Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis pepita1967: hulp gevraagd voor onze eerste California reis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pepita1967
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis pepita1967: hulp gevraagd voor onze eerste California reis

Bericht door pepita1967 »

hallo
ik wilde vragen of iemand even kan kijken naar ons schemaatje, we moeten de eerste dagen een stop maken in Washington, daar kan ik niet onderuit, maar verder kan er van alles gewijzigd worden. Is dit een haalbaar reisschema? (we vliegen vanaf Milaan). Wat betreft de steden heb ik teveel tijd uit getrokken voor LA? En voldoende voor Las Vegas? We willen met de auto gaan, moet tickets nog boeken van 12/7 tot 2/8. alvast bedankt!

Milano Washington
Washington Washington
Washington Washington
Washington San Francisco
San Francisco San Francisco
San Francisco San Francisco
San Francisco El Portal/Mariposa
El Portal/Mariposa El Portal/Mariposa
El Portal/Mariposa Mammoth Lakes
Mammoth Lakes Death Valley
Death Valley Las Vegas
Las Vegas Zion
Zion Bryce
Bryce Capitol Reef
Capitol Reef Monument Valley
Monument Valley Grand Canyon
Grand Canyon Sedona
Sedona Sedona
Sedona Palm Springs
Palm Springs Los Angeles
Los Angeles Los Angeles
Los Angeles Milano
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis pepita1967: hulp gevraagd voor onze eerste California reis

Bericht door Old Faithful »

Allereerst hartelijk welkom op het forum. :hello2:
pepita1967 schreef:hallo
Wat betreft de steden heb ik teveel tijd uit getrokken voor LA? En voldoende voor Las Vegas?
Het ligt er aan wat je in Las Vegas en Los Angeles wilt gaan doen. Voor mij zou één overnachting in Las Vegas meer dan genoeg zijn, anderen blijven daar een week of meer. Ook voor Los Angeles geldt: wat wil je daar gaan doen?
pepita1967 schreef: ik wilde vragen of iemand even kan kijken naar ons schemaatje, we moeten de eerste dagen een stop maken in Washington, daar kan ik niet onderuit, maar verder kan er van alles gewijzigd worden. Is dit een haalbaar reisschema? (we vliegen vanaf Milaan).
Het is m.i. wel haalbaar, maar op enkele plaatsen wel wat krap. In jouw schema zou ik in ieder geval een dag langer in Zion plannen. Je zou daarvoor Capitol Reef kunnen laten vallen.

Als Los Angeles geen must is, zou je kunnen overwegen om in Phoenix te eindigen. Je krijgt dan wat meer ruimte in Utah of Arizona en je zou misschien Page aan de route toe kunnen voegen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo,

Jullie hebben mooie vooruitzichten, maar ik zou toch een aantal dingen anders doen. Voor Zion zou ik zeker 2 nachten, dus 1volledige dag, voorzien. Vegas ook 2 nachten. Capitol reef, Sedona, Monument Valley zou ik voor een andere keer behouden, daar heb je te weinig tijd voor nu. Tussen Bryce en Grand Canyon zou ik minstens 2 nachten PAge zetten, daar is zoveel te zien qua natuur: Antelope canyon, lake powell, horseshoe bend, toadstool hoodoos, north en south coyote buttes, buckskin gulch (absolute aanrader),...
Misschien heb je nog iets aan mijn site http://www.usa4ever.com

Groetjes, Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
pepita1967
Amerika-ontdekker

ontzettend bedankt voor de leuke reakties, ik ga ernaar kijken.
Ik weet nog niet wat er allemaal te zien is in LA of Las Vegas, op een gegeven moment moet je indd keuzes maken anders riskeer je niets echt goed te zien.
Ik zal ook zeker naar je website kijken, ziet er goed uit, jullie zijn echte wandelaars zo te zien, ik denk dat ik met mijn twee meiden daar niet teveel mee moet
overdrijven :-)... maar we hebben nog tijd. Het enigste is het vliegticket, denken jullie dat als ik nu langer wacht dat de prijzen dan beter zullen worden?
(vertrek juli 2014)
alvast bedankt
Jacqueline
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Jacqueline, je hebt het nu over 2 meiden; misschien goed om even wat meer te vertellen zoals leeftijd etc, waar houden jullie van en waar niet van. Dan kunnen we wat gerichtere suggesties geven.
Onze dochters houden niet echt van wandelen, maar in het zuidwesten is dat toch we iets anders, zeker als je wat afwisselende en spannende wandelingen uitzoekt. Daarom is Zion ook erg leuk, bijvoorbeeld om een stuk in de Narrows te lopen. In Yosemite is ook ontzettend veel te doen naast wandelen, zoals raften, fietsen, paardrijden, picknicken, zwemmen, etc.
Voor LA zou ik heel gericht gaan kijken wat je wilt doen, het is geen stad om naar toe te gaan en rond te gaan wandelen of rijden. Je kunt naar Universal Studios, daar ben je een dag mee kwijt, of je doet wat bekende punten met daarnaast een studiotour bij Warner Bros. Of je huurt fietsen en je fietst van Venice Beach naar Santa Monica (zie ons 2008-verslag).
Ik zou ook Capitol Reef en misschien ook Monument Valley overslaan om elders meer tijd en rust te krijgen. En dan PAge in plaats van Sedona zoals Lilo ook al zegt.
Als je kiest tussen el Portal en Mariposa dan is El Portal veel beter gelegen. Iets in het park is ook een mogelijkheid. Wel eenvoudiger, maar je hebt meer aan je dag in het park.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 31 okt 2013, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je veranderingen aanbrengt zou ik dat doen door idd capitol reef eruit te halen, page toe te voegen en een dag Zion extra door Sedona eruit te halen. Voor Vegas en LA heb je aan 1 en 1,5 dag geen genoeg, maar je kunt zeker wat highlights meepakken die dagen.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

pepita1967 schreef:Ik weet nog niet wat er allemaal te zien is in LA of Las Vegas
Dan zou je eens moeten beginnen met het doornemen van de onderstaande 2 topics:
Alles over Los Angeles: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=36456
Alles over Las Vegas: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=43276

Ik zie dat je bij Yosemite overnachtingsplannen hebt in El Portal of Mariposa.
El Portal is een goeie, eigenlijk de beste, keus. El Portal ligt aan Hwy 140 pal tegen de ingang van Yosemite en heeft een aantal goeie hotels.
Mariposa is minder, want vanaf Mariposa is het nog best een eind rijden naar het park. Ga daar alleen naar toe als de lage prijs het langere rijden rechtvaardigt.
Oakhurst , bij de South Entrance, zou wat dat betreft een betere keus zijn. je zit dan vlakbij Mariposa Grove (waar de grote Sequoia bomen staan) en niet zo ver van Glacier Point.
Voor de volledigheid noem ik nog de accommodaties in het park.
Qua locatie zit je daar goed, maar vanwege de hoge prijs en het primitieve karakter hebben deze niet mijn voorkeur.
Misschien heb je, ter orientatie, iets aan deze inzoombare kaart van het park: http://www.lib.utexas.edu/maps/national ... park98.pdf
pepita1967
Amerika-ontdekker

jee je kent het helemaal op je duimpje he? Ik benijdt je wel hoor, ik ga er zeker naar kijken!
Ben gek op camperen dus een nachtje primitief overleef ik wel hoor....
groetjes Jacq
pepita1967
Amerika-ontdekker

even voor alle duidelijkheid is het beter overnachten in El Portal of Oakhurst?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ligt eraan waar je in Yosemite allemaal naar toe wil. (en wat je wil betalen)
Ten opzichte van Yosemite Valley ligt El Portal het beste. V.w.b. de Tioga Pass ook.
Ten opzichte van Mariposa Grove ligt Oakhurst het beste.
Al bij al is El Portal de beste keus, maar hotels in Oakhurst zijn vaak een stuk gunstiger geprijsd.
Kijk eens op de kaart waarvan ik je de link heb gegeven, dan zie je in een oogopslag waar alles ligt.
Moniquemichiel
Amerikakenner

Bericht door Moniquemichiel »

Hoi,

Als je gek op kamperen bent is een kampeervakantie met af en toe een hotel in de steden een aanrader. Ik benoem het maar even want toen wij voor de eerste keer plannen maakten kwam dat niet gelijk bij ons op. Wij dachten in twee keuzes, of een hotel of een camper en pas later beseften we ons dat een tent voor ons de beste optie was. Inmiddels verslaafd aan kamperen in de VS . Het is namelijk geweldig. Elke plek een eigen vuurplaats, een picknicktafel. Ruime plekken, de herten wandelen over de camping (en ander wildlife) . En nog lekker betaalbaar ook ( in the State Park en National parken (10 tot 15 dollar per nacht) / de KOA's zijn duurder )

Veel plezier met je voorbereiding,

groetjes,
Monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als ik het goed zie zit je net in het weekend in Yosemite. Dat betekent dat het nog drukker is dan normaal. Als je buiten het park gaat overnachten zorg dan dat je erg vroeg in het park bent zodat je de auto nog kwijt kunt.
Wij vinden overnachten in het park erg leuk omdat je dan ook nog de ochtend en avond in het park bent, het is er dan een stuk rustiger dan overdag. En je kunt eens een avondprogramma bijwonen. Je haalt meer uit je dag op die manier want je eet ook in het park. Maar het is natuurlijk heel erg afhankelijk van wat jullie willen doen. Een eerste nacht in Oakhurst als je uit SF komt is niet gek als je naar de Maripoa Grove wilt. Voor 2 nachten vind ik dat echter niet handig, dan rij je erg veel heen en weer. Als je wilt focussen op de vallei is iets in de vallei of in El Portal beter.
Wij vinden zelf Housekeeping Camp erg leuk, dan zit je aan de Merced river. Zie ons 2006-verslag voor onder andere Housekeeping Camp.
En zelf een tent aanschaffen is inderdaad ook een idee! zo deden wij het tijdens onze eerste 2 reizen naar het westen.

Marianne
pepita1967
Amerika-ontdekker

dat klinkt goed Monique, heb jij ook reisverslagen daarvan of evt. campingsuggesties?
Kan het nl ook afwisselen denk ik, hotel, camping? In de stad een hotel en bij de parken misschien een camping.
Dochters zijn 15 en 18 overigens :-) dus leuk al die tips van de Universal studios etc.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor kampeerervaringen zijn de verslagen van Elly op http://www.michelly.nl erg leuk om te lezen. En inderdaad, de afwisseling kamperen/motels is juist zo leuk en handig.
De verslagen van Monique vind je in haar onderschrift (en die van ons in mijn onderschrift). :wink:
Met dochters van die leeftijd is een studiotour erg leuk. Wij zijn behalve bij Warner Bros (in 2006) ook bij Sony en Paramount geweest, zie daarvoor ons 2008-verslag.

Marianne
Moniquemichiel
Amerikakenner

Bericht door Moniquemichiel »

Hoi,

Inderdaad 3 van de 4 reizen staan in ons onderschrift. :D

Wij nemen onze uitrusting mee (vergelijkbaar met een fietsvakantie maar wel met meer kleding ). Je kan het ook ter plekke kopen. Onze reis vorig jaar vonden we geweldig maar ik zou het een volgende keer iets rustiger doen. Geen twee lange reisdagen plannen met één overnachting. We kwamen tot deze planning omdat we met kennissen samen reisden die maar twee weken hadden en wel veel wilden zien. Tja, en dan snuffel je overal aan en ben je alweer op doorreis terwijl je nog niet uitgekeken bent. Nu zijn we toch nog lang niet uitgekeken .... Ik geloof zeker dat we nog een paar keer terug gaan.

Wij zijn afgelopen zomer ook twee dagen in Las Vegas geweest met onze zoon van 18 en een vriendin van 17. Ze hebben het geweldig gehad maar vonden twee nachten genoeg.

Tja, eigenlijk is alles leuk... ons verlanglijstje wordt elk jaar langer.

groetjes,
Monique
Laatst gewijzigd door Moniquemichiel op 01 nov 2013, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

De route ziet er al goed uit maar ik zou het toch op een paar punten wijzigen:

zoals al gezegd, capitol reef schrappen (het kost je teveel tijd en mijlen om hier naar toe te rijden) en in de plaats een stop in Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
het is ontzettend heet in Death Valley zo midden in de zomer, even een kleine stukje uit de auto kan wel maar veel meer zal je niet doen, ik zou dus doorrijden naar Lone Pine (ipv Mammoth Lakes)
Yosemite - Las Vegas kan op 2 dagen (dag die je uitspaart kan bij LA)
Zion mag een nacht meer zodat je er 1 volle dag hebt
LA mag een dagje meer als je ook Universal Studios wilt doen

12-7 Milano Washington
13-7 Washington Washington
14-7 Washington Washington
15-7 Washington San Francisco
16-7 San Francisco San Francisco
17-7 San Francisco San Francisco
18-7 San Francisco El Portal/Mariposa (mijn eerste keuze is vallei, 2de keuze zou El Portal zijn)
19-7 El Portal/Mariposa El Portal/Mariposa
20-7 El Portal/Mariposa - Lone Pine
21-7 Lone Pine via Death Valley naar Las Vegas
22-7 Las Vegas - Zion
23-7 Zion
24-7 Zion Bryce
25-7 Bryce - Page
26-7 Page - Monument Valley
27-7 Monument Valley - Grand Canyon
28-7 Grand Canyon - Sedona
29-7 Sedona en tegen de avond doorrijden naar vb Williams
30-7 Williams - Los Angeles
31-7 Los Angeles Los Angeles
01-7 Los Angeles
02-8 Los Angeles - Milano
(dan ben je op 03-8 terug in Milaan)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
pepita1967
Amerika-ontdekker

dank je Ingrid, makkelijker kan het niet :-)
ik ga er naar kijken, nog best wel lastig als je geen flauw benul hebt wat jhe te wachten staat,
groetjes
Jacq
pepita1967
Amerika-ontdekker

hoi Luitjes
ik wil de reisroute aanpassen, aangezien we niet iedere dag in de auto willen zitten en omdat ik van meerdere mensen gehoord heb dat LA niet echt bijster interessant is,
behalve dan de Hollywoon berg en de Filmstudio maar om daar nou zoveel voor te gaan omrijden vind ik zonde van de tijd. Dan breng ik liever een paar dagen in NY door
(waar we overigens al eens een week zijn geweest) dan vliegen we terug vanuit Las Vegas nl.
Kunnen jullie kijken naar mijn reisvolgorde NA San Francisco? Dus vanaf 21.7
12-7-2013 zaterdag Milano New York
13-7-2013 zondag New York New York
14-7-2013 maandag New York New York
15-7-2013 dinsdag New York Gloucester (familiebezoek)
16-7-2013 woensdag Gloucester Gloucester (familiebezoek)
17-7-2013 donderdag Gloucester Gloucester (familiebezoek)
18-7-2013 vrijdag Gloucester San Francisco
19-7-2013 zaterdag San Francisco San Francisco
20-7-2013 zondag San Francisco San Francisco
21-7-2013 maandag San Francisco Yosemite
22-7-2013 dinsdag Yosemite Yosemite
23-7-2013 woensdag Yosemite Death Valley
24-7-2013 donderdag Death Valley Death Valley
25-7-2013 vrijdag Death Valley Zion
26-7-2013 zaterdag Zion Zion
27-7-2013 zondag Zion Bryce
28-7-2013 maandag Bryce Page
29-7-2013 dinsdag Page Page
30-7-2013 woensdag Page Monument Valley
31-7-2013 donderdag Monument Valley Grand Canyon
1-8-2013 vrijdag Grand Canyons Las Vegas
mijn dank is groot
Jacq
2-8-2013 zaterdag Las Vegas Milano
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die volle dag Death Valley zou ik afraden; het is in juli erg heet daar. Wel mooi om er doorheen te rijden en te overnachten (zie daarvoor bijvoorbeeld on 2008-verslag), maar niet voor twee nachten. Je kunt beter een extra stop plannen tussen Yosemite en Death Valley, bijvoorbeeld in Lee Vining of Mammoth Lakes. Dat geeft je ook meer tijd voor de Tioga road. Zie voor dat stuk ons 2004- en 2006-verslag.
Ik vind het nog wel wat gehaast, maar het kan wel zo. Ik zou zelf die 2 dagen NY vergeten en wat meer rust nemen in het zuidwesten, bijvoorbeeld voor een extra dag in Yosemite en Las Vegas.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Zoals al gezegd is het in de zomer in Death Valley bloedheet. Daar zou ik geen hele dag willen zitten. Een andere mogelijkheid:
23/7: Yosemite - Tioga Pass - Lee Vining
24/7: Lee Vining - Lone pine of overnachting in Death Valley (een van de twee dagen bezoek Bodie en Mono lake; 24/7 bezoek Bristlecone pine Forest, Alabama Hills in omgeving Lone Pine en/of bij overnachting in Death Valley in de loop van de middag naar Death Valley, zodat je in de betrekkelijk koelere periode van de dag daar bent)
25/7: 's ochtends Death Valley bezoeken en dan naar Las Vegas.

Mocht je in Yosemite willen kamperen, moet je 5 maanden tevoren reserveren. De plekken zijn in een paar minuten uitverkocht, zie ook dit topic hierover.

Edit: ah, Marianne was me voor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer