Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Cyber-Alien schreef:stel he, de douane is in een slechte bui en denkt dat je meer dan 175 hebt meegenomen. Dan moet je dus belasting erover betalen [daarom mijdt iedereen dit], maar hoeveel is dit? Misschien is het dan nóg steeds minder dan wanneer je het in NL gekocht zou hebben..
Je moet er dan in ieder geval de Nederlandse BTW over betalen (ik weet niet hoeveel dat nu is voor luxe goedere, iets van 18% denk ik).
Verder betaal je douanerechten (kan nergens vinden hoeveel dat dat is).
Daarnaast de accijns zoals die in Nederland geldt op bv drank en sigaretten.
Verder als je door het poortje loopt van 'niets aan te geven' en je wordt aangehouden en blijkt in overtreding te zijn, dan kun je vervolgd worden, of je kan schikken door een boete te betalen (in zijn algemeenheid 50% van de ontdoken belasting).
Meer info op http://www.douane.nl
Ricardo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Wat ik jullie ook zeker aan kan raden om mee terug te nemen zijn sees candy's! Een soort bonbons maar echt onwijs lekker.

Gr. Ricarod
mj*amerika
Amerika-ontdekker

Bericht door mj*amerika »

Ik ben (nog) niet in Amerika geweest, maar dit zal ik meenemen:

*Honkbal handschoen
*NY yankees spullen
*Cracker Jacks
*Honkbal
*Kleding
*cds en dvds
*amerikaanse vlag

dat is het wel... :)
lynsey
Amerika-newbie

wat is een comforter precies

Bericht door lynsey »

hallo
ik heb een vraagje ik ben bezig om een comforter te bestellen, nu is mijn vraag een comforter is toch een dekbedovertrek ???? :oops:
kan iemand mij daar het antwoord op geven voordat ik iets bestel wat niet goed blijkt te zijn ik hoor het wel bedankt alvast lynsey
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

een comforter is een dekbed ( dons deken ) en niet een dekbed overtrek.
lynsey
Amerika-newbie

Bericht door lynsey »

kan iemand mij vertellen wat wel een dekbed overtrek is want het blijkt niet zoals ik dacht een comforter te zijn!!!!!!!!! en ik ben bezig om een overtrek te vinden van john deere, zou dan jammer zijn om veel geld uit te geven alsik het goede niet heb !!!!!!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

dat noemen we een Comforter Cover
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En hou ook rekening met de juiste maten, want die zijn ook anders dan wat jij waarschijnlijk gewend bent:

King size is 180/200 bij 200 ongeveer
Queen is 160/180 bij 200
Twin is ca 140 bij 200
en zie ook http://interiordec.about.com/cs/beds/l/blbedsizes.htm

Twin Mattress Size 39" wide x 75" long
Twin Extra Long Mattress Size 39" wide x 80" long
Full Mattress Size 54" wide x 75" long
Full Extra Long Mattress 54" wide x 80" long
Queen Mattress Size 60" wide x 80" long
Queen Split Mattress 60" wide x 80" long
Two 30" x 80"
King Mattress Size 76" wide x 80" long
King Split Mattress 78" wide x 80" long
Two Twin Extra Long beds together
California/Western King Mattress 72" wide x 84" long
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

lynsey schreef:kan iemand mij vertellen wat wel een dekbed overtrek is
Ook wel duvet cover (de amerikaanse versie heeft knoopjes + knoopsgaten aan het voeteneind)
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

kastelke schreef:En hou ook rekening met de juiste maten, want die zijn ook anders dan wat jij waarschijnlijk gewend bent:

King size is 180/200 bij 200 ongeveer
Queen is 160/180 bij 200
Twin is ca 140 bij 200
en zie ook http://interiordec.about.com/cs/beds/l/blbedsizes.htm

Twin Mattress Size 39" wide x 75" long
Twin Extra Long Mattress Size 39" wide x 80" long
Full Mattress Size 54" wide x 75" long
Full Extra Long Mattress 54" wide x 80" long
Queen Mattress Size 60" wide x 80" long
Queen Split Mattress 60" wide x 80" long
Two 30" x 80"
King Mattress Size 76" wide x 80" long
King Split Mattress 78" wide x 80" long
Two Twin Extra Long beds together
California/Western King Mattress 72" wide x 84" long
Ik heb ook een Amerikaanse King cover en die is toch echt breder dan de 180/200x200 die je hier noemt. Dat is volgens mij onze matrasmaat en de afmeting van de bedcover is 220x240 of zelfs nog groter. Hij ligt in de opslag, dus kan het nu niet nameten, maar zoiets is het wel.
Leonie
Amerika-ontdekker

Bericht door Leonie »

Ooo.. ik ga 12 januari naar Florida.. Kheb al een heel boodschappenlijstje ;)

- Een Nintendo DS
- Veeeel kleding
- Ruffles (das chips en die is zoooo lekker :D)
- En veel christelijke cd's.. Deze zijn in Amerika veel goedkoper en bovendien heb je veel meer keus!

En trouwens.. hoe kan de douane nou weten dat ik die kleding in Amerika heb gekocht?? Ik ben nog nooit gecontroleerd gelukkig, maar knip altijd de kaartjes uit gekochte kleding en gooi de bonnen weg. Ook de doos van electonica die ik koop gooi ik weg (ipod, videocamera) dus dan kunnen ze toch niet weten of ik de DS al in Nederland heb gekocht of in Amerika? Of zie ik iets over het hoofd?
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Leonie schreef:En trouwens.. hoe kan de douane nou weten dat ik die kleding in Amerika heb gekocht?? Ik ben nog nooit gecontroleerd gelukkig, maar knip altijd de kaartjes uit gekochte kleding en gooi de bonnen weg. Ook de doos van electonica die ik koop gooi ik weg (ipod, videocamera) dus dan kunnen ze toch niet weten of ik de DS al in Nederland heb gekocht of in Amerika? Of zie ik iets over het hoofd?

de registratie nummers of Barcode bij electronica geven meestal aan waar dat product geleverd wordt..
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook de doos van electonica die ik koop gooi ik weg (ipod, videocamera) dus dan kunnen ze toch niet weten of ik de DS al in Nederland heb gekocht of in Amerika? Of zie ik iets over het hoofd?
Volgens mij hebben ze serienummers om dat te controleren ....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Leonie schreef: dus dan kunnen ze toch niet weten of ik de DS al in Nederland heb gekocht of in Amerika? Of zie ik iets over het hoofd?
Al eens goed naar de stekker gekeken :wink:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Rob schreef: Al eens goed naar de stekker gekeken :wink:

daar had ik zelfs nog niet aan gedacht :)
Leonie
Amerika-ontdekker

Bericht door Leonie »

Jaa.. met de ds snap ik dat ze het aan de stekker kunnen zien.
Met de Ipod natuurlijk niet.. en bij de videocamera kreeg ik ook gewoon een nederlandse stekker.. dus daar kon het mooi mee.

Heb altijd gehoord dat ze je handbagage bij de douane niet checken.. dus kga het er toch maar op wagen. Tis al 4 keer gelukt ;) Als ik gepakt wordt zal ik dan ook niet moeilijk doen over om te betalen. Theeft me al zoveel geld gescheelt ;)
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Leonie schreef:- En veel christelijke cd's.. Deze zijn in Amerika veel goedkoper en bovendien heb je veel meer keus!

En trouwens.. hoe kan de douane nou weten dat ik die kleding in Amerika heb gekocht?? Ik ben nog nooit gecontroleerd gelukkig, maar knip altijd de kaartjes uit gekochte kleding en gooi de bonnen weg. Ook de doos van electonica die ik koop gooi ik weg (ipod, videocamera) dus dan kunnen ze toch niet weten of ik de DS al in Nederland heb gekocht of in Amerika? Of zie ik iets over het hoofd?
Deze combie snap ik niet helemaal, Christelijke CD'S, dan beleid je toch een bepaalde levenswijze en dan belastingontduiking? :P 8) :wink:
Laatst gewijzigd door wiepster op 22 nov 2006, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Leonie schreef:Heb altijd gehoord dat ze je handbagage bij de douane niet checken.. dus kga het er toch maar op wagen. Tis al 4 keer gelukt
En de 5de keer is het BINGO, als je er uit gepikt wordt voor een controle kijken ze alles na ook de handbagage
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

wiepster schreef:
Leonie schreef:- En veel christelijke cd's.. Deze zijn in Amerika veel goedkoper en bovendien heb je veel meer keus!

Deze combie snap ik niet helemaal, Christelijke CD'S, dan beleid je toch een bepaalde levenswijze en dan belastingontduiking?
Beetje flauw .. dus omdat ze christelijke CD's koopt, zou ze een chistelijke levenswijze moeten leiden ..
En houdt dat dan ook in dat ze niet meer door rood mag rijden, harder dan 50 ... of een CD'tje mag branden?
Maar je was vast de knipoog vergeten ;)
Sandy
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Rob schreef: En de 5de keer is het BINGO, als je er uit gepikt wordt voor een controle kijken ze alles na ook de handbagage
En daarnaast kunnen ze dan ook nog met terugwerkende kracht beboeten, dus voor artikelen waarvoor je nog nooit eerder belasting/invoerrechten hebt betaald.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer