Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dago Red: San Diego - Las Vegas
Reis Dago Red: San Diego - Las Vegas
Wij trekken er volgend jaar met 3 tieners (14-14-16) een 16 dagen op uit.
Onze planning is als volgt:
1: Brussel - San Diego
2: San Diego - Yuma: geen Seaworld toestanden, dagje strand en 's avonds maken dat we in Yuma geraken
3: Yuma - Tucson: ik ben vliegtuigspotter, dus in deze regio is nogal wat te doen. Late namiddag en avond naar Saguaro NP
4: Tucson - Mesa: Desert Sonara Museum en opnieuw een beetje spotten op Williams Gateway
5: Mesa - Tusayan: Grand Canyon NP
6: Tusayan - Page: Grand Canyon NP, Horseshoe Bend, Lone Rock Beach
7: Page: Boat rental op Lake Powell
8: Page - Moab: Monument Valley, Canyonlands NP (Needles)
9: Moab: Arches NP, Dead Horse Point SP
10: Moab - Torrey: Goblin Valley SP, Capitol Reef SP
11: Torrey - Cedar City: Grand Staircase of the Escalante, Bryce Canyon NP
12: Cedar City - Lee Vining: Cathedral Gorge SP - Rachel, NV
13; Lee Vining: Yosemite NP
14: Lee Vining - Stovepipe Wells NP: Death Valley NP (noordelijk deel, Racetrack Playa, Ubehebe Crater)
15: Stovepipe Wells - Las Vegas: Death Valley (middel sectie) - LAs Vegas
16: Las Vegas
17: Las Vegas - Brussel
Comments welcome.
Wie kan mij helpen aan nog wat leuke dingen voor dag 5, tussen Mesa en Tusayan?
Onze planning is als volgt:
2: San Diego - Yuma: geen Seaworld toestanden, dagje strand en 's avonds maken dat we in Yuma geraken
3: Yuma - Tucson: ik ben vliegtuigspotter, dus in deze regio is nogal wat te doen. Late namiddag en avond naar Saguaro NP
4: Tucson - Mesa: Desert Sonara Museum en opnieuw een beetje spotten op Williams Gateway
5: Mesa - Tusayan: Grand Canyon NP
6: Tusayan - Page: Grand Canyon NP, Horseshoe Bend, Lone Rock Beach
7: Page: Boat rental op Lake Powell
8: Page - Moab: Monument Valley, Canyonlands NP (Needles)
9: Moab: Arches NP, Dead Horse Point SP
10: Moab - Torrey: Goblin Valley SP, Capitol Reef SP
11: Torrey - Cedar City: Grand Staircase of the Escalante, Bryce Canyon NP
12: Cedar City - Lee Vining: Cathedral Gorge SP - Rachel, NV
13; Lee Vining: Yosemite NP
14: Lee Vining - Stovepipe Wells NP: Death Valley NP (noordelijk deel, Racetrack Playa, Ubehebe Crater)
Comments welcome.
Wie kan mij helpen aan nog wat leuke dingen voor dag 5, tussen Mesa en Tusayan?
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Re: Reis Dago Red: San Diego - Las Vegas
Dag 8 is, denk ik, teveel. Van Page naar Moab, via Monument Valley is pure rijtijd 5 uur, Dan wil je vast wel even rondkijken in Monument Valley, en maakt hier en daar wat stops. Dus Canyonlands gaat je dezelfde dag niet meer lukken.
Racetrack Playa? Ga je hiervoor een Jeep huren? Met de huurauto is dit een erg riskante onderneming! De weg erheen staat bekend als bandenverslinder. Meer info: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... alley.html
Racetrack Playa? Ga je hiervoor een Jeep huren? Met de huurauto is dit een erg riskante onderneming! De weg erheen staat bekend als bandenverslinder. Meer info: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... alley.html
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Waarom vlieg je niet op Phoenix? Voor San Diego heb je nu niet genoeg tijd.
In Tucson is zeker voor een vliegtuigspotter nog wel wat meer dan Saguaro. Ik zou hier meer dagen blijven.
Met Moab in de route zou ik Yosemite eruit laten, daar heb je helemaal geen tijd voor.
1: Brussel - Phoenix
2: Phoenix - Tucson
3: Tucson (Saguaro, Mission San Xavier)
4: Tucson (Pima Air & Space Museum, boneyard van AMARG)
5: Tucson - Sedona
6: Sedona - Grand Canyon
7: Grand Canyon - Page
8: Page
9: Page - Moab
10: Moab
11: Moab - Torrey
12: Torrey - Bryce
13: Bryce - Zion
14; Zion - Death Valley
Groetjes,
Ingrid
In Tucson is zeker voor een vliegtuigspotter nog wel wat meer dan Saguaro. Ik zou hier meer dagen blijven.
Met Moab in de route zou ik Yosemite eruit laten, daar heb je helemaal geen tijd voor.
1: Brussel - Phoenix
2: Phoenix - Tucson
3: Tucson (Saguaro, Mission San Xavier)
4: Tucson (Pima Air & Space Museum, boneyard van AMARG)
5: Tucson - Sedona
6: Sedona - Grand Canyon
7: Grand Canyon - Page
8: Page
9: Page - Moab
10: Moab
11: Moab - Torrey
12: Torrey - Bryce
13: Bryce - Zion
14; Zion - Death Valley
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Dank voor de input.
Idd Page Moab met Monument Valley en Canyonlands wordt veel. Monument Valley hebben we gedaan in 2012 (zonder kids) dus mss valt deze er wel van tussen.
Wat de Racetrack Playa betreft: heb idd gelezen dat de weg er naar toe nogal voor wat brokken zorgt. Valt dit te doen met bv een Jeep Grand Cherokee of heb je zwaarder materiaal nodig? Iemand recent ervaring mee?
Wat het spotten rond Tucson betreft: ik ben in deze regio vrij veel (werk) en ga enkel naar de recente arrivals en veranderingen kijken. Dus geen Pima Museum (is idd wel een prachtig museum als je er liefhebber van bent) of AMARC tour.
San Diego blijft er zeker in want de girls willen absoluut de Pacific zien en een (klein) dagje op het strand vertoeven. Ik koppel dan maar het nuttige aan het aangename en kan spotten vanaf Coronado Beach (vlak bij North Island NAS)en gaa ondertussen naar de USS Midway.
Zion laten we bewust vallen omdat ik moet zeggen dat ik daar in het verleden niet echt van onder de indruk was.
Idd Page Moab met Monument Valley en Canyonlands wordt veel. Monument Valley hebben we gedaan in 2012 (zonder kids) dus mss valt deze er wel van tussen.
Wat de Racetrack Playa betreft: heb idd gelezen dat de weg er naar toe nogal voor wat brokken zorgt. Valt dit te doen met bv een Jeep Grand Cherokee of heb je zwaarder materiaal nodig? Iemand recent ervaring mee?
Wat het spotten rond Tucson betreft: ik ben in deze regio vrij veel (werk) en ga enkel naar de recente arrivals en veranderingen kijken. Dus geen Pima Museum (is idd wel een prachtig museum als je er liefhebber van bent) of AMARC tour.
San Diego blijft er zeker in want de girls willen absoluut de Pacific zien en een (klein) dagje op het strand vertoeven. Ik koppel dan maar het nuttige aan het aangename en kan spotten vanaf Coronado Beach (vlak bij North Island NAS)en gaa ondertussen naar de USS Midway.
Zion laten we bewust vallen omdat ik moet zeggen dat ik daar in het verleden niet echt van onder de indruk was.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
De Racetrack is vast wel te doen met een Cherokee, alleen heb je de foute banden.
Hier een aantal antwoorden nav een zelfde vraag: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1213282
Hier een aantal antwoorden nav een zelfde vraag: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1213282
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind het wel leuk om eens een wat andere route te zien dan gebruikelijk, maar ik vind het toch wel jammer dat je Zion overslaat. Ik weet niet wat je van het park hebt gezien en of je er gewandeld hebt? Zeker voor tieners is de wandeling door de Narrows bijvoorbeeld toch heel leuk om te doen.
Ik denk ook dat de rit van Page naar Moab via het Needles-gedeelte erg veel is. Het is een behoorlijk eind rijden naar het park. Wij deden het dit jaar op weg van Moab naar Monticello en hadden vele te weinig tijd.
Van de Racetrack heb ik altijd begrepen dat je hiervoor het beste ter plekke een auto kunt huren. Je kunt de zoekfunctie op het forum eens gebruiken om te zien wat er al over geschreven is hier. Ik vraag me echter af of je dit moet willen. Het kost je vrij veel tijd en die tijd kun je ook goed voor andere dingen gebruiken zoals d Alabama Hills, Bodie, Mono Lake, etc.
Vanuit Lee Vining is het een aardig eind heen en weer rijden naar Yosemite Valley. Wat ben je van plan in het park? Voor alleen de Tioga road is het een prima uitvalsbasis maar als je wat meer wilt zien zou je een overnachting aan de westkant of in de vallei moeten overwegen. Het wordt dan wel een lange dag naar DV de volgende dag. Is het niet iets om in San Francisco te eindigen? Dan rij je via Zion en Las Vegas naar Death Valley en dan door Yosemite naar SF. In dat geval zou je Moab moeten laten vallen, dat wordt dan te veel. Of laat zoals Ingrid ook al zei, Yosemite vallen. Je maakt wel een erg grote omweg hiervoor.
Marianne
Ik denk ook dat de rit van Page naar Moab via het Needles-gedeelte erg veel is. Het is een behoorlijk eind rijden naar het park. Wij deden het dit jaar op weg van Moab naar Monticello en hadden vele te weinig tijd.
Van de Racetrack heb ik altijd begrepen dat je hiervoor het beste ter plekke een auto kunt huren. Je kunt de zoekfunctie op het forum eens gebruiken om te zien wat er al over geschreven is hier. Ik vraag me echter af of je dit moet willen. Het kost je vrij veel tijd en die tijd kun je ook goed voor andere dingen gebruiken zoals d Alabama Hills, Bodie, Mono Lake, etc.
Vanuit Lee Vining is het een aardig eind heen en weer rijden naar Yosemite Valley. Wat ben je van plan in het park? Voor alleen de Tioga road is het een prima uitvalsbasis maar als je wat meer wilt zien zou je een overnachting aan de westkant of in de vallei moeten overwegen. Het wordt dan wel een lange dag naar DV de volgende dag. Is het niet iets om in San Francisco te eindigen? Dan rij je via Zion en Las Vegas naar Death Valley en dan door Yosemite naar SF. In dat geval zou je Moab moeten laten vallen, dat wordt dan te veel. Of laat zoals Ingrid ook al zei, Yosemite vallen. Je maakt wel een erg grote omweg hiervoor.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ok nu begrijp ik je route beter.
Bij Cabrillo NM in San Diego kan je ook het een en ander spotten, je staat er tegenover de navy base en je kan er wellicht ook duikboten zien bij de Point Loma Naval Base.
Ik zou dan toch wat meer tijd nemen voor San Diego. De USS Midway kost ook al gauw enkele uren.
2: San Diego
3: San Diego - Yuma
4: Yuma - Tucson
5: Tucson (Saguaro, Mission San Xavier)
6: Tucson - Sedona
7: Sedona - Grand Canyon
8: Grand Canyon - Page
9: Page
10: Page - Moab
11: Moab
12: Moab - Torrey
13: Torrey - Bryce
14: Bryce - Death Valley
Groetjes,
Ingrid
Bij Cabrillo NM in San Diego kan je ook het een en ander spotten, je staat er tegenover de navy base en je kan er wellicht ook duikboten zien bij de Point Loma Naval Base.
Ik zou dan toch wat meer tijd nemen voor San Diego. De USS Midway kost ook al gauw enkele uren.
2: San Diego
3: San Diego - Yuma
4: Yuma - Tucson
5: Tucson (Saguaro, Mission San Xavier)
6: Tucson - Sedona
7: Sedona - Grand Canyon
8: Grand Canyon - Page
9: Page
10: Page - Moab
11: Moab
12: Moab - Torrey
13: Torrey - Bryce
14: Bryce - Death Valley
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Racetrack playa is geen probleem Het is de road to the racetrack! Onderweg heb je nog kettlejunction dus neem een keteltje mee. Maar ik zou rd to the racetrack helemaal niet gaan rijden met je huurauto. In het visitor center Furnace Creek kan je stenen zien die op deze route liggen. Stenen zo scherp als scheermessen en er is genoeg te zien in DV zonder die playa. Denk eens aan Titus Canyon (ook unpaved en high clearance en niet toegestaan door je verhuurbedrijf, maar ja...)
Btw, Shilo Inn Yuma is een goede keus voor een overnachting. Verder niet veel in Yuma.
Yeehaw
Btw, Shilo Inn Yuma is een goede keus voor een overnachting. Verder niet veel in Yuma.
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 706 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-