Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

via reisaanbieder boeken of zelf uitzoeken

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Margrietha
Amerika-ontdekker

via reisaanbieder boeken of zelf uitzoeken

Bericht door Margrietha »

Voor de reis naar Amerika west volgend jaar (gezin met 2 kinderen) ben ik mij al aan het inlezen en op internet reizen aan het uitzoeken.

Nu kun je een pakketreis bij een reisaanbieder boeken (bijv. nbbs reizen - beleefamerika.nl - exit reizen etc.) maar hier dan zit niet alles in.

Het is een vliegreis met verblijf òf vlucht met auto òf alleen overnachtingen.

Maar wat krijg je hier dan voor, de bedragen zijn gemiddeld rond de 5,500 en 6,500 euro voor 4 personen.

Ik heb al ergens gelezen dat kinderen vaak gratis overnachten, in deze berekeningen rekenen ze voor de 2 kinderen ook de hoofdprijs.
Ook heb ik al gezien dat je rond de 80-120 euro per nacht voor een gezin een kamer kunt boeken, dan kom je goedkoper uit dan wat een reisaanbieder rekent.

En ik wil best alles zelf uitzoeken en boeken, wat is het voordeel dan om het via een reisaanbieder te boeken. Of zie ik nu iets over het hoofd? :?

Volgens een reisaanbieder krijg je van hun uitgebreide reisinformatie en routes, maar is dit ook zelf gemakkelijk uit te zoeken?
En zo ja; hoe (waar) vind ik dan de juiste routes?

Van hotel naar hotel zal niet het probleem zijn, maar ik bedoel dan de routes die je nodig hebt om alle Nationale Parken e.d. te bezoeken, en bij de juiste hotspots langs te rijden.
Het is niet de bedoeling dat we 'verkeerd' rijden en de hotspots missen. Heeft dan het boeken via een reisaanbieder hierin veel voordeel.

Ik ben benieuwd naar jullie informatie en alvast bedankt voor het reageren.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: via reisaanbieder boeken of zelf uitzoeken

Bericht door Njit »

Deze vraag komt regelmatig langs. Er zijn dan ook meerdere topics over: http://forum.allesamerika.com/search_go ... f%20boeken

De meesten hier op het forum zijn denk ik ooit begonnen met een pakket-reis. En daarna kwam men erachter dat zelf boeken leuker én goedkoper is..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
michelvd
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door michelvd »

Het antwoord wat je hier het meest zal krijgen is zelf regelen denk ik.
Dat is ook absoluut mijn voorkeur. Bij geregelde reizen zie je toch vaak zeer lange reisdagen met (te) veel kilometers rijden, hotels die niet aan je verwachting voldoen en een route die niet helemaal de jouwe is. Bovendien betaal je daar, naar mijn mening, te veel geld voor.

Maar het allerbelangrijkste voor mij is toch: je mist alle pret van uitzoeken en precies zo samenstellen als je wil. Dat vind ik zelf altijd heel leuk om te doen, overigens niet alleen bij een reis naar Amerika, maar ook bij andere bestemmingen.
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Als je bij een reisbureau boekt, dan beslissen zij waar jij heengaat en slaapt.

Als je er tijd insteekt en reisverslagen gaat lezen, en de kaart erbij neemt, dan weet je precies waar je heen moet en hoe je daar kan komen. Anders kan je bij de ANWB ook nog een reisatlas halen en je route hierop uitzetten.

Wij maken standaard een road-book, hierin staat de hele route, met afstanden en rijtijden. Ook alle informatie print ik uit en neem ik mee.

Wij kamperen altijd en reserveren alleen de campings die vol zouden kunnen zijn (in de buurt van de NP's en tijdens drukke weekenden) Op plekken waar het minder druk is zou je op de bonnefooi ergens binnen kunnen lopen of neem een laptop/tablet mee en reserveer de dag ervoor. Zo hou je je vrijheid om ergens te blijven of juist sneller door te trekken.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Op dit forum vind je alle info die je nodig hebt, en meer dan je ooit van een reisbureau kunt krijgen/verwachten?
Of je het veel goedkoper kunt regelen, is de vraag. Je zal waarschijnlijk ongeveer hetzelfde kwijt zijn als je het zelf regelt of wellicht wat meer met alle goede tips die hier te vinden zijn. Maar dan zit je wel op de goede plekken en niet in een hotel meer dan een uur rijden van het park dat je wilt bezoeken, alleen omdat het reisbureau daarmee voordelige tarieven had afgesproken (vooral voor hun zelf dan).

Begin met het lezen van wat reisverslagen om zo een idee te krijgen van de mogelijkheden en wat er allemaal te zien is. Dan kom je er achter wat jullie leuk lijkt en jullie graag in de reis willen hebben en probeer het dan eens in een route te zetten en open daar een topic over. Je zal dan al gauw reacties krijgen.

Op het forum zijn verschillende leden, die al vaak met kinderen de plas zijn overgestoken, dus ook daarover is veel info te vinden in de reisverslagen.
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

Hier zijn inderdaad al meerdere topics over geweest...
Wij zijn ook begonnen met info en prijzen via reisbureau.
Voor 2 personen vind ik het nog wel te overwegen (de prijs bedoel ik dan) maar inderdaad met kids... terwijl met z'n vieren helemaal niet zoveel extra kost.
Een auto blijft even duur of je er nu met 2 of met 4 in zit, de huurprijs is idem.
Hotels zijn inderdaad relatief goedkoop, vaak zijn 2x queensize standaard kamers, dus ook weeral 2 of 4 personen (kinderen tot 17j) maakt weinig of geen prijsverschil.

Met zelf boeken heb je meer werk, maar je beslist zelf waar je gaat en met de hulp van het internet (en dit forum!) heb je alles bij de hand :thumbup:
Ik kies hotels die je kosteloos kan annuleren, zodat je tot op het laatste moment nog wijzigingen kan aanbrengen indien nodig. Zie je een leuke deal, dan verander je gewoon.
Ik zit ook rond de 100 € per nacht per kamer gemiddeld en dat zijn heus niet de goedkoopste motels.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Het kost veel tijd om alles zelf te regelen maar als je dat geen probleem vindt is het echt heel leuk. Alle informatie die je nodig hebt kun je vinden op dit forum.
Voor wat betreft de route: alles is goed aangegeven en bij de Nationale perken krijg je bij binnenkomst altijd een folder of krantje met actuele informatie.
Wij hebben bij onze eerste Zuid-West reis een navigatiesysteem gekocht bij Walmart, daar hebben we veel plezier van. Ook hebben we een Rand Mcnelly roadbook gekocht, erg handig!

Veel plezier met de voorbereidingen, als je hotels boekt die je vratis kunt annuleren kan er niks fout gaan.
Els
jacky48
Amerika-ontdekker

Bericht door jacky48 »

Vorig jaar was het voor ons ook de eerste keer.Wij hebben de vlucht en de autohuur via het reisbureau geregeld, vond ik toen een goed idee en dat is ook prima gegaan. Achteraf hadden we dit ook zelf online kunnen regelen. Ik had de West-Amerikareis van Fox reizen als leidraad genomen omdat daar bijna alles in zat wat wij ook interesant vonden. We hebben alleen andere hotels geboekt zodat we dichter bij de parken zaten. Wij hebben alles via Booking.com geboekt dat is ons heel goed bevallen, je kunt deze hotels ook nog altijd wijzigen. Er komt nog wel tax bij dat hadden wij niet goed gelezen.
Ik heb heel veel aan het forum gehad als je de reisroute opschrijft krijg je heel veel goede tips en ook heel veel tips om onderweg te doen.(b.v leuke restaurants) Ook onze hotels hebben we geboekt door op het forum te lezen wat handig was. Succes met het voorbereiden.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Margrietha schreef: Ik heb al ergens gelezen dat kinderen vaak gratis overnachten, in deze berekeningen rekenen ze voor de 2 kinderen ook de hoofdprijs.
Ook heb ik al gezien dat je rond de 80-120 euro per nacht voor een gezin een kamer kunt boeken, dan kom je goedkoper uit dan wat een reisaanbieder rekent.
Dat zou geen probleem moeten zijn. In de meeste hotels kun je kiezen voor kamers met 2 queen size bedden. Wij zijn tot nu toe, weliswaar met twee personen maar dat is nauwelijks goedkoper, gemiddeld nooit boven $100 kwijt geweest. De laatste reis was dat zelfs maar $77 inclusief tax. Alleen voor overnachtingen in of vlakbij Nationale Parken kun je incidenteel niets onder $ 100 vinden.
Wij reserveren hotels vaak op de site van de (keten)hotels zelf. Daar heb je vaak een tarief met AAA-korting (meestal 10%). Daarvoor heb je een ANWB pas nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een goedkoper prepaid tarief dat echter niet zonder kosten geannuleerd kan worden.

Enkele redelijk geprijsde hotelketens:
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.bestwestern.com/

Voor accommodatie in Yosemite N.P.: http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
Voor de Grand Canyon : http://www.grandcanyonlodges.com/
Voor enkele andere Nationale Parken: http://www.xanterra.com/
Margrietha schreef: Volgens een reisaanbieder krijg je van hun uitgebreide reisinformatie en routes, maar is dit ook zelf gemakkelijk uit te zoeken?
En zo ja; hoe (waar) vind ik dan de juiste routes?

Van hotel naar hotel zal niet het probleem zijn, maar ik bedoel dan de routes die je nodig hebt om alle Nationale Parken e.d. te bezoeken, en bij de juiste hotspots langs te rijden.
Het is niet de bedoeling dat we 'verkeerd' rijden en de hotspots missen. Heeft dan het boeken via een reisaanbieder hierin veel voordeel.
Daarvoor heb je natuurlijk dit forum. :wink: Je hebt al het advies gekregen reisverslagen te lezen. Er is ook een topic waarin mensen hun routes publiceren.
Veel informatie vind je op de website van de National Park Service: http://www.nps.gov/index.htm en op de website van forumlid Henriëtte en haar man: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html

En last but not least. Alls je hier op het forum een topic aanmaakt met een concept route, zul je een stortvloed van adviezen krijgen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

jacky48 schreef: Wij hebben alles via Booking.com geboekt dat is ons heel goed bevallen, je kunt deze hotels ook nog altijd wijzigen. Er komt nog wel tax bij dat hadden wij niet goed gelezen.
@Jacky: ik heb nu ook het meeste via booking.com geboekt voor juli/aug 2014. Ik ben/was ook in de veronderstelling dat dit incl. tax is. Op hoeveel moet ik rekenen dat erbij komt dan? Is dat bij ieder hotel zo? En ook bij websites als Hotels.com en ebookers?
jacky48
Amerika-ontdekker

Bericht door jacky48 »

Vlgs mij staat het in kleine lettertjes op de bevestiging dus als je geboekt hebt, en was het tussen de 10 en 17%. Na onze reis heb ik dit nagevraagd aan booking.com en vlgs hun is dit in Amerika altijd zo en in Europa niet. Ik zag toen ook dat het op de bevestiging stond maar op hun website staat hier niets over.
Hoe het bij andere Bookingssites is zou ik niet weten.
Je kan het navragen bij Booking.com zodat er voor jullie geen verassing meer komt.
jack van de vin
Amerika-ontdekker

Bericht door jack van de vin »

inderdaad ik ben ook vanalles aan het boeken en uitpluizen je vind veel antwoorden op deze site.
en anders gewoon vragen .
ik denk dat alles zelf regelen , als je een beetje uitkijkt.
goedkoper zal zijn.
groetjes jack
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

@ jackie: op mijn bevestigingen staat duidelijk tax (tussen haakjes staat er dan een percentage achter varierend van zo'n 11 tot 14 procent) included....
Dus lijkt mij toch dat er dan niks meer bijkomt?
Ik zal het nog eens navragen.
carpe diem
Amerika-ontdekker

Bericht door carpe diem »

Wij gaan juli 2014 voor de eerste keer met onze 3 tieners naar amerika en hebben ook getwijfeld of we zelf moesten boeken of via reisburo. Uiteindelijk voor het gemak gekozen en na meerdere offertes van reisburo's bij WTC geboekt. Bij de reisburo's die wij bezocht hebben konden we zelf de route uitstippelen. Dus we hebben wel zelf de route samengesteld en hotels uitgekozen, geen standaard reis. Een beetje van onszelf en een beetje van het reisburo :) Elke week leer ik meer over Amerika dus ik sluit niet uit dat ik een evt volgende keer alles zelf doe. Nu wordt het nog wel zoeken welke route we moeten rijden om geen hotspots te missen. Hiervoor kijk ik mee op dit forum voor tips van de experts!
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

moon29 schreef:Ik ben/was ook in de veronderstelling dat dit incl. tax is. Op hoeveel moet ik rekenen dat erbij komt dan? Is dat bij ieder hotel zo? En ook bij websites als Hotels.com en ebookers?
Op de website van Booking staat thans duidelijk dat de taks niet inbegrepen is en hoeveel deze bedraagt.
Bij hotels.com is de taks dan weer wel inbegrepen, vandaar dat hun prijzen vaak duurder zijn.
Had dit zelf ook niet door eerst :wink:
Nog tegen mijn man zitten zagen dat ze makkelijk een 11de nacht gratis kunnen geven als ze meer dan 10% duurder zijn. Maar het tegendeel blijkt dus waar :oops:
Tis dus heel moeilijk te vergelijken zonder rekenmachine :blink:
Bitje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bitje »

Ook wij gaan in juli/augustus een rondreis maken in de VS. Omdat we ook familie gaan bezoeken, wordt het geen "standaard" reis; we vliegen naar de VS, huren een auto, willen nog met een binnenlandse vlucht en daarna nog kamperen in de Rockies. Dat konden we dus niet in een standaard reis vinden. Wij hebben er wel voor gekozen om een reisbureau in de arm te nemen. Reden: op de vlucht naar de VS bespaarden we 1000 euro tov de bekende ticketaanbieders voor ons viertjes?!
Verder heb ik heel veel informatie van het forum gehaald (dank ervaren forum leden!), en heb zelf berekeningen gemaakt via allerlei websites (auto, hotel, vlucht). Tov de aangeboden offertes scheelde dat in ons geval niet veel tot bijna niets.

De route is bij ons nog niet definitief, maar daar hebben we het forum voor :). Door veel reisverslagen te lezen en de opmerkingen over routes te lezen, zal ook dat nog wel vorm gaan krijgen. En eigenlijk vind ik dat het allerleukst om te doen. Je kunt dan ook nog je route tijdens de reis aanpassen, omdat je niet vast zit aan van tevoren geboekte hotels/campings. Bevalt het je op 1 plek, kun je altijd nog langer blijven. We boeken de campings dan ook pas vlak voor we aankomen.

Mijn advies dus: lees je eerst nog eens in, en ga dan nog eens kijken in de reisgidsen of dit wel de route is die je graag zou willen doen. En zo niet: er zijn heel veel draadjes te vinden over de routes die mensen gevolgd hebben of willen volgen met advies van ervaren forummers.

Veel plezier bij de reisvoorbereidingen!

Bianca
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zijn soms bij reisbureaus best leuke aanbiedingen voor bv fly and drive. Meestal dan overigens niet voor (midsize) SUV's, maar voor die dingen is niets mis met reisbureaus. Alleen hebben de meesten idd vooraf ingekochte kamers bij bepaalde ketens die je uren extra rijden kosten, terwijl ze ongeveer beweren dat het bij het park ligt. Ook sommige reisdagen, waar Sequoia en Yosemite of Zion en Bryce in één dag gedaan moeten worden.
Margrietha
Amerika-ontdekker

Bericht door Margrietha »

reisbureau in de arm te nemen
Ik ben hierin wel geïnteresseerd. Welke als ik vragen mag. Kon je vervolgens alles nog zelf bepalen?
Bitje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bitje »

Ik heb offertes opgevraagd bij:

Tioga Tours
Travelhome
Jan Doets
Kuoni
American Vacations

De eerste twee reageerden snel, en begrepen ook precies wat we wilden. Ze ontliepen elkaar 40 euro..
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Via een reisbureau is makkelijker, je hoeft zelf niets te doen. Maar met het zelf uitzoeken maak je wel helemaal een eigen route en heb je alvast wat voorpret ;-)

Wij hebben ook paar keer een vlucht en auto geboekt bij een reisbureau (AE) wat goedkoper uitviel. Voor komend jaar was het weer duurder dus zelf weer geboekt. Hotels zoeken we altijd zelf, waarbij me wel opvalt dat hoe eerder je ze boekt hoe voordeliger.

@moon, jackie, nieka

Wij boeken ook vaak via booking.com, maar nog nooit meer hoeven te betalen dan wat op reservering staat en dat is incl. Tax. Of bedoelen jullie hotels in Las Vegas waar vaak nog een resort fee bij komt?
Ik heb nu ook weer meerdere hotels geboekt voor 2014 bij booking.com en heb net nog even gekeken, maar zijn ook incl. Tax.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer