Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tanken in Amerika
- Symbolio
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Tanken in Amerika
Als je een beetje een relaxte auto hebt en je wilt het helemaal easy hebben. Kijk even naar het aantal gallons wat je verbruikt hebt. Tel daar een beetje 0,3 gallons bij op en bereken dat bedrag (3,47$/gal x 14.88 gallons bijvoorbeeld). Rond dat bedrag naar onderen af en loop naar binnen en zeg dat je voor dat bedrag wilt tanken. Word er geen extra fee ingehouden en ze doen opeens ook nooit meer moeilijk met een handtekening zetten. Waarom dit systeem anders is dan de pomp openlaten staan zodat je hem vol kunt gooien is mij een raadsel overigens. Daarna deed ik het zo en warempel ging het tanken zo opeens van een leien dakje 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb bij mijn vakantie in het begin vooraf binnen betaald en later alleen nog maar aan de pomp. Geen gezeur met postcode's oid. Had met de Amex geen enkel probleem. Gooide er meestal voor 50 dollar in als ik nog 100 mijl kon rijden.
- bedeve
- Amerika-expert
2 1/2 % is jouw schade FrasiFrasi schreef:(Mijn) AmEx rekent wel een 2% wisselkoers commissie als je niet in Euro's afrekent. .RNA schreef:Als het goed is betaal je geen opslag bij betalingen met je CC, alleen als je contant geld pint.
Tegen 1 1/5 % voor de Mastercard van RNA.
(Die weet dat niet dus is het ook niet uitgegeven en telt het niet)
Mijn favoriet was steeds de Mastercard Gold VAN iCSCards .
Tot jan.2014 is daarvoor de valutaopslag0.95 %
Bij elke € 1000 besteding buiten Eurogebied is mijn winst tov jou 1.55 % = € 15.50.
Per jaar bespaar ik meer dan welke Amex platinum met bonuspunten kan goedmaken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Op http://www.creditcard-vergelijk.nl kun je de voorwaarden / toeslagen van de meeste bekende cc gemakkelijk vergelijken.
No guts, no glory!
Idd dat gezeik met die postcodes soms ls je met CC wil betalen.. Volgens mij zit er echter weinig controle op.. Vroeger ging dat ook nooit bij mij als ik mijn belgische poscode (4 cijfers) ingaf. De laatste keer heb ik gewoon een 0 toegevoegd zodat ik er 5 had volgens het US systeem, en dan lukte het wel perfect.. Ik zou het eerst zo proberen alvorens je naar binnen moet gaan om geld te geven enz.
En ik deed het trouwens anders: als het niet ging aan de pomp met CC ging ik gewoon naar binnen en vroeg ik om hem vol te tanken. Soms zeiden ze gewoon 'ok' en kon ik tanken. Andere keer moest ik gewoon mijn rijbewijs even afgeven zodat ik niet zou wegrijden. Daarna terug naar binnen en kan je betalen (cash/cc).
En ik deed het trouwens anders: als het niet ging aan de pomp met CC ging ik gewoon naar binnen en vroeg ik om hem vol te tanken. Soms zeiden ze gewoon 'ok' en kon ik tanken. Andere keer moest ik gewoon mijn rijbewijs even afgeven zodat ik niet zou wegrijden. Daarna terug naar binnen en kan je betalen (cash/cc).
http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Nederlandse olieboeren doen dit niet, omdat ze het niet klantvriendelijk vinden. Laten we eerlijk zijn, het isRuud2004 schreef:kunnen de tankmaatschappijen in NL hier nog wat van leren. Scheelt ze ook wat wanbetalers.
Natuurlijk knap irritant dat je eerst naar binnen moet om te betalen, om vervolgens nog een keer naar binnen
Te moeten om je wisselgeld te gaan halen.
Ik zou de mensen in NL wel eens willen horen, als Shell dit gaat invoeren.
De tweede zin klopt wel. Alleen willen ze niet de overige 99% de dupe laten worden van die 1% wanbetalers
Of Aso's.
(Ben min of meer insider, dus vandaar)
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- Hansi1959
- Amerikafan
Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo'n probleem om vooraf en na het tanken even naar binnen te moeten. Wat kost dat nou aan tijd / moeite?
Als daardoor simpel voorkomen kan worden dat mensen zonder betalen tanken (en de kosten daarvan omgeslagen worden over de wel-betalende klanten!) dan vind ik dat prima! Als je hoort en leest hoe vaak er in NL wordt getankt zonder te betalen, ben Ik eigenlijk wel verbaasd dat het vooraf betalen in NL zo weinig wordt toegepast. Ik ben het alleen enkele keren tegen gekomen bij s'avonds laat tanken langs de autoweg.
Misschien iets minder klantvriendelijk maar om daar nu een probleem van te maken? Zeker in de wetenschap dat daarmee heel wat aso's het profiteren onmogelijk wordt gemaakt
Als daardoor simpel voorkomen kan worden dat mensen zonder betalen tanken (en de kosten daarvan omgeslagen worden over de wel-betalende klanten!) dan vind ik dat prima! Als je hoort en leest hoe vaak er in NL wordt getankt zonder te betalen, ben Ik eigenlijk wel verbaasd dat het vooraf betalen in NL zo weinig wordt toegepast. Ik ben het alleen enkele keren tegen gekomen bij s'avonds laat tanken langs de autoweg.
Misschien iets minder klantvriendelijk maar om daar nu een probleem van te maken? Zeker in de wetenschap dat daarmee heel wat aso's het profiteren onmogelijk wordt gemaakt

No guts, no glory!
Eerder dit jaar 3 op 4 keer gelukt met lokale zip code van hotel. Een keer niet, maar pompstation aan andere kant van de straat ging het dan wel. Het is en blijft dus een mysterie.
-
- Amerika-expert
Als ik het allemaal goed plan en in m'n eentje kan gaan tanken, nee, dan is het geen moeite om naar binnen te lopen. Als m'n man op reis is en ik dus weinig kans heb om zonder kinderen te tanken, dan is het nogal een moeite om iedereen uit de stoeltjes te halen en daarna weer in te laden. Ben dus maar wat blij met de mogelijkheid om alles bij de pomp te regelen. Net zoals ik blij ben met de drivethrough bij het postkantoor, de apotheek, en zelfs de preschool! Hartstikke handig als de baby in slaap is gevallen en het giet van de regen.Hansi1959 schreef:Persoonlijk vind ik het helemaal niet zo'n probleem om vooraf en na het tanken even naar binnen te moeten. Wat kost dat nou aan tijd / moeite?
Vakantie is natuurlijk wel anders. Mijn kinderen zijn van een leeftijd dat je ze best even in de auto kunt laten zitten, maar ik zou me helemaal kapot ergeren als ik bij iedere tankbeurt twee keer naar binnen moest. Maar als je nergens op tijd hoeft te zijn, en je weet dat je over drie weken weer "gewoon" kunt tanken, dan is dat natuurlijk heel anders.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zeg er vaak de 1e keer al bij dat ik zo het bonnetje nog kom halen, meestal ligt het dan al met pen en al klaar als ik weer binnen kom. Hadig is anders, maar me er kapot aan ergeren, neuh!
Voor Fraa: lees je hier nog mee ? Ik was benieuwd of de c.c.co. je het geld van de dubbel betaalde maaltijd nog heeft terug gegeven.
- Nieka
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Vind het ook een heel gedoe om 2 keer naar binnen te moeten, en zeker als ze eerst al een bepaald bedrag van je cc gaan reserveren
We hebben hier al afgesproken dat we, als het buiten met de zipcode problemen zou leveren, de ene gewoon binnen wacht terwijl de andere tankt.

We hebben hier al afgesproken dat we, als het buiten met de zipcode problemen zou leveren, de ene gewoon binnen wacht terwijl de andere tankt.
- Hansi1959
- Amerikafan
Bij vooruit betalen via credit card wordt geen bedrag gereserveerd maar daadwerkelijk afgeschreven! Mocht het niet lukken om voor het gehele bedrag te tanken dan wordt het verschil gewoon gecrediteerd naar je card. Is ook terug te zien op je rekeningoverzicht (eerst een debetbedrag en vervolgens van de zelfde firma een credit)
Vaak is het mogelijk om gewoon je card af te geven waarna ze de pomp vrijgeven. Na het tanken ga je dan binnen om daadwerkelijk het netto getankte bedrag af te rekenen met je card (of cash).
Vaak is het mogelijk om gewoon je card af te geven waarna ze de pomp vrijgeven. Na het tanken ga je dan binnen om daadwerkelijk het netto getankte bedrag af te rekenen met je card (of cash).
No guts, no glory!
En probeer ook altijd je gewone betaalkaart. In september 90% gebruikt om te betalen bij het tanken. 

Wie zei er ook al weer dat het geen gedoe/moeite was? Misschien heb ik wel een hele lage irritatiegrens, maar als ik dit soort gedoe had bij iedere keer dat ik ging tanken, dan nam ik voortaan gewoon cash mee naar het benzinestation. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat dit soort fratsen allemaal nodig zijn terwijl Europese creditcards juist frauderesistenter zijn dan Amerikaanse. Die pincode is toch ook gewoon een lachertje? Als je iemand's credit card hebt kunnen bemachtigen, dan is het een koud kunstje om daar een pincode bij te vinden. Ik stond laatst nog bij een pomp met de credit card van het bedrijf van mijn man, en toen werd er ook een pincode gevraagd. Bedrijfsnaam staat gewoon op de kaart, en ik ben gewoon even het internet opgegaan om de pincode op te zoeken.Hansi1959 schreef:Mocht het niet lukken om voor het gehele bedrag te tanken dan wordt het verschil gewoon gecrediteerd naar je card. Is ook terug te zien op je rekeningoverzicht (eerst een debetbedrag en vervolgens van de zelfde firma een credit)
Maar goed, de Amerikaanse banken zijn ook langzaam aan het wakker worden, en beginnen nu ook credit cards met chip en pincode uit te geven. Misschien is het dan over een paar jaar eindelijk gedaan met dat gedoe (ik snap eigenlijk nog steeds niet wat het nut is van "eerst naar binnen moeten"; wat kan de persoon binnen wel wat de automaat aan de pomp niet kan, behalve om een ID vragen?).
Wij hebben de afgelopen vakantie ook vaak gewoon met onze bankpas( debetcard) kunnen betalen en een enkele keer zijn we even naar binnen geweest om te betalen met onze CC.
Ik moet zeggen dat het gewoon al handig is dat je op verschillende mannieren kunt betalen
. Hier in nederland komt het ook nog al eens voor dat bij een onbemande pomp je pasje het niet doet en dat vind ik om eerlijk te wezen nog veel iritanter
groetjes Karin
Ik moet zeggen dat het gewoon al handig is dat je op verschillende mannieren kunt betalen

groetjes Karin
Maar in NL kun je toch ook kiezen uit pinpas, credit card en vaak ook cash?. Ik heb in NL nog nooit problemen gehad met betalen, en hier in de VS gaat het meestal goed, maar soms (1 op de 15 keer ofzo) begint het apparaat ineens te stuiteren en wil niks meer met me te maken hebben. Één bepaald pompstation in mijn buurt vermijd ik tegenwoordig, want daar gaat het bijna altijd fout. Je snapt niet dat ze daar nog klanten hebben, met alle concurrentie in de buurt.
- Nieka
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
In NL zal het ook wel zijn zoals in België, steeds meer onbemande tankstations waar je enkel met debetcard (Maestro) kan betalen, soms ook cc maar lang niet overal.
Vroeger ook wel eens problemen ondervonden... gelukkig hoeft het voor mij niet meer tegenwoordig
Vroeger ook wel eens problemen ondervonden... gelukkig hoeft het voor mij niet meer tegenwoordig

- Hansi1959
- Amerikafan
Dat was ik…. maar ik snap niet wat je nu bedoeld want de quote die je aanhaalt beschrijft iets dat achter de schermen gebeurt en waar ik als klant niets voor hoef te doen? De klant hoeft zelfs in principe niet eens terug naar binnen in zo'n geval (wat ik zelf wel doe om dat creditbonnentje toch even op te pikken. Just in case…)dimona schreef:Wie zei er ook al weer dat het geen gedoe/moeite was?Hansi1959 schreef:Mocht het niet lukken om voor het gehele bedrag te tanken dan wordt het verschil gewoon gecrediteerd naar je card. Is ook terug te zien op je rekeningoverzicht (eerst een debetbedrag en vervolgens van de zelfde firma een credit)
Dus wat mij betreft; nog steeds geen probleem/moeite. Ik ben op vakantie, irriteren doe ik wel thuis

Zo'n voorbeeld dat Littlephoenix beschrijft (met kleine kinderen in de auto die je niet alleen kunt/wil laten), daar kan ik dan wel inkomen dat zoiets (dus naar binnen moeten) als lastig en vervelend wordt ervaren.
No guts, no glory!