liggen krijg je gemakkelijk vol. Er zijn nog state parks in de omgeving. Zoals gezegd is het ook mogelijk om noordelijker dan SF te gaan.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zou noordelijker gaan! Portland, Oregon, is een stad die hoog op mijn lijstje van te bezoeken Amerikaanse steden staat omdat het ontzettend leuk schijnt te zijn. Ik weet alleen niet of je er betaalbare vluchten naartoe kunt boeken. Maar je zou natuurlijk ook kunnen beginnen in Seattle en dan langs de kust afzakken.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Wij gaan volgende zomer Hwy1 doen van Seattle tot in San Diego, we kijken er al naar uit en lezen ons bij over niet te missen poi op de route.
Dominiquedg
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Dominiquedg »

Wauw, geweldig, wat een reacties! Hartelijk dank!

En goed nieuws dat we de Highway 1 in 2,5 week kunnen maken....we gaan ervoor!

We gaan ermee aan de slag!

Groet,
Dominique
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Is een route die wij ook nog eens in één periode willen doen, in de loop der jaren hebben we de hele hwy 1 vanaf vancouver tot aan San Diego wel gereden, maar drie weken achter elkaar alleen de 1 staat vrij hoog op onze lijst.

Ik zou zeker het noordelijke dee vanaf Seattle meenemen, op veel punten is dat stuk mooier dan de zuidelijke helft.
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mie »

Vorig jaar vertrokken vanuit Seattle, na enkele dagen Olympic NP, Highway 1 naar het zuiden tot Avenue of the Giants gereden, via Seaside, Newport, Gold beach, Redwood NP, ... en dan langs het binnenland en de vele NP daar terug naar Seattle. Heel erg mooi en eerlijk gezegd vond ik die kust veel aangenamer dan tussen SF en LA enkele jaren geleden (al moet ik toegeven dat we toen vrij veel regen hadden, wat de uitzichten toch wel beperkte).
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hw1 bereik je pas in California. Daarvoor is het 101. Wij maken op dit moment een dergelijke reis. Na een Alaska cruise de eerste week van september zijn we op 8 september vanaf Seattle gestart en zitten nu in San Clemente tussen LA en San Diego. Voornaamste doels was de kustroute rijden en we hebben verder geen steden als Seattle, Portland, SF, LA en SD bezocht omdat we daar al meerdere keren zijn geweest. Onze manier van reizen is wellicht wat verschillend van anderen omdat het om de roadtrip gaat maar ook om relaxing tijd in resorts, strandbezoeken en golfen. Daarom gaan we nu voor 3 dagen naar Palm Springs en niet naar San Diego waar we trouwens al wel eens een week hebben gegolfd. na PS hebben we nog 2 weken om weer in Seattle te komen. Via Utah waar de grote TA meetup in Escalante plaatsvindt.
Zo'n coastal route is wel mooi maar wordt op een gegeven moment ook wel eentonig. Je ziet letterlijk door de bomen het bos en de zee niet meer. Na 1000 miles langs de Wa, Or en Ca coast hadden we het wel even gezien en zijn het land ingetrokken. Daarna terug naar hw1 via Nacimiento Fergusson rd en Pinnacles NP. Ik zou je wel aanraden om als je langs de kust wil blijven rijden de Lost Coast, Humboldt redwood SP, Avenue of the Giants en de Mendocini coast niet te missen. Als je wijn wil proeven kan je nog naar Napa Valley maar wij vonden de wijnen aan de central coast (Paso Robles etc ) tenminste zo lekker. Alleen al langs 46 zijn binnen 7 miles 10 wineries bij Paso te vinden. Wij hebben ook alle onbekende stukken van hw1 gereden (Cabrillo hw, Pacific coast hw, Camino real) maar wij hebben heel veel tijd en zo'n stuk PCH via Venice-Long Beach-Huntington , Newport etc etc etc is niet bepaald snel te noemen met zillion stoplichten.
Kortom, je kan gemakkelijk een week of drie voor alleen de kust nemen.
Yeehaw
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Wij plannen ook een roadtrip van Seattle tot in San Diego volgende zomer.
De tickets zijn al binnen. :thumbup:
We hebben zo'n 18 tal dagen om de route te doen, we gaan niet zo veel tijd in de grote steden steken.
De bedoeling is te genieten van het landschap en een beetje alles mee te nemen rond de kust en natuurlijk Hwy 1.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Te overwegen valt ook om de route van San Diego naar Seattle te maken. Voordeel: Je rijdt met de zon in de rug. Nadeel, je zit op de wegen verder van de kust af.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

[quote="Yeehaw"] Als je wijn wil proeven kan je nog naar Napa Valley maar wij vonden de wijnen aan de central coast (Paso Robles etc ) tenminste zo lekker. Alleen al langs 46 zijn binnen 7 miles 10 wineries bij Paso te vinden. /quote]

Aan de 46 zag ik een mooie winery te koop staan.
Opvallend goed uitziende winery's tussen Paso Robles en Lost Hills.
Over de wijnen zelf.
Je moet wel van dat zoete, hoog alcohol gehalte, van de Amerikaanse wijnen houden.
Is een aparte markt.
In Nederland zijn de Napa wijnen bekend.
Kijk ook eens naar de Monterey Valley ( breed) wijnen.
Uit Santa Cruz County komen ook mooie wijnen.
2013 is een mooi wijnjaar.
Gezien de oogsten mag je verwachten dat de prijzen wat naar beneden kunnen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hannah88
Amerika-newbie

Bericht door Hannah88 »

Wij hebben een paar weken geleden 2 nachten in het Treebones resort doorgebracht. Dit ligt ruim 100 km ten zuide van Montery en ze hebben hier jurts (mongoolse tenten) staan tussen de bomen met uitzicht over de stille oceaan. Echt een bijzonder mooie locatie en een heerlijk restaurant erbij. Wij baalden dat we er maar 2 nachten zaten.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer