Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis antraciet: eerste maal usa
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis antraciet: eerste maal usa
In plaats van 1 nacht Oakhurst en 1 nacht El Portal zou je ook 2 nachten El Portal kunnen doen. Zal wel iets duurder zijn, maar is wel zo rustig. Je kunt dan vanuit SF naar de Mariposa grove rijden - als dat op je lijst met things to do staat - en dan door naar El Portal. Als je vroeg bent zou je ook nog naar Glacier Point kunnen rijden. Het is lang licht in juni, dus je kunt veel doen op een dag.
Je hebt dan een volle dag voor de vallei en dat is geen overbodige luxe.
Ik zou voor een overnachting iets in Lee Vining zoeken, of Bridgeport of Mammoth Lakes, hoewel het natuurlijk niet heel erg veel uitmaakt allemaal. Die $ 24 voor Bodie herken ik niet, volgens mij is het 7 dollar. Bodie is zeer de moeite waard, maar het kost je wel tijd. Een bezoek in de ochtend is prettig als het heet is. Je hebt daarna nog voldoende tijd om door te rijden naar Death Valley. Daar kun je tegen de avond nog wat bekijken, en ook in de ochtend heb je nog tijd voor wat viewpoints.
Zie ons 2013-verslag voor Bodie en voor onze dagen in Yosemite begin juni dit jaar.
Marianne
Je hebt dan een volle dag voor de vallei en dat is geen overbodige luxe.
Ik zou voor een overnachting iets in Lee Vining zoeken, of Bridgeport of Mammoth Lakes, hoewel het natuurlijk niet heel erg veel uitmaakt allemaal. Die $ 24 voor Bodie herken ik niet, volgens mij is het 7 dollar. Bodie is zeer de moeite waard, maar het kost je wel tijd. Een bezoek in de ochtend is prettig als het heet is. Je hebt daarna nog voldoende tijd om door te rijden naar Death Valley. Daar kun je tegen de avond nog wat bekijken, en ook in de ochtend heb je nog tijd voor wat viewpoints.
Zie ons 2013-verslag voor Bodie en voor onze dagen in Yosemite begin juni dit jaar.
Marianne
Titus Canyon is one way vanaf het oosten en je hebt high clearnce nodig. Je kan wel naar de parkeerplaats aan de west zijde rijden en dan Titus inlopen (en weer terug).
-
- Amerikakenner
7 usd per persoon geloof ik. Ik vond het zeer zeker het geld en de moeite waard. Je kan er mooie foto's trekken (probeer eens in zwart-wit) en het is een leuke afwisseling met de natuurparken.Die $ 24 voor Bodie herken ik niet, volgens mij is het 7 dollar
Vlakbij Bodie is Virgibnia Creek leuk om te overnachten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Ik ben volop begonnen met het boeken van hotels, maar heb een probleem voor de Grand Canyon
We komen van Page, rijden het park binnen via het Oosten. Bedoeling is een helikoptervlulcht en de uitzichtpunten met de auto te bezoeken
Daarna rijden we door naar Sedona
Waar moet ik een hotel boeken ? South rim, North rim ? Of is dat allemaal gemakkelijk te bereiken ?
Alvast dank voor de goede raad
We komen van Page, rijden het park binnen via het Oosten. Bedoeling is een helikoptervlulcht en de uitzichtpunten met de auto te bezoeken
Daarna rijden we door naar Sedona
Waar moet ik een hotel boeken ? South rim, North rim ? Of is dat allemaal gemakkelijk te bereiken ?
Alvast dank voor de goede raad
South Rim!
Als je via Page binnen komt kan je de uitzichtpunten aan de Desert View Drive met de auto doen. Ik zou een overnachting boeken in de buurt van de South Rim (bijv. Bright Angel Lodge) en dan kan je de dag erna o.a. helikoptervlucht doen. Een wandeling daar bij de South Rim overigens ook zeer de moeite waard
Ik heb zelf geen helikoptervlucht gedaan, maar volgens mij kan dat sowieso in Tusayan vlak na de uitgang richting het Zuiden. Je zou ev. ook daar een overnachting kunnen boeken ipv aan de rim.
Via de zuidingang (uitgang) is sowieso de weg naar Sedona.
Als je via Page binnen komt kan je de uitzichtpunten aan de Desert View Drive met de auto doen. Ik zou een overnachting boeken in de buurt van de South Rim (bijv. Bright Angel Lodge) en dan kan je de dag erna o.a. helikoptervlucht doen. Een wandeling daar bij de South Rim overigens ook zeer de moeite waard

Ik heb zelf geen helikoptervlucht gedaan, maar volgens mij kan dat sowieso in Tusayan vlak na de uitgang richting het Zuiden. Je zou ev. ook daar een overnachting kunnen boeken ipv aan de rim.
Via de zuidingang (uitgang) is sowieso de weg naar Sedona.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bekijk de NPS-site eens; je hebt zo te lezen geen idee wat de Grand Canyon is.antraciet schreef:IWaar moet ik een hotel boeken ? South rim, North rim ? Of is dat allemaal gemakkelijk te bereiken ?

Zie http://www.nps.gov/grca voor informatie over het park. Onder directions staan kaartjes.
Bij de South rim heb je accommodatie in het park (te boeken via http://www.grandcanyonlodges.com) of vlak erbuiten, in Tusayan.
In deze Park Guide zie je een plattegrondje van Grand Canyon Village, daarop zie je de ligging van de lodges in het park.
Kijk eens naar mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag voor de rit van Page naar de GC en ons bezoek in het park.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Eindelijk heb ik het voor elkaar gekregen (denk ik toch)
Zonder de hulp van dit forum en de talrijke, prachtige reisverhalen zou ik het niet gehaald hebben.
De vliegtickets zijn geboekt en betaald bij KLM - € 848 pp
Brussel - Memphis
Memphis - Los Angeles
Phoenix - Brussel
De meeste hotels zijn geboekt
Ondanks het feit dat ik tamelijk tevreden ben over mijn werk, ben ik ervan overtuigd dat er toch nog enkele stommiteiten zullen tussen zitten.
Daarom durf ik jullie te vragen om nog een laatste maal mijn schema en programma te bekijken en waar nodig mij de nodige correcties en/of raadgevingen
door te geven
Met uitzondering van het hotel in San Francisco (geboekt via priceline) en de villa in Tarzana (LA) kunnen alle hotels nog geannuleerd worden
Het volledige programma is te bekijken op mijn website : http://www.gowest2014.weebly.com
excuus dat ik de automatische link niet kan maken - mijn haakjes toets op mijn klavier werkt niet meer
Zonder de hulp van dit forum en de talrijke, prachtige reisverhalen zou ik het niet gehaald hebben.
De vliegtickets zijn geboekt en betaald bij KLM - € 848 pp
Brussel - Memphis
Memphis - Los Angeles
Phoenix - Brussel
De meeste hotels zijn geboekt
Ondanks het feit dat ik tamelijk tevreden ben over mijn werk, ben ik ervan overtuigd dat er toch nog enkele stommiteiten zullen tussen zitten.
Daarom durf ik jullie te vragen om nog een laatste maal mijn schema en programma te bekijken en waar nodig mij de nodige correcties en/of raadgevingen
door te geven
Met uitzondering van het hotel in San Francisco (geboekt via priceline) en de villa in Tarzana (LA) kunnen alle hotels nog geannuleerd worden
Het volledige programma is te bekijken op mijn website : http://www.gowest2014.weebly.com
excuus dat ik de automatische link niet kan maken - mijn haakjes toets op mijn klavier werkt niet meer
-
- Amerika-ontdekker
Sorry - automatische link werkt toch
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt beter wat zuidelijker overnachten dan Monterey, LA - Monterey is een heel lang stuk.
Mariposa voor Yosemite vind ik niet handig; El Portal ligt beter, of Oakhurst als je ook naar de Mariposa grove wilt. En 1 dag Yosemite is - zeker in juni - niet echt veel natuurlijk.
voor Bishop zou je ook Lee Vining of Mammoth Lakes kunnen doen. Allemaal geen spannende plaatsen maar je hebt de route tussen Yosemite en DV dan iets beter verdeeld.
Ik val wel in herhalingen zie ik ...
Marianne
Mariposa voor Yosemite vind ik niet handig; El Portal ligt beter, of Oakhurst als je ook naar de Mariposa grove wilt. En 1 dag Yosemite is - zeker in juni - niet echt veel natuurlijk.

voor Bishop zou je ook Lee Vining of Mammoth Lakes kunnen doen. Allemaal geen spannende plaatsen maar je hebt de route tussen Yosemite en DV dan iets beter verdeeld.
Ik val wel in herhalingen zie ik ...
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Marianne
Heb al heel veel tijd gestoken in het lezen van uw reisverhalen en zal ze nog dikwijls lezen als ik begin aan de opmaak van de roadboek
Ze zijn werkelijk prachtig en leerrijk en ik heb er heel veel uitgehaald
Na uw vorige reactie heb ik Groveland als overnachtingsplaats geschrapt en ben op zoek gegaan in Oakhurst en El Portal.
Maar heb niets gevonden dat mij kon bekoren. Werd dan verliefd op dat hotelletje in Mariposa, maar als je verliefd bent neem je soms
verkeerde beslissingen. Ga dus opnieuw op zoek.
Zoals ge kunt merken heb ik nog geen hotel geboekt in Bishop. Ook daar probeer ik uw raad op te volgen
LA - Monterey is inderdaad een lang stuk, maar ik zie geen andere oplossing omdat we diezelfde dag in Monterey nog iets willen doen
en de dag erna in SF ook al willen beginnen aan sightseeing
Dit vind ik zelf het zwakke stuk in de schakel. Had er waarschijnlijk beter aan gedaan LA te laten vallen en in SF te beginnen. Maar daar kan ik niet
meer van terug wegens de niet-refundable aanbetaling die ik al gedaan heb
Heb al heel veel tijd gestoken in het lezen van uw reisverhalen en zal ze nog dikwijls lezen als ik begin aan de opmaak van de roadboek
Ze zijn werkelijk prachtig en leerrijk en ik heb er heel veel uitgehaald
Na uw vorige reactie heb ik Groveland als overnachtingsplaats geschrapt en ben op zoek gegaan in Oakhurst en El Portal.
Maar heb niets gevonden dat mij kon bekoren. Werd dan verliefd op dat hotelletje in Mariposa, maar als je verliefd bent neem je soms
verkeerde beslissingen. Ga dus opnieuw op zoek.
Zoals ge kunt merken heb ik nog geen hotel geboekt in Bishop. Ook daar probeer ik uw raad op te volgen
LA - Monterey is inderdaad een lang stuk, maar ik zie geen andere oplossing omdat we diezelfde dag in Monterey nog iets willen doen
Dit vind ik zelf het zwakke stuk in de schakel. Had er waarschijnlijk beter aan gedaan LA te laten vallen en in SF te beginnen. Maar daar kan ik niet
meer van terug wegens de niet-refundable aanbetaling die ik al gedaan heb
Dan kan je beter niet via de kustroute gaan. Anders ga je echt niet bij daglicht in Monterey aankomen.antraciet schreef:LA - Monterey is inderdaad een lang stuk, maar ik zie geen andere oplossing omdat we diezelfde dag in Monterey nog iets willen doen
-
- Amerikakenner
Helemaal mee eens. Het reisschema is nogal gejaagd, dan zoek je beter goede locaties uit.Mariposa voor Yosemite vind ik niet handig
Ook mee eens. Of je moet heel heel vroeg opstaan en vertrekken uit LA. Maar jullie hebben ook al heel weinig tijd voor SF, ik zou daarom van LA recht naar SF rijden en daar overnachten ipv Monterey.Dan kan je beter niet via de kustroute gaan. Anders ga je echt niet bij daglicht in Monterey aankomen.
-
- Amerika-ontdekker
Is het juist dat men als buitenlander kan vermijden om state tax te betalen in grootwarenhuizen ?
Volgens de info die ik gekregen heb zou het voldoende zijn om zich aan te bieden aan de klantenservice met uw I.D.
Dan krijgt men een pasje en hoeft men aan de kassa geen state tax te betalen. Wat toch al vlug een besparing van 10 % kan zijn
Heeft iemand daar ervaring mee ? Is dat in alle steden geldig ? Moet men in elk warenhuis naar de klantenservice gaan of telt dat pasje voor
alle warenhuizen ?
Ben benieuwd
Antraciet
Volgens de info die ik gekregen heb zou het voldoende zijn om zich aan te bieden aan de klantenservice met uw I.D.
Dan krijgt men een pasje en hoeft men aan de kassa geen state tax te betalen. Wat toch al vlug een besparing van 10 % kan zijn
Heeft iemand daar ervaring mee ? Is dat in alle steden geldig ? Moet men in elk warenhuis naar de klantenservice gaan of telt dat pasje voor
alle warenhuizen ?
Ben benieuwd
Antraciet
-
- Amerika-ontdekker
Het komt dichter en dichter. Hotels zijn geboekt, route ligt vast. Nu de afwerking
vrijdag 06 juni : aankomst LAX 10h58 (binnenlandse vlucht) - huurauto ophalen (nog niet geboekt)
Hoop rond 13h te kunnen vertrekken (realistisch ?)
Bezoek Getty center en dan inchecken huurvilla Tarzana (Sylvia Av.) 16h00 - 18h00
Boodschappen voor de volgende 3 dagen Ventura Bld
zaterdag 07 juni : Universal Studio (09h - 15h00)
Voor de dames naar The Grove
Indien The Dodgers thuis en op zaterdagavond spelen (kalender nog niet bekend) wedstrijd bijwonen
zondag 08 juni : Hier hulp gevraagd om een zo gunstig mogelijke route op te maken, waarbij we zoveel mogelijk kunnen zien, maar het toch
geen sprintwedstrijd mag worden
Mullholland drive - Greystone Mansion - Walk of fame - Hollywood sign - Griffith center, zijn de namen en plaatsen waar ik aan denk, maar
zijn geen must.
' savonds terug naar Tarzana en maandagmorgen uitchecken
Heb ik een goede planning gemaakt voor vrijdag en zaterdag ?
Hoe moeten we het doen op zondag ?
Antraciet (Herwig)
vrijdag 06 juni : aankomst LAX 10h58 (binnenlandse vlucht) - huurauto ophalen (nog niet geboekt)
Hoop rond 13h te kunnen vertrekken (realistisch ?)
Bezoek Getty center en dan inchecken huurvilla Tarzana (Sylvia Av.) 16h00 - 18h00
Boodschappen voor de volgende 3 dagen Ventura Bld
zaterdag 07 juni : Universal Studio (09h - 15h00)
Voor de dames naar The Grove
Indien The Dodgers thuis en op zaterdagavond spelen (kalender nog niet bekend) wedstrijd bijwonen
zondag 08 juni : Hier hulp gevraagd om een zo gunstig mogelijke route op te maken, waarbij we zoveel mogelijk kunnen zien, maar het toch
Mullholland drive - Greystone Mansion - Walk of fame - Hollywood sign - Griffith center, zijn de namen en plaatsen waar ik aan denk, maar
zijn geen must.
' savonds terug naar Tarzana en maandagmorgen uitchecken
Heb ik een goede planning gemaakt voor vrijdag en zaterdag ?
Hoe moeten we het doen op zondag ?
Antraciet (Herwig)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat als je geluk heb je tussen 13 en 14 uur wel in je auto zit. Heeft meer te maken met of er veel vluchten tegelijkertijd aankomen, drukte bij (vooral) immigrations en of er voldoende auto's staan.Hoop rond 13h te kunnen vertrekken (realistisch ?)
Dan moet je verder geluk hebben met het verkeer. Ik had persoonlijk heel het weekend amper last van autoverkeer. Alleen even toen ik naar downtown ging vanuit Hollywood.
The grove zelf viel mij wat tegen. Vond de shopping outlet in Vegas en bij Camarillo beter. Maar het mierennest wat erlangs zit bij de farmers market is wel weer apart. Wat een drukte. Zaterdagavond is een leuke avond om op Sunset Boulevard door te brengen.Voor de dames naar The Grove
Wat wil je met het hollywood sign? Alleen een foto van dichtbij, of erheen lopen? Ik zou naar het Dolby Theater gaan (volgens mij heet dat nu zo, iig het vroegere kodak theather waar de Oscars worden uitgereikt) en daar wat rondkijken en een startour doen. Dan kun je in 2 uur tijd een heel groot deel van Hollywood, Beverly Hills, Rodeo Drive, Bel Air bekijken. Doe dit 's morgens als het nog niet heel warm is en zorg dat je bij het bedrijf wat 10 persoonsjeepjes gebruikt boekt. iig niet in een touringcar terecht komen. Dan kom je ook langs Greystone Mansion. Dan zou je daarna bv de mulholland drive kunnen afrijden vanaf het getty center tot bijna aan Griffith observatory. Griffith park vanwege de heiigheid niet te vroeg doen of je ziet niets van LA.zondag 08 juni : Hier hulp gevraagd om een zo gunstig mogelijke route op te maken, waarbij we zoveel mogelijk kunnen zien, maar het toch
zijn geen must.
Ennuh wat betreft die tax, die moet je gewoon betalen....
-
- Amerika-ontdekker
Doe dit 's morgens als het nog niet heel warm is en zorg dat je bij het bedrijf wat 10 persoonsjeepjes gebruikt boekt. iig niet in een touringcar terecht komt
Dit zinnetje versta ik niet - kun je daar wat meer uitleg over geven ?
Het is niet de bedoeling tot aan het sign te klimmen - mooie foto van op afstand is voldoende
Aangezien we ook naar Las VEGAS gaan is het dan misschien beter onze tijd niet te verdoen in The Grove
Is het nuttig om naar een vistor center te gaan in LA ?
Al bedankt voor de hulp
Herwig
Het is niet de bedoeling tot aan het sign te klimmen - mooie foto van op afstand is voldoende
Aangezien we ook naar Las VEGAS gaan is het dan misschien beter onze tijd niet te verdoen in The Grove
Is het nuttig om naar een vistor center te gaan in LA ?
Al bedankt voor de hulp
Herwig
Wat wil je in een visitor center in LA doen?
-
- Amerika-ontdekker
In een visitor center kun je toch kaarten, toeristische info , enzo ophalen ?
Of zie ik dat verkeerd ?
Of zie ik dat verkeerd ?
Ik zou niet eens weten of LA die wel heeft, en indien ze die hebben waar deze is en wat er eventueel te krijgen is.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
LA zal best wel een soort vvv hebben, maar je kunt de info heel goed van dit forum af halen in het all about LA topic staat echt veel meer info dan dat je in je paar dagen kunt zien en doen.
Er zijn ook rondritten in touringcars, maar behalve dat je waarschijnlijk airco hebt mogen die bussen niet overal komen. Dan zou je beter een hop-on-off bus kunnen nemen, maar itt tot in San Francisco trok dat ons juist weer niet in Los Angeles. Wij vonden het een perfekte manier om een klein stukje LA te bekijken in relatief korte tijd. Zie voor mijn verslag van LA https://www.youtube.com/watch?v=DVn2bTfDOT4 vanaf een minuut of 3.5 (niet de beste kwaliteit film, maar ik kon toen niet beter
)
Als je snel een aantal dingen in Los Angeles wilt zien kun je net zo goed het makkelijke aan het aangename koppelen. In plaats van zelf rond te gaan rijden en misschien vast te komen staan in het verkeer of bijvoorbeeld bepaalde delen van Beverly Hills/Bel air niet binnen te komen kun je een soort tour maken door Hollywood. Maar vooral bij het chinese theater aan de walk of fame heb je echt 10-tallen aanbieders van diverse tourtochten door LA. Sommige pakken Malibu, Santa Monica en Venice er ook nog bij. Je kunt dan in een kleine 2 á 2,5 uur een goed beeld krijgen van een aantal bekende filmlokaties, huizen van sterren bekijken (wij vonden het reuze meevallen met het blokkeren van huizen door muren en bomen) en veel maken een 30min stop bij rodeo drive zodat je daar ook nog even overheen kunt lopen. Wij zijn op die manier ook langs de greystone mansion gereden, maar aangezien ze er een film aan het opnemen waren kon je er niet in.Doe dit 's morgens als het nog niet heel warm is en zorg dat je bij het bedrijf wat 10 persoonsjeepjes gebruikt boekt. iig niet in een touringcar terecht komt
Er zijn ook rondritten in touringcars, maar behalve dat je waarschijnlijk airco hebt mogen die bussen niet overal komen. Dan zou je beter een hop-on-off bus kunnen nemen, maar itt tot in San Francisco trok dat ons juist weer niet in Los Angeles. Wij vonden het een perfekte manier om een klein stukje LA te bekijken in relatief korte tijd. Zie voor mijn verslag van LA https://www.youtube.com/watch?v=DVn2bTfDOT4 vanaf een minuut of 3.5 (niet de beste kwaliteit film, maar ik kon toen niet beter

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 2195 Weergaves
-
Laatste bericht door MikeS1988
-
- 8 Reacties