Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Supermarkten
Supermarkten
Al sinds ik hier woon, verbaas ik me over de uniformiteit van het supermarktgebeuren: overal dezelfde spullen van dezelfde merken. Ik zou denken dat in een land als de VS de diversiteit veel groter was, maar niet dus. Ik realiseer me dat dit fenomeen in alle landen wel speelt, maar sommige dingen zijn hier echt opvallend. Ik was al een paar keer door de Safeway gelopen, op zoek naar papieren zakdoekjes. Ik kon ze nergens vinden, maar gisteren zag ik ineens een klein stapeltje zakdoekjes van het huismerk liggen, links naast de overweldigende hoeveelheid tissuedozen. Later op de dag kwam ik bij Harris Teeter. Daar precies hetzelfde: een klein stapeltje van het huismerk, links naast de tissuedozen. Wat zit daar voor mechanisme achter, vraag ik me af. Zijn er bureaus die continu marktonderzoek doen en daar aanbevelingen aan vastknopen die door iedereen worden overgenomen? Ik vind het een fascinerend fenomeen, en vraag me af of je in de VS bij voorbaat kansloos bent als je besluit de boel helemaal anders aan te pakken.
Dit gezegd hebbende, vind ik het dan óók weer raar dat een ongekend populaire keten als Wegmans maar zo weinig vestigingen heeft. Ze pakken de zaken (een beetje) anders aan, hun aanbod verschilt ook enigszins van het standaardassortiment, maar ik moet er helaas te ver voor rijden om er gebruik van te maken. In mijn omgeving barst het van de supermarkten (naast de twee genoemden ook nog Giant, Mars, Walmart en E-shopper) maar zelfs sommige Amerikanen hier in de buurt verbazen zich over het gebrek aan originaliteit. Sowieso lijkt een shopping center by default te moeten bestaan uit een supermarkt, een slijterij, een kapper, een nageltent, een orthodontist en een sushirestaurant. Ik heb gewoon eens zin in iets anders, maar daar moet ik waarschijnlijk toch net weer te ver voor rijden.
Jullie ervaringen?
Dit gezegd hebbende, vind ik het dan óók weer raar dat een ongekend populaire keten als Wegmans maar zo weinig vestigingen heeft. Ze pakken de zaken (een beetje) anders aan, hun aanbod verschilt ook enigszins van het standaardassortiment, maar ik moet er helaas te ver voor rijden om er gebruik van te maken. In mijn omgeving barst het van de supermarkten (naast de twee genoemden ook nog Giant, Mars, Walmart en E-shopper) maar zelfs sommige Amerikanen hier in de buurt verbazen zich over het gebrek aan originaliteit. Sowieso lijkt een shopping center by default te moeten bestaan uit een supermarkt, een slijterij, een kapper, een nageltent, een orthodontist en een sushirestaurant. Ik heb gewoon eens zin in iets anders, maar daar moet ik waarschijnlijk toch net weer te ver voor rijden.
Jullie ervaringen?
-
- Amerika-expert
Re: Supermarkten
De voorsteden uit en de stadscentra in. Zelfs kleine stadjes met een centrum hebben vaak meer originele winkeltjes.
En ja: er wordt voortdurend marktonderzoek gedaan in supermarkten en andere winkels en men aapt elkaar na.
Vergelijk de bioscoop: als een film het goed doet (of gedaan heeft) komen er al snel versies 2, 3, 4, enz. of soortgelijke films gemaakt door andere filmbedrijven. Hoe slecht/goed/kotsverwekkend de eerste ook is.
En ja: er wordt voortdurend marktonderzoek gedaan in supermarkten en andere winkels en men aapt elkaar na.
Vergelijk de bioscoop: als een film het goed doet (of gedaan heeft) komen er al snel versies 2, 3, 4, enz. of soortgelijke films gemaakt door andere filmbedrijven. Hoe slecht/goed/kotsverwekkend de eerste ook is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Wat mij altijd weer verbaast is de enorme broodafdelingen enorme voorraad en groot assortiment, maar ik heb zelden een noordamerikaan boterhammen zien eten. Ook vrienden in vancouver met een groot gezin eten zelden brood.
Toen wij eens 7 broden kochten keek zelfs de caissière ons vragend aan
Toen wij eens 7 broden kochten keek zelfs de caissière ons vragend aan

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben hier een heleboel kleine stadjes met zeer authentieke centra, maar het enige dat ik daar vind, zijn antiekwinkels. Niet een paar, maar een heleboel. En laat ik daar nou net geen liefhebber van zijn, haha.Bennogr schreef:De voorsteden uit en de stadscentra in. Zelfs kleine stadjes met een centrum hebben vaak meer originele winkeltjes.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb ook wel eens het idee dat hun dervingscijfers net iets anders zijn dan dat ik in mijn winkel mag hebbenyarrah schreef:Wat mij altijd weer verbaast is de enorme broodafdelingen enorme voorraad en groot assortiment, maar ik heb zelden een noordamerikaan boterhammen zien eten. Ook vrienden in vancouver met een groot gezin eten zelden brood. Toen wij eens 7 broden kochten keek zelfs de caissière ons vragend aan

Overigens om op het tissuedozen/huismerk verhaal te komen. Waarschijnlijk zal in dit geval de marge op de tissuedozen beter zijn dan de huismerk tissues. Grote kans dat het bv bij een grote afname heel goedkoop ingekocht zal zijn.
Maar er zijn idd bedrijven die niets anders doen dan deze dingen te onderzoeken. Verkoop je normaal uit een schap zeg 30 pakjes bloemkoolsaus, leg je ze bij de bloemkolen als ze in de aktie zijn en je verkoopt er 300. Pannenkoeken in de aktie, verkoop er poedersuiker en stroop bij. Verse appeltaart of aardbeien, zorg dat er traytjes slagroom bij staan...dat soort zaken.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vond het in de VS juist zo leuk dat de supermarkten zo divers zijn! In Nederland begint de monopoly van Albert Heijn me steeds meer te irriteren. Op fietsafstand van mijn woning zijn er al een stuk of 10! Andere supermarkten, zoals de Bas van der Heijden, vind ik erg onprettig, goedkoop, hebben weinig bijzondere producten voor het soort maaltijden dat ik graag kook. Dus blijft over de wat luxere AH, maar ik heb dus nauwelijks keuze. Voor de variatie is er godzijdank recentelijk een Marqt ('hippe' eco-supermarkt) bijgekomen, die mega-duur is maar waar ik heel specifieke producten kan kopen, zoals heerlijke Spaanse olijfolie, handgemaakte gedroogde worsten, geweldige kazen, heerlijk kalfsvlees enz.
Vooral toen we in LA en SF waren en daar wat langer verbleven hebben we regelmatig boodschappen gedaan, en ik vond het aanbod van de verschillende supermarkten juist heerlijk. Whole Foods voor de duurdere producten (de heerlijke kant-en klaar afdeling waar je kunt scheppen, de luxe groenten en verse pasta's), de Safeway met een iets betaalbaarder aanbod maar met een goede broodafdeling en heerlijke kazen, dan nog Trader Joe's met veel eigen merken, ecologisch maar betaalbaar en tot slot de WalMart-achtige winkels die gewoon het gehele aanbod coveren en waar je nog eens terecht kunt voor een paar sokken, pijnstillers, een gegrild kippetje of kaarsen.
Ik weet zeker dat als jij weer in NL zou komen wonen dat je zou wensen dat je weer zoveel keuze zou hebben als in de VS. Alhoewel het misschien ook afhangt van de plek waar je woont?
Vooral toen we in LA en SF waren en daar wat langer verbleven hebben we regelmatig boodschappen gedaan, en ik vond het aanbod van de verschillende supermarkten juist heerlijk. Whole Foods voor de duurdere producten (de heerlijke kant-en klaar afdeling waar je kunt scheppen, de luxe groenten en verse pasta's), de Safeway met een iets betaalbaarder aanbod maar met een goede broodafdeling en heerlijke kazen, dan nog Trader Joe's met veel eigen merken, ecologisch maar betaalbaar en tot slot de WalMart-achtige winkels die gewoon het gehele aanbod coveren en waar je nog eens terecht kunt voor een paar sokken, pijnstillers, een gegrild kippetje of kaarsen.
Ik weet zeker dat als jij weer in NL zou komen wonen dat je zou wensen dat je weer zoveel keuze zou hebben als in de VS. Alhoewel het misschien ook afhangt van de plek waar je woont?
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij vinden inderdaad Amerika het supermarkt walhalla van deze wereld :-/
We kunnen er makkelijk 2 uur rondlopen om ons te vergapen aan het assortiment.
Maar snap ook als je er woont, dat het zo bijzonder niet meer is.
We kunnen er makkelijk 2 uur rondlopen om ons te vergapen aan het assortiment.
Maar snap ook als je er woont, dat het zo bijzonder niet meer is.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Trader Joe's en Wholefoods zijn volgens mij ketens die zich vooral wensen te profileren als hip en modern en die hun locaties daar ook op selecteren. Volgens mij zou ik er ook wel blij van worden, maar ze liggen hier dus niet in de buurt.
Ik blijf erbij: het assortiment van Safeway, Giant en Harris' Teeter is NIET bijzonder. Ik word blijer van supermarkten in willekeurig welk Europees land. Ze proberen af en toe wel iets nieuws, maar dat is dan standaard binnen een half jaar weer uit de schapen verdwenen (zoals mijn geliefde Ritter Sport, boehoe). Het enige wat ik echt zal missen als we hier weer weg gaan, zijn de gegrilde kippen van Safeway
Maar ik ben nu wel nieuwsgierig geworden, en misschien zijn er inderdaad ook wel dingen waar ik me niet van bewust ben, maar wat vinden jullie dan zo geweldig aan het assortiment hier (afgezien van de kant en klaar bakken waar ik altijd met een grote boog omheen loop)?
Ik blijf erbij: het assortiment van Safeway, Giant en Harris' Teeter is NIET bijzonder. Ik word blijer van supermarkten in willekeurig welk Europees land. Ze proberen af en toe wel iets nieuws, maar dat is dan standaard binnen een half jaar weer uit de schapen verdwenen (zoals mijn geliefde Ritter Sport, boehoe). Het enige wat ik echt zal missen als we hier weer weg gaan, zijn de gegrilde kippen van Safeway

Maar ik ben nu wel nieuwsgierig geworden, en misschien zijn er inderdaad ook wel dingen waar ik me niet van bewust ben, maar wat vinden jullie dan zo geweldig aan het assortiment hier (afgezien van de kant en klaar bakken waar ik altijd met een grote boog omheen loop)?
Ik deed in Texas altijd mijn boodschappen bij HEB, dat vond ik een heel aardig assortiment. Vrijwel alle andere supermarkten vond ik erg op elkaar lijken, allemaal hetzelfde, niet al te brede assortiment. Het assortiment lijkt ruim, maar het is vooral heel veel kant en klaar, en heel veel van hetzelfde. Veel verse producten die we in Europa heel normaal vinden kun je dan weer niet vinden. Ik snap dus wel wat je bedoelt, en was erg blij met een HEB in onze wijk!
Terug in Texas!
Ik heb Trader Joe gekend toen die winkels net in de US kwamen - in CA. Helaas verhuisden we meteen daarop zodat ik de dingen die ik had gekocht - Movenpick ijs, Weeens gebak - aan de buurvrouw heb gegeven. Want ik heb een hekel aan weggooien en iets waar je zelf al iets uit hebt gehaald, dan kan je niet goed weggeven aan een USer.
Het was fenomenaal wat ze aanboden aan Eur. produkten toen ze net begonnen. Helaas hadden ze toen geen vestiging in IL en al hemaal niet in WI.
Maar het was snel over met de hoge import-kwaliteit. Nu koop ik bij TJ alleen zuivel, eieren, fruit. Bijna alle andere producten vind ik ronduit slecht. Ik heb er weleens een taart gekocht waarvan de verpakking smakelijker was dan het gebak zelf.
WholeFoods is in feite een soortgelijk verhaal. Ik weet niet in hoeverre er regionale verschillen zijn. Maar jaren geleden toen we hier kwamen wonen (ong. tien jaar dus) hadden ze fantastisch aparte en lekkere dingen. Ze bereidden zelf maaltijden en soepen (bv. Mulligatawny). En ze hadden een eigen bake-house waar ze oa. Kerstbrood maakten, oh my gosh zo lekker !
Inmiddels is bijna alles wat bijzonder was, uit de schappen verdwenen. Warm en koud eten komt van een centrale keuken, en is beduidend minder. Het bake-house is opgeheven. WholeFoods verkoopt nu bijna hetzelfde pakket als wat SaveMart, Vons, me hier biedt. En ook LaBrea breads is minder geworden en verkoopt bepaalde speciale broden niet meer.
Bij Ralph's vond ik weleens anders/beter, helaas is geen geen Ralph's meer waar ik woon.
SaveMart en Vons verkopen bijna eenzelfde pakket. En ja, er zijn veel merken en huismerken, maar wat in de potjes en pakken zit is bijna allemaal hetzelfde. En als ze al eens iets verkopen dat lekker is, verdwijnt het snel. Niemand kocht het - want te duur, de vendor heeft het niet meer, enz. krijg ik dan te horen.
Goede bakkers kent men hier niet, goede banketbakkers moet je met een lantaarntje zoeken.
En een assortiment toetjes zoals A. Heijn heeft - zoals ik laatste keer zag - met chipolata pudding, rijste-idem, chocolade&mokka mousses, vla in meerdere smaken, hier niet te vinden hoor !
Ja, het zal wel leuk zijn de eerste keer als door een andere winkel loopt, maar de lol is er snel af als je hier woont.
Reuze interessant, varkenspoten in een potje, maar niet mijn idee van een delicatesse.
Wil je een echt grote supermarkt, ga naar Frankrijk.
En ben je al in de US beland, dan zou je een reisje naar Canada kunnen maken. Loblaws, Highland Farms - daar kunnen de US supermarts nog een puntje aan zuigen.
Kun je meteen zien wat het betekent als de overheid het alcohol-monopolie heeft. Echt fantastische winkels met het meest uitgebreide assortiment dat ik ooit heb gezien.
Dimona, er is geen CostPlus WorldMarket bij jou in de buurt ? Die verkopen ook RitterSport.
Ook hebben sommige supermarts prod. uit Europa in een apart schap. Dus RitterSport ligt dan bij Ethnic Foods of Foreign Foods, niet bij de andere chocolade/candy. Ik dacht dat ik het ook wel eens bij Target had gezien ? Eventueel Amazon - het wordt weer winter, dus chocola kan opgestuurd.
Het was fenomenaal wat ze aanboden aan Eur. produkten toen ze net begonnen. Helaas hadden ze toen geen vestiging in IL en al hemaal niet in WI.
Maar het was snel over met de hoge import-kwaliteit. Nu koop ik bij TJ alleen zuivel, eieren, fruit. Bijna alle andere producten vind ik ronduit slecht. Ik heb er weleens een taart gekocht waarvan de verpakking smakelijker was dan het gebak zelf.
WholeFoods is in feite een soortgelijk verhaal. Ik weet niet in hoeverre er regionale verschillen zijn. Maar jaren geleden toen we hier kwamen wonen (ong. tien jaar dus) hadden ze fantastisch aparte en lekkere dingen. Ze bereidden zelf maaltijden en soepen (bv. Mulligatawny). En ze hadden een eigen bake-house waar ze oa. Kerstbrood maakten, oh my gosh zo lekker !
Inmiddels is bijna alles wat bijzonder was, uit de schappen verdwenen. Warm en koud eten komt van een centrale keuken, en is beduidend minder. Het bake-house is opgeheven. WholeFoods verkoopt nu bijna hetzelfde pakket als wat SaveMart, Vons, me hier biedt. En ook LaBrea breads is minder geworden en verkoopt bepaalde speciale broden niet meer.
Bij Ralph's vond ik weleens anders/beter, helaas is geen geen Ralph's meer waar ik woon.
SaveMart en Vons verkopen bijna eenzelfde pakket. En ja, er zijn veel merken en huismerken, maar wat in de potjes en pakken zit is bijna allemaal hetzelfde. En als ze al eens iets verkopen dat lekker is, verdwijnt het snel. Niemand kocht het - want te duur, de vendor heeft het niet meer, enz. krijg ik dan te horen.
Goede bakkers kent men hier niet, goede banketbakkers moet je met een lantaarntje zoeken.
En een assortiment toetjes zoals A. Heijn heeft - zoals ik laatste keer zag - met chipolata pudding, rijste-idem, chocolade&mokka mousses, vla in meerdere smaken, hier niet te vinden hoor !
Ja, het zal wel leuk zijn de eerste keer als door een andere winkel loopt, maar de lol is er snel af als je hier woont.
Reuze interessant, varkenspoten in een potje, maar niet mijn idee van een delicatesse.
Wil je een echt grote supermarkt, ga naar Frankrijk.
En ben je al in de US beland, dan zou je een reisje naar Canada kunnen maken. Loblaws, Highland Farms - daar kunnen de US supermarts nog een puntje aan zuigen.
Kun je meteen zien wat het betekent als de overheid het alcohol-monopolie heeft. Echt fantastische winkels met het meest uitgebreide assortiment dat ik ooit heb gezien.
Dimona, er is geen CostPlus WorldMarket bij jou in de buurt ? Die verkopen ook RitterSport.
Ook hebben sommige supermarts prod. uit Europa in een apart schap. Dus RitterSport ligt dan bij Ethnic Foods of Foreign Foods, niet bij de andere chocolade/candy. Ik dacht dat ik het ook wel eens bij Target had gezien ? Eventueel Amazon - het wordt weer winter, dus chocola kan opgestuurd.
HEB had ook ritter sport toen ze sep 2011 open gingen, maar na een tijd was het weg.
Terug in Texas!
RiverCola, sorry maar meerdere potten, dozen van diverse merken, met bijna allemaal hetzelfde erin en stuk voor stuk niet te knagen, dat is geen fantastisch aanbod wat mij betreft hoor. Ja de meeste winkels hier hebben sokken en soja-meld. Om de simpele reden dat echt kleine ondernemers allemaal het loodje hebben gelegd in inmiddels. Dus alles is supermarkt of een soortement van warenhuis.
Ik was onlangs in Target, wilde wat spullen voor mijn gezickt kopen (lotion, creme). Vond tot mijn verbijstering een assortiment van twee merken en dan nog maar een paar artikelen van elk. Dacht met weemoed aan V&D, Bijenkorf.
Jij kunt dan wel zeggen oh, Appie Heijn, laat maar. Maar veel Ned.landers in Canada zijn in- en in gelukkig met de container die nu en dan komt van AH naar de Holl. winkels.
Ik weet niet wat Safeway verkoopt, maar ik zou wel eens een echt hard broodje willen eten, knapperige korst en dan zacht brood erin. Of een echte krentenbol. Dan wel een kersenbonbon.
Overigens met wat 'ecologisch' wordt genoemd, dat is meestal een wassen neus. Ik heb geen van de zg. ecologische winkels ooit in verzet gehoord/gelezen tegen de hemeltergende praktijken hier waarop vee wordt gefokt, vervoerd, vermoord (echt humaan slachten zou ik nog mee kunnen instemmen).
Ik was onlangs in Target, wilde wat spullen voor mijn gezickt kopen (lotion, creme). Vond tot mijn verbijstering een assortiment van twee merken en dan nog maar een paar artikelen van elk. Dacht met weemoed aan V&D, Bijenkorf.
Jij kunt dan wel zeggen oh, Appie Heijn, laat maar. Maar veel Ned.landers in Canada zijn in- en in gelukkig met de container die nu en dan komt van AH naar de Holl. winkels.
Ik weet niet wat Safeway verkoopt, maar ik zou wel eens een echt hard broodje willen eten, knapperige korst en dan zacht brood erin. Of een echte krentenbol. Dan wel een kersenbonbon.
Overigens met wat 'ecologisch' wordt genoemd, dat is meestal een wassen neus. Ik heb geen van de zg. ecologische winkels ooit in verzet gehoord/gelezen tegen de hemeltergende praktijken hier waarop vee wordt gefokt, vervoerd, vermoord (echt humaan slachten zou ik nog mee kunnen instemmen).
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 nov 2013, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Daarvan hebben wij er verscheidene in de buurt en inderdaad, heerlijke winkels! Maar ik vind dat het assortiment van vooral Giant flink verbeterd is, althans, die bij ons in de buurt. Ze hebben zelfs tot grote vreugde van manlief Europese Marsen (heel anders dan Milky Way hier volgens hem). Toch grappig, want jij woont toch in hetzelfde metropolische gebied als wij. Ik verbaas me altijd over de gigantische keuze in spaghettisauzen, trouwens. Voor eens een heel andere supermarkt ervaring raad ik een Aziatische supermarkt aan, je waant je niet meer in de VS.dimona schreef:Trader Joe's en Wholefoods zijn volgens mij ketens die zich vooral wensen te profileren als hip en modern en die hun locaties daar ook op selecteren. Volgens mij zou ik er ook wel blij van worden, maar ze liggen hier dus niet in de buurt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Hier in NL is Ritter sport al zo gewoontjes, dat ik er niet meer warm of koud van wordt.hemmie schreef:HEB had ook ritter sport toen ze sep 2011 open gingen, maar na een tijd was het weg.
Maar een heel gangpad met BBQ saus, daar neem ik elke keer toch wel wat van mee in de
koffer, ondanks het gewicht.
En jullie zullen dat wel niks bijzonders vinden.
heb afgelopen jaar met m'n iPhone door de supermarkt gelopen en wat foto's
gemaakt van zaken die leuk zijn voor het thuisfront, die nog nooit in Amerika zijn
geweest. Hilarisch vonden ze het.....de pot mayo van 1 gallon, pizza's van een halve meter doorsnee,
of een gangpad met alleen maar cereals. Maar, moet bekennen....na een aantal maal naar USA
ook voor ons niet zo bijzonder meer.
Je raakt snel gewend aan de dingen om je heen, tot ze er niet meer zijn...
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Dat klopt Petra, maar wij wonen denk ik toch net buiten de invloedssfeer van diplomatiek Washington, en meer onder de rook van Baltimore. Er wonen hier weliswaar veel buitenlanders, maar die zitten qua inkomensniveau denk ik niet boven het gemiddelde. Er zit een Wegmans in Columbia, maar helemaal aan de andere kant van de stad. Iedereen hier vind het een geweldige winkel, maar mensen komen er zelden of nooit, want te ver weg.Petra/VS schreef:Toch grappig, want jij woont toch in hetzelfde metropolische gebied als wij.
Dat verpakkingen groot zijn, dat waardeer ik nog steeds. Stond ik in Nederland iedere week 10 melkpakken in te laden, hier gris ik gewoon 3 gallon flessen mee, ideaal.Re1gnman schreef:heb afgelopen jaar met m'n iPhone door de supermarkt gelopen en wat foto's
gemaakt van zaken die leuk zijn voor het thuisfront, die nog nooit in Amerika zijn
geweest. Hilarisch vonden ze het.....de pot mayo van 1 gallon, pizza's van een halve meter doorsnee,
of een gangpad met alleen maar cereals. Maar, moet bekennen....na een aantal maal naar USA
ook voor ons niet zo bijzonder meer.
Je raakt snel gewend aan de dingen om je heen, tot ze er niet meer zijn...
Maar die enorme verzameling cereals, die stoort me eigenlijk vooral. Probeer maar eens iets te vinden waar een beetje een ontbijtwaardige mix aan vet/suiker/zout in zit. Het één is nog erger dan het ander. Het heet allemaal "grains" te zijn, maar er zit (letterlijk!) geen vezel in. En het heeft me ongeveer een half jaar gekost om binnen die bonte verzameling aan mayopotten iets te vinden dat me beviel. En dat zit natuurlijk altijd in het kleinste potje dat ze hebben...
Ik snap dat het er op het eerste gezicht indrukwekkend uit kan zien, maar de meeste mensen die als toerist hier zijn, staan niet voor de uitdaging om iedere dag een fatsoenlijke maaltijd op tafel te zetten.
Hear, hear....
Dimona, zijn der in Baltimore geen Poolse delicatessen winkels ? Die hebben 'andere' Hellman's die meer overeenkomt met Calve in smaak.
Cereals, ja het eerste ingredient is suiker. Maar ik dacht dat het iets verbeterd was ?
Bijna alles hier wordt gezoet met high fructose corn syrup en dat is zo goedkoop dat ze daar enorme hoeveelheden van in zo ong. ieder voedings-product stoppen.
Ik denk dat je inderdaad in beter gesitueerde gebieden beter zit. Ik zie hier al dat de Vons 'aan de arme kant' bepaalde dingen niet heeft die de Vons 'in de betere wijk' wel heeft. Wij vonden in SanF. een grote winkel en die had onderin een Leonidas outlet.
Ik zou echt niet weten wat te kopen in een Aziatische/Indische toko.
Dimona, zijn der in Baltimore geen Poolse delicatessen winkels ? Die hebben 'andere' Hellman's die meer overeenkomt met Calve in smaak.
Cereals, ja het eerste ingredient is suiker. Maar ik dacht dat het iets verbeterd was ?
Bijna alles hier wordt gezoet met high fructose corn syrup en dat is zo goedkoop dat ze daar enorme hoeveelheden van in zo ong. ieder voedings-product stoppen.
Ik denk dat je inderdaad in beter gesitueerde gebieden beter zit. Ik zie hier al dat de Vons 'aan de arme kant' bepaalde dingen niet heeft die de Vons 'in de betere wijk' wel heeft. Wij vonden in SanF. een grote winkel en die had onderin een Leonidas outlet.
Ik zou echt niet weten wat te kopen in een Aziatische/Indische toko.
Laatst gewijzigd door USInsider op 07 nov 2013, 05:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou wel willen dat we hier ook een Whole Foods in de buurt kregen. Volgens de geruchten komt er eentje, maar ik heb het nog niet bevestigd gezien.
Verder hebben we hier in de 'buurt' Safeway, Trader Joe's, Lucky, een Grocery Discount Store en een Mexicaanse super, plus een supermarkt in een 'mall' vol Aziatische winkels.
Safeway bezoek ik het minste, die zijn vreselijk duur voor 'produce' en ze hebben hier bijna geen non-food. Tussen het andere eten moet ik altijd met een lampje zoeken naar de dingen die niet volgepompt zijn met chemicaliën. Soms hebben ze wel eens een fijne aanbieding, en die neem ik dan wel mee.
Lucky is qua 'produce' heel erg duur (en beroerde kwaliteit) en is verder redelijk aan de prijs, maar heeft wel het beste assortiment qua houdbare etenswaren zoals rijst, bonen en blikvoer. T is ook de enige met een redelijke afdeling non-food, dus daarom komen we er nog wel eens.
Trader Joe's is ons huisadres voor verse spullen, brood en andere dagelijkse boodschappen, maar non-food hebben ze dan weer helemaal niet. Ze zijn niet precies de beste of de allergoedkoopste, maar ze zijn het dichtste bij, zijn zelden echt heel erg overprijsd en hebben een consistent assortiment met producten die in elk geval nooit echt slecht zijn. Ik heb er ook de minste moeite om eten te vinden waarvan ik makkelijk kan uitvinden wat erin zit.
De Discount Grocery Store is mijn favoriete adres als ik niet al van tevoren weet wat ik moet hebben. Ze hebben vaak betaalbare produce (maar je weet nooit wat ze zullen hebben) en een redelijke vriezerselectie. Ook blikvoer is er vaak wel te vinden. Ik ga er vooral heen voor de incidentele koopjes (zoals 2 pond _echt_ lekkere cheddar voor weinig). Sommige dingen wil je er dan weer niet kopen (zoals toiletpapier).
De Mexicaanse en Aziatische supers hebben van alle supers de goedkoopste (en de beste!) produce, maar de Mexicaanse winkel is voor de rest echt gruwelijk duur. Ik kom er daarom niet zo vaak als ik anders graag zou doen, ook omdat die winkel niet op de rouyte ligt van een van de andere supers. De Aziatische winkel heeft hele leuke 'andere' producten (zeewiersnippers gaan hier regelmatig door de roerbakrijst, bijvoorbeeld), maar mist dan weer een aantal dingen die eigenlijk altijd op m'n lijstje staan. Daar ga ik dus alleen heen als ik eens specialiteiten wil kopen.
Verder hebben we hier in de 'buurt' Safeway, Trader Joe's, Lucky, een Grocery Discount Store en een Mexicaanse super, plus een supermarkt in een 'mall' vol Aziatische winkels.
Safeway bezoek ik het minste, die zijn vreselijk duur voor 'produce' en ze hebben hier bijna geen non-food. Tussen het andere eten moet ik altijd met een lampje zoeken naar de dingen die niet volgepompt zijn met chemicaliën. Soms hebben ze wel eens een fijne aanbieding, en die neem ik dan wel mee.
Lucky is qua 'produce' heel erg duur (en beroerde kwaliteit) en is verder redelijk aan de prijs, maar heeft wel het beste assortiment qua houdbare etenswaren zoals rijst, bonen en blikvoer. T is ook de enige met een redelijke afdeling non-food, dus daarom komen we er nog wel eens.
Trader Joe's is ons huisadres voor verse spullen, brood en andere dagelijkse boodschappen, maar non-food hebben ze dan weer helemaal niet. Ze zijn niet precies de beste of de allergoedkoopste, maar ze zijn het dichtste bij, zijn zelden echt heel erg overprijsd en hebben een consistent assortiment met producten die in elk geval nooit echt slecht zijn. Ik heb er ook de minste moeite om eten te vinden waarvan ik makkelijk kan uitvinden wat erin zit.
De Discount Grocery Store is mijn favoriete adres als ik niet al van tevoren weet wat ik moet hebben. Ze hebben vaak betaalbare produce (maar je weet nooit wat ze zullen hebben) en een redelijke vriezerselectie. Ook blikvoer is er vaak wel te vinden. Ik ga er vooral heen voor de incidentele koopjes (zoals 2 pond _echt_ lekkere cheddar voor weinig). Sommige dingen wil je er dan weer niet kopen (zoals toiletpapier).
De Mexicaanse en Aziatische supers hebben van alle supers de goedkoopste (en de beste!) produce, maar de Mexicaanse winkel is voor de rest echt gruwelijk duur. Ik kom er daarom niet zo vaak als ik anders graag zou doen, ook omdat die winkel niet op de rouyte ligt van een van de andere supers. De Aziatische winkel heeft hele leuke 'andere' producten (zeewiersnippers gaan hier regelmatig door de roerbakrijst, bijvoorbeeld), maar mist dan weer een aantal dingen die eigenlijk altijd op m'n lijstje staan. Daar ga ik dus alleen heen als ik eens specialiteiten wil kopen.
Even denken wat ik ook al weer in de Chinese supermarkt kocht.
Kruidenmizen voor o.s. nasi goreng, de echte Indonesische, satesaus (in een blok, op te lossen in kokend water), noodles geschikt voor bami, sambal, ketjap, laos, gemberpoeder en andere kruiden, zakken wontons uit de diepvries, koelverse gestoomde broodjes met vleesvulling, thee, kroepoek, chinees bier voor manlief. Verder wat ik maar tegen het lijf liep, ik heb er ook wel eens nederlands vanillepoeder gekocht bijvoorbeeld. En een heel uitgebreid assortiment vers vlees, vis en groenten, deels dingen die je niet elders kunt krijgen, en vaak goedkoper.
Ik ging niet vaak want het was wat verder weg, maar het was altijd heerlijk winkelen.
Kruidenmizen voor o.s. nasi goreng, de echte Indonesische, satesaus (in een blok, op te lossen in kokend water), noodles geschikt voor bami, sambal, ketjap, laos, gemberpoeder en andere kruiden, zakken wontons uit de diepvries, koelverse gestoomde broodjes met vleesvulling, thee, kroepoek, chinees bier voor manlief. Verder wat ik maar tegen het lijf liep, ik heb er ook wel eens nederlands vanillepoeder gekocht bijvoorbeeld. En een heel uitgebreid assortiment vers vlees, vis en groenten, deels dingen die je niet elders kunt krijgen, en vaak goedkoper.
Ik ging niet vaak want het was wat verder weg, maar het was altijd heerlijk winkelen.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
"koelverse gestoomde broodjes met vleesvulling"
Yummie! Die mis ik heel erg maar heb geen tijd of energie om ze zelf te maken. Nergens te koop hier
Yummie! Die mis ik heel erg maar heb geen tijd of energie om ze zelf te maken. Nergens te koop hier

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 3929 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA