Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Meest onvergetelijke ervaring van jullie reis?
Re: Meest onvergetelijke ervaring van jullie reis?
Mijn ervaringen zullen de meeste mensen niet veel interesseren, maar ik geef ze toch maar.
2009: Intel Museum in Santa Clara
2010: Reagan Presidential Library in Simi Valley
2011: JPL in Pasadena
2011: San Diego Zoo
2012: Computer History Museum in Mountain View
(Daar ik geen rondreis maak vanwege bezoek aan vriendin in LA maak ik korte tripjes van 1 of 2 dagen)
2009: Intel Museum in Santa Clara
2010: Reagan Presidential Library in Simi Valley
2011: JPL in Pasadena
2011: San Diego Zoo
2012: Computer History Museum in Mountain View
(Daar ik geen rondreis maak vanwege bezoek aan vriendin in LA maak ik korte tripjes van 1 of 2 dagen)
-
- Amerika-ontdekker
Wat een leuke verhalen van iedereen alvast. Bedankt voor jullie reacties
Zal zeker van pas komen bij het plannen van onze route.
Nog meer must-see's, leuke ervaringen, aanraders...? Laat maar komen

Zal zeker van pas komen bij het plannen van onze route.
Nog meer must-see's, leuke ervaringen, aanraders...? Laat maar komen

- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Onze leukste en onvergetelijkste ervaringen:
Death Valley - Devil's Golf Course:we waren er helemaal alleen bij zonsopgang, het was er muisstil zodat je steeds de 'plopjes' hoorde van het zout dat opwarmde op de stenen:geweldig!
Bodie:ook hier bijna geen mensen te bespeuren. We zijn gebleven tot sluitingstijd en waren zo lang gebleven dat onze kinderen van de rangers die het park afsloten een speciale badge kregen die niet te koop is!
Las Vegas:de decadentie van onze hotelkamer alleen al was de moeite om terug te keren.(tv's in badkamers, tv in living die uit bureau naar boven kwam ed)
Onze permit tot het Witte Huis, blijft een unieke ervaring.
Op het strand van Malibu Beach Cameron Diaz tegenkomen en Ben stiller.
Lower antilope Canyon was een gedeelte ondergestroomd. De Indianengids liet iedereen de keuze:ofwel terugkeren langs dezelfde weg ofwel verder erdoor, en een deel van de groep (waaronder wij) hebben dat gedaan:kousen uit en op blote voeten door het water de canyon uitwandelen:prachtig!
Een beetje cliché, maar toch leuk:een ritje door Beverly Hills met ons eigen gemaakt plannetje waar de beroemdheden wonen.
In Florida viel Luc zijn zonnebril op de grond, vlak naast een alligator.
onze rit naar Area 51 waar echt totaaaaaaaaaaal niks is! (behalve een bord met aliens op)
Myakka River State park dat helemaal onder water stond
Dan de klassiekers natuurlijk:beren spotten in Yellowstone, airboatride in the Everglades, Amish in Pennsylvania, Niagara Falls,...
En niet te vergeten, voor onszelf dan,als we logeren in een Homewood Suites, genieten van elkaars gezelschap en napraten over de voorbije dag bij een gratis aperitief met véél hapjes en een maaltijd erbovenop.
Ik kijk als ik dit zo neerschrijf al weer uit naar de volgende reis!
Death Valley - Devil's Golf Course:we waren er helemaal alleen bij zonsopgang, het was er muisstil zodat je steeds de 'plopjes' hoorde van het zout dat opwarmde op de stenen:geweldig!
Bodie:ook hier bijna geen mensen te bespeuren. We zijn gebleven tot sluitingstijd en waren zo lang gebleven dat onze kinderen van de rangers die het park afsloten een speciale badge kregen die niet te koop is!
Las Vegas:de decadentie van onze hotelkamer alleen al was de moeite om terug te keren.(tv's in badkamers, tv in living die uit bureau naar boven kwam ed)
Onze permit tot het Witte Huis, blijft een unieke ervaring.
Op het strand van Malibu Beach Cameron Diaz tegenkomen en Ben stiller.
Lower antilope Canyon was een gedeelte ondergestroomd. De Indianengids liet iedereen de keuze:ofwel terugkeren langs dezelfde weg ofwel verder erdoor, en een deel van de groep (waaronder wij) hebben dat gedaan:kousen uit en op blote voeten door het water de canyon uitwandelen:prachtig!
Een beetje cliché, maar toch leuk:een ritje door Beverly Hills met ons eigen gemaakt plannetje waar de beroemdheden wonen.
In Florida viel Luc zijn zonnebril op de grond, vlak naast een alligator.
onze rit naar Area 51 waar echt totaaaaaaaaaaal niks is! (behalve een bord met aliens op)
Myakka River State park dat helemaal onder water stond
Dan de klassiekers natuurlijk:beren spotten in Yellowstone, airboatride in the Everglades, Amish in Pennsylvania, Niagara Falls,...
En niet te vergeten, voor onszelf dan,als we logeren in een Homewood Suites, genieten van elkaars gezelschap en napraten over de voorbije dag bij een gratis aperitief met véél hapjes en een maaltijd erbovenop.
Ik kijk als ik dit zo neerschrijf al weer uit naar de volgende reis!
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Amerika-ontdekker
Wij waren afgelopen zomer voor het eerst in Amerika. Wat voor mij echt het absolute hoogtepunt van de reis was was het zien van wolven in de Lamar Valley in Yellowstone... We moesten er wel heel vroeg voor opstaan (5 uur) maar we hebben ze gezien en gefotografeerd. En horen huilen in de nog donkere ochtend, net voor zonsopkomst. Echt super!
Sophietje
Sophietje
- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
In Bear World nabij Rexburg(Idaho) had je de kans om baby beertjes de fles geven. Dit heb ik dan ook gedaan en het was onvergetelijk.Ze werden op een klein houten verhoogje gezet en terwijl ze van de fles dronken mocht je hen aaien. Ik verbaasde mij erover dat de pels helemaal niet zo zacht was als die lijkt maar eerder stug.
De Amish people in de buurt van Lancaster vond ik erg fascinerend, het feit dat zij zo aan hun tradities en leefwijze kunnen houden in deze moderne wereld vind ik erg knap.
De eerste keer toen we Ground zero bezochten in New York was iets waar we sprakeloos van werden en iets wat je erg aangrijpt. De bouwwerf van de torens was nog een grote put en vanuit een nabijgelegen gebouw kon je er zo inkijken.
Nog onvergetelijk was het zwemmen in de Great Salt Lake op Antelope Island of noem het eerder drijven.
Een plaats die de voorbije reis erg veel indruk heeft gemaakt is Salton Sea ten zuiden van Palm Springs. Dit meer is ontstaan door een dijkbreuk en was jaren geleden een toeristische trekpleister.Met de tijd is het zouter geworden en nu trekt het meer zich terug met het gevolg dat je aan de waterkant veel dode vissen kan zien liggen die helemaal opgedroogd zijn.Ook het stadje Bombay Beach aan het meer is half verlaten, redelijk bizar gevoel als je erdoor rijdt met veel huizen die gewoon achtergelaten zijn en niet meer bewoond zijn.
Een andere ervaring was toen we aan het wandelen waren langs Lake Tahoe en we op een parking een auto zagen staan die duidelijk geen toeristen waren maar daklozen die in hun auto leefden. Als toerist kom je buiten bedelaars niet zoveel in aanraking met de armoede van het land maar deze mensen in hun auto duwden ons toch met de neus op de feiten dat het niet voor iedereen het beloofde land is.
De Amish people in de buurt van Lancaster vond ik erg fascinerend, het feit dat zij zo aan hun tradities en leefwijze kunnen houden in deze moderne wereld vind ik erg knap.
De eerste keer toen we Ground zero bezochten in New York was iets waar we sprakeloos van werden en iets wat je erg aangrijpt. De bouwwerf van de torens was nog een grote put en vanuit een nabijgelegen gebouw kon je er zo inkijken.
Nog onvergetelijk was het zwemmen in de Great Salt Lake op Antelope Island of noem het eerder drijven.
Een plaats die de voorbije reis erg veel indruk heeft gemaakt is Salton Sea ten zuiden van Palm Springs. Dit meer is ontstaan door een dijkbreuk en was jaren geleden een toeristische trekpleister.Met de tijd is het zouter geworden en nu trekt het meer zich terug met het gevolg dat je aan de waterkant veel dode vissen kan zien liggen die helemaal opgedroogd zijn.Ook het stadje Bombay Beach aan het meer is half verlaten, redelijk bizar gevoel als je erdoor rijdt met veel huizen die gewoon achtergelaten zijn en niet meer bewoond zijn.
Een andere ervaring was toen we aan het wandelen waren langs Lake Tahoe en we op een parking een auto zagen staan die duidelijk geen toeristen waren maar daklozen die in hun auto leefden. Als toerist kom je buiten bedelaars niet zoveel in aanraking met de armoede van het land maar deze mensen in hun auto duwden ons toch met de neus op de feiten dat het niet voor iedereen het beloofde land is.
Net een paar weekjes terug en ik denk nog meerdere keren per dag terug aan onze geweldige reis. Wat het meeste indruk op me maakte:
-Toen we 's ochtends onze cabin in Death Valley uitkwamen en op 30 meter afstand een coyote zagen lopen.
-Zabriskie Point in Death Valley met volle maan. Heel spooky en echt prachtig, zeker omdat we daar helemaal alleen waren.
-Angels Landing trail in Zion. Wat een geweldige en ook best spannende wandeling, maar wat een uitzicht!
-Lower Antelope Canyon. PRACHTIG! Iedereen die we de foto's van onze vakantie laten zien, blijft het langst bij deze foto's hangen.
-Treebones resort aan de westkust. Overnacht in een jurt (Mongoolse tent), met prachtig uitzicht over de Stille Oceaan. 's nachts de zeekoeien op het strand horen loeien. Hier hadden we wel een week kunnen doorbrengen.
-Met de trein van West naar Oost. In Sacramento opgestapt en in 3 dagen naar Washington gereden. Je ziet zo veel van het landschap en raakt in gesprek met je medereizigers. Echt een hele bijzondere en mooie ervaring die ik iedereen kan aanraden!
-Toen we 's ochtends onze cabin in Death Valley uitkwamen en op 30 meter afstand een coyote zagen lopen.
-Zabriskie Point in Death Valley met volle maan. Heel spooky en echt prachtig, zeker omdat we daar helemaal alleen waren.
-Angels Landing trail in Zion. Wat een geweldige en ook best spannende wandeling, maar wat een uitzicht!
-Lower Antelope Canyon. PRACHTIG! Iedereen die we de foto's van onze vakantie laten zien, blijft het langst bij deze foto's hangen.
-Treebones resort aan de westkust. Overnacht in een jurt (Mongoolse tent), met prachtig uitzicht over de Stille Oceaan. 's nachts de zeekoeien op het strand horen loeien. Hier hadden we wel een week kunnen doorbrengen.
-Met de trein van West naar Oost. In Sacramento opgestapt en in 3 dagen naar Washington gereden. Je ziet zo veel van het landschap en raakt in gesprek met je medereizigers. Echt een hele bijzondere en mooie ervaring die ik iedereen kan aanraden!
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Dit jaar in Mei aan het Lake Almanor in het Lassen Volcanic NP een aardbeving met een 5.7 op de schaal van richter.We stonden allebei aan een kant van de auto en je voelde de grond gewoon golven.Toch wel iets heftiger dan de aardbevingen die we hier in het noorden hebben vanwege de gasvelden.
Albert.
Albert.
Zonder enige twijfel: Angels Landing Trail in Zion NP.
Je moet er even wat angsten voor overwinnen (hoogtevrees) maar het uitzicht is grandioos en je voelt je enorm goed dat je het geflikt hebt als je daar boven staat. Maar: dan moet je nog wel terug
Andere mooie ervaringen:
Sterren kijken in Death Valley NP. Kan bij Zabriskie Point bv, wat niet ver van Furnace Creek ligt (kleine 5 mins met de auto) waardoor je nachts niet ver hoeft te rijden.
Je moet er even wat angsten voor overwinnen (hoogtevrees) maar het uitzicht is grandioos en je voelt je enorm goed dat je het geflikt hebt als je daar boven staat. Maar: dan moet je nog wel terug

Andere mooie ervaringen:
Sterren kijken in Death Valley NP. Kan bij Zabriskie Point bv, wat niet ver van Furnace Creek ligt (kleine 5 mins met de auto) waardoor je nachts niet ver hoeft te rijden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
De meest onvergetelijke ervaring gaat ongetwijfeld onze laatste reis zijn. Niets (bijna niets)van de hoogtepunten van je reis kunnen doen vanwege de shutdown. En dan pas ervaren wat een shutdown werkelijk inhoud.
Positieve ervaringen.
Een Linx met drie jongen zien tijdens een paardrijtocht door de Rocky mountains.
En beer tegenkomen tijdens de panorama trail in Yosemite.
Een school van wel 50 dolfijnen die met de boot mee zwemmen, terwijl je zelf op de boeg staat.
Volle maan in Death valley, midden in de nacht buiten zitten, met een bijna buitenaards licht.
Biljarden sterren zien 's nachts bij City of Rocks.
Kajakken op Lake Powell, tussen de speedboten
Terug gebracht worden naar de campground en merken dat het hek al gesloten is. Dit terwijl naar de camper lopen nog zeker een paar mile is in het pikkedonker en de regen. Dan merken dat de camphost achter je staat, maar die twijfelt of hij je wel mee wil nemen. Dan toch mee mogen rijden alhoewel dat wel betekend dat je bijna bij hem op schoot moet zitten. Vrienden die achterblijven, de camphost een engerd vinden en maar hopen dat je het er levend van af brengt
Positieve ervaringen.
Een Linx met drie jongen zien tijdens een paardrijtocht door de Rocky mountains.
En beer tegenkomen tijdens de panorama trail in Yosemite.
Een school van wel 50 dolfijnen die met de boot mee zwemmen, terwijl je zelf op de boeg staat.
Volle maan in Death valley, midden in de nacht buiten zitten, met een bijna buitenaards licht.
Biljarden sterren zien 's nachts bij City of Rocks.
Kajakken op Lake Powell, tussen de speedboten

Terug gebracht worden naar de campground en merken dat het hek al gesloten is. Dit terwijl naar de camper lopen nog zeker een paar mile is in het pikkedonker en de regen. Dan merken dat de camphost achter je staat, maar die twijfelt of hij je wel mee wil nemen. Dan toch mee mogen rijden alhoewel dat wel betekend dat je bijna bij hem op schoot moet zitten. Vrienden die achterblijven, de camphost een engerd vinden en maar hopen dat je het er levend van af brengt

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Rondrit door LA in een Cadillac convertible uit 1963 met chauffeur, een echte aanrader
Avondvlucht in helicopter over LV
Yellowstone!!
Onze gids in monument valley speelde op een gegeven moment een lied op een soort fluit in een natuurlijk theater onder een rots, toen werd iedereen wel heel erg stil.
Avond stappen in Frenchmen street in NOLA
Eigenlijk heel NOLA, kan er niks aan doen, dat is mijn favoriete stad
Al die kleine stadjes rond Hgwy 61, kom je in een boek van John Grisham terecht.
Idd nati, na een shoppingdag botsten we helemaal volgepakt met zakken op een moeder met een kind van 6-7 jaar die in een kartonnen doos kropen om te gaan slapen om 19 h, dat heeft er bij ons echt diep ingehakt, waren we niet goed van, dit haal ik nog aan als dochterlief weer eens vanalles nodig heeft en daar word ze nog steeds stil van.
Grote SUV, koffie gehaald, mijn twee meiden slapen op de achterbank, the boss in de cd speler, Hgwy oprijden, gps zegt " neem over 375 mijl de afslag", beter kan het echt niet worden!!!
Klinkt misschien stom maar soms hebben wij zo ineens iets van, we zijn hier in een filmscene beland, dit kennen we uit een film of dit zou zo in een film kunnen, heeft iemand anders dat ook??

Avondvlucht in helicopter over LV
Yellowstone!!
Onze gids in monument valley speelde op een gegeven moment een lied op een soort fluit in een natuurlijk theater onder een rots, toen werd iedereen wel heel erg stil.
Avond stappen in Frenchmen street in NOLA
Eigenlijk heel NOLA, kan er niks aan doen, dat is mijn favoriete stad

Al die kleine stadjes rond Hgwy 61, kom je in een boek van John Grisham terecht.
Idd nati, na een shoppingdag botsten we helemaal volgepakt met zakken op een moeder met een kind van 6-7 jaar die in een kartonnen doos kropen om te gaan slapen om 19 h, dat heeft er bij ons echt diep ingehakt, waren we niet goed van, dit haal ik nog aan als dochterlief weer eens vanalles nodig heeft en daar word ze nog steeds stil van.
Grote SUV, koffie gehaald, mijn twee meiden slapen op de achterbank, the boss in de cd speler, Hgwy oprijden, gps zegt " neem over 375 mijl de afslag", beter kan het echt niet worden!!!
Klinkt misschien stom maar soms hebben wij zo ineens iets van, we zijn hier in een filmscene beland, dit kennen we uit een film of dit zou zo in een film kunnen, heeft iemand anders dat ook??
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
onze mooiste reiservaring ever: de Insight Passage tussen Prince Ruper en Port Hardy. We hadden veel geluk met het weer en het was "just a perfect day", heerlijk relax.
Rainbow Bridge bij Lake Powell: ik vond het haast een sprituele plek (hoewel ik normaal gezien niets heb met dat soort toestanden)
Anza Borrego: met onze SUV eenzame dirtroads te midden van een onaards landschap naar kleine palm oase'tje. Surreël mooi!
Zonsondergang op een hete juli dag vanaf Dante's View
Blue Canyon, heerlijk ronddwalen. Ik bleef maar zeggen hoe prachtig en uniek ik het vond...
Rainbow Bridge bij Lake Powell: ik vond het haast een sprituele plek (hoewel ik normaal gezien niets heb met dat soort toestanden)
Anza Borrego: met onze SUV eenzame dirtroads te midden van een onaards landschap naar kleine palm oase'tje. Surreël mooi!
Zonsondergang op een hete juli dag vanaf Dante's View
Blue Canyon, heerlijk ronddwalen. Ik bleef maar zeggen hoe prachtig en uniek ik het vond...
-
- Amerikafan
Er zijn eigenlijk te veel dingen die ik nooit meer vergeet, maar één van de absolute hoogtepunten is wat mij betreft toch eigenlijk wel de enorme hoeveelheid bultruggen tijdens onze walewatching-tocht vanuit Monterey in 2011. Dat was iets waar wij toch echt wel even stil van werden.
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Er worden mooie dingen opgenoemd.
Een paar van mijn mooie/leuke momenten:
Helikopter tour boven Grand Canyon south rim.
Ontmoeting Jay Leno in LA en vip tickets gekregen voor de show.
Ontmoeting Jacksons in New York.
2 keer in The Wave geweest.
Yankees baseball wedstrijd meemaken in Yankee stadium.
Beer ontmoet in Sequoia NP
4 nachten gratis overnacht, 2 gratis buffetten en gratis steakhouse diner twv 150$ in Las Vegas zonder te gokken.
Minder leuk maar wel apart: 4 huur autos versleten in 1 vakantie.
10 super vakanties in usa gehad dus vast wel wat vergeten.
Een paar van mijn mooie/leuke momenten:
Helikopter tour boven Grand Canyon south rim.
Ontmoeting Jay Leno in LA en vip tickets gekregen voor de show.
Ontmoeting Jacksons in New York.
2 keer in The Wave geweest.
Yankees baseball wedstrijd meemaken in Yankee stadium.
Beer ontmoet in Sequoia NP
4 nachten gratis overnacht, 2 gratis buffetten en gratis steakhouse diner twv 150$ in Las Vegas zonder te gokken.

Minder leuk maar wel apart: 4 huur autos versleten in 1 vakantie.
10 super vakanties in usa gehad dus vast wel wat vergeten.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
Leuk onderwerp!
* De enorme kuddes bizons in Yellowstone
* Fietsen over de Golden Gate Bridge, misschien ook omdat het een stuk minder zwaar was dan ik van tevoren dacht
* Het lopen naar panorama point in Mount Rainier NP. Er lagen nog delen onder de sneeuw, zo mooi. Een ook de bergmarmotjes onderweg waren erg grappig. Wat waren we trots op onszelf toen we weer veilig beneden waren!
* Het zwembad bij Furnace Creek, de enige plek waar het met de hitte van Death Valley nog een beetje uit te houden was. Nog nooit zo blij geweest met een zwembad (maar daar dachten helaas meer mensen hetzelfde over)
* De coyote die rustig langs de kant van de weg bleef zitten in Yosemite
* De speelse bultruggen op onze boottocht vanuit Tofino, Vancouver Island
* De vele beren in Canada/Alaska
* De going-with-the-sun-road in Glacier NP
* Valley of the Gods en de stilte en rust als je even van de gebaande paden afwijkt
* De enorme kuddes bizons in Yellowstone
* Fietsen over de Golden Gate Bridge, misschien ook omdat het een stuk minder zwaar was dan ik van tevoren dacht
* Het lopen naar panorama point in Mount Rainier NP. Er lagen nog delen onder de sneeuw, zo mooi. Een ook de bergmarmotjes onderweg waren erg grappig. Wat waren we trots op onszelf toen we weer veilig beneden waren!
* Het zwembad bij Furnace Creek, de enige plek waar het met de hitte van Death Valley nog een beetje uit te houden was. Nog nooit zo blij geweest met een zwembad (maar daar dachten helaas meer mensen hetzelfde over)
* De coyote die rustig langs de kant van de weg bleef zitten in Yosemite
* De speelse bultruggen op onze boottocht vanuit Tofino, Vancouver Island
* De vele beren in Canada/Alaska
* De going-with-the-sun-road in Glacier NP
* Valley of the Gods en de stilte en rust als je even van de gebaande paden afwijkt
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Las Vegas.....................helemaal geweldig.
Key West was super en wil er zeker een keer terug en natuurlijk de Grand Canyon.
De gaafste steden buiten het knots gekke Las Vegas vond ik San Diego en Orlando.

Key West was super en wil er zeker een keer terug en natuurlijk de Grand Canyon.
De gaafste steden buiten het knots gekke Las Vegas vond ik San Diego en Orlando.

2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Een mooi topic om nu nog even kort onze vakantie samen te vatten, we zijn namelijk vandaag terug gekomen van onze 3 weekse droomreis.
Zonsopkomst bij Grand Canyon - Yaki Point
Een begeleide tour in Monument Valley door de backcountry.
Upper Antelope Canyon in Page (volgende keer gaan we de Lower doen)
Heel Bryce Canyon NP, maar vooral de zonsopkomst en de Navajo-Queen Garden Trail
De wandeling Angels Landing in Zion NP - Wow! wat een uitzicht!
Las Vegas, eigenlijk niets bijzonders, maar vlakbij ligt Valley of Fire, blijven we volgende keer echt langer om een trail te lopen
In Yosemite NP hebben we Sentinel Dome beklommen, schitterend uitzicht over de hele valley
San Fransisco & Los Angeles ook niks bijzonders, wel heerlijk de hele Highway 1 gereden met 2 overnachtingsstops!
Moeilijk kiezen welke tot nu toe de meest onvergetelijk ervaring is.
Misschien wel eentje die ik niet genoemd heb: het moment ik voor het eerst voet zette op Amerikaanse bodem in Phoenix. Een langgekoesterde droom die uit kwam!
Zonsopkomst bij Grand Canyon - Yaki Point
Een begeleide tour in Monument Valley door de backcountry.
Upper Antelope Canyon in Page (volgende keer gaan we de Lower doen)
Heel Bryce Canyon NP, maar vooral de zonsopkomst en de Navajo-Queen Garden Trail
De wandeling Angels Landing in Zion NP - Wow! wat een uitzicht!
Las Vegas, eigenlijk niets bijzonders, maar vlakbij ligt Valley of Fire, blijven we volgende keer echt langer om een trail te lopen
In Yosemite NP hebben we Sentinel Dome beklommen, schitterend uitzicht over de hele valley
San Fransisco & Los Angeles ook niks bijzonders, wel heerlijk de hele Highway 1 gereden met 2 overnachtingsstops!
Moeilijk kiezen welke tot nu toe de meest onvergetelijk ervaring is.
Misschien wel eentje die ik niet genoemd heb: het moment ik voor het eerst voet zette op Amerikaanse bodem in Phoenix. Een langgekoesterde droom die uit kwam!
Meedere dingen komen bij me naar boven:
- de vriendelijkheid van de Amerikanen en de oprechte belangstelling in waar je vandaan komt en wat je allemaal gaat zien.
- eerste aanblik van Bryce Canyon: sprakeloos waren we.
- Horseshoe bend. De wandeling erheen door het zand, waarbij je in de verte mensen aan een rand ziet staan. Ondanks de vele fotos die we gezien hadden, waren we toch niet voorbereid op het echte plaatje. Grandioos.
- zwemmen in het warme water in Lake Powell en dan 's avonds in het pikke donker BBq aan naast de camper. en niet eens zien wat voor vlees erop lag.
- iedere avond fikkie stoken op de camping.
- de zee-otters bij Morro Rock en de vele vogels op de Rock.
- Heel Highway 1 ondanks dat het weinig zonnig en zelfs een beetje mistig was.
- de vriendelijkheid van de Amerikanen en de oprechte belangstelling in waar je vandaan komt en wat je allemaal gaat zien.
- eerste aanblik van Bryce Canyon: sprakeloos waren we.
- Horseshoe bend. De wandeling erheen door het zand, waarbij je in de verte mensen aan een rand ziet staan. Ondanks de vele fotos die we gezien hadden, waren we toch niet voorbereid op het echte plaatje. Grandioos.
- zwemmen in het warme water in Lake Powell en dan 's avonds in het pikke donker BBq aan naast de camper. en niet eens zien wat voor vlees erop lag.
- iedere avond fikkie stoken op de camping.
- de zee-otters bij Morro Rock en de vele vogels op de Rock.
- Heel Highway 1 ondanks dat het weinig zonnig en zelfs een beetje mistig was.
Groetjes,
Annette
Living the life in Raleigh, NC
Annette
Living the life in Raleigh, NC
Brandjes schreef: - de vriendelijkheid van de Amerikanen en de oprechte belangstelling in waar je vandaan komt en wat je allemaal gaat zien.

Groetjes,
Daniel
Daniel
- Steve & Patty
- Amerikafan
- Contacteer:
Het ten huwelijk vragen van mijn vriendin op 26-06-2012 op de top van de Half Dome in Yosemite
Werkelijk onvergetelijk!

Werkelijk onvergetelijk!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
-
- Amerikafan
Ik heb er nog 1 bedenk ik mij net.michelvd schreef:Er zijn eigenlijk te veel dingen die ik nooit meer vergeet, maar één van de absolute hoogtepunten is wat mij betreft toch eigenlijk wel de enorme hoeveelheid bultruggen tijdens onze walewatching-tocht vanuit Monterey in 2011. Dat was iets waar wij toch echt wel even stil van werden.
Twintig jaar geleden, toen ik voor het eerst ging met drie vrienden, zijn we wezen kamperen in Joshua Tree. Ik denk dat we zeker een uur op een jumbo rock hebben gelegen om naar de sterren te kijken. Het was een zeer droge avond en bijna zonder maan. Alle ingrediënten voor de meest fantastische sterrenhemel die ik ooit heb gezien. Dit is de reden dat we komend jaar weer terug gaan naar Joshua Tree (dit keer met gezin), hopend op hetzelfde beeld als toen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6104 Weergaves
-
Laatste bericht door sunshine state
-
- 25 Reacties