Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

probleem met Alamo over terugbetaling voorgeschoten band

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: probleem met Alamo over terugbetaling voorgeschoten band

Bericht door annet2009 »

PSVwally schreef:Dollar heeft mij vorig jaar ook netjes een mooi bedrag teruggestort, ook de auto vooraf vanuit m'n luie stoel gereserveerd. Niet op mijn cc, maar op mijn thuisrekening zeg maar. Ik heb het idee dat ze je proberen af te troeven ofzo. Als ze iets kunnen refunden, kunnen ze dat dan niet naar je lopende rekening doen?
Dat hebben wij ook als eerste geopperd toen ze meldden niet op cc te kunnen boeken, maar de reactie is: "us depositing money to your account is not an option".

Maar Dollar stortte bij jou dus wel op je bankrekening begrijp ik. Ging het bij jou ook om een bedrag dat je had voorgeschoten of een reparatie o.i.d. of ging het om de autohuur (of een correctie daarop) zelf?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dat ging over een correctie achteraf. Zeg maar zo'n 1,5 maand nadat we terug waren in Nederland. Kreeg diverse kosten zoals een meegehuurde tomtom en roadsafe terug. Niet zoals bij jullie direct gemaakte kosten tijdens de vakantie.
katrienenluc
Amerikakenner
Partner van: Luke21
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door katrienenluc »

Idd Annet, wij hebben met cc betaald(maar pas bij terugbrengen auto hoor)
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

katrienenluc schreef:Wij hebben afgelopen zomer een olieverversing aan de auto moeten betalen. Het lichtje brandde en toen we Alamo belden, zeiden ze dat we dat zelf mochten laten doen.
Wij hebben niet zo'n goede ervaring met Alamo. Een auto meegekregen met zeer slechte banden. Alle 4 !!!!! Verwisseld in Las Vegas. Beetje eigen schuld want we hadden de auto goed moeten nakijken voordat we hem meenamen. Tja, je bent moe etc. Onderweg in het display herhaaldelijk de melding dat de auto voor een servicebeurt naar de garage moest. En... hij was niet schoon.

Olieverversing hoort eigenlijk niet voor te komen als het gewoon allemaal even wordt nagelopen. Ik had nog het idee dat onze auto er misschien per ongeluk tussendoor was geglipt maar nu ik dit lees denk ik toch dat Alamo zeer gemakzuchtig omgaat met hun auto's. Ik vind dat je als klant mag verwachten dat alles in orde is.

Wat betreft de betaling, als ik dit lees zou het ook wel wat klantvriendelijker mogen. Terugstorten op de creditcard zou toch gewoon moeten kunnen.

groetjes,
Monique
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wat gebeurt er dan dat je de banden allemaal moet verwisselen in plaats van de auto gewoon om te ruilen bij Alamo?
Moniquemichiel
Amerikakenner

Ik heb geen idee :shock:

Wij dachten ook dat we een vervangende auto zouden krijgen. We kregen een adres in Las Vegas waar we heen konden. Dit was een garage en die gingen het met Alamo regelen. was voor ons ook sneller geweest als ze ons een vervangende auto hadden mee gegeven. Ik denk dat het met transfersystemen te maken heeft en dat ze proberen om de planning te bewaken. Onze auto moest weer naar Denver.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Moniquemichiel schreef:. Beetje eigen schuld want we hadden de auto goed moeten nakijken voordat we hem meenamen.
Dat ben ik echt niet met je eens. Ik vind het normaal om te kijken of er niet ergens een deuk zit of iets soortgelijks dat gemakkelijk over het hoofd kan worden gezien, maar banden hoort bij het normale onderhoud. Ik heb nog nooit de banden nagelopen bij het huren van een auto en ik vind het schandalig dat ze je daar gewoon mee op pad gestuurd hebben; het is niet alleen gevaarlijk, je had er nog een bekeuring voor kunnen krijgen ook. Nu kun jij een beetje hun werk gaan lopen doen, wat ten koste gaat van de huurtijd waar je voor betaald hebt. Naast de gemaakte kosten hadden ze je eigenlijk een vergoeding moeten geven voor de tijd dat jij er mee kwijt bent geweest. Het is voor hun weer allemaal geld dat ze in hun zak kunnen houden omdat de klant zo gek is om daar voor op te draaien.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Geld terugstorten op een kredietkaart is in de VS heel gewoon. Ik tolk wel eens voor een Amerikaanse webwinkel waar je vanuit Nederland via iDeal (je bankrekening dus) kunt betalen. Terugstorten daarop doen ze wel, maar een kredietkaart gaat altijd veel makkelijker.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja Benno, maar in dit geval is de betaling via een derde partij gelopen, en is terugstorten dus vermoedelijk geen optie.
Moniquemichiel
Amerikakenner

Dank je wel Dimona. Ik voel me iets minder "blond" :D Volgende keer ga ik wel de banden ook nakijken en..... ik boek niet meer bij Alamo.
sandra_R
Amerikafan

Bericht door sandra_R »

Wij hebben vorig jaar bij Dollar een auto meegekregen met slechte banden. Na in de eerste week een lekke band gehad te hebben en deze zelf laten maken. Kregen we 1,5 week later nogmaals een lekke band, na overleg met garage en Dollar moesten we 100 mijl rijden om ergens 4 nieuwe banden :geek2: te krijgen. Het blijkt dat bij een SUV er niet een enkele band verwisseld kan worden, maar alle 4 tegelijkertijd. Rekening $1600 ging gelukkig rechtstreeks naar Dollar.

Kortom ik kijk volgend jaar bij de auto toch echt wel even naar de stand van de banden, scheelt een hoop tijd en ergernis.

groeten,
Sandra
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Bij sommige SUV's wel, bij andere niet.
Als de auto Standaard AWD heeft moet je alle 4 omwisselen. Is de auto standaard 2wd met inschakelbare 4wd dan hoeft het niet.
Dit komt omdat de rolomtrek bij awd gelijk moet zijn. Is dat niet het geval (oude banden en nieuwe gemixed) dan gaat het differentieel op den duur kapot omdat de boel altijd wat wringt door de ongelijke rolomtrek. Een nieuw differentieel is een duur grapje.
Bij sommige banden centra kunnen ze de nieuwe band afschaven zodat ie de zelfde omtrek heeft als de andere 3.
Ook moet je dus bij awd elke 5-10k mijl de wielen van voor naar achter zetten en andersom om ze gelijk te houden qua slijtage
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Henriëtte schreef: Geen idee of dit ook voor Alamo, Hertz e.d. geldt. En of dit bij alle Discount Tire Centers hetzelfde gaat. Maar misschien wel iets om te proberen als je ooit een lekke band hebt, even online een Discount Tire Center opzoeken en daar naar toe gaan.
Wij hebben ook onze band laten repareren bij een Discount Tire Center in Austin, Texas en hebben daar niets voor betaald. Rekening ging rechtstreeks naar National!
16x USA / 30 staten
Diannedv
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Diannedv »

In September precies hetzelfde meegemaakt als jullie.

Van LA naar Palm Springs ook een lekker band. Zelf verwisseld en bij de eerste de beste garage gestopt in PS.
Daar gebeld met Dollar en we mochten de band laten vervangen (moest een hele nieuwe band om) helaas moest deze ook nog besteld worden en was hij pas
de volgende dag binnen.. schade $ 285! (Waren hele grote banden) Moesten het zelf voorschieten en zouden het dus terug krijgen.

Bij het inleveren van de auto de rekening nog laten zien en de beste meneer vertelde dat het binnen enkele weken terug zou worden gestort...
Tot op heden ook nog niets ontvangen :? En we zijn 21 september al terug gekomen.
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Update: we hebben toch ons geld teruggekregen!
Na flink wat mails hebben ze toch een bedrag via de creditcard teruggeboekt op basis van onze pre-payment bij Alamo UK.
Laatst gewijzigd door annet2009 op 21 nov 2013, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Diannedv schreef:In September precies hetzelfde meegemaakt als jullie.
Het is weliswaar een andere verhuurmaatschappij maar ik zou er toch nog eens achteraan gaan als ik jullie was.
Ben ervan overtuigd dat wij niets hadden teruggekregen als we alleen maar hadden afgewacht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer