Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kosten camping

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mamma
Amerika-ontdekker

kosten camping

Bericht door mamma »

Hallo allemaal,

Hier zitten we in het laatste stadium van onze voorbereidingen en we gaan steeds meer twijfelen,welke parken nu wel of niet.....
Of hotels+auto of camper....
We vroegen ons af wat nu voordeliger is .....Ik kan eigenlijk nergensvinden wat het kost om met een camper op een campingground te staan...weet iemand dit ????
En moeten deze plaatsten ook gereserveer worden in de maanden juli-aug of kan je dit ook makkelijk(er) ter plekke reserveren.
Want het lijkt ons juist zo fijn om te zien waar je strand...ben je moe dan stop je heb je nog energie nog een aantal kilometers doorrijden.
Koerte samenvatting van me verhaaltje :lol:
1.Wat is voordelige4r camper-hotels+auto,

alvast Bedankt
2.Iemand die weet wat een overnachting met camper kost ,
3:Weet iemand of dit van te voren gereserveerd moet worden,
repelsteeltje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: kosten camping

Bericht door repelsteeltje »

mamma schreef:H
2.Iemand die weet wat een overnachting met camper kost ,
3:Weet iemand of dit van te voren gereserveerd moet worden,
Op de campings van de nationale parken betaal je tussen de $10 en de $25 per nacht
De camprounds van de KOA zijn duurder, maar hebben meer voorzieningen. Daar betaal je $30-$50 per nacht.
Wij hebben gekampeerd met de tent dit jaar, maar hadden nergens gereserveerd. Je moet dan niet heel laat opde camping aankomen

Monique
Afbeelding
mamma
Amerika-ontdekker

Bericht door mamma »

En wat is heel laat in amerikaanse begrippen??
Maar bij de KOA heb je toch meestal ook een zwembad of vergis ik me ?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

National Park $ 0,00 tot $ 30,00 Laatste is wel met full hook-up
State Park $ 5,00 tot $ 25,00
National Forest/ BLM $ 0,00 tot $ 15,00
Private $ 12,00 tot $ 135,00
Wal*mart $ 0,00 wel even kijken of het ter plaatsen mag, het is niet meer overal toegestaan, ook bij andere grote winkels mag je vaak staan, als je tegen de avond aankomt zie je meestal al een aantal campers staan daar ga je gewoon bij staan.
Tip* Ga niet voor de winkel staan dat vinden ze niet zo leuk maar aan de zijkant van de parking zal je weinig problemen hebben.
Koa is voor ons een ander woord voor duur zwembad er zijn een heleboel andere private cg die ook een zwembad hebben en een stuk minder kosten.
De meeste Koa's zien er hetzelfde uit, liggen kort aan de snelweg (geluidsoverlast)
In juli en augustus zal je zeker in de bekende NP's niet alleen zijn en dus zeker in het weekend moeten reserveren.
op de meeste private cg's zal je wel een plekje kunnen vinden.
Probeer in de NP's 's morgens zo vroeg mogelijk op de cg waar je die nacht wil slapen te zijn en leg een site vast.
Meestal gaat het met een envelope systeem, je doet je geld in een envelope, vul de envelope en het strookje wat er aan zit in, doe het strookje aan de daarvoor bestemde paal bij je site en de envelope in de daarvoor bestemde bus en je bent zeker van een slaapplek.
Er zal niemand anders op je plek gaan staan, je kan als extra markering een tafelkleed op de (picnick)tafel leggen.
Misschien kan je uit het camperdraadje ook nog nuttige informatie halen kijk op http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=1264
Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Behalve de campings in de parken en de KOA's zijn er nog véél meer goede campings. Prijzen variëren inderdaad, maar op Internet is dat eigenlijk altijd wel te vinden. Wij maken gewoon een plan en nemen daarin alvast wat campings op. Ter plaatse zien we wel welke we dan precies nemen.

Ik google gewoon op de naam van de plaats waar we heen willen en tik dan 'RV Park' of 'campground' in en dan kom je best op wat sites terecht. Wat ook kan is gebruik maken van bijvoorbeeld http://www.tldirectory.com .
RVFREAK
Amerika-ontdekker

Bericht door RVFREAK »

Hallo,

Inderdaad variëren de kosten voor Campings sterk. Staatscampings in Natuurparken (en dat is echt een geweldige ervaring) zijn circa $ 10,00 per nacht per camper. Echter er zijn geen of nauwelijk voorzieningen. Commercële Campings (zoals bijvoorbeeld de KOA groep) zijn duurder maar hebben dan ook veel meer voorzieningen. (denk aan stromend water, electriciteit, riolering, enz. die je heel eenvoudig kan aansluiten op je camper. Maar ook kabel tv, internet, winkeltjes, wasvoorzieningen enz.)

Ik lees dat je heel erg prijsbewust bent. Als je objectief gaat rekenen denk ik dat in de meeste gevallen auto + hotels het goedkoopste is ten opzichte van Campers.

Alle redeneringen daargelaten, de ervaring met een Camper is wat mij betreft (zie ook mijn nickname) de meest geweldige. Waarom??? teveel om op te noemen. Als je dat echt wilt weten kun je mij e-mailen en zal ik dat uiteenzetten voor je.

Groet,
Onze vakantie was helemaal tegek. We willen absoluut terug en dan veel langer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RVFREAK schreef:Alle redeneringen daargelaten, de ervaring met een Camper is wat mij betreft (zie ook mijn nickname) de meest geweldige. Waarom??? teveel om op te noemen. Als je dat echt wilt weten kun je mij e-mailen en zal ik dat uiteenzetten voor je.
Misschien is het leuk om dat juist wel op het forum te vertellen. Er zullen vast meer mensen zijn die twijfelen over het huren van een camper of reizen per auto en overnachten in hotels/motels.

Op die manier heeft iedereen wat aan jouw beweegredenen om een camper te huren.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mamma
Amerika-ontdekker

Bericht door mamma »

Alvast bedankt in jullie antwoorden,
wij hadden ons voornamelijk verdiept in auto+hotel ...maar nu de tijd begint te naderen komen de twijfels...en zien we eigenlijk meer voorkeuren in een camper...
1.Geen gesleep met koffers e.d
2.Vastigheid voor de kids(denk ik ook best belangrijk voor het plezier gehalte in je vakantie)
3. Je bent niet aan je hotel kamer gebonden als de kids slapen.

Maar het heeft volgens mij vast ook nadelen,Het parkeren misschien in winkelcentra ??De benzine kosten zijn denk ik duurder?En voor ervaren campriders cast nog meer dingen.

Wat mij trouwens ook erg leuk lijkt om daar dan zelf te koken dat heeft ook voordelen natuurlijk.

Ja ben erg prijs bewust,en ik vindt dat het best wat mag kosten maar dan moet het wel waard zijn...helaas moeten we daar nog achter komen en dan isd het nu proberen uit te vissen....waar we onze spaarcentjes aan uitgeven :wink:
Of het de goede keuze is geweest weten natuurlijk pas achteraf.

Tevens vroegen wij ons af wanneer de uiterste,relevante boekingsdatum zou zijn aangezioen we het nog niet precies weten...pff moeilijk hoor maar wel leuk :lol:
Afbeelding
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Hier nog een absolute camperfreak!
Ik zou, zeker met kids, voor een camper kiezen. Wij hebben een paar jaar geleden, om het ook eens te proberen, voor een keer gekozen voor een huurauto/blokhut/motel reis, nou ik kan je zeggen dat dat net zoveel kostte als een camperreis, mits je veel op natuur (lees goedkope) campings staat.
En we vonden het lang niet zo avontuurlijk! Nooit meer zonder camper op pad dus. Lekker s'avonds de Bbq aan en bij een kampvuurtje zitten is toch wel een eind gaver dan op je motelkamer.
Parkeerruimte is er plenty bij winkelcentra, daar hoef je je absoluut geen zorgen om te maken.
De vroegboekkorting bij Jan Doets, waar wij dit keer weer geboekt hebben voor onze camperreis voor volgend jaar, loopt tot 16 december.
Daarna gaat het langzamerhand steeds duurder worden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik onderschrijf het verhaal van Ingrid direct. En zelfs zonder kinderen gaan wij voor de camper. Ik vind het heerlijk, die vrijheid, lekker je eigen stekkie, geen gesleep met van alles en nog wat, heerlijk! Wij gaan deze zomer voor de derde keer met een camper op pad en wat kosten betreft kan je inderdaad het zo duur maken als je zelf wil denk ik.

Zelf een keer koken, je eigen potje koffie zetten, niet de duurste campings kiezen (hoewel met kinderen een zwembad ook weleens heel lekker is) en een koelkastje aan boord voor frisdrank, melk e.d. is best kostenbesparend.

En parkeren? Dat kan je echt overal met een camper, behalve echt in de grote steden, maar dan is het openbaar vervoer vaak nog goedkoper dan parkeergeld. Ook onze reisverslagen staan online via de link hieronder!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben nu 5 camperreizen gedaan (de 6de komt er aan) en 1 keer 11 dagen wet een auto waarvan we nog 6 nachten in een cabin geslapen hebben.
Wij willen niets anders meer dan met een camper ondanks dat we maar met zijn tweeën reizen.
De reden is door Ingrid en Monique al aangegeven, geen gesleep met koffers, de vrijheid, maar ook de contacten die je maakt in een motel zal je niet zo vlug in contact komen met andere mensen als op een campground, en 's avonds de BBQ aan vinden ze niet goed als je in een motel zit.
Rob
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer