Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuw fastfood: gefrituurde cola

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Magnolia87
Amerikakenner

Nieuw fastfood: gefrituurde cola

Bericht door Magnolia87 »

Omdat je in Amerika nog niet genoeg gefrituurd voedsel kan krijgen, heeft iemand een nieuw soort fastfood bedacht: gefrituurde cola.

Een IT'er uit Texas probeerde vijftien varianten voordat hij z'n recept had geperfectioneerd: beslag gemaakt van Coca Cola-siroop, aardbeiensiroop en wat hele aardbeien. Daar rol je balletjes van die je in de frituurpan doet. Je serveert ze met Coca Cola-siroop, slagroom, kaneelsuiker en een kers erop.

Op een kermis in Texas was het al een groot succes. In 24 dagen werden 35.000 cola-ballen verkocht. De bedenker won er ook een prijs mee.

Het lijkt mij verschrikkelijk ranzig, zo'n gefrituurde colabal!! Lekker sarcastisch ook weer, die eerste zin: 'omdat je in amerika nog niet genoeg gefrituurd voedsel kan krijgen'
Ilsepils
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ilsepils »

Hoewel ik een redelijk cola-verslaafde was, draait hier mn maag zich toch van om hoor...yikes!
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik ben best wel in voor nieuwe dingen, en ik vind cola heerlijk. Maar een gefrituurde cola bal? I don't know...

Maar wie weet is het wel heel erg lekker...moet ik wel eerlijk bij zeggen dat het me niet echt trek qua omschrijving.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het zal heus heel erg lekker zijn, als het zo'n succes is. Ik had ook nooit gedacht, dat ik een gefrituurde augurk lekker zou vinden en die zijn toch echt om je vingers bij af te likken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Magnolia87
Amerikakenner

Petra/VS schreef:Het zal heus heel erg lekker zijn, als het zo'n succes is. Ik had ook nooit gedacht, dat ik een gefrituurde augurk lekker zou vinden en die zijn toch echt om je vingers bij af te likken.
Ik lust sowieso geen cola, dus een gefrituurde colabal gaat er dan al helemaal niet in :wink:
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Petra/VS schreef:Het zal heus heel erg lekker zijn, als het zo'n succes is. Ik had ook nooit gedacht, dat ik een gefrituurde augurk lekker zou vinden en die zijn toch echt om je vingers bij af te likken.
Als ik er een tegen kom (gefrituurde cola bal danwel gefrituurde augurk) dan ga ik er toch een proberen.

Onder het mom: Try it, you might like it :)
Magnolia87
Amerikakenner

suebrons schreef:
Als ik er een tegen kom (gefrituurde cola bal danwel gefrituurde augurk) dan ga ik er toch een proberen.

Onder het mom: Try it, you might like it :)
Als ik ooit weer in Amerika kom, en ik kom zo'n ding tegen, ga ik het ook wel zeker proberen!
mj*amerika
Amerika-ontdekker

Bericht door mj*amerika »

Gadver!
Warme cola... :shock: :roll:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het voordeel van het bezoeken van State Fairs: hier in Minnesota is alles op een stokje. Ik verwacht volgend jaar gefrituurde cola op een stokje. En dat zal dan de topper zijn van de Minnesota State Fair (eind augustus, begin september). Na fried Snickers bars, cotelet op een stokje en nog van dat soort "lekkernijen".
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hier een website met artikel en een plaatje. Het goedje zit in een glas dus niet echt duidelijk zichtbaar, maar you get the picture.

http://www.charlotte.com/mld/charlotte/15726857.htm

Best wel veel artikelen op internet over te vinden overigens. Had ik niet verwacht. Maar dan kom ik het vast wel een keer ergens tegen in de VS (vermoedelijk op een State Fair?)
SFAM
Amerika-ontdekker

Bericht door SFAM »

suebrons schreef:Hier een website met artikel en een plaatje. Het goedje zit in een glas dus niet echt duidelijk zichtbaar, maar you get the picture.

http://www.charlotte.com/mld/charlotte/15726857.htm

Best wel veel artikelen op internet over te vinden overigens. Had ik niet verwacht. Maar dan kom ik het vast wel een keer ergens tegen in de VS (vermoedelijk op een State Fair?)
Ik ben meestal niet zo van het uitproberen van voedsel, maar ik moet toch zeggen dat dit er niet eens zo heel verkeerd uit ziet.. Of zou dat komen door de slagroom :wink:

Nouja, als ik het ooit tegen zou komen zou ik het zeker proberen :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dit schijnt typisch iets te zijn voor State Fairs e.d. Afgelopen State Fair hier was er een (local) food vendor die bekend staat om zijn ingenieuze ideeen wat nu weer 'es in de frituur te bereiden.
Dit jaar had hij gefrituurde kip op een eveneens gefrituurde Krispy Creme donut - er is een versie zonder hole en die gebruikte hij voor dit culinaire hoogstandje.
Ik heb ook gelezen over restaurants die als dessert gefituurde twinkies of gefrituurde Marsen aanboden. Er was geloof ik ook iets met Nutella en dat gefrituurd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lijkt mij een fantastisch gat in de markt hier in NL.....is er vast nog niet.

Wie durft...... :wink:
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Er zitten ook HELE aardbeien in en een kers op!

Dus dit is wat ze in de VS Health Food noemen :P :P :P
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

mj*amerika schreef:Gadver!
Warme cola... :shock: :roll:
Je kan het ook koud laten worden :wink: Nee, ff serieus, het klinkt niet zo heel slecht. Zal alleen nog wel effe duren voor het in Nederland op de markt komt denk ik...
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
redscorpionsting
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door redscorpionsting »

Oh boy wel ik zie kinderen nu al stuiteren van cola drinken ,zullen ze vliegen met cola ballen? :lol:
muffles
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door muffles »

Ehh.. laat maar zitten. Ik had al eens iets gezien over gefrituurde marsen en daar had ik ook al geen trek in. Je kan te ver gaan :) Ik hou het wel bij de standaard dingen, denk ik.
Bekijk mijn persoonlijke
website op
http://www.muffles-online.com.
'Personal art, games & fun!'
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Bennogr schreef:Na fried Snickers bars, cotelet op een stokje en nog van dat soort "lekkernijen".
De 'Deep Fried Candy Bar' is een echte Angel Saksische specialiteit. Volgens de overlevering komt het uit Schotland. Op het continent ben ik ze nog niet tegengekomen.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Stelletje conservatievelingen kom op zeg! :lol:
Waarom bij voorbaat al zeggen dat je zoiets niet gaat eten? Je hebt het per slot van rekening nog niet eens gezien en geroken. Misschien is het wel lekker. Persoonlijk vind ik het wat ver gezocht om cola te frituren en ben ik eerder verbaasd over wat mensen allemaal niet verzinnen. Maar mocht ik zoiets een keer tegenkomen dan wil ik het zeker een keer proberen. Net als rootbeer, waar ik dus geen bal aan vind. Of een turkeyleg, een breakfast fajita, sausage on a stick, corndog, etc. Zoveel dingen die hier anders zijn dan in Nederland en waarvan ik vind dat ik ze op zijn minst moet hebben geproefd voor ik kan oordelen. Is het niet zo dat wij Nederlanders ook graag buitenlanders showen hoe wij friet speciaal, frikandellen, kroketten en haring mèt ui eten en dan beweren dat dat lekker is?
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het ziet er iig niet uit :)

Afbeelding

Maar men lijkt het wel lekker te vinden...

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer