Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Supermarkten
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Supermarkten
Je bedoelt een broodje bapao?
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
daar heb je natuurlijk een heel goed punt. Op dit forum zie je ook duidelijk verschil tussen de mensen die in Amerikadimona schreef:
Maar die enorme verzameling cereals, die stoort me eigenlijk vooral. Probeer maar eens iets te vinden waar een beetje een ontbijtwaardige mix aan vet/suiker/zout in zit. Het één is nog erger dan het ander. Het heet allemaal "grains" te zijn, maar er zit (letterlijk!) geen vezel in. En het heeft me ongeveer een half jaar gekost om binnen die bonte verzameling aan mayopotten iets te vinden dat me beviel. En dat zit natuurlijk altijd in het kleinste potje dat ze hebben...
Ik snap dat het er op het eerste gezicht indrukwekkend uit kan zien, maar de meeste mensen die als toerist hier zijn, staan niet voor de uitdaging om iedere dag een fatsoenlijke maaltijd op tafel te zetten.
wonen en degene die met vakantie er naar toe gaan.
Als je er woont moet je voor je kinderen elke dag gezonde maaltijden zien te maken. Voor ons toersistjes is het juist leuk
om je kids helemaal blij te zien worden van de prachtig uitziende cereal verpakkingen. Ze mogen zelf kiezen. Kids vinden het leuk om mee te gaan....win-win voor ons.
Maar ook wetende dat dit na 3 weken voorbij is, en we thuis weer lekker gezond gaan eten.
Snap dat het voor jullie behoorlijk lastig is om je kinderen gezond eten voor te zetten. Ik had het andere topic
hierover ook al met veel interesse gelezen.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Ik probeer idd elke avond een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Ik zal wel raar zijn, maar dat lukt me hier beter dan in NL. In NL kookte ik veel met zakjes, pakjes, kant- en klaar etc. Hier bestaat dat eigenlijk nauwelijks.
Ik ben er nu ook veel bewuster mee bezig wat ik koop/eet. Ik kijk hier bijvoorbeeld altijd of er High Fructose Corn Syrup in zit. In NL heb ik nog nooit gekeken of ergens Glucose-Fructosestroop (=HFCS) in zat. Daar maakte niemand zich druk om.
Ik ben er nu ook veel bewuster mee bezig wat ik koop/eet. Ik kijk hier bijvoorbeeld altijd of er High Fructose Corn Syrup in zit. In NL heb ik nog nooit gekeken of ergens Glucose-Fructosestroop (=HFCS) in zat. Daar maakte niemand zich druk om.
-
- Amerika-expert
Ook hier in Boston eo. geen problemen met supermarkten en hun assortiment, in mijn mening. Stop&Shop, Shaw's, Hannaford zijn goed. MarketBasket, de discount super, kom ik niet want dat vind ik een verschrikkelijke winkel. Verschillende Trader Joe's en minstens 3 Whole Foods binnen 20 min. rijden. Ik woon in een klein new england dorpje net boven Boston en op 5 min. loopafstand van mijn huis zit een fantastisch centrum met allerlei schitterende kleine winkeltjes en één daarvan is een supermarktje met hele bijzondere spulletjes, een slager, en een fantastische banketbakker. Dat knapperige bolletje met zachte binnenkant kan ik bij minstens 3 winkels kopen, ruime keuze uit gezondere cereal (mijn favoriet is de Alpen muesli, no sugar added, waarschijnlijk geen favoriet voor kinderen
), pakjes zakdoeken in overvloed. We zijn met z'n tweeen en we hebben geen budget mbt eten, maar ik blijf vers fruit en groente hier aan de prijs vinden.

Zoeist, maar de bapao's die ik in Nl heb gehad hadden een Indonesisch gekruide vulling, die in de chinese supermarkt in de VS hadden een chinese vulling, minder gekruid en meer de pure smaak van varkensvlees en groenten.ned in MO schreef:Je bedoelt een broodje bapao?
Overigens kon ik bij HEB ook lekkere harde broodjes kopen, nog goedkoop ook. Maar die heb ik inderdaad niet vaak gezien in de andere supermarkten.
Terug in Texas!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Tja, wij waren er inderdaad als toerist, maar toen we een week bij vrienden in SF logeerden (die overdag gewoon aan het werk waren) hebben we ze meerdere keren verrast met een zelfgemaakte maaltijd en ik had geen enkele moeite om voor het soort maaltijden die ik thuis maak bij de verschillende supermarkten in de buurt de juiste ingredienten te vinden. We hebben een keer een pompoensoep gemaakt met lekkere hapjes/salade erbij, een keer een verse vegetarische pasta, een rucola-stamppotje met heerlijk gekruide worsten en zo nog wat dingen. Het was wel even zoeken naar de ingredienten, maar dat is altijd als je in een vreemde supermarkt (met andere merken dan je gewend bent) bent. Cereals eet ik niet en zou ik ook niet eten als ik in de VS zou wonen. Goede cruesli, zonder suikers, is er inderdaad gewoon te krijgen. Dat eet ik heel soms. Thuis maak ik 's ochtends ook altijd smoothies van vers/frozen fruit als ontbijt. Kan in de VS ook gewoon.
Het Nederlandse brood (en de heerlijke broden van de Turkse bakker!) zou ik waarschijnlijk wel missen, maar volgens mij vervang je dat op een gegeven moment gewoon door iets anders. De afbak-bagles in de VS vind ik heerlijk! Lekker voor een laat ontbijtje in het weekend! Het grote assortiment kazen zou ik ook missen, maar we vonden bij Safeway, als ik het me goed herinner, heel erg lekkere 'Goudse' kaas. Een rode korst had die.
Nee, ik weet zeker dat ik vrij moeiteloos om zou schakelen. Misschien is dat anders voor mensen die wat meer Hollandse kost wensen te eten, of die in NL veel kookten met kant-en-klare kruidenmixen van bepaalde merken. Maar die gebruik ik zelf nooit. Wel vond ik de boodschappen in de VS erg duur, maar NL staat er dan ook bekend om dat de prijzen in de supermarkt erg laag zijn. Ga naar Frankrijk en je schrikt al van het prijsverschil.
Het Nederlandse brood (en de heerlijke broden van de Turkse bakker!) zou ik waarschijnlijk wel missen, maar volgens mij vervang je dat op een gegeven moment gewoon door iets anders. De afbak-bagles in de VS vind ik heerlijk! Lekker voor een laat ontbijtje in het weekend! Het grote assortiment kazen zou ik ook missen, maar we vonden bij Safeway, als ik het me goed herinner, heel erg lekkere 'Goudse' kaas. Een rode korst had die.
Nee, ik weet zeker dat ik vrij moeiteloos om zou schakelen. Misschien is dat anders voor mensen die wat meer Hollandse kost wensen te eten, of die in NL veel kookten met kant-en-klare kruidenmixen van bepaalde merken. Maar die gebruik ik zelf nooit. Wel vond ik de boodschappen in de VS erg duur, maar NL staat er dan ook bekend om dat de prijzen in de supermarkt erg laag zijn. Ga naar Frankrijk en je schrikt al van het prijsverschil.
Nederlandse spullen kan ik hier sowieso nergens krijgen, ook niet bij de Chinese supermarkt. Ik heb daar na veel zoeken een (Thaise) fles zoete sojasaus gevonden, maar we besloten hier dat het niet lekker was, dus ik heb de fles maar omgekieperd
Maar ik ben echt niet desperaat op zoek naar Nederlandse spullen hoor; als ik zin heb in iets Nederlands dan bestel ik het wel bij de Dutch Store. Het gaat me puur om het eentonige aanbod van de supermarkten hier, en het lijkt er op dat dat nogal regiogebonden is.
Ongetwijfeld zijn er desondanks de lekkerste dingen te maken van wat ik hier kan krijgen, maar ik ben culinair niet zo'n held en koken is sowieso iets wat ik tussen huiswerk, voetbaltraining en zwemles in moet proppen. Mijn darmstelsel reageert nogal slecht op alle sausjes die hier in de VS door maaltijden geroerd worden én ik ben erg matig met zout, dus zelf koken is toch wel iets wat ik zo veel mogelijk zelf wil doen. In Nederland vind ik het heel gemakkelijk om snel een gezonde maaltijd op tafel te zetten, eigenlijk vooral vanwege het overweldigende aanbod aan voorgesneden groentepakketten. Ook in Zwitserland had ik er eigenlijk nooit moeite mee. Maar goed, ik geef zonder meer toe dat mijn kookproblemen in de VS te maken hebben met mijn eigen tekortkomingen op dat vlak
(maar dat was dus niet de insteek van dit draadje)
Ik heb het nou al meerdere keren meegemaakt dat een kassapersoon mij vroeg hoe iets heette, en dan ging het vaak om prei, maar ook courgette en selderijknol waren wel eens problematisch 

Ongetwijfeld zijn er desondanks de lekkerste dingen te maken van wat ik hier kan krijgen, maar ik ben culinair niet zo'n held en koken is sowieso iets wat ik tussen huiswerk, voetbaltraining en zwemles in moet proppen. Mijn darmstelsel reageert nogal slecht op alle sausjes die hier in de VS door maaltijden geroerd worden én ik ben erg matig met zout, dus zelf koken is toch wel iets wat ik zo veel mogelijk zelf wil doen. In Nederland vind ik het heel gemakkelijk om snel een gezonde maaltijd op tafel te zetten, eigenlijk vooral vanwege het overweldigende aanbod aan voorgesneden groentepakketten. Ook in Zwitserland had ik er eigenlijk nooit moeite mee. Maar goed, ik geef zonder meer toe dat mijn kookproblemen in de VS te maken hebben met mijn eigen tekortkomingen op dat vlak

Ik zou niet eens meer weten wat ik vorige week gekookt heb, dus ik ben totaal onder de indrukRiverCola schreef:We hebben een keer een pompoensoep gemaakt met lekkere hapjes/salade erbij, een keer een verse vegetarische pasta, een rucola-stamppotje met heerlijk gekruide worsten en zo nog wat dingen. Het was wel even zoeken naar de ingredienten, maar dat is altijd als je in een vreemde supermarkt (met andere merken dan je gewend bent) bent. Cereals eet ik niet en zou ik ook niet eten als ik in de VS zou wonen. Goede cruesli, zonder suikers, is er inderdaad gewoon te krijgen. Dat eet ik heel soms. Thuis maak ik 's ochtends ook altijd smoothies van vers/frozen fruit als ontbijt. Kan in de VS ook gewoon.

Cruesli zonder suiker? Dat ben ik echt nog nooit ergens tegengekomen, ook niet in Nederland. Ik ben zelf dol op cruesli, maar schrok er van toen ik laatst zag hoeveel (verzadigd) vet en suiker er in zit. Eigenlijk zou ik dus over moeten stappen op muesli, maar daar moet ik me mentaal nog even op voorbereiden, haha. Mijn geworstel met het ontbijt voor de kids is dat een paar kinderen hier al om kwart voor 7 de deur uit moeten en dan dus nog geen honger hebben. Ik zoek eigenlijk vooral naar energierijke componenten, dus fruit vind ik niet zo belangrijk als ontbijt, maar een goede verhouding van eiwitten, koolhydraten en vet (en als het kan nog wat vezels) is lastig zo vroeg - en niet alleen in de VS trouwens.
Smoothies zijn hier echt favoriet en lekker snel klaar. Vanochtend hadden we een smoothie met almondmelk, banaan, aardbeien, wortelen, spinazie en een paar cranberries. Samen met twee Wasa crackers met kaas of vlees.
Zelf granola maken schijnt ook niet moeilijk te zijn, ik wil dat nog eens gaan proberen.
Zelf granola maken schijnt ook niet moeilijk te zijn, ik wil dat nog eens gaan proberen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ach, wij koken gewoon graag en vinden het ook leuk om nieuwe dingen uit te proberen. Voorgesneden groenten heb ik echt nog nooit gekocht, mijn groentelade ligt altijd vol met een variatie aan groenten waarmee ik een hoop verschillende maaltijden kan maken (aubergine, tomaten, bosui, komkommer, citroenen, venkel, rucola/sla). Soms kijk ik wat ik heb liggen en haal er vlees of vis of kaas bij om er een maaltijd van te maken. Of ik buig me op zondagmiddag over een Allerhande (recepten magazine van Albert Heijn) en mijn receptenboekje en bedenk voor de rest van de week gerechten. Als we soep maken, maken we een hele pan en vriezen porties in. (lekker en met variatie) Koken is heel makkelijk als je er een beetje effectief mee aan de slag gaat, dan hoeft het niet veel tijd te kosten en heb je zeker geen exotische, moeilijk verkrijgbare ingredienten nodig.dimona schreef:
Ik zou niet eens meer weten wat ik vorige week gekookt heb, dus ik ben totaal onder de indruk![]()
Ik kan me voorstellen dat als je een gezin runt en je moet ook nog eens in je eentje zorgen voor de maaltijd (wij koken vaak samen, of om en om), dat het dan bijna een last wordt. Zelf heb ik ook weleens van die weken.
Maar goed, je startte je topic omdat je het aanbod aan supermarkten en producten zo beperkt vond! Ik heb natuurlijk nog nooit een kijkje genomen bij de winkels bij jouw in de buurt, dus ik heb geen idee

Ik ben na onze verhuizing superblij want ik heb gewoon veel meer keuze. Niet alleen qua supermarkt maar ook vooral het meer internationale assortiment in de supermarkt. Mijn favoriet is Publix omdat ze een fijn assortiment groente hebben maar ook ook hun brood en vlees is erg goed. Ik zie gelukkig ook steeds meer voorgekruid vlees enzo in de schappen liggen en dat mistte ik toch wel het meest. Vandaag heerlijke verse kip cordon blue gegeten van de Kroger die op loopafstand zit bij mij. Verder heb ik een Aldi, natuurlijk een Walmart en waar ik ook heel blij mee ben is de World Market. Laatst heb ik boodschappen gedaan bij een Super Target en ik was ook best wel verbaasd over het ruime aanbod dat ze hadden. Ga ik iets verder heb ik in de stad ook een Whole Foods, Trader Joes en een heel scala aan andere supermarkten.
Mijn grootste probleem is dat ik nooit een diepvries mens ben geweest en ook nooit een diepvries mens zal worden. En laat nou juist dat een heel groot assortiment zijn in elke supermarkt. Ik maak iets vers, met een pakje of ik ga uiteten. Er zijn maar een paar dingen die ik diepvries gebruik en dat zijn geen complete maaltijden. Naarmate ik hier langer woon merk ik dat ik steeds minder echt mis. Kaas is nog steeds vervelend en ik baal als een stekker dat ik sinds kort geen beschuit (Holland Toast) meer kan kopen. Dat laatste kocht ik altijd bij Big Lots maar die lijken daarmee gestopt te zijn. Dat irriteert me ook wel soms, de soms onvoorspelbaarheid van het assortiment. Heb je inderdaad iets gevonden waar je weg van bent en floep dan is het ineens weer niet te koop. Kan zo een lijst opnoemen met dingen die niet meer te krijgen zijn.
En weet je, het gras is altijd groener aan de overkant. Toen ik nog in Nederland woonde zag ik ook steeds meer kleine zelfstandigen (slagers/bakkers/groentewinkels) het onderspit delven tegenover grote ketens. Dat is hier niet anders. Maar wat ik nog steeds heerlijk vind is de rust en ruimte waarmee je hier kan winkelen. Geen geduw en geschuif met karretjes en opgefokte mensen die gangpaden blokkeren met zichzelf of hun karretjes. En de service... zeker bij de Publix is geweldig. Ik denk dat ik echt weer zou moeten wennen aan het soms botte winkelpersoneel wat je kan tegenkomen.
Mijn grootste probleem is dat ik nooit een diepvries mens ben geweest en ook nooit een diepvries mens zal worden. En laat nou juist dat een heel groot assortiment zijn in elke supermarkt. Ik maak iets vers, met een pakje of ik ga uiteten. Er zijn maar een paar dingen die ik diepvries gebruik en dat zijn geen complete maaltijden. Naarmate ik hier langer woon merk ik dat ik steeds minder echt mis. Kaas is nog steeds vervelend en ik baal als een stekker dat ik sinds kort geen beschuit (Holland Toast) meer kan kopen. Dat laatste kocht ik altijd bij Big Lots maar die lijken daarmee gestopt te zijn. Dat irriteert me ook wel soms, de soms onvoorspelbaarheid van het assortiment. Heb je inderdaad iets gevonden waar je weg van bent en floep dan is het ineens weer niet te koop. Kan zo een lijst opnoemen met dingen die niet meer te krijgen zijn.
En weet je, het gras is altijd groener aan de overkant. Toen ik nog in Nederland woonde zag ik ook steeds meer kleine zelfstandigen (slagers/bakkers/groentewinkels) het onderspit delven tegenover grote ketens. Dat is hier niet anders. Maar wat ik nog steeds heerlijk vind is de rust en ruimte waarmee je hier kan winkelen. Geen geduw en geschuif met karretjes en opgefokte mensen die gangpaden blokkeren met zichzelf of hun karretjes. En de service... zeker bij de Publix is geweldig. Ik denk dat ik echt weer zou moeten wennen aan het soms botte winkelpersoneel wat je kan tegenkomen.
Krijgen jouw kinderen overigens geen gratis ontbijt op school Dimona? Die van ons wel en daar ben ik erg blij mee 

Ontbijt is hier sinds kort ook op school, gratis voor de laagste inkomens. Maar als ik vervolgens zie wat er dan wordt aangeboden, dan denk ik: laat maar. In mijn boek zijn bagels en muffins gebak.....
Maar goed, het ging me in dit draadje niet zo zeer om het aanbod zelf (al krijg ik inmiddels de indruk dat je het een heel stuk beter kunt treffen dan wij hier; mijn dochter zou een moord doen voor cordon bleu, haha) maar meer om het fantasieloze concept dat iedereen braaf van elkaar kopieert. Dat laatste lijkt dus vooral voor een bepaald segment te gelden, wat hier dan toevallig (of niet) het enige segment lijkt te zijn. Ik heb nooit meer "international" gezien dan Japans en Mexicaans en dan nog een plankje Duitse produkten (roggebrood, zwieback) en wat kosjere produkten. Echt overal precies hetzelfde. Niemand die denkt, gut, laten we eens iets Turks of Frans doen ofzo. Niet dat ik vind dat dat moet, maar waarom doen ze allemaal precies hetzelfde? Hoe groot is de kans dat je vijf mensen een supermarktaanbod laat bepalen en dat ze allevijf met exact dezelfde produkten op de proppen komen die ze vervolgens op precies dezelfde manier aanbieden (zie voorbeeld van de tissues)? Ik vraag me gewoon af hoe zoiets werkt.
Maar goed, het ging me in dit draadje niet zo zeer om het aanbod zelf (al krijg ik inmiddels de indruk dat je het een heel stuk beter kunt treffen dan wij hier; mijn dochter zou een moord doen voor cordon bleu, haha) maar meer om het fantasieloze concept dat iedereen braaf van elkaar kopieert. Dat laatste lijkt dus vooral voor een bepaald segment te gelden, wat hier dan toevallig (of niet) het enige segment lijkt te zijn. Ik heb nooit meer "international" gezien dan Japans en Mexicaans en dan nog een plankje Duitse produkten (roggebrood, zwieback) en wat kosjere produkten. Echt overal precies hetzelfde. Niemand die denkt, gut, laten we eens iets Turks of Frans doen ofzo. Niet dat ik vind dat dat moet, maar waarom doen ze allemaal precies hetzelfde? Hoe groot is de kans dat je vijf mensen een supermarktaanbod laat bepalen en dat ze allevijf met exact dezelfde produkten op de proppen komen die ze vervolgens op precies dezelfde manier aanbieden (zie voorbeeld van de tissues)? Ik vraag me gewoon af hoe zoiets werkt.
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ben natuurlijk geen beleidsbepaler bij een supermarkt, maar volgens mij maakt een supermarkt net als vele retail bedrijven, afspraken met fabrikanten over hun producten.dimona schreef:Hoe groot is de kans dat je vijf mensen een supermarktaanbod laat bepalen en dat ze allevijf met exact dezelfde produkten op de proppen komen die ze vervolgens op precies dezelfde manier aanbieden (zie voorbeeld van de tissues)? Ik vraag me gewoon af hoe zoiets werkt.
fabrikanten hebben hun producten, die ze aan de supermarkt willen slijten. CategoryManager van de supermarkt onderhandeld over de prijs en de plek waar het komt te liggen. Ik zou me kunnen voorstellen dat zo'n fabrikant dan zegt: dan wil ik dat jullie de papieren zakdoekjes het assortiment halen, zodat onze tissues beter worden verkocht. En zo zullen fabrikanten natuurlijk met meerdere ketens afspraken hierover maken.
Ik weet dat in NL een akkefietje is met Mars. Nestlé vind dat Mars oneerlijke concurrentie bezigt, door retail bedrijven extra hoge kortingen te bieden voor een mooi plekke in het schap. Dat gaat dan om alle producten van Mars. Nestlé producten zoals KitKat, Nuts en Lion komen dan ergens onderin het schap, en dus minder prominent, te liggen. De fabrikanten 'bepalen' dus zelf min of meer waar ze in een winkel komen te liggen, door goede afspraken te maken met de verschillende retail ketens...
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Ik heb het idee dat de gemiddelde Amerikaan ook vrij standaard eet, er zijn er volgens mij maar weinig die wat avontuurlijker eten (tenminste, waar woonden dan). Dat zou dus ook wel da standaard assortiment verklaren.
Maar ik was toch ook wel verbaasd over het feit dat de supermarkten zich zo weinig aanpassen aan wie er precies in de buurt wonen. In onze wijk woonden zo'n 70% aziaten, vooral chinezen en indiers. De supermarkt in onze wijk had heel weinig chinees spul, ik denk dat de chinezen daar allemaal voor naar de chinese supermarkten gingen, maar die waren toch net wat verder weg. Ze hadden wel een redelijk rek met indiase producten, en dat terwijl er een Indiase supermarkt vlakbij was.
Nu ik het zo opschrijf, dan is het waarschijnlijk toch echt vraag en aanbod. De Indiers kopen blijkbaar graag indiase producten bij de lokale supermarkt, chineze kopen het blijkbaar liever in een gespecialiseerde winkel, ook al moeten ze daar verder voor gaan.
Ik zag in onze supermarkt regelmatig nieuwe Europese producten, maar vaak waren die na een tijdje ook weer weg, nadat ze over de datum waren gegaan. Geen vraag naar blijkbaar.
Maar ik was toch ook wel verbaasd over het feit dat de supermarkten zich zo weinig aanpassen aan wie er precies in de buurt wonen. In onze wijk woonden zo'n 70% aziaten, vooral chinezen en indiers. De supermarkt in onze wijk had heel weinig chinees spul, ik denk dat de chinezen daar allemaal voor naar de chinese supermarkten gingen, maar die waren toch net wat verder weg. Ze hadden wel een redelijk rek met indiase producten, en dat terwijl er een Indiase supermarkt vlakbij was.
Nu ik het zo opschrijf, dan is het waarschijnlijk toch echt vraag en aanbod. De Indiers kopen blijkbaar graag indiase producten bij de lokale supermarkt, chineze kopen het blijkbaar liever in een gespecialiseerde winkel, ook al moeten ze daar verder voor gaan.
Ik zag in onze supermarkt regelmatig nieuwe Europese producten, maar vaak waren die na een tijdje ook weer weg, nadat ze over de datum waren gegaan. Geen vraag naar blijkbaar.
Terug in Texas!
Aziaten doen hier de boodschappen bij de toko's. Dat doe ik ook voor mijn aziatische gerechten de groothandel en vaak ook nog de markt, die haal ik ook niet bij de doorsnee supermarkt.
Ik wou dat we ook van die enorme aziatische supermarkten hadden als in Calgary, we zaten met het hotel er recht tegenover en ik kon het niet laten om toch even binnen te kijken, nou, daar kan een toko een puntje aanzuigen. Jammer genoeg alleen groot verpakkingen.
Nu ben ik geen aziaat, maar eet toch 4x in de week gerechten uit die landen.
Ik wou dat we ook van die enorme aziatische supermarkten hadden als in Calgary, we zaten met het hotel er recht tegenover en ik kon het niet laten om toch even binnen te kijken, nou, daar kan een toko een puntje aanzuigen. Jammer genoeg alleen groot verpakkingen.
Nu ben ik geen aziaat, maar eet toch 4x in de week gerechten uit die landen.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
VInden jullie niet alles in de Walmart? Mocht ik in Amerika wonen,ik zou daar echt alles aankopen denk ik. Veel uitgebreider(én goedkoper!) assortiment dan hier in Belgie,wij vergapen ons daar iedere keer weer. De diepvriesafdeling alleen al:gangen vol gewoonweg, wij hebben hier hoogstens 1 gang.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
Voor mijn wekelijkse boodschappen ga ik eigenlijk nooit naar Walmart. Het is mij te groot (kost me teveel tijd, ik houd niet van winkelen
), teveel processed food, te weining keuze in vlees/vis, karige- groenten en fruitafdeling en altijd lang wachten bij de kassa's. Ik kom alleen op aanbiedingen af of bv. voor non-food spullen.

-
- Amerika-expert
hier net zo, ik kan nog steeds niet tegen al die troep die erdoor gemikt wordt. Het moet hier vaak tè, in mijn mening. Is suiker lekker, dan is meer suiker vast nog lekkerder. Is cream lekker, dan is meer cream vast nog lekkerder. Niet dus, in mijn mening.dimona schreef:...Mijn darmstelsel reageert nogal slecht op alle sausjes die hier in de VS door maaltijden geroerd worden...
Ziva, ik meen dat Big Lots echt zo'n winkel is die 'big lots' opkoopt en op=op. Wat een verschil voor jou, een paar kilometer verderop en je hebt veel meer keuze. Dat zal wel een verademing zijn.
Ja, ik ben bang dat je gelijk hebt Dutchie. Ik was echt als een kind zo blij toen ik erachter kwam dat Big Lots beschuit verkocht
En ja, volgens mij hangt het er echt af van waar je zit. Ik woon nu dichter bij een grote stad en heb gewoon veel meer keus. Niet alleen in de supermarkt maar ook qua restaurants. Ik ben helemaal verzot op een Grieks restaurant hier in de buurt maar kan ook Indiaas, Polynesisch, Frans en Duits eten. En ook authentiek Mexicaans (althans dat wordt beweerd) in plaats van Amerikaans/Mexicaans maar ik ben erachter dat ik authentiek Mexicaans een beetje flauw van smaak vind haha.
En laten we eerlijk zijn, als je zelf een supermarkt zou runnen en je begin met een groot en gevarieerd assortiment dan ga je toch op een X moment ook dingen niet meer bestellen als je merkt dat ze niet verkopen? Ik kon waar ik eerst woonde bij de Walmart Swiss kaasfondue kopen en Boursin kaas en na een tijd was de kaasfondue uit het assortiment en even later de Boursin ook. Maar dat is volgens mij omdat het gewoon niet of nauwelijks verkocht werd.
En nee, ik ga ook niet zo vaak meer naar Walmart. Toen ik pas in Amerika kwam wonen vond ik de winkels te groot en wilde ik altijd weer snel wegrennen omdat het aanbod me overweldigde. Daarna kwam er een periode dat ik het geweldig vond, lekker winkelen in de Walmart. Gevolgd door een periode dat ik me vreselijk irriteerde dat ik elke keer weer van die grote afstanden moest afleggen als ik wat vergeten was (voorbeeld, je staat bij de melk en bedenkt dat je nog deodorant moet hebben, dan ben je dus pakweg 10 minuten onderweg...) en nu denk ik echt "Ik wil even snel wat halen, getver.... moet ik weer die hele Walmart door...."
Er is natuurlijk wel een verschil tussen Walmart bezoeken als je op vakantie bent en lekker de tijd kunt nemen om alles te bekijken en Walmart als dagelijks/wekelijks terugkerend ritueel. Want "even" boodschappen doen bij Walmart wordt dan al gauw 2 uur bezig zijn.
Ik zie hier overigens wel steeds meer een trend van voorheen "non-food" zaken die steeds meer "food" producten krijgen. Ik noemde Target al die steeds meer food krijgt hier maar ook een winkel als Dollar General timmert hier flink aan de weg met een food sectie. En de A-merk frisdranken van hen zijn vaak nog goedkoper dan Walmart heb ik me laten vertellen dus dat beloofd wat

En laten we eerlijk zijn, als je zelf een supermarkt zou runnen en je begin met een groot en gevarieerd assortiment dan ga je toch op een X moment ook dingen niet meer bestellen als je merkt dat ze niet verkopen? Ik kon waar ik eerst woonde bij de Walmart Swiss kaasfondue kopen en Boursin kaas en na een tijd was de kaasfondue uit het assortiment en even later de Boursin ook. Maar dat is volgens mij omdat het gewoon niet of nauwelijks verkocht werd.
En nee, ik ga ook niet zo vaak meer naar Walmart. Toen ik pas in Amerika kwam wonen vond ik de winkels te groot en wilde ik altijd weer snel wegrennen omdat het aanbod me overweldigde. Daarna kwam er een periode dat ik het geweldig vond, lekker winkelen in de Walmart. Gevolgd door een periode dat ik me vreselijk irriteerde dat ik elke keer weer van die grote afstanden moest afleggen als ik wat vergeten was (voorbeeld, je staat bij de melk en bedenkt dat je nog deodorant moet hebben, dan ben je dus pakweg 10 minuten onderweg...) en nu denk ik echt "Ik wil even snel wat halen, getver.... moet ik weer die hele Walmart door...."

Ik zie hier overigens wel steeds meer een trend van voorheen "non-food" zaken die steeds meer "food" producten krijgen. Ik noemde Target al die steeds meer food krijgt hier maar ook een winkel als Dollar General timmert hier flink aan de weg met een food sectie. En de A-merk frisdranken van hen zijn vaak nog goedkoper dan Walmart heb ik me laten vertellen dus dat beloofd wat

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 3932 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA