Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

inforeis begin september 2014

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: inforeis begin september 2014

Bericht door Martin & Marianne »

daisydpl schreef: Furnace creek naar Yosemite zouden we inderdaad in 1 dag doen. Is dat niet haalbaar? Volgens het reisagentschap dat me destijds eens offerte had gemaakt is dit te doen...
Het is qua afstand ook wel te doen in 1 dag, maar er is zoveel te zien onderweg en in zowel DV als Yosemite (Tioga Road) zelf, dat het jammer is om hier niet voldoende tijd voor uit te trekken. Kijk eens naar onze reisverslagen: voor Bodie en Britlecone Pines forest ons 2013-verslag, voor de Alabama Hills ons 2006-verslag, voor Mono Lake ons 2004- en 2013-verslag.
daisydpl schreef: Voor San Francisco en Los Angeles zit ik ook nog altijd te twijfelen. Ik heb daar meerdere hotels gezien maar ik twijfel altijd of deze wel goed zitten qua ligging. In San Francisco zouden we toch ergens centraal willen zitten zodat we niet telkens onze auto nodig hebben. Ook omdat ik bang ben dat we anders meer tijd gaan verliezen met naar parking te zoeken dan wat anders.
Maar ik merk dan wel dat je ook telkens met parkeerkosten zit in de hotels, en die zijn soms echt peperduur :?
Wij zaten in SF in 2008 in de Columbus Motor Inn. Goed gelegen en gratis parkeren.

Marianne
Nieka
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Nieka »

daisydpl schreef:Ik ga inderdaad alles zelf boeken. En inderdaad, bij sommige hotels moet je echt goed opletten naar de voorwaarden. Net daarom dat ik nog niet voor de volle 100% durf boeken. Stel dat er toch nog iets moet wijzigen in het programma :( Het programma ligt wel al voor 80% vast hoor maar hier en daar twijfel ik nog een beetje aan de route...
Als je zelf boekt en hotels neemt die je gratis kan annuleren, loop je weinig risico. Ik boek het meeste via booking.com of hotels.com en het eventueel annuleren gaat dan heel eenvoudig. Als je een account aanmaakt heb je ook een handig overzicht van al je boekingen (en annulaties).
daisydpl schreef:Voor San Francisco en Los Angeles zit ik ook nog altijd te twijfelen. Ik heb daar meerdere hotels gezien maar ik twijfel altijd of deze wel goed zitten qua ligging. In San Francisco zouden we toch ergens centraal willen zitten zodat we niet telkens onze auto nodig hebben. Ook omdat ik bang ben dat we anders meer tijd gaan verliezen met naar parking te zoeken dan wat anders.
Maar ik merk dan wel dat je ook telkens met parkeerkosten zit in de hotels, en die zijn soms echt peperduur :?
In San Francisco kiezen wij er net voor om buiten het centrum te gaan (groot prijsverschil!) maar met een goede verbinding met het openbaar vervoer. Al kan je ook redelijk goedkoop parkeren aan de kades blijkbaar.
In LA is het anders omdat dit niet zo'n stad is zoals wij ze kennen, hier is niet echt een centrum, dus je centrale ligging is wat afhankelijk van wat je wil gaan doen.
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

in Los Angeles gaan we sowieso 1 dag naar Universal studio's. De rest van de tijd willen we graag Santa Monica Pier bezoeken, eens door fifth avenue, Beverly Hills rijden. S'avonds willen we vooral de gelegenheid om wat te kunnen wandelen en shoppen :D
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

vanaf vandaag is het "big deal" actie bij connections. Nu was me toen uitgelegd dat je dan je tickets aan zeer voordelige prijzen kan boeken. Kom net van op de website de proberen en ik krijg exact dezelfde prijzen als gisteren :?: Begrijp dus niet wat er dan zo voordelig aan is.
Iemand enig idee hoe die big deal actie werkt? Krijg je je korting misschien pas van zodra je doorgaat met boeken ofzo????
Ook zou je vanaf 15 november al eens naar de prijzen voor de auto's kunnen kijken en ook daar heb ik pech :x Er worden geen auto's gevonden. grrrrrrrrrrrr
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

Vandaag een mailtje gekregen van een reisagentschap. Ze konden me een vlucht aanbieden aan 736 eur per persoon.
Ik zit nu al dagen te kijken op cheatickets, connections, etc... en ik krijg alleen maar vluchten rond de 900 Euro :blink: Ik snap het dus niet... Hoe komt het dat ik overal zulke dure vluchten zie staan. Ik probeer nogthans regelmatig mijn cookies te verwijderen. Misschien toch even vragen aan vrienden of familie om eens vanop een andere pc te kijken.

Ik wil dus graag volgende vluchten :

07/09 : Brussel - Phoenix
27/09 : Los Angeles - Phoenix

Ze stellen me volgende vluchten voor (aan de prijs van 736 euro) :

Zo 07.09.2014 11:00 Brussel Nationaal/Zaventem [BRU]
Zo 07.09.2014 12:55 Chicago O'Hare Intl. [ORD] Terminal 5 United Airlines

Zo 07.09.2014 17:05 Chicago O'Hare Intl. [ORD] Terminal 1 United Airlines
Zo 07.09.2014 19:04 Phoenix Intl. [PHX] Terminal 2

Za 27.09.2014 13:20 Los Angeles Intl. [LAX] Terminal 7 ( Lufthansa operated by UA)
Za 27.09.2014 21:10 Washington Dulles Intl. [IAD]

Za 27.09.2014 22:25 Washington Dulles Intl. [IAD] Lufthansa operated by SN
Zo 28.09.2014 11:55 Brussel Nationaal/Zaventem [BRU]

Nu heb ik echt jullie mening en ervaring nodig. Ziet het ernaar uit dat ik best aan die prijs boek of raden jullie me echt aan te wachten rond december om te zien of prijzen dan nog zakken op andere sites. Ik weet echt niet goed of ik het zou doen of niet...
Ook twijfel ik een beetje aan de vluchten. Zien die er goed uit? In de heenreis lijkt het me super lang wachten in Chicago en in de terugweg lijkt 1u15 dan weer net te kort :|
HELP :cry:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben verschillende jaren vanaf BRU gevlogen ook de vlucht van aanstaande woensdag is vanaf BRU maar voor volgend voorjaar (30 maart) hebben we een vlucht vanaf AMS omdat een vlucht vanaf BRU ruim €300 duurder is dan een vlucht vanaf AMS
Zijn trouwens ook beide United vluchten.
De tijd op ORD lijkt lang maar het is een enorm druk vliegveld dus mogelijk heb je die tijd wel nodig, de 1:15 uur op de terug vlucht via IAD is ruim voldoende je hoeft daar niet van terminal te wisselen en hebt geen immigration en customs waar je door moet.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Voor de vluchten die je zoekt vanuit Brussel (of vanuit Antwerpen ZWE of Brussel ZYR eerst met de trein naar Amsterdam) kun je best even langsgaan in een Connections Travel Shop.
Daar zul je voor +/- 680 tot +/- 730 euro meerdere voorstellen krijgen INDIEN je bereid bent er 3 nachten (of 4, afhankelijk van de shop :? ) hotel OF 1 week autohuur bij te boeken.
Kijk dus vooraf ook op hun site naar welke nachten je eventueel via hun zou boeken en reken ook even uit hoeveel dit duurder zou zijn dan ze zelf, rechtstreeks of via een andere site, te boeken.
Als je bvb tickets aangeboden krijgt voor 700 euro maar voor de 3 nachten samen 50 euro meer betaald, kost je ticket in geval boeking voor 2 personen 700 + 25 = 725 euro pp (+ eenmalige boekingskosten maar die heb je altijd).
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

net prijzen gekregen bij Connections (en niet verplicht nog andere dingen bij te boeken) :

07/09 : Brussel 11h00 - Chicago 12h55 (SN, operated by UA)
07/09 : Chicago 17h05 - Phoenix 19h04 (SN, operated by UA)
27/09 : Los Angeles 11h00 - Chicago 16h54 (SN, operated by UA)
27/09 : Chicago 18h05 - Brussels 09h05 (SN, operated by UA)

Prijs per persoon : 691 € (tax inclusief)

Is dit een goede prijs? Wacht ik best nog tot december? Misschien komen er dan nog andere mogelijkheden rond +/- dezelfde prijs...

Iemand ervaring ook met SN/UA??
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

toch aan connections even gevraagd of dat wel te doen is op 1u10 minuten en volgens hen is het maar van 1 vliegtuig afstappen en op het andere instappen. Geen valiezen meer die ik min in en uitchecken. Vinden jullie dat haalbaar?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Terug moet dat geen probleem zijn, mits je vlucht geen vertraging heeft vanuit LAX.

Ik ken heel SN niet? Is dat brussels airlines ofzo? United airlines, die de vlucht uiteindelijk doet, heb ik altijd prettig in gevlogen.

Wat betreft de prijzen, het kan nog alle kanten op maar ik vind het zeker geen slechte prijs voor die tijd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik ken heel SN niet? Is dat brussels airlines ofzo?
Klopt, en die zijn ook onderdeel van de Staralliance is dus een codeshare vlucht van UA, SN en LH.
Zal geen probleem geven, wij hebben ook als verschillende SN, UA vluchten gehad vanaf IAD en ORD
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

Deze maken inderdaad deel uit van Staralliance dus daarover moet ik zeggen dat ik geen enkele twijfel heb. Het is zeker een goede luchtvaartmaatschappij maar ik weet niet waarom maar de terugvlucht vind ik nogal scherp. Je moet toch maar eens pech hebben dat er aan die douane veel tijd wordt verloren en je bijgevolgd niet op tijd bent aan de boarding :shock:

Moest de vlucht vanuit LAX vertraging hebben dan zou ik volgens het reisagentschap ook geen problemen mogen ondervinden gezien SN dan verplicht is voor mij een oplossing te vinden. Allemaal goed en wel natuurlijk maar op die moment kan dat best frustrerend zijn. En gezien ik meestal niet zoveel geluk heb (het moet toch maar weer eens ikke zijn die brute pech heeft :blink: )

Op mijn werk vertelde een collega mij (moet dan ook constant naar buitenland reizen voor het werk) dat Chicago O'hara niet zo een grote luchthaven is en dat ze normaal ook sowieso gaan wachten (zelf als je wat laat bent) want blijkbaar moeten ze anders je bagage uit het vliegtuig halen en daar verliezen ze toch ook snel 45 minuten mee. Klopt dat?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

daisydpl schreef:Op mijn werk vertelde een collega mij (moet dan ook constant naar buitenland reizen voor het werk) dat Chicago O'hara niet zo een grote luchthaven is en dat ze normaal ook sowieso gaan wachten (zelf als je wat laat bent) want blijkbaar moeten ze anders je bagage uit het vliegtuig halen en daar verliezen ze toch ook snel 45 minuten mee. Klopt dat?
Wij vlogen afgelopen september via Chicago naar L.A. en terug. De heenweg hadden we twee en half uur en je moest inderdaad je eigen bagage uitchecken en weer inchecken. Op de terugweg hadden we maar een half uur (!) tussen de vluchten maar we hoefden toen gelukkig niet de bagage uit en in te checken en beide gates lagen niet ver van elkaar. Het was even sprinten maar uiteindelijk wel gehaald. Overigens is Chicago idd niet een heel groot vliegveld. Ik zou zeggen dat je het makkelijk zou halen.
Groetjes,
Daniel
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

overigens is het een en ander (op de heenweg dan) wel erg afhankelijk van de rijen bij customs en security
Groetjes,
Daniel
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

toch nog maar eens gebeld met connections en volgende optie gekregen :

Zo 07 Sep DL 81 Brussels Atlanta 11:05 14:45
Zo 07 Sep DL 1401 Atlanta Phoenix 19:15 20:29
Za 27 Sep DL 80 Los Angeles Brussels 09:00 08:35 (Zo 28 Sep)

In de terugweg hier blijft de vluchtnummer hetzelfde maar moet je een "plane change" doen. Je komt aan in Atlanta om 1620 en moet terug vertrekken om 17u50. Hier heb ik dus 1u30 tijd. Ik moet ook hier wel van de "domestic" terminal naar de "international" terminal gaan maar ik zou ruim de tijd hebben. Ook is er hier weinig kans dat je hem mist en Delta Airlines geeft dit aan als zijnde 1 en dezelfde vluchtnummer dus ze zouden sowieso op je wachten.
Ik voel me toch net iets veiliger bij die vlucht.
Uitendelijk kost deze maar 4 euro meer (695 euro) dan de vorige optie die ze me gaven met SN via Chicago.

MAAR deze maakt deel van een package deal. Dit wil zeggen dat ik minstens 4 nachten hotel of 3 dagen auto bij hen moet huren.
Op zich ook geen ramp gezien ik toch al hier en daar een hotel via hen zou geboekt hebben. Ook omdat ze momenteel een actie geven van 5% op eerste artikel, 7,5% op de 2de en 10% op 3de artikel,etc...

Ik zou wel best zo snel mogelijk moeten beslissen als ik zeker wil zijn dat ik dit tarief van 695 voor die vluchten wil houden. Wat denken jullie?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

daisydpl schreef:Op mijn werk vertelde een collega mij (moet dan ook constant naar buitenland reizen voor het werk) dat Chicago O'hara niet zo een grote luchthaven is ...
Dit is een misverstand. Even een quote van onderstaande website:
In het recordjaar 2007 verwerkte de luchthaven 76 miljoen passagiers, in 2010 betrof het 66.665.390 passagiers. Dit maakt O'Hare het op twee na grootste vliegveld van de wereld.
Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/O'Hare_Int ... al_Airport
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Chicago is mn minst favoriete luchthaven. Chaotisch en zeer druk. Alleszins, zo ervaar ik het.
Groetjes,
Carine
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

en Atlanta? Valt dat mee qua luchthaven?

Ik zou nu volgende vluchten nemen :

Zo 07 Sep DL 81 Brussels Atlanta 11:05 14:45
Zo 07 Sep DL 1401 Atlanta Phoenix 19:15 20:29

wel met een "plane chanfge" in Atlanta in de terugweg. De vluchtnummer blijft dezelfde maar we zouden in 1u30 tijd op een ander vliegtuig van Delta moeten stappen.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Atlanta ken ik niet. Chicago is inderdaad druk maar het is best wel te doen.
Ik zou de keuze van de prijs en het uur van aankomst laten afhangen.
Via Chicago zou dan mijn voorkeur hebben. Je bent dan 1,5 u vroeger in Phoenix.
Na aankomst moet je nog je bagage en de huurauto ophalen. Reken hiervoor toch zeker 1,5 u + de rit naar je hotel. Pakweg rond 21u kan je dan in je hotel zijn.
(via Atlanta is dat dus ten vroegste 22 u 30')

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

ik ben nu de gelukkige eigenaar van vliegtuigtickets voor september 2014. Yipieeeeeeeeeeeeeeeeeeee :lol: :lol:
Het is uiteindelijk de optie geworden met Delta Airlines via Atlanta aan 694 euro per persoon. Ik vond dit een goede deal dus heb niet getwijfeld.
In de terugweg :

moet ik wel een "plane change" doen. Iemand enig idee wat dit inhoud. Heeft iemand dit al gehad?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer