Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studentenvisum emergency !

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Dragonwell
Amerika-ontdekker

Studentenvisum emergency !

Bericht door Dragonwell »

Halloo , ik ben van plan om te studeren bij een community college .

Ik ben van plan om een studentenvisum aan te vragen , alleen ik zit met een probleem over de proof of finance , het opleiding kost 2450 dollar per semester ongeveer 2000 euro wat erg goedkoop is ! Studio of gedeelde kamer kan ik tussen 300 400 dollar huren wat makkelijk te doen is via studiefinanciering ( ik heb het voorwaarden gelezen van studiefinanciering buitenland en mijn opleiding voldoet hieraan ) en ik kom ook in aanmerking voor collegekrediet via studiefinanciering . Ik heb ook het optie om het tution voor het semesters in termijnen te betalen .

Probleem is proof of finance , ik heb het hele bedrag niet voor het semester , Mijn familieleden sturen allemaal bijgeteld 300/400 euro extra per maand . ik heb duizend opgespaard en 4 familieleden die me sponsoren , ook moet ik nog studiefinanciering aanvragen wat twee maanden duurt voordat ze het goedkeuren . Ik kan gewoon uitkering krijgen voordat ik studiefinanciering krijg dus mijn inkomenstroom komt niet in gevaar . Ik heb nu een uitvoerbare en duidelijk plan van aanpak voor mijn school in Amerika . Zal dat genoeg zijn om door het visum interview te komen ?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Studentenvisum emergency !

Bericht door RiverCola »

Ah! Daar ben je weer! :mrgreen:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Waarom wil je gaan studeren bij een community college? Is dat enkel en alleen omdat je een keer naar de USA wil? Zoals je in eerdere berichten schreef?
Dragonwell schreef:Haha . ik ben nooit naar amerika geweest , ik wil daar echt een x gaan , om het te beleven ik ken alleen amerika via tv , en ik wil ook kijken of ik daar eventueel kan studeren , en ik ben een student dus on a low budget , en ik heb ook geen voorkeur waar in amerika , als je zegt dat buiten de steden goedkoper is ..en zelfs een ranzig motelletje is een optie haha , ik weet wel dat huurprijzen in steden heel duur is dus dat is geen optie
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat is nu precies de "emergency"?

Je zegt dat jouw uitkering gewoon doorloopt. Kan je in de tussentijd niet een tijdelijk baantje nemen en aldus meer opsparen? En over hoeveel geld kan je nu precies beschikken per maand?
LovesUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door LovesUSA »

welke opleiding ga je precies volgen en aan welke school als ik vragen mag? ik ben zelf ook bezig met een studie amerika maar zelfs een studie volgens een organisatie die aangaven je je nl stufi kon gebruiken werd toch afgewezen via de stufi toen ik de aanvraag deed.. volgensmij voor een community college moet je bij aanmelding rond de $20000 kunnen laten zien als financial proof (de school kan jou precies de bedragen vertellen die je moet aantonen al bij aanmelding) ongeacht of je je maandlasten kan betalen hierdoor werd het voormij ook te duur en ga ik nu een opl volgen aan een talenschool (als ik het visum krijg :wink: ) die bieden ook bussiness management etc aan iets wat aansluit op de bachelor die ik hier volgend jaar wil gaan volgen in het engels.. en het financial proof is hiervoor een stuk lager en dus wel te behappen voormij misschien een idee als de community college niet haalbaar is..
life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away..
Laurentius
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Laurentius »

Mijn Dochter heeft aan een Community College gestudeerd vorig schooljaar (Santa Barbara) en zij heeft geen stuffie ontvangen hiervoor .
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Op je I-20 moet staan wat het studeren gaat kosten, inclusief levensonderhoud. Je moet bij je interview kunnen aantonen dat je het hele bedrag beschikbaar hebt (dus niet alleen de tuition). Ik geloof wel dat dat fondsen kunnen zijn die over de periode beschikbaar komen, maar geen onzekere dingen als 'misschien kan ik er wel bij werken', of 'ik verkoop mijn huis'.
Dragonwell
Amerika-ontdekker

Ik ben al in usa geweest . was naar relative in toronto gegaan en ff new york in de tussentijd . was erg leuk ! k wou aanvankelijk in Canada studeren maar heb een goedkopere school gevonden in Illinois , community college volg ik een 2 jarig transferprogramma van ICT naar College vervolgens ga ik Masters doen , hopelijk als alles goed gaat . Ik heb genoeg geld voor beide semesters voor het eerste jaar , en ik kom in aanmerking voor studiefinanciering omdat ik aan alle voorwaarden doe , dan krijg ik van duo 1600 euro per maand . Ik kom steeds nie door het 21 plus toets hier in nederland om hbo te doen . En in usa en canada hoef ik alleen een test of english te doen , en english is where i am best at !
Dragonwell
Amerika-ontdekker

Mijn ouders hebben mij besloten te sponsoren voor het eerste jaar met 5000 euro , in ruil ervoor had ik beloofd een deel van mijn studiefinanciering op te sparen elke maand om de rest van de semesters in de toekomst te betalen .
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Toch even een paar opmerkingen:
Dragonwell schreef:community college volg ik een 2 jarig transferprogramma van ICT naar College vervolgens ga ik Masters doen
Na community college zal je eerst je bachelor's degree moeten halen voordat je door kan gaan naar een master's degree.
Dragonwell schreef:en ik kom in aanmerking voor studiefinanciering omdat ik aan alle voorwaarden doe , dan krijg ik van duo 1600 euro per maand .
Is dat een lening of een gift? In Nederland op kamers wonen levert stufi op van een paar honderd euro per maand. Het lijkt me sterk dat studeren in het buitenland zoveel meer geld als gift zou opleveren.
Dragonwell schreef: en english is where i am best at !
Blijkbaar niet, want het is what I am best at. Met I in hoofdletter geschreven zoals gebruikelijk in het Engels.

Wat wil je na je studie gaan doen? Een studie in de VS levert helaas geen visum op om daar permanent te mogen blijven na de studie.
Dragonwell
Amerika-ontdekker

Dus alleen tution is niet genoeg , is dat zeker ? , ik kan aantonen dat ik over voldoende financiele middelen beschik om het semester te betalen , maar k moet dus ook een hele jaar aan huur en levenskosten laten zien op mijn bank ?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Je moet kunnen aantonen dat je voldoende middelen hebt voor de hele periode waarvoor het visum wordt aangevraagd. Dus als het een vier-jarig programma is, dan dus voor de hele vier jaar. Inderdaad kosten en inwoning, en de universiteit / het college bepaalt het bedrag.

Volgens ImmiHelp moet je het bedrag voor het eerste jaar op de bank hebben staan, en moet je concreet bewijs hebben dat je het benodigde bedrag voor de volgende jaren binnen gaat krijgen. Het consulaat heeft overigens het laatste woord. Ze kunnen je op je blauwe ogen geloven, of moeilijk doen over dingen die zwart op wit staan. Hoe beter je bewijs, hoe beter je kansen.

PS. Nog een voorzichtige opmerking: het leest een stuk prettiger als iemand correct Nederlands (of Vlaams) schrijft. Het geeft de lezer ook meer vertrouwen dat je een serieuze vraag stelt.
LovesUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door LovesUSA »

goldenhills heeft gelijk ik ben er ook mee bezig geweest en je moet het bedrag op de i-20 kunnen aantonen en dit kan behoorlijk wat zijn ($20.000 is vaak normaal kosten voor levensonderhoud en een woning eerste jaar), heeft de duo je aanvraag al beoordeeld?
ik voldeed ook aan de eisen maar kreeg toch via de duo een nee te horen de stufi meenemen geld meestal voor bachelors die van het zelfde niveau als in nederland zijn.. de opleiding die ik wou doen was ook een comminity college en werd toch afgewezen ben dan wel benieuwd wat het onderscheid is om voor de ene community college wel stufi te verlenen en voor de andere niet..
life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away..
Dragonwell
Amerika-ontdekker

Melissa , de voorwaarden van duo is bij community college

- dat het beroepsgericht is het opleiding

- dat je een transfer programma volgt naar bachelor

- dat het opleiding beroepsgericht is

was dat ook het geval bij jou opleiding ? duo zegt dat mijn aanvraag maanden zal duren dus ik kan het bij het consulaat niet aantonen dat ik in het tweede jaar alles kan len , denk wel dat mijn aanvraag op basis daarvan zal worden afgewezen
LovesUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door LovesUSA »

hey, de college was santa monica college in cali, ook de eerste 2 jaar van een bachelor dus de mogelijkheid om door te stromen dus ik de aanvraag ingediend bij duo duurt inderdaad ongeveer 8 weken tot je wat hoort en die werd toen toch afgewezen.. heel raar eigenlijk want het is een associate degree waar je in nl wel stufi voor ontvangt.. uiteindelijk werd de financial proof me ook teveel dus zat het er soieso niet meer in..
Dragonwell
Amerika-ontdekker

Was het regionaal geaccredeert ? weenie of ik dat goedschrijf haha , maar je volgde een transfer programma dus als het ook beroepsgericht was en je geaccredeert door california snap ik niet wrom het is afgewezen , wat voor opleiding volgde je ?
Laurentius
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Laurentius »

@Dragonwell ..Eerst maar eens afwachten of je de toefl test haalt dan. Als je Engels net zo goed is als je Nederlands baart me dit toch wel zorgen .
Je moet trouwens een bankafschrift kunnen tonen bij je visumaanvraag, dat aantoont dat je over voldoende financiële middelen beschikt ( staat op I 20 formulier) Schommelt meestal rond de 20000 $. Mag wel van je ouders zijn wanneer je ouders bereid zijn om garant te staan .
En ik denk als je 1600 euro van Duo /maand ontvangt.....waarom gaan er dan niet meer studenten die kant op . Je krijgt een salaris dat meer is dan sommige full time werkende mensen in NL . Wil dit nog wel zien .
En weet dat je in Amerika niet werken mag als student .
Maar ik hoop dat je alles rond krijgt en je een leuke studententijd hebt. Hopelijk binnen enkele jaren een mooi diploma rijker .
Dragonwell
Amerika-ontdekker

toefl test haal ik wel , ik heb het tution geld voor het schooljaar , en ik word gesponsered door 5 familieden die rond de 100 150 euro sturen dus dat zou genoeg moeten zijn om mijn huur en eten maandelijks te betalen , probleem is naast t 5000 dollar tution berekenen ze ook 5000 dollar huur en transport wat eigenlijk door mijn sponsors word gedekt , kan ik dat uitleggen aan het consulaat of willen zij perse dat ik het hele bedrag moet laten zien
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dragonwell schreef:toefl test haal ik wel
Nu, dat hoop ik dan voor jou. Ik weet niet hoe die toets is, misschien valt het wel mee, maar als ik naar je Nederlands kijk dan heb je weinig begrepen van grammatica. En ondanks het feit dat je al op je Nederlands bent aangesproken zie ik geen poging van jouw kant om iets zorgvuldiger te gaan schrijven. Je verstaanbaar maken is één ding, maar zorgvuldig formuleren, foutloos spellen en op je interpunctie letten is iets heel anders.

Marianne
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

De zoon van een vriend van ons heeft 2 heel verschillende kanten. Z'n ontspannen persoonlijkheid, lekker met de muziek hard in z'n Charger van het verkeer in Miami genieten en hier en daar een feestje met aantrekkelijke dames enz. En z'n profesionele kant, netjes in een mooi pak met echte stropdas (ik kan die clip-ons echt niet uitstaan! Hoogstens schattig voor een peuter maar zeker niet voor een volwassen man), en hij kan keurig spreken en schrijven. Heel grappig om te zien, hij schakkelt moeiteloos over van hoe hij voor z'n werk in de haven spreekt naar charmant en hoog opgeleid.

Moraal van mijn verhaal, niets mis met popie-jopie spreken/schrijven (zoals een oudere kennis dat altijd noemde) maar je moet ook weten wanneer het tijd is om je profesionele kant te laten zien. Als je wil dat mensen op dit forum je serieus nemen, schrijf dan netjes en laat zien dat je je verstand gebruikt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer