Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rudy en Annet: 24 dagen SF - LV - LA - SF (mei/juni 2014)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Rudy&Annet
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Rudy en Annet: 24 dagen SF - LV - LA - SF (mei/juni 2014)

Bericht door Rudy&Annet »

Hoi Allemaal,

Een aantal maanden geleden heb ik al eens wat tips van jullie gehad, op dit moment is ons programma bijna rond en wil ik jullie nogmaals om hulp en tips vragen! We vertrekken iets later i.v.m. Memorial Day, planning is op dit moment 27 mei tot en met 18 juni (24 dagen). De reden waarom we niet eerst SF bekijken, is omdat we niet graag in het weekend in Yosemite zijn. Save the best for last! :thumbup:
Hotels moet ik nog uitzoeken, we proberen een mid-size SUV te huren.

Dinsdag 27 mei: Schiphol - San Fransisco (met BART)
Woensdag 28 mei: San Fransisco (huurauto ophalen) - Yosemite South Entrance - Mariposa Grove - Glacier Point bij zonsondergang - Curry Village
Donderdag 29 mei: Yosemite (Panorama Trail en Sentinel Meadow & Cook's Meadow Loop) - Half Dome bij zonsondergang - Curry Village
Vrijdag 30 mei: Yosemite - Tioga Pass (indien open) - Mono lake - Bodie (indien tijd over) - Bishop - Lone Pine (via Movie Road)
Zaterdag 31 mei: Lone Pine - Death Valley (the usual 5 stops) - Las Vegas (nightlife)
Zondag 1 juni: Las Vegas (rustdag, middagshow, shoppen, etc.)
Maandag 2 juni: Las Vegas - Valley of Fire - Zion NP - Hurricane
Dinsdag 3 juni: Hurricane - Zion NP - Hurricane
Woensdag 4 juni: Hurricane - Dixie National Forest - Red Canyon - Bryce NP
Donderdag 5 juni: Bryce NP - Hoodoos - Horseshoe bend - Page
Vrijdag 6 juni: Page - Antelope canyon - Monument valley - Valley of the gods - Grand Canyon
Zaterdag 7 juni: Grand Canyon
Zondag 8 juni:Grand Canyon - Flagstaff
Maandag 9 juni: Flagstaff - Josua Trees (niet in het park) - Los Angeles
Dinsdag 10 juni: Los Angeles (Universal studio's, city tour?)
Woensdag 11 juni: Los Ageles - Santa Monica - Malibu - Santa Barbara
Donderdag 12 juni: Santa Barbara - Pismo Beach - Big Sur NP (Highway one)
Vrijdag 13 juni: Big Sur NP - Carmel
Zaterdag 14 juni: Carmel - Monterey
Zondag 15 juni: Monterey - San Francisco (via kustweg)
Maandag 16 juni: San Francisco (stad: cable cars, Fisherman's wharf, Lombard street, Alcatraz nighttour, etc.)
Dinsdag 17 juni: San Francisco (stad: fietsen door SF, via Golden Gate Bridge naar Sausalito, bootje terug naar San Francisco, shoppen, etc.)
Woensdag 18 juni: San Fransisco - Schiphol

Bij voorbaat dank voor jullie tips!!!

Groetjes,
Annet
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis Rudy en Annet: 24 dagen SF - LV - LA - SF (mei/juni 2014)

Bericht door Hockey »

Rudy&Annet schreef:Donderdag 12 juni: Santa Barbara - Pismo Beach - Big Sur NP (Highway one)
12 juni is te lang, dat red je niet.
14 juni, dat is een ritje van 20 minuten. Ik zou dan op 13 juni al naar Monterey gaan.

Doe San Francisco (met een c) aan het eind, dan kan je een beetje tot rust komen. Dus de dag na de landing gelijk gaan rijden.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Rudy&Annet schreef:
Zondag 8 juni:Grand Canyon - Flagstaff
Maandag 9 juni: Flagstaff - Josua Trees (niet in het park) - Los Angeles
GC via Williams - Seligman - Hackberry (Rte 66) - Kingman (en eventueel nog Rte 66 via Oatman naar Topock en overnachten in Needles)
Kingman of Needles naar LA
Rudy&Annet schreef:Woensdag 11 juni: Los Ageles - Santa Monica - Malibu - Santa Barbara
Donderdag 12 juni: Santa Barbara - Pismo Beach - Big Sur NP (Highway one)
Zoals Hockey ook al schreef, dit is niet zo goed verdeeld.
LA - Santa Barbara
Santa Barbara - Solvang - San Luis Obispo naar Cambria of San Simeon
Cambria of San Simeon via Big Sur naar Monterey
Monterey
Montery - SF

Ik heb nu een volle dag Monterey gezet (je zou kunnen whale watching, of Point Lobos, 17 mile drive)
Als je dit niet wilt, dan zou je ook bij LA een dagje kunnen toevoegen want hier hebben jullie niet echt veel tijd.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je de Panorama Trail gaat lopen hoef je niet op de 28e naar Glacier Point; tenzij je de zonsondergang daar heel belangrijk vindt. Of je neemt die dag wel de tijd voor Glacier Point en misschien nog een wandeling naar Sentinel Dome of Taft Point, en je gebruikt de volgende dag voor de vallei, met de Mist Trail, Yosemite Fall etc. Als je de PT loopt heb je die dag nauwelijks tijd voor iets anders.
Wij hadden dit jaar in dezelfde periode 2 dagen voor Yosemite, misschien heb je iets aan ons verslag.

Naar mijn idee kan Santa Barbara-Big Sur prima in 1 dag, maar ik zou wel dat deel aanpassen. Je hebt nu erg veel tijd voor de kust. Carmel-Monterey heeft niet zoveel zin, die plaatsen liggen vlak naast elkaar. Ik zou een dag meer gebruiken voor het stuk van Page naar de Grand Canyon; dit is een heel druk gedeelte, zeker als je via Monument Valley en Valley of the Gods wilt rijden en een bezoek wilt brengen aan Antelope Canyon.
Flagstaff begrijp ik niet goed, je kunt beter naar Williams rijden of nog iets verder naar het westen.
Voor Zion ligt Springdale beter dan Hurricane. Je kunt dan ook gebruik maken van de gratis bus naar het park.

De eerste dag begrijp ik niet, wil je dan nog naar SF? Waarom niet bij het vliegveld overnachten zodat je meteen de volgende dag naar Yosemite kunt vertrekken?

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nee. Page-Antelope Canyon-Monument Valley-Valley of the Gods-Grand Canyon ga je niet redden in een dag.
Rudy&Annet
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Rudy&Annet »

Bedankt voor jullie hulp! Aan de hand van jullie tips, hebben we de route aangepast, zie alle wijzigingen onderstreept. We gaan nu 25 dagen, aankomst op 27 mei, vertrek op 19 juni (of een dag later als ik (Annet) mijn zin krijg over Yosemite +1 dag :wink:).
Route 66 waren we idd even vergeten... Bedankt Ingrid!
Ik heb jullie reisverlag gelezen Marianne, stonden veel leuke tips in, bedankt daarvoor! In Monterey willen we graag het aquarium bezoeken, vandaar dat Carmel/Monterey op het programma stond.
Ik ben begonnen aan een soort 'handleiding' voor onze reis, ik zit momenteel aan 43 pagina's :roll: Als hij ooit klaar is, probeer ik hem te delen op het forum.

Dag 01: Schiphol - San Fransisco Airport - Huurauto ophalen en overnachten in Livermore
Dag 02: Livermore - Yosemite South Entrance - Mariposa Grove - Glacier Point bij zonsondergang (willen we alvast eens een kijkje nemen, zien we ter plekke wel) - Curry Village
Dag 03: Yosemite (Panorama Trail en Sentinel Meadow & Cook's Meadow Loop) - Half Dome bij zonsondergang - Curry Village (we houden het op één dag, we kunnen ook alleen PT doen)
Dag 04: Yosemite - Tioga Pass (indien open) - Mono lake - Bodie (indien tijd over) - Bishop - Lone Pine (via Movie Road)
Dag 05: Lone Pine - Death Valley (the usual 5 stops) - Las Vegas (nightlife)
Dag 06: Las Vegas (rustdag, middagshow, shoppen, etc.)
Dag 07: Las Vegas - Valley of Fire - Zion NP - Springdale
Dag 08: Springdale - Zion NP - Springdale
Dag 09: Springdale - National Forest - Red Canyon - Bryce NP
Dag 10: Bryce National Park
Dag 11: Bryce NP - Hoodoos - Page
Dag 12: Page - Antelope canyon - Horseshoe bend - Page
Dag 13: Page - Monument valley - Valley of the gods - We zoeken hier een motel
Dag 14: Valley of the Gods - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon- Needles
Dag 16: Needles - LA
Dag 17: Los Angeles (Universal studio's, city tour?) We denken dat één dag wel genoeg is in LA
Dag 18: Los Ageles - Santa Monica - Malibu - Santa Barbara
Dag 19: Santa Barbara - Pismo Beach
Dag 20: Pismo Beach - Big Sur NP
Dag 21: Big Sur - Point Lobos - Carmel - Monterey (whale watching idd :clap: en het aquarium)
Dag 22: Monterey - San Francisco (via kustweg)
Dag 23: San Francisco (stad: cable cars, Fisherman's wharf, Lombard street, Alcatraz nighttour, etc.)
Dag 24: San Francisco (stad: fietsen door SF, via Golden Gate Bridge naar Sausalito, bootje terug naar San Francisco, shoppen, etc.)
Dag 25: San Fransisco - Schiphol
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prima route zo! Ik zou zelf de 2e nacht bryce inruilen voor een 2e nacht bij de grand Canyon, zeker als je daar wilt wandelen. Voor Bryce is een middag en ochtend heel mooi en met 2 dagen Page heb je ook voldoende tijd op dag 11 om nog iets van Bryce te zien.
Je kunt bij Monument Valley overnachten - the View is mooi maar duur, ook niet slecht gelegen zijn de cabins bij Gouldings Campground - maar je zou ook eens hier kunnen kijken (staat nog op mijn verlanglijstje).

Ik weet niet precies op welke dag jullie aankomen, maar je zou ook de dagen SF in het begin kunnen doen. Of komt het dan slechter uit met de weekenden? Eventueel de route omdraaien om er zeker van te zijn dat de Tioga Pass open is, is ook een optie, maar ik zou het er op wagen. Hoe vroeger je er bent, hoe indrukwekkender de watervallen. Blijkt het in april een lange winter met veel sneeuw te worden dan kun je alsnog de route omgooien.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hoi Annet,

Ziet er goed uit. Alleen ik zou de route net andersom rijden. Dan ben je zo goed als zeker dat de Tioga Pass open is. En voor highway 1 zit je dan aan de juiste kant van de weg om de mooiste zichten te hebben.

Voor Bryce volstaat 1 overnachting.
Zo zou je bij Yosemite een dag kunnen toevoegen of Yosemite-Lee Vining / Lee Vining-Lone Pine / Lone Pine-Las Vegas.

Dag 13 zou ik van Page eerst naar Valley of the Gods rijden en dan pas Monument Valley bezoeken en daar dan ook overnachten bij bv Gouldings Lodge of The View.

Dag 16 : bij Newberry Springs ligt hier Bagdad Cafe aan de Route 66

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer