tosca schreef:Wij willen een SUV huren voorkomende zomer. Nu hebben we een goede prijs gezien bij ebookers.de waarbij het volgende inclusief is:
Zusätzliche Haftpflichtversicherung
Flughafen Service Gebühr
Vollkaskoversicherung für eventuelle Schäden am Mietwagen oder bei Diebstahl, OHNE Selbstbehalt.
Örtliche Service Gebühr
Örtliche Steuer
Haftpflichtversicherung
Unbegrenzte Kilometer
Hebben we daarmee alles of moeten we nog iets extra verzekeren? Ik kan verder ook niets meer kiezen volgens mij (behalve een reisverzekering)...
Volgens mij prima. Ik zie een schadeverzekering en een WA verzekering. Waarom zou dit anders zijn dan als je via Ebookers.nl Ze bieden allemaal hetzelfde pakket aan.
Top! Ik heb geen idee of er verschil in zit.. Behalve dan de prijs want die scheelt bijna 100€ tussen .nl en .de.. En ook in het Nederlands heb ik eigenlijk geen idee ik welke nodig zou moeten hebben?
Persoonlijke verzekering, niet nodig als je al een reisverzekering hebt.
Road assistance, voor als je de sleutels vergeet en vergeet te tanken. Ook lekke banden komen ze vervangen.
Ik ben aan het kijken om een auto te huren via alamo\brits. Je moet daar iedere keer een uur opgeven wanneer je de auto ophaalt en terugbrengt. Is dit van groot belang dat die uren juist zijn? Zullen ze bijvoorbeeld moeilijk doen als je de auto vroeger komt ophalen dan het aangegeven uur of als je de auto een uur later binnenbrengt?
Een uurtje eerder ophalen dan wat je hebt aangegeven zal geen problemen opleveren wel het later inleveren.
Als jij de auto om 15.00 hebt opgehaald, staat op de bon die je krijgt bij het ophalen, dan moet je de auto ook weer voor 15.00 inleveren. Doe je dat later dan is de kans zeer groot dat je extra moet betalen.
Die uren zijn zeker van belang! Als ook het opgeven van een vluchtnummer.
Ophaaltijdstip; vroeger ophalen kan soms wel maar heb ook meegemaakt dat er -nog- geen auto beschikbaar was. Die was nog in verhuur en zou (volgens verhuurmedewerker) uiterlijk 30 minuten voor aanvang van ons tijdstip terug binnen moeten komen (en moest dan nog gepoetst worden). Het zal vooral afhankelijk zijn van de op betreffende locatie aanwezige auto's.
Bij te laat ophalen kan het zijn dat "jouw" auto al vergeven is aan een ander (en dat je moet wachten tot er weer één beschikbaar is. Ook weer afhankelijk natuurlijk van aantal beschikbare auto's.
Het opgeven van een vluchtnummer zorgt ervoor dat je auto wordt vastgehouden bij vertraging van je aankomst.
Bij te laat terugbrengen geldt bij de meeste verhuurders een coulance tijd van 30 minuten. Daarbuiten worden er extra kosten berekend die al snel oplopen tot een dag extra huur bij langer dan één uur over tijd. En dat extra dag tarief is dan meestal ook nog een -veel- hoger tarief dan dat jij vooraf hebt betaald.
Maar wanneer je nu bv je vluchturen nog niet weet en je boekt toch de auto al. Kan je dan daarna niet gewoon contact opnemen met de site en die uren veranderen?
Heb hier wel eens van iemand gelezen die nooit de tijden doorgaf (de standaard die je krijgt) en zonder problemen een auto meekreeg.
Waarschijnlijk ligt het inderdaad aan de locatie waar je huurt.
Bij sommige locaties mag je zelf een auto zoeken en kan het mij daarom niet voorstellen dat het daar van belang is.
@Debke, vaak kun je na boeken nog de tijden wijzigen of je vluchtnummer doorgeven.
Laatst gewijzigd door Hinko op 20 nov 2013, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Eventjes ter info:
heb zojuist eventjes gebeld naar usadrive om te vragen of ik de uren nog kon veranderen nadat ik geboekt had en dat was geen probleem. Ik moet gewoon een email sturen met de juiste uren en de vluchtnummer en dan brengen zij het in orde.
Je had dus gelijk Hinko
Zo alweer een zorg minder
Ik heb hier geen wetenschappelijke onderbouwing voor maar ik krijg meer en meer het gevoel dat er in de grote locaties zoals Vegas airport en ed gewoon een wagenpark staat en je ongeacht je reservatieuren een vast bestand staat.
En als jouw klasse er niet is, dan krijg je een upgrade.
Ik heb ook de indruk dat het wagenpark wel ingekrompen is. Als ik nu vergelijk met 2007(1x), 2008(2x) en 2009(3x) dan zie ik de laatste jaren toch beduidend minder keuze.
Maar goed , dat is vooral mijn vrouwelijke intuitie.
sachasenne schreef:Ik heb hier geen wetenschappelijke onderbouwing voor maar ik krijg meer en meer het gevoel dat er in de grote locaties zoals Vegas airport en ed gewoon een wagenpark staat en je ongeacht je reservatieuren een vast bestand staat.
En als jouw klasse er niet is, dan krijg je een upgrade.
Ik heb ook de indruk dat het wagenpark wel ingekrompen is. Als ik nu vergelijk met 2007(1x), 2008(2x) en 2009(3x) dan zie ik de laatste jaren toch beduidend minder keuze.
Maar goed , dat is vooral mijn vrouwelijke intuitie.
Verkeerde topic?
Maar ik deel je indruk, in ieder geval voor Vegas waar ik jaarlijks kom. Weinig keus in het mid suv laantje en dus altijd na vriendelijk vragen een upgrade.
Behalve dit jaar dus want toen deed ik mee met de National veel voor weinig actie....
Even voor de zekerheid: we zouden een auto huren via drive-usa.de met super-saver-plus formule.
Volgend zaken zijn dan inbegrepen:
- Damage Waiver - CDW
- Local Taxes and Fees
- Supplemental Liability Insurance
- Unlimited miles
We gaan ook nog een reisbijstand- en annulatieverzekering afsluiten.
Zijn we dan genoeg verzekerd wat de auto betreft of hebben we nog extra verzekeringen nodig?
Ook heb ik van iemand de tip gekregen om de auto niet op het vliegveld op te halen, maar in de stad zelf (in ons geval Denver) omdat de taxes dan lager zijn. Ik zie echter geen mogelijkheid op drive-usa.de om dat in te geven, hij kiest zowiezo de luchthaven als ophaalplaats. Iemand die weet of het mogelijk is om de auto in de stad zelf af halen en of je je hier voordeel mee doet?
Tijdens het ophalen kunnen je ze nog extra verzekeringen aansmeren zoals een extra reisverzekering en road assistence. Dit is een verzekering voor je als de sleutels in het contact laat zitten en vergeten bent om te tanken. Ook komen ze langs als je een lekker band hebt.
Mijn advies: Prima zo.
Ik zou lekker voor Denver airport kiezen. Geen idee of het lager is alleen grote kans dat je bij het vliegveld zelf een auto mag uitzoeken en terwijl je downtown een auto krijgt aangewezen.
Je moet ook nog de stad in. Dit kost ook geld. Of wil je lopen?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.