Van de eerste reis vond ik alles geweldig. Als je dat gevoel toch nog eens terug kon krijgen!
Alleen al het gevoel toen ik het vliegveld uit stapte en toen echt in Amerika was! Fantastisch vond ik dat, een droom die uit kwam.
Maar van specifieke momenten en dingen die we op alle reizen gedaan hebben (in willekeurige volgorde

):
- de wandeling naar de Narrows in Zion;
- over een gravel road naar de top van Deer Park Road in Olympic NP en het geweldige uitzicht daar;
- tot twee keer toe een close encouter met een immense bizon in Yellowstone;
- het geborrel, geblubber en gesis en de geur van zwaveldampen in Yellowstone;
- teleurstelling door de zware bewolking bij Crater Lake NP, maar dat toen toch de zon nog even doorbrak

;
- wakker worden met centimeters sneeuw in Sequoia NP, in juni...;
- onze kleine meid van 2, die dapper zelf alle 400 trappen van Moro Rock in Sequoia NP heeft beklommen en toen we beneden kwamen zei: ''Nog een keer!"
- het is al gezegd, maar de Grand Canyon bij maanlicht was geweldig;
- het zien van een enorm eland en later ook een grizzly in Glacier NP;
- de indrukwekkende Highway 50, ook al genoemd. Ook wij vonden dit absoluut geen saaie weg!
- afkoelen door in een warm bubbelbad te gaan;
- de rangerwalk naar de Fiery Furnace in Arches NP;
- Las Vegas! Ik plan maar weinig tijd in voor de steden tijdens een reis, zo ook voor Las Vegas. Maar dat vond ik toch wel jammer. Wat een spektakel! De tweede keer dus een nachtje langer ingepland.
- de skidude-ober in het plaatsje Frisco in Colorado: “Oh yeah, you guys, Like, don’t buy beer in a supermarket, no no no no. You go to a liquorstore! ‘Cause you know, like, they put less alcohol in it and they don’t put it on it!”
- de vriendelijkheid van de Amerikanen, bijv. bij het vragen naar de weg, voor ons uitrijden naar een leuk koffietentje; op de camping uitgenodigd worden voor het avondeten; de vriendelijkheid overal naar kleine kinderen.
Needless to say dat ik graag terugdenk aan de reizen en hopelijk kunnen we over een paar jaar nog wat mooie momenten in The States meemaken, zoals jullie dat vast en zeker ook gaan beleven!