Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Meest onvergetelijke ervaring van jullie reis?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
John&Sylvia
Amerikafan

Re: Meest onvergetelijke ervaring van jullie reis?

Bericht door John&Sylvia »

Leuk topic om te lezen én te posten :D

Vorig jaar voor het eerst rondreis Zuidwesten gedaan..
Hoogtepunten voor ons:

- Grand Canyon.. een rustig plekje opzoeken.. gaan zitten.. en luisteren.. naar jezelf en naar de natuur.
De Grand Canyon kwam bij mij echt binnen! Wat een fantastisch gebied is dat. Ik raad aan daar echt de rust te vinden om het allemaal in je op te nemen. (+ wandeling de Canyon in)

- Een wandeling ergens tussen Torrey en Bryce.. Scenic Byway 12 south: Calf Creek Falls.. Een leuke wandeling waar we niets van wisten. Aangeraden door een Amerikaan.. Heerlijke wandeling met zon en schaduw, vlakke stukjes en klimstukjes.. en aan het einde.. prachtige waterval.

- Dat we de reis met name met de Camper hebben gedaan was voor ons ook een hoogtepunt. De eindeloze wegen, de dorre vlaktes, de typische dorpen.. Dat zijn herinneringen waar ik nog bijna iedere dag aan terug denk.
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
jeannettehk
Amerika-ontdekker

Bericht door jeannettehk »

Jeetje, eigenlijk is het een hele lange onvergetelijke ervaring, of ervaringen.
Tot tranen geroerd in Death Valley, zo mooi vond ik Artist's Drive, Zion was geweldig; met de kinderen de Narrows.
Boottocht op Lake Powell, zonsondergang bij Capitol Reef, ontmoeting met 2 beren in Sequioa, de gekte in Vegas, San Diego een zwaar onderschatte stad, vonden we geweldig! Was een fijn relaxed begin van de vakantie! Moab en omgeving: prachtig! Bodie heel bijzonder,
Tioga pass supermooi, overnachting B&B in Groveland super ervaring! Kortom het kan haast niet tegenvallen in het zuidwesten. En inderdaad: de aardige bevolking! :clap:
http://famhietkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
gahietkamp.blogspot.nl
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

De ontmoeting met Helen slater in een mall in Dallas.
Dochter had een t.shirt bij de wallmart gekocht met superwoman.
Bij de foodcourt werdt ze aangesproken door een vrouw :do you know that is me on your shirt?
Wij in het nederlands tegen elkaar die is maf hoor.
Dochter kreeg handje nice to meet you I am Helen slater.
I was superwoman.
We hebben dagen lang de slappe lach gehad.
Vooral omdat ik per ongeluk haar cola had gepakt en we een discussie kregen over van wie de cola was.
Toen mijn dochter zich omdraaide en me vriendelijk verzocht de cala aan die mevrouw te geven zag ze haar t shirt.
Wat een indruk zullen we hebben gemaakt.
Dit jaar hadden we een beer op de barbeque in de smokey mountains.
Op een paar meter afstand.Fantastischs.
En de keer dat we in Big bend uit het restaurant kwamen.
Wildlife liep echt voor de deur van je cabin.
Druk pratend liep ik half omgedraaid en botste tegen een hert aan.
Begon te gillen en het hert gilde ook.
Wat was ik geschrokken en dat arme hert blijkbaar ook.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

In Yellowstone uit de auto gestapt om te kijken of we misschien een beer zouden zien en plots moesten we de auto inspringen omdat er een Grizzly de weg overstak...
En zo zijn er zoveel verhalen.
Maar het mooiste is gewoon om in The States te zijn , op de luchthaven aankomen en zeggen : " Hier zijn we weer voor een kleine maand " :)
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Alle keren dat ik naar Amerika ben geweest waren hoogtepunten. Zoveel mooie herinneringen die zich in mijn hoofd afspelen als een soort film en waardoor ik meteen zin krijg om een nieuwe reis naar de Verenigde Staten te boeken. Helaas zit het er voorlopig niet meer in. Toch een kleine impressie van hoogtepunten:

- Las Vegas; ik ben er nu 4x geweest en ik krijg er geen genoeg van. Elke keer weer iets nieuws. Het uitzicht vanaf de Stratosphere Tower is magnifiek en de stad ademt plezier uit. Of de eerste blik op de stad als je in het donker aan komt rijden. Vanuit het niets doemt opeens een flikkerende stad op met allerlei kleuren, alsof je naar een mega groot pretpark rijdt.
- Het eerste uitzicht op Bridalveil Falls in Yosemite net na de tunnel. Prachtig en onvergetelijk. Alsof je een schilderij binnen loopt. Mijn vriendin wil niet trouwen, maar bij het eerste aangezicht zei ze: "Hier had je me wel ten huwelijk mogen vragen." Ondertussen stond ik met tranen in mijn ogen: Een lang gekoesterde droom om eindelijk Yosemite eens te bezoeken was uitgekomen en deze eerste aanblik overtrof alles wat ik ervan verwacht had.
- Idem voor de Grand Canyon en Horseshoe Bend; je leest de verhalen, je ziet de foto's, maar als je er eenmaal zelf staat dan is het een bijna spirituele ervaring.
- Grassy Knoll in Dallas; als je daar zo staat achter de schutting dan lijkt het wel alsof je een stuk geschiedenis opnieuw afspeelt in je hoofd. Ik ben geboren in 1978, maar de moord op Kennedy blijft in onze familie sinds het bezoek aan Dallas een veelbesproken onderwerp op feestjes. En nee, Lee Harvey Oswald did not pull the trigger!
- In Dallas zomaar ergens 's middags in een cafeetje gaan lunchen in het centrum en vervolgens om 1 uur 's nachts naar buiten rollen omdat het té gezellig was.
- De weg door Death Valley; de uitzichten, de stilte, de hitte, het gevoel van alleen op de wereld.
- San Francisco met al haar bezienswaardigheden; wat een heerlijk relaxte stad. Als je aan komt rijden via Oakland Bay Bridge heb je een prachtig uitzicht op de stad, priceless.
- San Diego; als je over de brug rijdt naar Coronado Island en achterom kijkt naar de stad, echt zo'n filmgevoel.
- Bourbon Street New Orleans, in een woord: FEEST!
- Laatste dag uit eten in Miami bij Catch of the Day: Heerlijk visrestaurant met unieke sfeer en livemuziek. Alsof we in de Caribean waren.
- Het rijden door de diversiteit aan landschappen, het ultieme gevoel van ontstressen doordat je bijna alleen op de weg bent en heerlijk kunt genieten met op de achtergrond zo'n typische Amerikaanse radiozender met country muziek.

Ondanks het bovenstaande is het wensenlijstje nog lang niet gevuld.
Ik wil minstens nog een keer terug om de Panorama trail te lopen in Yosemite.
Ik wil nog een keer decadent doen in Las Vegas.
Ik wil de sterren bekijken in Death Valley.
Ik wil Angels Landing lopen in Zion.
Ik wil raften op de Colorado rivier.
Ik wil naar Phantom Ranch in de Grand Canyon.
Ik wil...nog zoveel.

Amerika, ik kom terug! Ooit...
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Henriëtte schreef: Ik denk ook graag terug aan ons bezoek aan Blue Canyon (toen - in 2008 - werd die alleen nog maar met de schuilnaam Red and White Canyon op internet vermeld)
Henriëtte, kun je misschien aangeven waar Blue Canyon ligt?
Op google maps kan ik het zo snel niet vinden.
Ook Red and White Canyon zie ik niet op de kaart.
16x USA / 30 staten
Timmy1981
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Timmy1981 »

Als je Blue canyon intikt op google maps komt die er gewoon uit...
Anders ligt het naast de highway 80 van Sacramento naar Reno, en dan net voordat het groene bos wordt aangegeven in Google maps.. klinkt vaag maar denk dat je het wel kan vinden.
Laatst gewijzigd door markro op 09 nov 2013, 02:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik denk dat de Blue Canyon in Arizona bedoeld wordt :D
Hier kun je het vinden.

Onze meest onvergetelijke ervaring was ons televisie-interview bij de grensovergang tussen USA en Canada :lol: :lol:

Elly
Timmy1981
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Timmy1981 »

michelly schreef:Ik denk dat de Blue Canyon in Arizona bedoeld wordt :D
:roll:
Weer wat geleerd :thumbup:
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Dank je, Elly :thumbup:
Mooie, duidelijke kaart met aanwijzingen!
De afslag en de weg naar Blue Canyon....moet je dat stuk lopen?

@Timmy......was het maar zo simpel :wink:
16x USA / 30 staten
Mister K
Amerika-ontdekker

Bericht door Mister K »

Wat een ongelooflijk leuke reacties allemaal! We gaan zoveel mogelijk daarvan proberen mee te nemen in onze planning voor onze allereerste Amerika-reis. Spannend!!! :)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mijn allermooiste ervaring was in Grand Teton.
Dit schreef ik erover op ons weblog:

Als we tussen de bomen kijken zien we ze, op nog geen 10 meter afstand: Een lichtbruine beer met een klein donkerbruin babybeertje. We zijn er helemaal stil van. Er komen nog een paar mensen aanlopen en iedereen is muisstil. Het kleine beertje begint te stoeien met de moeder. Hij klimt op haar en zij gaat goedmoedig op haar rug liggen en speelt met het kleintje. We zijn allemaal diep onder de indruk.... Het is een geweldige ervaring en ik denk dat we echt geluk hebben dat we dit mogen meemaken. Deze dag krijgt een gouden randje van ons.

De minst leuke ervaring was voor ons het moment dat mijn portemonnee werd gestolen in New Mexico.
Even was de schrik enorm. Al mijn creditcards, bankpasjes, mijn rijbewijs en mijn parkenpas zaten erin. Daar stonden we dan ergens op een berg, wat nu?
Gelukkig hebben we ons er ons al heel snel overheen kunnen zetten, hebben snel de boel geblokkeerd en verder heerlijk van onze vakantie genoten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In 2011 ben ik naar de Wave geweest; dat was een geweldige ervaring, alleen al het mailtje dat we een permit hadden bemachtigd!
Tijdens de afgelopen vakantie was de wandeling naar Delicate Arch onvergetelijk; het moment waar we de arch voor het eerst zagen was echt een wow-moment. En zo prachtig toen uiteindelijk de zon nog doorkwam, geweldig om daar met een groep mensen te zitten en te genieten.
Nog een paar onvergetelijke momenten:
- het uitbarsten van de Great Fountain Geiser in Yellowstone (1991 en 2008)
- de Mist Trail in Yosemite in juni dit jaar
- het bezoek aan de Lower Antelope Canyon (2008)
- de wandeling naar Cedar Ridge (GC) bij zonsopkomst dit jaar.

Marianne
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Eind Mei 1994. Wandeltocht naar de bodem van de grand canyon (nou ja bijna want de laatste 100 meter liep loodrecht naar beneden).
De volgende ochtend wakker worden en de zonsopgang meemaken vanuit het binnenste van de grandcanyon.Super was dat.
De rest van de dag was hel omdat ik ook weer helemaal naar boven moest. Dacht dat ik dood ging. 2 pakjes per dag doet dan geen goed :roll: Gelukkig rook ik al 18 jaar niet meer
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Liz schreef: De afslag en de weg naar Blue Canyon....moet je dat stuk lopen?
Nee hoor, je kan helemaal tot aan Blue Canyon doorrijden. Als het droog weer is geweest, is de weg meestal goed berijdbaar.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Mijn eerste rondreis door het zuid westen en blij zijn wat je allemaal 'gezien' hebt en je dan later realiseren dat je maar een heel klein deel heel snel gezien hebt.

Beste moment van eerst reis was toch wel de beslissing om na jaren Vegas dit te gaan doen.
Tweede reis een half jaar later: mijn wandeling door Bryce Canyon vanaf Fairyland trail en Grand Canyon North Rim.
Derde reis een half jaar na reis 2; White Pocket en de Delicate Arch 10 minuten voor mezelf hebben + False Kiva in Canyonlands
Laatste reis; Grand Teton NP en Yellowstone: 2 toppers die allebij de moeite waard zijn om langdurig te bezoeken met veel wildlife en mooie natuur..

Frans
yellowood54
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door yellowood54 »

Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik de hele reis een onvergetelijke ervaring vond. Wij waren onze rondreis begonnen in Las Vegas, waar wij vanuit onze hotelsuite uitzicht hadden op de fonteinen van het Bellagio Hotel, zelf zaten we in het Planet Hollywood. De reis vervolgden we via de Hooverdam naar Grand Canyon, waar wij een excursie hebben gedaan. Vanuit Grand Canyon naar Monument Valley, vervolgens naar de Horseshoebend-vlakbij Lake Powell- Toen naar Bryce NP en Zion NP. Via Death Valley en Zabriskypoint naar Monolake en Bodie een spookstadje. Via de Tiogapas naar Yosemite NP, waar we tijdens een wandeling een ontmoeting hadden met een kleine zwarte beer. en we eindigden onze reis met een bezoek aan San Francisco. Het was een heel afwisselende reis, die ik heb als een heel leuke reis heb ervaren en zou hem zo overdoen.
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Kokopelli schreef:Dit jaar ....
Kokopelli! Misschien kijk ik niet goed hoor, maar waar is je verslag van 'dit' jaar te vinden??
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

San & Ien schreef:
Kokopelli! Misschien kijk ik niet goed hoor, maar waar is je verslag van 'dit' jaar te vinden??
Hier :mrgreen:
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Dankjewel!!!!
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer