Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor reis Noordoost Amerika
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Tips voor reis Noordoost Amerika
Hallo allemaal
Momenteel ben ik samen met een vriendin bezig met het plannen van onze reis naar Oost Amerika. We willen juni/juli 2014 3 weken op reis naar Toronto Canada, Niagra Falls Cananda, New York, Boston, Philadelphia en Washington DC. In New York willen we het langst verblijven, ongeveer 6/7 dagen en de rest van de plaatsen 2/3/4 dagen.
We zouden graag tips krijgen voor wat te doen, welke bezienswaardigheden we echt moeten zien, waar we bijv. al tickets online kunnen kopen om geld te besparen, info over het openbaar vervoer enz. enz. Dus alle tips zijn welkom! Hartelijk bedankt alvast
Momenteel ben ik samen met een vriendin bezig met het plannen van onze reis naar Oost Amerika. We willen juni/juli 2014 3 weken op reis naar Toronto Canada, Niagra Falls Cananda, New York, Boston, Philadelphia en Washington DC. In New York willen we het langst verblijven, ongeveer 6/7 dagen en de rest van de plaatsen 2/3/4 dagen.
We zouden graag tips krijgen voor wat te doen, welke bezienswaardigheden we echt moeten zien, waar we bijv. al tickets online kunnen kopen om geld te besparen, info over het openbaar vervoer enz. enz. Dus alle tips zijn welkom! Hartelijk bedankt alvast
Laatst gewijzigd door lindamunter1983 op 26 okt 2013, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips voor reis Oost Amerika
Hallo, welkom op het forum!
Het is bijna onmogelijk om aan te geven wat je echt moet zien. Dat hangt ook heel erg af van jullie interesses. Jullie zijn zo te zien vooral (of alleen maar?) geïnteresseerd in de steden. Kijk eerst eens wat rond op dit forum, dan zie je al heel veel tips, zeker over New York en Washington (zie daarvoor ook hierboven, bij de stickies).
Lees ook eens wat reisverslagen, daaruit kun je vaak veel ideeën en tips halen. Zie bijvoorbeeld voor Washington, Niagara Falls en Boston ons 2012-verslag. Veel meer verslagen vind je in het reisverslagentopic.
Marianne
Het is bijna onmogelijk om aan te geven wat je echt moet zien. Dat hangt ook heel erg af van jullie interesses. Jullie zijn zo te zien vooral (of alleen maar?) geïnteresseerd in de steden. Kijk eerst eens wat rond op dit forum, dan zie je al heel veel tips, zeker over New York en Washington (zie daarvoor ook hierboven, bij de stickies).
Lees ook eens wat reisverslagen, daaruit kun je vaak veel ideeën en tips halen. Zie bijvoorbeeld voor Washington, Niagara Falls en Boston ons 2012-verslag. Veel meer verslagen vind je in het reisverslagentopic.
Marianne
Al die steden zijn per amtrak trein te bereiken. Al zijn greyhound bussen goedkoper en frequenter. Met name op de lijn Boston-New York-Philadelphia-Washington zijn veel lowcost bussen. In deze steden evenals Toronto is het OV ook prima.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Er is heel veel te zien in het Noordoosten. Naast de door jullie genoemde steden is er ook veel mooie natuur, zoals Adirondack mountains, White Mountains, Finger Lakes, etc. Ik weet niet of jullie daarvan houden, maar wellicht kun je een mooie combi van steden en natuur maken ipv alleen steden.
Niagara Falls is prachtig, maar een dag daar is echt voldoende. Over NYC is al zoveel geschreven op dit forum, daar zou ik eerst maar eens op gaan zoeken. Boston is een leuke stad met veel historie. Freedom Trail is een van de musts daar. Verder is een whale watch vanuit Boston of omgeving erg leuk, Quincy Market erg gezellig en zou je nog naar Cape Cod kunnen gaan. Ook in Washington is veel te zien, genoeg voor een aantal dagen.
Wij hebben in 2010 een rondje NO gedaan en in 2012 Oost Canada (incl Toronto en NF) Tussendoor nog NYC. Wellicht kun Je wat tips uit onze reisverslagen halen. Hoe wil je reizen trouwens? Hou wel rekening met een drop off fee als je een auto in Canada huurt en hem in de US achterlaat.
Niagara Falls is prachtig, maar een dag daar is echt voldoende. Over NYC is al zoveel geschreven op dit forum, daar zou ik eerst maar eens op gaan zoeken. Boston is een leuke stad met veel historie. Freedom Trail is een van de musts daar. Verder is een whale watch vanuit Boston of omgeving erg leuk, Quincy Market erg gezellig en zou je nog naar Cape Cod kunnen gaan. Ook in Washington is veel te zien, genoeg voor een aantal dagen.
Wij hebben in 2010 een rondje NO gedaan en in 2012 Oost Canada (incl Toronto en NF) Tussendoor nog NYC. Wellicht kun Je wat tips uit onze reisverslagen halen. Hoe wil je reizen trouwens? Hou wel rekening met een drop off fee als je een auto in Canada huurt en hem in de US achterlaat.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de reacties en tips dusver.
We gaan reizen per trein (Amtrak) van plaats naar plaats. Het reisburo is momenteel bezig met het maken van een offerte incl. vlucht, hotels en treinreizen. Maar wellicht kunnen we ons ook nog verdiepen in het reizen per Greyhound bussen.
In principe willen we in de steden blijven en daar per ov reizen. Maar een aantal weken geleden was er bij 3 op reis een item over Floortje Dessing in New York waar zij de metro nam naar Hudson Valley op afstand van 1,5 uur. Daar was zo te zien mooie natuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Daar ben ik wel erg benieuwd naar.
Verder zal ik me eens gaan verdiepen in de topics op dit forum.
Groetjes, Linda
We gaan reizen per trein (Amtrak) van plaats naar plaats. Het reisburo is momenteel bezig met het maken van een offerte incl. vlucht, hotels en treinreizen. Maar wellicht kunnen we ons ook nog verdiepen in het reizen per Greyhound bussen.
In principe willen we in de steden blijven en daar per ov reizen. Maar een aantal weken geleden was er bij 3 op reis een item over Floortje Dessing in New York waar zij de metro nam naar Hudson Valley op afstand van 1,5 uur. Daar was zo te zien mooie natuur. Heeft iemand hier ervaring mee? Daar ben ik wel erg benieuwd naar.
Verder zal ik me eens gaan verdiepen in de topics op dit forum.
Groetjes, Linda
Ik heb de aflevering niet gezien maar volgens mij nam Floortje Dessing een voorstadstrein vanaf Grand Central.
-
- Amerika-newbie
Dat zou heel goed kunnen hoor, ze vertrok inderdaad vanaf Grand Central Station
Re: Tips voor reis Noordoost Amerika
Deze spoorlijn maakt ook deel uit van de spoorlijn New York Penn-Buffalo-Niagara Falls-Toronto.
-
- Amerika-expert
Metro North, de spoorlijn tussen New York een (soms verwegge) voorsteden heeft een speciale pagina met informatie over allerlei (dag) uitstapjes per trein:
http://web.mta.info/mnr/html/getaways.htm
Amtrak rijdt inderdaad ook langs de Hudson Rivier, maar dat is een trein die minder vaak rijdt dan Metro North en minder vaak stopt, meer bedoeld voor lange afstanden, bestemmingen onder meer Montreal, Canada.
http://web.mta.info/mnr/html/getaways.htm
Amtrak rijdt inderdaad ook langs de Hudson Rivier, maar dat is een trein die minder vaak rijdt dan Metro North en minder vaak stopt, meer bedoeld voor lange afstanden, bestemmingen onder meer Montreal, Canada.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja, wij gaan volgend jaar ook die richting uit en volgen ondertussen Floortje ook. Wat een interessante reis, van Nederland per vrachtschip naar NY, zou ik ook zeker eens willen doen, en dan vanuit NY verder naar Alaska ( dutch harbor) moeten we echt allemaal volgen, de vorige keer was er een item over Roosefelt island? Lijkt me een goede tip om te doen in de zomer!
Kun je blijkbaar met die spoorweg ook west point bezoeken, was heel interessant!
Kun je blijkbaar met die spoorweg ook west point bezoeken, was heel interessant!
Wij hebben Metro North vanaf Tarryburry op de planning staan voor mei. Als we deze daadwerkelijk nemen, laat ik het tzt weten
-
- Amerika-expert
D'r gaat 's zomers ook een bootje vanaf Manhattan naar West Point. Wat langzaam, maar wel erg mooi met al die bergen langs de rivier. Heb gezocht, maar niet gevonden, maar dat betekent niet dat die tochtjes er niet zijn, ben gewoon niet al te ver gegaan, er moet wat werk overblijven!
Seastreak (http://seastreak.com/westpoint.aspx) organiseert ook speciale boottochten naar football wedstrijden op West Point. Niet gooedkoop, maar natuurlijk wel uniek. Kijk na of er een wedstrijd is als je in New York bent. Anders hebben ze waarschijnlijk ook 'gewone' tochtjes.
Seastreak (http://seastreak.com/westpoint.aspx) organiseert ook speciale boottochten naar football wedstrijden op West Point. Niet gooedkoop, maar natuurlijk wel uniek. Kijk na of er een wedstrijd is als je in New York bent. Anders hebben ze waarschijnlijk ook 'gewone' tochtjes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Wij zijn 1 dag (middag + volgende ochtend) in Niagara Falls (Canada) geweest en dat is ruim voldoende. Wij vonden het niet heel bijzonder, het stadje zelf is vrij sneu en 1 grote kermis (moet je van houden). Philadelphia zijn wij ook 1 dag geweest, vonden wij ook genoeg. 's Ochtends rondgelopen door de stad langs Liberty Bell etc. Wij hebben 's middags de East State Penitentiary bezocht. Een oude gevangenis waarvan ze het grootste gedeelte niet opgeknapt hebben, maar in vervallen staat hebben gelaten. Dat maakt het juist gaaf om rond te lopen. Bij de prijs zit een self-guided audiotour waarmee je door de gevangenis kunt dwalen en verhalen van gevangenen en bewakers hoort.
In Boston de tour bij het Red Sox stadion gedaan (erg leuk en interessant, ondanks dat ik niet echt een sportliefhebber ben). Ook de Hahvad-tour bij Harvard University, leuke tour door studenten van Harvard zelf gegeven. Freedom Trail ook. Eerste gedeelte met een gids (1,5 km), erg leuk en veel informatie maar ik vond dat hij wel erg lang bij sommige plaatsen bleef hangen. Daarna de rest verder zelf gelopen en geluncht bij Quincy Market, zorg dat je honger hebt want er is keuze in overvloed!
Wij zijn met de Amtrak van New York - Philadelphia - Washington gegaan. Prima vervoersmiddel en als je op tijd reserveert (aantal maanden van de tevoren) valt de prijs wel mee vonden wij.
In Boston de tour bij het Red Sox stadion gedaan (erg leuk en interessant, ondanks dat ik niet echt een sportliefhebber ben). Ook de Hahvad-tour bij Harvard University, leuke tour door studenten van Harvard zelf gegeven. Freedom Trail ook. Eerste gedeelte met een gids (1,5 km), erg leuk en veel informatie maar ik vond dat hij wel erg lang bij sommige plaatsen bleef hangen. Daarna de rest verder zelf gelopen en geluncht bij Quincy Market, zorg dat je honger hebt want er is keuze in overvloed!
Wij zijn met de Amtrak van New York - Philadelphia - Washington gegaan. Prima vervoersmiddel en als je op tijd reserveert (aantal maanden van de tevoren) valt de prijs wel mee vonden wij.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Geweldige mooi dat Noordoosten. Wij hebben zowat de zelfde plaatsen aangedaan. Zie http://ruud2004.wordpress.com/ 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida