Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
probleem met Alamo over terugbetaling voorgeschoten band
probleem met Alamo over terugbetaling voorgeschoten band
Wij hebben dit jaar in Albuquerque een huurauto van Alamo gereden.
Deze hadden we online geboekt bij Alamo.co.uk
Onderweg hebben we een lekke band gekregen, die niet te repareren was. We hebben Alamo gebeld en toestemming gekregen de band te repareren. We zouden dan achteraf het bedrag terugbetaald krijgen en moesten de nota inleveren bij terugbrengen van de auto. (Gaat om ruim $200)
Dit hebben we dus gedaan, alleen de medewerkster achter de balie zei er niets mee te kunnen, zij zou de nota doorgeven aan de juiste afdeling die de terugbetaling zou regelen. (Wij dachten toen nog dat het een simpel geval van terugboeken op creditcard zou zijn.)
Inmiddels hebben we 5 weken geleden de auto, en de nota, ingeleverd. En we zijn al 3 weken aan het mailen over de betaling. Ze hebben toegezegd te betalen dus dat is het punt niet. Maar ze willen nu een cheque opsturen. Daar zijn wij niet gelukkig mee i.v.m. de kosten om die hier te kunnen innen.
Wie heeft hier een zinnig advies over. Wat kunnen we doen om toch ons geld terug te krijgen?
We willen geen ‘korting’ op de volgende rental want dat betekent dat je volgende keer rechtstreeks bij hun moet boeken, terwijl boeken via Alamo UK of USA reisen over het algemeen goedkoper is. (Of misschien willen we volgend jaar wel een ander verhuurbedrijf.)
Terugboeken naar creditcard is volgens hun niet mogelijk omdat we niet ter plaatse betaald hebben. We hadden een voucher en hebben tevoren (eind januari) al betaald, wel via creditcard, maar aan Alamo UK.
Iemand hier ervaring met terugbetalingen van Alamo achteraf?
Deze hadden we online geboekt bij Alamo.co.uk
Onderweg hebben we een lekke band gekregen, die niet te repareren was. We hebben Alamo gebeld en toestemming gekregen de band te repareren. We zouden dan achteraf het bedrag terugbetaald krijgen en moesten de nota inleveren bij terugbrengen van de auto. (Gaat om ruim $200)
Dit hebben we dus gedaan, alleen de medewerkster achter de balie zei er niets mee te kunnen, zij zou de nota doorgeven aan de juiste afdeling die de terugbetaling zou regelen. (Wij dachten toen nog dat het een simpel geval van terugboeken op creditcard zou zijn.)
Inmiddels hebben we 5 weken geleden de auto, en de nota, ingeleverd. En we zijn al 3 weken aan het mailen over de betaling. Ze hebben toegezegd te betalen dus dat is het punt niet. Maar ze willen nu een cheque opsturen. Daar zijn wij niet gelukkig mee i.v.m. de kosten om die hier te kunnen innen.
Wie heeft hier een zinnig advies over. Wat kunnen we doen om toch ons geld terug te krijgen?
We willen geen ‘korting’ op de volgende rental want dat betekent dat je volgende keer rechtstreeks bij hun moet boeken, terwijl boeken via Alamo UK of USA reisen over het algemeen goedkoper is. (Of misschien willen we volgend jaar wel een ander verhuurbedrijf.)
Terugboeken naar creditcard is volgens hun niet mogelijk omdat we niet ter plaatse betaald hebben. We hadden een voucher en hebben tevoren (eind januari) al betaald, wel via creditcard, maar aan Alamo UK.
Iemand hier ervaring met terugbetalingen van Alamo achteraf?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: probleem met Alamo over terugbetaling voorgeschoten band
Ik voel een discussie over Roadside Assistance aankomen! (Beste band trouwens van 200 USD)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Het ging niet om de roadside assistance. We hebben zelf de reserveband eronder gelegd.Ruud2004 schreef:Ik voel een discussie over Roadside Assistance aankomen! (Beste band trouwens van 200 USD)
En volgens mij komen ze bij roadside assistance niet gelijk met een nieuwe band of vervangende auto aanrijden als je belt voor een lekke band.
Anyhow, dat is niet mijn vraag.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Vorig jaar identiek dezelfde situatie meegemaakt, weliswaar betrof het een ruitenwisser ipv een band.
Dus ook Alamo, geboekt en vooraf alles betaalt via usa reisen. Wegens de veiligheid vooraf zelfs nooit contact opgenomen om die ruitenwisser te wisselen. Betaalden ze het niet terug, dan was dat maar zo, maar rijden en niets zien, geen veiligheid. En voor de Amerikanen zou dat alvast een argument zijn dat een alarmpje zou laten afgaan.
Bon, er is ook enige tijd overgegaan, maar na wat heen en weer gemaild te hebben, konden ze dus of een kortingvoucher geven op een volgende huur, of een cheque. Meer opties waren er niet.
Ik heb dan toch de cheque gekozen en bij het binnenbrengen bij de bank eerst gevraagd wat de kosten zouden zijn. Omdat het in dit geval een klein bedrag betrof, waren de kosten ook maar een paar euro, dus ik heb er niet zoveel op verloren.
$200 is een pak meer en de kosten zullen groter zijn, maar het kan wel gewoon geind worden.
Kies de cheque, en neem het verlies voor lief. Vergeet niet dat zij wel de volle $200 (willen) vergoeden, maar dat jij niet aan de volle 100% van dat bedrag geraakt.
Zou hier wel zo eens een dienst na verkoop willen zien...
En ja crediteren op je kredietkaart zou moeten kunnen, maar volgens hun enkel als je iets betaald hebt ter plekke. Niet als er enkel voor de borg is geswiped!
Dus ook Alamo, geboekt en vooraf alles betaalt via usa reisen. Wegens de veiligheid vooraf zelfs nooit contact opgenomen om die ruitenwisser te wisselen. Betaalden ze het niet terug, dan was dat maar zo, maar rijden en niets zien, geen veiligheid. En voor de Amerikanen zou dat alvast een argument zijn dat een alarmpje zou laten afgaan.
Bon, er is ook enige tijd overgegaan, maar na wat heen en weer gemaild te hebben, konden ze dus of een kortingvoucher geven op een volgende huur, of een cheque. Meer opties waren er niet.
Ik heb dan toch de cheque gekozen en bij het binnenbrengen bij de bank eerst gevraagd wat de kosten zouden zijn. Omdat het in dit geval een klein bedrag betrof, waren de kosten ook maar een paar euro, dus ik heb er niet zoveel op verloren.
$200 is een pak meer en de kosten zullen groter zijn, maar het kan wel gewoon geind worden.
Kies de cheque, en neem het verlies voor lief. Vergeet niet dat zij wel de volle $200 (willen) vergoeden, maar dat jij niet aan de volle 100% van dat bedrag geraakt.
Zou hier wel zo eens een dienst na verkoop willen zien...
En ja crediteren op je kredietkaart zou moeten kunnen, maar volgens hun enkel als je iets betaald hebt ter plekke. Niet als er enkel voor de borg is geswiped!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Zou je een check niet kunnen bewaren en volgend jaar op vakantie in de VS
bij een bank inleveren?
Of betaal je dan evenveel kosten?

Of betaal je dan evenveel kosten?

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Als je geen klant bent bij die bank, dan kan je hem ook niet inleveren. (ook hier is dat trouwens net zo)
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik kan je helaas niet helpen... maar jeetje, wat een gedoe... Waarom kan het niet gewoon simpel geld terug
Beetje jammer van Alamo.

Beetje jammer van Alamo.
Ik weet natuurlijk niet waar jullie je bevonden, maar waarom niet met de reserveband onder de auto naar een vestiging gereden en de auto omgeruild?annet2009 schreef:We hebben zelf de reserveband eronder gelegd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Dat is precies wat wij ons ook afvragen.SpaceAce schreef:Ik kan je helaas niet helpen... maar jeetje, wat een gedoe... Waarom kan het niet gewoon simpel geld terug![]()
Beetje jammer van Alamo.
Er zat niet echt een vestiging in de buurt, we waren onderweg naar Kanab, het gebeurde om 17.30 uur en we zouden 4 nachten in Kanab/Page blijven. Terug heen en weer naar Las Vegas is dan toch een heel eind. (en in eerste instantie dachten we de band gewoon te kunnen laten repareren)SpaceAce schreef:Ik weet natuurlijk niet waar jullie je bevonden, maar waarom niet met de reserveband onder de auto naar een vestiging gereden en de auto omgeruild?
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Annet, helaas kan ik je niet met je probleem helpen. Maar ik wil wel even hier onze ervaringen met lekke banden delen, als mogelijke tip voor mensen die ooit nog met een lekke band komen te staan.
Wij hebben 2x een lekke band gehad. De eerste keer gingen we naar een Walmart Tire Center, maar daar konden ze de band niet repareren. We zijn toen naar een klein garagebedrijf gegaan, en daar konden ze ons gelukkig wel helpen. Misschien is Walmart dus niet de beste keuze, als je een lekke band wilt laten repareren. Omdat we de band lek hadden gereden op een dirtroad hebben we de kosten voor eigen rekening genomen, het ging maar om een klein bedrag (25 dollar ongeveer).
De tweede lekke band was vorig jaar, ook op een dirtroad. Deze keer zijn we naar de Discount Tire Center in Grand Junction (Colorado) gegaan. Ook nu werd de band gerepareerd, wij wilden al netjes betalen maar tot onze verbazing hoefden we dat niet. De rekening ging rechtstreeks naar Dollar!!
Geen idee of dit ook voor Alamo, Hertz e.d. geldt. En of dit bij alle Discount Tire Centers hetzelfde gaat. Maar misschien wel iets om te proberen als je ooit een lekke band hebt, even online een Discount Tire Center opzoeken en daar naar toe gaan.
Wij hebben 2x een lekke band gehad. De eerste keer gingen we naar een Walmart Tire Center, maar daar konden ze de band niet repareren. We zijn toen naar een klein garagebedrijf gegaan, en daar konden ze ons gelukkig wel helpen. Misschien is Walmart dus niet de beste keuze, als je een lekke band wilt laten repareren. Omdat we de band lek hadden gereden op een dirtroad hebben we de kosten voor eigen rekening genomen, het ging maar om een klein bedrag (25 dollar ongeveer).
De tweede lekke band was vorig jaar, ook op een dirtroad. Deze keer zijn we naar de Discount Tire Center in Grand Junction (Colorado) gegaan. Ook nu werd de band gerepareerd, wij wilden al netjes betalen maar tot onze verbazing hoefden we dat niet. De rekening ging rechtstreeks naar Dollar!!
Geen idee of dit ook voor Alamo, Hertz e.d. geldt. En of dit bij alle Discount Tire Centers hetzelfde gaat. Maar misschien wel iets om te proberen als je ooit een lekke band hebt, even online een Discount Tire Center opzoeken en daar naar toe gaan.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Als je wilt, kan ik 'm voor je incasseren en dan overmaken op je nederlandse rekening?
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Alamo heeft een zelfde regeling. Als je naar een Goodyear center gaat (of een andere waar ik de naam even van kwijt ben), wordt de betaling rechtstreeks via Alamo geregeld. Maar helaas zaten geen van beide bij ons in de buurt.Henriëtte schreef: De tweede lekke band was vorig jaar, ook op een dirtroad. Deze keer zijn we naar de Discount Tire Center in Grand Junction (Colorado) gegaan. Ook nu werd de band gerepareerd, wij wilden al netjes betalen maar tot onze verbazing hoefden we dat niet. De rekening ging rechtstreeks naar Dollar!!
Bedankt voor het aanbod, maar we zijn nog in discussie met Alamo.Jrabakker schreef:Als je wilt, kan ik 'm voor je incasseren en dan overmaken op je nederlandse rekening?
En -niet persoonlijk bedoeld, want ik vind het een erg lief aanbod- zoiets met een onbekende van een forum regelen zou ik niet zo snel doen.
Na onze laatste mail van vanavond heeft Albuquerque het nu bij de 'international contracts' afdeling neergelegd (omdat we de rental via Alamo UK betaald hebben).
Hopelijk komt hier nog een oplossing uit.
Begrijpelijk, geen probleem hoor! Geen andere, meer voor jou bekende, forumleden die het evt voor je zouden willen doen?
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Ik doe het ook met alle plezier, maar ik ben vrees ik net zo onbekend. Overigens moet je in dat geval wel even achterop de cheque schrijven dat je Mrs. Zussemezo machtigt om de cheque te innen, met handtekening.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Wij hebben afgelopen zomer een olieverversing aan de auto moeten betalen. Het lichtje brandde en toen we Alamo belden, zeiden ze dat we dat zelf mochten laten doen.
Dat hebben we dus gedaan en bij terugkeer werd dat bedrag verrekend met de CC, geen enkel probleem.
Dat hebben we dus gedaan en bij terugkeer werd dat bedrag verrekend met de CC, geen enkel probleem.
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
Ik neem aan dat jullie dan de autohuur ter plaatse per creditcard hadden betaald.
Bij ons is gezegd dat het niet via de cc kan omdat die bij hun niet gebruikt was (wel geregistreerd als borg/voor schade etc).
Ze kunnen wel iets refunden wat betaald is, maar niet een bedrag naar een cc storten. En onze betaling was aan Alamo UK geweest.
Bij ons is gezegd dat het niet via de cc kan omdat die bij hun niet gebruikt was (wel geregistreerd als borg/voor schade etc).
Ze kunnen wel iets refunden wat betaald is, maar niet een bedrag naar een cc storten. En onze betaling was aan Alamo UK geweest.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dollar heeft mij vorig jaar ook netjes een mooi bedrag teruggestort, ook de auto vooraf vanuit m'n luie stoel gereserveerd. Niet op mijn cc, maar op mijn thuisrekening zeg maar. Ik heb het idee dat ze je proberen af te troeven ofzo. Als ze iets kunnen refunden, kunnen ze dat dan niet naar je lopende rekening doen?
Wat je nog zou kunnen proberen, is het rekeningbedrag proberen te laten storneren door de credit card maatschappij. Je moet dan wel nog een kopie van de rekening hebben, anders wordt het lastig.
Ik vind het ook maar een gezeur hoor. Blijkbaar hebben die verhuurbedrijven niet eens meer een kassa om je cash te betalen. Eigenlijk schandalig dat ze het dan maar jouw probleem maken om via allerlei dure omwegen aan je geld te komen. Het klopt wel dat ze geen terugboeking kunnen doen op een kaart die niet gebruikt is voor de boeking (hetzelfde lijkt me te gelden als je via een tussenpersoon hebt geboekt). Ik heb het bij een apotheek ook al eens aan de hand gehad dat ik een deel moest terugkrijgen, maar dat dat niet elektronisch kon omdat ik mijn debitcard had gebruikt voor de betaling in plaats van mijn creditcard. Ik kreeg het toen cash terug.
Ik vind het ook maar een gezeur hoor. Blijkbaar hebben die verhuurbedrijven niet eens meer een kassa om je cash te betalen. Eigenlijk schandalig dat ze het dan maar jouw probleem maken om via allerlei dure omwegen aan je geld te komen. Het klopt wel dat ze geen terugboeking kunnen doen op een kaart die niet gebruikt is voor de boeking (hetzelfde lijkt me te gelden als je via een tussenpersoon hebt geboekt). Ik heb het bij een apotheek ook al eens aan de hand gehad dat ik een deel moest terugkrijgen, maar dat dat niet elektronisch kon omdat ik mijn debitcard had gebruikt voor de betaling in plaats van mijn creditcard. Ik kreeg het toen cash terug.
Hebben in 1998 doen we voor de eerste keer naar Amerika gingen geboekt via connection.be ook de auto .deze was hier ook volledig betaald via connection.be
Bij het inleveren, weet nog altijd niet wat er juist verkeerd was gegaan.Eenmaal terug thuis was de huur van de auto nog eens van mijn visa gegaan.
gebeld met alamo en ze hebben het bedrag terug gestort op mijn visa rekening ,heb zelf nog wat winst gehad met koers wissel.
Bij het inleveren, weet nog altijd niet wat er juist verkeerd was gegaan.Eenmaal terug thuis was de huur van de auto nog eens van mijn visa gegaan.
gebeld met alamo en ze hebben het bedrag terug gestort op mijn visa rekening ,heb zelf nog wat winst gehad met koers wissel.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien ben ik een van de meer bekende personen. Er zijn tenslotte al heel wat forumleden die mij soms duizenden dollars toevertrouwd hebben in de laatste 5 jaar, dus als het niet lukt mag je me altijd benaderen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht