Sandy -
mijn verhaal :
Op mn 17e in NL na de middelbare school begonnen aan mn opleiding tot piloot. Op mn 18e voor 6 maanden naar de VS gegaan (in 2 blokken van 3 maanden om hier als "toerist") te kunnen zijn, terwijl ik hier evaringsuren voor mn opleiding aan het opbouwen was... Hier in amerika mn beroepspapieren gehaald, en een maatschappij hier wilde me hebben en besloot me te sponsoren voor mn workpermit (H1)... Echter waren die al weggegeven en heeft mn immigration lawyer er een H3 uit kunnen slepen, en het op de een of andere manier (kromme bananen recht lullen) semi legaal kunnen maken om mij aan de bak te krijgen bij mn maatschappij..
Nu inmiddels in de greencard molen (ben nu 23, dus 5 jaar hier.. in mn uppie gekomen... en gebleven!) dus het is wachten wachten wachten...
Heb een amerikaanse vriendin (zoals je weet vinden ze accenten prachtig hier, dus dat is je fast track naar green card lane als je wilt...

) dus kan altijd nog trouwen als ik het wachten zat ben.
Vlieg gratis, en elke keer als ik even naar NL ga vind ik het geweldig om mn fam en vrienden te zien, maar na 1.5 / 2 weken kan ik niet wachten totdat ik weer hier thuis ben in de VS.....
De eerste 2 jaar (was ook wel ERUG jong met mn 18 en 19 !!!) miste ik mn familie en vrienden in NL onwijs!! elke maand telefoonrekeningen van 500+ dollar richting NL met mn nederlandse mobieltje, en kon niet wachten todat ik weer terug in NL was. Elke Nederlander die ik hier in de VS tegenkwam greep ik gelijk bij zn armen om maar wat Nederlands te kunnen praten.
Nu, en daar bedoel ik niks verkeerds mee, heb ik eigenlijk 0,0 behoefte (ga er in ieder geval niet voor uit de weg) om me te mengen tussen nederlanders. Voel me hier thuis, en voel me thuis tussen alle amerikanen. Vind het heel leuk om wat nederlands te praten hoor, maar ik stap er niet eerder voor mn bed uit, if you catch my drift.
Weet je, het heeft bij mij ook geholpen dat ik vanaf dag 1 in mn uppie (hoe zwaar dat ook is) alleen en enkel tussen de amerikanen zat. Ik werd in de groep/samenleving opgezogen om het zo maar te zeggen.
Living the dream !
FD