Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door Hinko »

RonD schreef:Wij willen van 5 mei t/m 31 mei 2014 een Standard SUV (Jeep Grand Cherokee or similar) huren bij Alamo. Pickup op LAX Los Angeles airport en Return op Denver Airport. Wanneer ik de prijzen vergelijk tussen USA-Reisen.de en Alamo.co.uk valt mij het grote prijsverschil op nl: € 912,24 bij usa-reisen.de en £ 515,65 bij Alamo.co.uk (omgerekend € 613,58) Nu weet ik dat de drop-off kosten bij usa-reisen incl. zijn, maar bij Alamo.co.uk kan ik dit niet vinden! Kan iemand mij vertellen of de drop-off kosten bij Alamo.uk nog niet meegerekend zijn in de totaalprijs? Dat kan het verschil nl. wel maken.
Ik ga ervan uit dat als het van toepassing is dat je de one way charge ook wel ziet. Dit baseer ik op mijn eigen proefboeking. (IAD-BOS)

Dit krijg ik dan te zien:

Additional charges
One Way Charge $148.58
Airport Concession Fee Recovery $16.51
Subtotal $165.09
approx. £103.80

Het rare is dat in dit overzicht wel een one fee van toepassing is op LAX-DEN.
Volgens dit overzicht klopt mijn bedrag wel voor IAD - BOS.

Misschien moet je even mailen.
Laatst gewijzigd door Hinko op 14 nov 2013, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

HarlockSSX schreef:Hallo,

We zouden graag in Denver een Full Size (no SUV) huren tussen 11/07/2014 & 16/07/2014.
Twijfel enkel tussen een Full Size nemen nu en een upgrade naar Standard SUV doen ter plaatse of meteen een STD SUV te nemen.
Prijzen zijn echt uiteenlopend met als goedkoopste die ik nu vond Alamo UK voor ong 1008£ (~1185€). Kan dit beter ???
Nodig is een 2de chauffeur (mijn vrouw) en de usual overpriced assurances Damage waiver & Liability.

1185 euro 5 dagen (11/07/2014 & 16/07/2014) vind ik wel ja :mrgreen:
Maar ik denk dat je 16/08/2014 bedoelt?
HarlockSSX
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door HarlockSSX »

Hinko schreef:
HarlockSSX schreef:Hallo,

We zouden graag in Denver een Full Size (no SUV) huren tussen 11/07/2014 & 16/07/2014.
Twijfel enkel tussen een Full Size nemen nu en een upgrade naar Standard SUV doen ter plaatse of meteen een STD SUV te nemen.
Prijzen zijn echt uiteenlopend met als goedkoopste die ik nu vond Alamo UK voor ong 1008£ (~1185€). Kan dit beter ???
Nodig is een 2de chauffeur (mijn vrouw) en de usual overpriced assurances Damage waiver & Liability.

1185 euro 5 dagen (11/07/2014 & 16/07/2014) vind ik wel ja :mrgreen:
Maar ik denk dat je 16/08/2014 bedoelt?
Hahaha idd sorry ... pas dit even aan :oops:
eXoz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door eXoz »

Waar kan je het best een standard suv huren, ophalen SLC, afgeven Seattle.

USAReisen geeft 1090€ + 300€ oneway (incl alle verzekeringen, extra bestuurders)
Alamo.co.uk: 1100€ (incl alle verzekeringen, alamo gold, incl oneway: Package Price £684.50 oneway £239.12)
Ebookers.be (avis) €1.084,54 + oneway US$300,00

Voorlopig is alamo/brits dus het goedkoopst, nog andere sites die een goed tarief geven?
2013: CA, AZ, UT, NV (LA - LV - SF)
2014: UT, WY, MT, ID, WA (SLC - Seattle)
2015: Argentinië
RonD
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door RonD »

Hinko schreef:
RonD schreef:Wij willen van 5 mei t/m 31 mei 2014 een Standard SUV (Jeep Grand Cherokee or similar) huren bij Alamo. Pickup op LAX Los Angeles airport en Return op Denver Airport. Wanneer ik de prijzen vergelijk tussen USA-Reisen.de en Alamo.co.uk valt mij het grote prijsverschil op nl: € 912,24 bij usa-reisen.de en £ 515,65 bij Alamo.co.uk (omgerekend € 613,58) Nu weet ik dat de drop-off kosten bij usa-reisen incl. zijn, maar bij Alamo.co.uk kan ik dit niet vinden! Kan iemand mij vertellen of de drop-off kosten bij Alamo.uk nog niet meegerekend zijn in de totaalprijs? Dat kan het verschil nl. wel maken.
Ik ga ervan uit dat als het van toepassing is dat je de one way charge ook wel ziet. Dit baseer ik op mijn eigen proefboeking. (IAD-BOS)

Dit krijg ik dan te zien:

Additional charges
One Way Charge $148.58
Airport Concession Fee Recovery $16.51
Subtotal $165.09
approx. £103.80

Het rare is dat in dit overzicht wel een one fee van toepassing is op LAX-DEN.
Volgens dit overzicht klopt mijn bedrag wel voor IAD - BOS.

Misschien moet je even mailen.
Bedankt Hinko voor je reactie!

Ik had het tabelletje v.w.b. drop-off kosten ook al gezien. Vandaar ook mijn vraag. Volgens mij worden deze kosten ter plekke in rekening gebracht. Bij usa-reisen staat apart vermeld dat men deze kosten achteraf vergoed. Toch maar ff mailen!
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Pff wat een gezoek. Ik heb net contact gehad met Expedia over een auto, omdat een midsize SUV daar 799 euro was voor juli. ik wilde weten wat eigen risico in hield en dit waren de 2 antowoorden:

"Hartelijk dank voor uw e-mail aan Expedia.nl

Wanneer u via ons een auto huurt zitten daarbij alle verplichte verzekeringen. Het afkoop van een eigen risico is optioneel en derhalve niet inclusief. Uiteraard kunt u via Alamo afspreken om wel het eigen risico af te kopen. De exacte kosten worden ter plaatse berekend aan de hand van de auto welke u mee krijgt. Annuleren van een huurauto kan tot 1 dag voor de ophaaldatum kostenloos. Het betaalde bedrag ontvangt u dan binnen 10 dagen terug op uw krediet kaart.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Indien u andere vragen heeft aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,
Angela"

"Hartelijk dank voor uw reactie.

De afkoop van eigen risico (door u CDW genoemd) is niet in de prijs inbegrepen wanneer u een auto bij Expedia huurt.
Deze is uitsluitend af te kopen via het verhuurbedrijf. De hoogte van het eigen risico verschilt per auto.
Helaas hebben wij geen inzicht in deze kosten."

Wat onduidelijk allemaal, terwijl sommigen van dit forum daar toch ook ooit bij gehuurd hebben.

Dus daarna maar gekeken op Alamo.com en die prijs is lager dan USAreisen op dit moment. Alamo.brits nog steeds hoge prijzen voor mij.
Bij Alamo.com kun je resident of the Netherlands invullen, dan zie je daarna CDW en SLI included. Heb dit jaar ook via National.com geboekt (met dat systeemfoutje) dus dat zal wel hetzelfde zijn???
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Heb je voor een midsize SUV ook al gekeken op http://www.ebookers.de ? Ik heb daar gisteren geboekt voor een tarief van 23.50 euro per dag. Ik geloof dat de korting nog tot vandaag is.

Elly
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb overigens ook wel eens een auto via Expedia gehuurd. Dat was toen bij National. Ik heb na de boeking een mailtje gestuurd naar National en toen bleek alles gewoon incl. te zijn behalve de tank benzine.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@michelly

Ik heb wel ebookers bekeken, maar ik kreeg alleen AVIS te zien, dan zijn er wel drop off kosten, bij Alamo niet.
Heb nu via Alamo.com geboekt, kan altijd nog annuleren als ik iets tegenkom. Vond het bij Expedia onduidelijk. Expedia was 799 euro bij alamo 835. Betalen wel pas daar. Bij usareisen kost hij 944 euro (alle zonder benzine).
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
miveu
Amerika-newbie

Bericht door miveu »

Hallo allemaal,

Wij willen eind april-begin mei 2 weken de reis LV-SF-LA gaan maken. Is er een reden dat bijna iedereen een SUV huurt en niet een gewone mid-size of standard sedan? Dit is voor 2 personene toch ruim genoeg lijkt me?
Heeft iemand tevens een verklaring voor het grote prijsverschil tussen bijv. Dollar en Alamo? Bij Alamo voor deze periode een midsize SUV voor $ 620, terwijl ik hier bij Dollar een midszie sedan voor krijg. Hier is een midsize SUV $ 1.065.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

miveu schreef:Wij willen eind april-begin mei 2 weken de reis LV-SF-LA gaan maken. Is er een reden dat bijna iedereen een SUV huurt en niet een gewone mid-size of standard sedan? Dit is voor 2 personene toch ruim genoeg lijkt me?
Het verschil in prijs tussen een gewone midsize en een midsize suv is meestal niet heel groot. Veel mensen vinden de hoge instap en het betere overzicht prettig. Er zijn ook mensen die de hogere bodemvrijheid en eventueel 4X4 willen, omdat ze dirt roads rijden (hoewel dit volgens de huurvoorwaarden meestal niet is toegestaan). Een suv heeft vaak wat meer kofferruimte, prettig als je een grote en een kleine koffer p.p.hebt en ook nog een koelbox mee wilt nemen.
En soms heb je geluk. In 2010 hadden wij een midsize suv gehuurd en kregen we een gratis upgrade naar een Chevrolet Suburban. :D
Groet,

Old Faithful
ckh321
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ckh321 »

Wij gaan donderdag 21 november naar Orlando toe en willen dan op het vliegveld een auto huren en deze, na een reis via Miami en Fort Lauderdale, op 8 december in Cape Canaveral inleveren (daarna gaan we verder met een cruise trip).

Op de verschillende vergelijkingsites heb ik gekeken en ik kom bij Priceline uit op een totaalbedrag van $386 bij Budget voor een mid-size car (Dodge Avenger or similiar - hopelijk is dit ruimte genoeg voor 2 personen met koffers). Als ik kijk bij bijvoorbeeld Rentalcars.com dan is de goedkoopste optie (een economy class) uit op $412 en bij Autoreisen.de voor een midsize op €403.

Kan ik vanuit gaan dat die prijs via Priceline bij Budget inderdaad de goedkoopste is voor die klasse voor mijn reis of zie ik iets over het hoofd?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

ckh321 schreef:Kan ik vanuit gaan dat die prijs via Priceline bij Budget inderdaad de goedkoopste is voor die klasse voor mijn reis of zie ik iets over het hoofd?
Zijn alle verzekeringen ook allemaal hetzelfde bij al die aanbieders?
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Ik denk dat je als Nederlander of Belg niet kan boeken voor een auto bij priceline.
ckh321
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ckh321 »

Ik kan bij Priceline niet zien of het met de CDW en LIS is (heeft iemand een tip?), dus dat zou het hele verhaal natuurlijk kunnen veranderen.

Bij Rentalcars is het inclusief diefstalverzekering en schadeverzekering (ik neem aan dat ze hiermee CDW en LIS bedoelen). Bij Autoreisen.de is het in ieder geval inclusief de verzekeringen.

Stel dat Priceline zonder verzekeringen is (niet geheel ondenkbaar), dan zou ik dus voordeliger zijn om via rentalcars.com een Toyoto Corrola (mid size auto) voor €348,93 te boeken, toch?
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Dacht hier ergens op de forum gelezen te hebben dat het enkel voor de mensen uit Amerika is .Daarom dat er ook geen verzekeringen bij zijn die wij wel moeten nemen.
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

kan iemand mij zeggen of de drop off fee included is als je boekt bij eautohuur?

ze zijn bijna half zo goedkoop als ik in denver een midsize suv hier op 9 juni en die 20 dagen later in vegas drop. ik heb in 2011 2x via eautohuur geboekt en toen geen problemen gehad dus nu zou ik het terug overwegen :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij willen een SUV huren voorkomende zomer. Nu hebben we een goede prijs gezien bij ebookers.de waarbij het volgende inclusief is:

Zusätzliche Haftpflichtversicherung
Flughafen Service Gebühr
Vollkaskoversicherung für eventuelle Schäden am Mietwagen oder bei Diebstahl, OHNE Selbstbehalt.
Örtliche Service Gebühr
Örtliche Steuer
Haftpflichtversicherung
Unbegrenzte Kilometer

Hebben we daarmee alles of moeten we nog iets extra verzekeren? Ik kan verder ook niets meer kiezen volgens mij (behalve een reisverzekering)...
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

ckh321 schreef:Ik kan bij Priceline niet zien of het met de CDW en LIS is (heeft iemand een tip?), dus dat zou het hele verhaal natuurlijk kunnen veranderen.

Bij Rentalcars is het inclusief diefstalverzekering en schadeverzekering (ik neem aan dat ze hiermee CDW en LIS bedoelen). Bij Autoreisen.de is het in ieder geval inclusief de verzekeringen.

Stel dat Priceline zonder verzekeringen is (niet geheel ondenkbaar), dan zou ik dus voordeliger zijn om via rentalcars.com een Toyoto Corrola (mid size auto) voor €348,93 te boeken, toch?
Ja inderdaad, niet boeken. Tenzij je creditcard dit dekt.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Jerre schreef:kan iemand mij zeggen of de drop off fee included is als je boekt bij eautohuur?

ze zijn bijna half zo goedkoop als ik in denver een midsize suv hier op 9 juni en die 20 dagen later in vegas drop. ik heb in 2011 2x via eautohuur geboekt en toen geen problemen gehad dus nu zou ik het terug overwegen :)

Volgens mij zit dit niet bij de priijs.

Dit staat namelijk in de voorwaarden
Andere optionele extras & verzoeken
* Buiten kantooruren toeslag
* Eenwegs toeslag (indien van toepassing)
* Extras verzocht ten tijde van de reservering of die u plaatselijk koopt (bijvoorbeeld kinderzitjes)
* Bezorging & Ophalen
* Aanvullende verzekering voor letsel aan bestuurder en/of inzittenden
* Boetes, tolwegen & parkeerkosten
* Administratie kosten in het geval van boetes of een ongeluk * Brandstof kosten (optionele brandstof koop opties of navul kosten) - bekijkt u het aparte gedeelte over het benzine beleid van de verhuurder
Volgens mij is er wel one way fee voor DEN-LAS. Maar anders gewoon even bellen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer