Als je die gegevens nog niet vooraf in APIS hebt ingegeven, gebeurt dat nog bij de check-in.lsl schreef:ik heb in al die jaren nog nooit de nummer van mijn paspoort ("reispas") vooraf aan de luchtvaartmaatschappij doorgegeven
je geeft dit nummer in bij de ESTA en het wordt nagekeken voordat je de bagage afgeeft, tijdens het vragenuurtje voor security
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hi,
Klein vraagje over ESTA; heb 2 aanvragen (mij en vrouw) gedaan en beide zijn goedgekeurd. Nu heb ik een paar weken geleden het vluchtnummer ingevoerd.. Moet ik verplicht het 'verblijf'sadres ook nog invullen? Neem aan van niet toch?
En dien je de copy's van de ESTA mee te nemen naar het vliegveld? Of is het enkel (24 uur van te voren online) inchecken, koffers afgeven.. en klaar?
Groet,
Muncky
Klein vraagje over ESTA; heb 2 aanvragen (mij en vrouw) gedaan en beide zijn goedgekeurd. Nu heb ik een paar weken geleden het vluchtnummer ingevoerd.. Moet ik verplicht het 'verblijf'sadres ook nog invullen? Neem aan van niet toch?
En dien je de copy's van de ESTA mee te nemen naar het vliegveld? Of is het enkel (24 uur van te voren online) inchecken, koffers afgeven.. en klaar?

Groet,
Muncky
Vluchtnummer en adres zijn niet verplicht, maar ik doe het toch altijd.
Papier meenmenen is volgens de ESTA site niet nodig, maar ik neem toch een printout mee, is ook een kleine moeite.
Papier meenmenen is volgens de ESTA site niet nodig, maar ik neem toch een printout mee, is ook een kleine moeite.
Hai,
Wij hebben onze 2e en 3e naam niet door gegeven bij de Esta, die vraag ook niet gezien, kan dit problemen geven ?
Wat moet ik doen ?
Wij hebben onze 2e en 3e naam niet door gegeven bij de Esta, die vraag ook niet gezien, kan dit problemen geven ?
Wat moet ik doen ?
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
2018 oktober - Tussen Denver & Seattle
2016 Florida Keys Islamorada
2015 - NY - Boston - Washington
2015 Florida Keys Islamorada & Road Bear RV naar SF > LA > SD > LV
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als je bij de betreffende vraag op het vraagtekentje klikt, krijg je de volgende tekst te zien.
Geen reden voor ongerustheid, dus.Vul uw voornaam in zoals deze in uw paspoort staat vermeld onder naam of voornaam. Vul alleen uw eerste voornaam hier in. Uw voornaam is vereist voor de verwerking van uw aanvraag. Als u geen voornaam hebt, vul dan in FNU wat betekent First Name Unknown (Voornaam Niet Bekend).
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
oke, gelukkig maar... was dan waarschijnlijk een oud topic, thankss
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
Klopt het dat als ik in december 2011 mijn ESTA aanvraag voor het eerst gedaan heb (Las Vegas), dat deze nog steeds geldt?
Ik ga in november voor 2 weken naar de VS. Hiervoor ben ik in mei 2012 nog geweest, kan me niet herinneren dat ik toen weer ESTA heb moeten aanvragen.
Zoja, als ESTA nog steeds geldig is. Hoef ik niks te doen?
EDIT: ik heb even ingelogd op ESTA er staat "Authorization Approved" maar.. de ESTA Expiration Date is 10 november 2013. Ik vlieg op 7 november 2013 naar de VS. Wat nu?

Zoja, als ESTA nog steeds geldig is. Hoef ik niks te doen?

EDIT: ik heb even ingelogd op ESTA er staat "Authorization Approved" maar.. de ESTA Expiration Date is 10 november 2013. Ik vlieg op 7 november 2013 naar de VS. Wat nu?
@Doron, gewoon gaan. De esta moet geldig zijn op het moment dat je de VS binnenkomt. Verlopen terwijl je al in de VS bent is geen probleem.
Wat Hockey zegt, maar let er wel op dat de ESTA vervalt als je een nieuw paspoort aanvraagt.
Toppie!
bedankt!

ik ben in april 2012 in las vegas geweest, nu ga ik 9 oktober weer naar las vegas toe.
voor me vriendin heb ik een nieuwe esta aan gevraagd. maar voor mij niet omdat volgens mij je esta 2 jaar geldig is.
nu wil ik even voor de zekerheid vragen of ik dan echt geen nieuwe esta hoef aan te vragen?
groetjes
voor me vriendin heb ik een nieuwe esta aan gevraagd. maar voor mij niet omdat volgens mij je esta 2 jaar geldig is.
nu wil ik even voor de zekerheid vragen of ik dan echt geen nieuwe esta hoef aan te vragen?
groetjes
Je esta is nog steeds geldig, tenzij je een nieuw paspoort hebt.
Hallo, vraagje, ik heb ESTA aangevraagd en gekregen. Twee jaar geldig.
Ik neem aan dat ik nu meerdere periodes van maximaal 90 dagen in de VS mag verblijven
Zit er een minimum aantal overnachtingen/dagen tussen deze periodes van 90 dagen
Kun je bijv de grens over naar Canada en na een week terugkomen naar de VS om aan een verse periode van 90 dagen te beginnen?
Gr Jaap
Ik neem aan dat ik nu meerdere periodes van maximaal 90 dagen in de VS mag verblijven
Zit er een minimum aantal overnachtingen/dagen tussen deze periodes van 90 dagen
Kun je bijv de grens over naar Canada en na een week terugkomen naar de VS om aan een verse periode van 90 dagen te beginnen?
Gr Jaap
Er zit geen minimum aan het aantal dagen tussen twee verblijven, maar als de Amerikanen jouw reisgedrag verdacht vinden, dan kunnen ze je de toegang weigeren. In ieder geval kun je wel wat vragen verwachten als je regelmatig langere periodes in de VS verblijft.
Tijdens je verblijf in Canada (en Mexico en de caribische eilanden) tellen de 90 dagen gewoon door. Je kunt zo'n uitstapje dus niet gebruiken om de teller weer op 0 te krijgen.
Tijdens je verblijf in Canada (en Mexico en de caribische eilanden) tellen de 90 dagen gewoon door. Je kunt zo'n uitstapje dus niet gebruiken om de teller weer op 0 te krijgen.
@Jaap1965, jouw vraag verdient meer uitleg van jouw kant. Het Esta is echt bedoeld voor toeristen die voor (korte) vakantie naar de VS willen. Voor langere vakanties is het B2 visum bedoeld. Doch bij beiden mag je niet werken in de VS. De vraag is dus eigenlijk waarom jij na 90 dagen even kort naar Canada zou willen en dan weer 90 dagen naar de VS. Waarbij Dimona al opmerkte dat bij een bezoek aan Canada de teller van de 90 dagen niet gereset wordt, maar gewoon doorloopt.
Dank voor de reacties! Visum B2 is geweigerd
Mijn Amerikaanse (US citizen) vriendin woont in de VS. Het plan is dat ik tijdens mijn sabbatical van een jaar zoveel mogelijk bij haar ben om elkaar nog beter te leren kennen
Daarna kunnen we kijken of er echt een relatie in zit. Ik ben gewoon aan het aftasten wat de mogelijkheden zijn en wat handig is
Hopelijk is het geen probleem dat ik meerdere periodes van maximaal 90 dagen daar ben. Tussendoor kan ik natuurlijk ook een maand in Nederland blijven
Gr Jaap
Mijn Amerikaanse (US citizen) vriendin woont in de VS. Het plan is dat ik tijdens mijn sabbatical van een jaar zoveel mogelijk bij haar ben om elkaar nog beter te leren kennen
Daarna kunnen we kijken of er echt een relatie in zit. Ik ben gewoon aan het aftasten wat de mogelijkheden zijn en wat handig is
Hopelijk is het geen probleem dat ik meerdere periodes van maximaal 90 dagen daar ben. Tussendoor kan ik natuurlijk ook een maand in Nederland blijven
Gr Jaap
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Als je visum geweigerd is mag je niet meer met een ESTA naar Amerika dus je vraag is niet relevant.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Jaap, zoals Katja al aangaf is het VWP (Esta) niet meer mogelijk voor jou:
If you have previously been denied (refused) a visa, or have been found ineligible for a U.S. visa, you do not meet VWP requirements and therefore, cannot travel on the VWP
Never give up!
@Jaap1965, je zegt dat het B2 visum jou is geweigerd. Waarom is dit je geweigerd? En heb je alle vragen bij de Esta aanvraag wel naar waarheid ingevuld? Want vraag F op de Esta aanvraag luidt:
Ook zeg je dat je hoopt dat meerdere periodes van maximaal 90 dagen in de VS geen probleem is. Hoeveel periodes? En wat ga je antwoorden als jou gevraagd wordt hoe het kan dat jij zo vaak in de VS bent? En men zal vragen of je niet gaat werken daar. En ze zullen ook vragen hoe je dit alles betaalt. En of je niet gaat trouwen en dan daar blijft.Is u ooit een visum voor de Verenigde Staten geweigerd of de toegang tot de Verenigde Staten ontzegd of werd uw V.S.-visum ingetrokken?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19855 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties