Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huurauto voor 4 personen zomer 2014.
- plescherken
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Huurauto voor 4 personen zomer 2014.
Onze reis is geboekt. Drie weken naar de Westkust in juli 2014. Wij zijn twee volwassenen en twee kinderen van 14 en 12 jaar. Welke huurauto raden jullie ons aan? We zitten graag ruim in de auto en hebben graag veel plaats voor bagage.
Suggesties?
Suggesties?
Re: Huurauto voor 4 personen zomer 2014.
Minivan of SUV. Hoe groter hoe beter eigenlijk, mits binnen de regelgeving; en een vrachtwagen is uiteraard te groot, maar een fatsoenlijk minivan of fullsize SUV? Heerlijk als je met 4 personen bent en vanuit de auto leeft gedurende de vakantie.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Met 4 personen en bagage zou ik ook voor een Fullsize SUV of een Minivan gaan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Fullsize SUV is over het algemeen goed te doen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Idd, een Fullsize SUV volstaat prima. Genoeg ruimte op de achterbank en achterin voor je bagage!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Een Full Size SUV zal zeker volstaan ja. Maar een midsize SUV ook. Maar vooral ook een Minivan, bijv een Dodge Grand Caravan.
Afgelopen jaar hebben we met heel veel plezier in zo'n Dodge Grand Caravan door het zuidwesten gereden. Wij zijn een gezin, 2 volwassenen en 2 meiden van 12 en 10 jaar oud. Ik genoot van de 3.5 ltr automaat (heel wat anders dan al die gedownsizde motoren hier in Nederland), mijn vrouw genoot van alle opbergvakjes en -bakjes en de 12(!) bekerhouders, en de kinderen.......
.... die lieten zich als prinsessen vervoeren in deze auto, door de 2 stoelen op de 2e zitrij. Wat zeg ik? Als koninginnen, ieder in zijn afzonderlijke zetel, met aan beide zijde een armleuning. Voor de saaie lange stukken onderweg was de rugleuning heerlijk achterover te gooien voor een middagdutje of..... met de koelbox tussen de 2 stoelen creeer je een tafeltje en konden ze samen spelletjes doen.
Wat wij als superhandig hebben ervaren, en de kinderen helemaal geweldig vonden, waren de electrische schuifdeuren. Bij sommige parken is het vaak in en uit stappen, foto schieten of klein wandelingetje en weer terug naar de auto. Indien je bij de auto komt, 2x druk op de knop en de schuifdeuren gaan open, de warmte kan er al vast uit en de meiden kunnen direct instappen. 2x drukken op de afstandbediening en de achterklep gaat open, de rugzak erin, weer druk op de knop en gaat weer mooi dicht.
Tja, het is maar wat je leuk vind, maar ik heb het hiet niet op mijn auto.
De bank (2/3 - 1/3) op de 3e rij kun je makkelijk in de bodem laten verdwijnen, waarna je een zee van ruimte krijgt voor de koffers, tassen, koelbos, rugzakken, boodschappen en vieze wandelschoenen.
Dus, voor jullie, een gezin met 2 kinderen, is zo'n minivan een heerlijke auto!
Of..... ga je van de harde weg ook eens een dirt road rijden, dan is een SUV wel weer een aanrader natuurlijk. En zo zie je maar weer, ieder zijn eigen mening.
Mocht je alles al willen weten van deze auto, en alles er alvast van willen zien, dan kunnen de liefhebbers kijken naar: " onclick="window.open(this.href);return false;
Door de goede ervaringen van hierboven zojuist voor komende zomer weer zo'n auto gehuurd, weer via Alamo Brits.
Wat is voorpret voor de vakantie toch lekkerrrr.
Afgelopen jaar hebben we met heel veel plezier in zo'n Dodge Grand Caravan door het zuidwesten gereden. Wij zijn een gezin, 2 volwassenen en 2 meiden van 12 en 10 jaar oud. Ik genoot van de 3.5 ltr automaat (heel wat anders dan al die gedownsizde motoren hier in Nederland), mijn vrouw genoot van alle opbergvakjes en -bakjes en de 12(!) bekerhouders, en de kinderen.......
.... die lieten zich als prinsessen vervoeren in deze auto, door de 2 stoelen op de 2e zitrij. Wat zeg ik? Als koninginnen, ieder in zijn afzonderlijke zetel, met aan beide zijde een armleuning. Voor de saaie lange stukken onderweg was de rugleuning heerlijk achterover te gooien voor een middagdutje of..... met de koelbox tussen de 2 stoelen creeer je een tafeltje en konden ze samen spelletjes doen.
Wat wij als superhandig hebben ervaren, en de kinderen helemaal geweldig vonden, waren de electrische schuifdeuren. Bij sommige parken is het vaak in en uit stappen, foto schieten of klein wandelingetje en weer terug naar de auto. Indien je bij de auto komt, 2x druk op de knop en de schuifdeuren gaan open, de warmte kan er al vast uit en de meiden kunnen direct instappen. 2x drukken op de afstandbediening en de achterklep gaat open, de rugzak erin, weer druk op de knop en gaat weer mooi dicht.
Tja, het is maar wat je leuk vind, maar ik heb het hiet niet op mijn auto.
De bank (2/3 - 1/3) op de 3e rij kun je makkelijk in de bodem laten verdwijnen, waarna je een zee van ruimte krijgt voor de koffers, tassen, koelbos, rugzakken, boodschappen en vieze wandelschoenen.
Dus, voor jullie, een gezin met 2 kinderen, is zo'n minivan een heerlijke auto!
Of..... ga je van de harde weg ook eens een dirt road rijden, dan is een SUV wel weer een aanrader natuurlijk. En zo zie je maar weer, ieder zijn eigen mening.

Mocht je alles al willen weten van deze auto, en alles er alvast van willen zien, dan kunnen de liefhebbers kijken naar: " onclick="window.open(this.href);return false;
Door de goede ervaringen van hierboven zojuist voor komende zomer weer zo'n auto gehuurd, weer via Alamo Brits.
Wat is voorpret voor de vakantie toch lekkerrrr.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja maar het probleem is dat je vaak een auto kiest met als bijtitel of soortgelijk. Dus of je die Dodge weer orijgt is maar afwachten. Ik had vorig jaar een full size auto gehuurd en mocht een dodge caravan 2.0 meenemen. Megabak en idd weinig mis mee, maar je moet er wat geluk mee hebben.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik vertrek naar Amerika ik heb en reservatie bij Hertz gedaan, nu ben ik op zoek na een harde koffer,
note mod(Carine) : link verwijderd wegens reclame voor eigen bedrijf.
note mod(Carine) : link verwijderd wegens reclame voor eigen bedrijf.
-
- Amerika-expert
@Leonl, ik moest lachen om je enthousiaste beschrijving van de minivan. Dat is dus precies waarom ik dol ben op mijn 'mommy car'! Al heeft mijn Honda maar weinig cupholders vergeleken met onze oude Caravan. Wel meer ruimte op de achterste rij en daarom zijn we overgestapt.
(Wat ik hier in Florida trouwens zo grappig vind: heel veel ouders kopen een Honda Odessey zodra ze hun eerste kind krijgen. Sta ik bij de speeltuin met mijn kudde en de Odessey naast me heeft dan 1 carseat en de achterste rij wordt eigenlijk zo goed als nooit gebruikt. Vraag me dan toch wel af waarom ze een minivan kiezen? Is toch duurder met benzine enz)
(Wat ik hier in Florida trouwens zo grappig vind: heel veel ouders kopen een Honda Odessey zodra ze hun eerste kind krijgen. Sta ik bij de speeltuin met mijn kudde en de Odessey naast me heeft dan 1 carseat en de achterste rij wordt eigenlijk zo goed als nooit gebruikt. Vraag me dan toch wel af waarom ze een minivan kiezen? Is toch duurder met benzine enz)
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Daar geloof ik niks van. Bij de verhuurders staat meestal: twee koffers en twee kleine koffers/tassen. Wij kregen vorig jaar een Nissan Rogue mee en daar hadden beslist geen vier grote koffers en een koelbox in gepast, laat staan extra handbagage. Wij hadden twee koffers en twee trolleys (handbagage) in de kofferruimte en de koelbox op de achterbank.leonl schreef:Een Full Size SUV zal zeker volstaan ja. Maar een midsize SUV ook.
Het zou wel eens een dure aangelegenheid kunnen worden als je ter plaatse een upgrade moet regelen, omdat anders de bagage niet mee kan.
Met het pleidooi voor een minivan kan ik het wel eens zijn.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht