Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

F Visum Geweigerd

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Ziva
Amerika-expert

Re: F Visum Geweigerd

Bericht door Ziva »

Sluit me aan bij wat oortjes zegt, wat je wat nederiger opstellen zou denk ik geen kwaad kunnen. Het verlenen van een visum door het consulaat is een gunst aan jou, geen recht. Je zult overigens door je afwijzing nu altijd een visum moeten aanvragen voor een bezoek omdat je een visum geweigerd is.

Verder vraag je je af of een advocaat nodig is en dan vraag ik me af, waarom denk je dat je niet wederom wordt afgwezen? Wellicht had een advocaat ervoor gezorgd dat je nu wel een visum had gehad. Ik denk dat iemand die professioneel visa voor mensen regelt meer kennis van zaken heeft dan jij (en ook wij).
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik ben er bijna altijd voor deskundigen in te huren.
Maar hier vraag ik me af - en ik gooi het even in de groep als dat mag - zou het niet gezien kunnen worden door het consulaat als overkill ?
Zou professionele hulp voor iets wat eigenlijk een simpele procedure is, negatief kunnen werken ?
Louter speculatie, ik ben het me bewust. Maar heeft iemand hier een gedachte over ? Liefst een betere gedachte.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ze hoeven het niet eens te weten dat je een professional ingehuurd hebt. Je laat het papierwerk door hen doen, je laat je adviseren over de bewijzen en zij gaan uiteindelijk er nog eens over om te kijken of je dossier zwaar genoeg is + ze preppen je voor het interview. Maar jij kan uiteindelijk de aanvraag indienen, en jij bent ook diegene die het interview gaat doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Ik denk niet dat het "over-kill" is in dit geval. OP will een visum voor studie maar duidelijk gericht op een carierre, dan is het begrijpelijk dat ze professionele hulp vraagt aan een advocaat. Daar zal niemand gek van op kijken, volgens mij.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Het gaat er ook niet om dat je bij wijze van spreken "met je advocaat aan de arm even een visum komt eisen" het gaat erom dat je de kennis van een advocaat kunt gebruiken om een degelijk dossier samen te stellen waardoor de kans op een afwijzing aanzienlijk kleiner wordt. Het consulaat hoeft niet eens te weten dat je een advocaat hebt.
Spidy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Spidy »

Thanks Oortjes!

Ja opnames beginnen na mijn studie dus das mooi!

Heb jij (of iemand anders) ook ervaring met vragen zoals: waar zul je gaan wonen tijdens je verblijf in de US? Ik ga eerst een hotel in en dan zoek ik online naar een kamer of appartement, maar is dit antwoord voldoende voor hen? Vanaf hier iets zoeken is bijna onmogelijk.

Ook de vraag waarom ik afgelopen zomer in NY ben geweest? Ik ging acteer lessen volgen bij een acting studio. De school waar ik nu toegelaten ben kwam toen daar (aangeraden door docent) op mijn pad..ook hier vraag ik me af of dit voldoende is voor hen..

Weet iemand ook waar ik een voorbeeldbrief van een werkgeversverklaring in het Eng. kan vinden? Dan kan ik checken of mijn werkgever het goed heeft verwoord etc.

Groetjes!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Misschien toch een consult vragen bij een advokaat ? Iemand met ervaring kan je al deze antwoorden geven.
Letter from employer about promised employment - zou ik Googlen en kijken of dat helpt.

Kun je niet een week of veertien dagen boeken in een jeugdhostel ofzo ? Niet de duur, dan heb je een adres en de eerste week onderdak. Via de opleiding en via mede studenten zul je vast op mogelijkheden voor onderkomen worden gewezen.

Als je gevraagd wordt over afgelopen zomer zou ik het vakantie-'pleasure' element benadrukken. Zoals je weet is studeren verboden zonder het juiste visum. Maar recreational classes zijn wel toegestaan. Dus je deed het omdat het je interesseerde, en je bleek er zo goed in dat men je aanraadde professionele lessen te gaan nemen, en je het adres van een opleiding gaf. Waarop jij inderdaad daar auditie bent gaan doen. Je moet hier voorzichtig zijn dat begrijp je wel - en geef alleen antwoord op gestelde vragen, ga niet extra dingen vertellen.

Ik denk dat je behalve de brief ook aanvullende info moet aanleveren: bv. TV: staat het ergens op een uitzendschema ? Film: is er kontakt met een distributeur ?
Als de brief van de regisseur is, dan ook een brief van de producent, enz.
Of praten we een theaterproduktie, dan moet er ook een schema zijn voor voorstellingen enz.
Dus alles wat het meer handen en voeten geeft.
Spidy
Amerika-ontdekker

Bericht door Spidy »

Super thanks Oortjes!! :thumbup:

Ik heb deze week nog een consult bij een advocaat.

Nou ben ik nu werkzaam ergens en zal ik binnenkort een 2e baan erbij krijgen. Bij de nieuwe baan heb ik al afgesproken dat ik mag terugkomen - mocht ik naar de VS gaan - dus een w.g.v. is ok hier. Op mijn huidige werk heb ik het nog niet besproken, maar wat denk je dat beter is, van beide werkgevers een w.g.v. of bij de huidige of de nieuwe of maakt dat niet zo uit?

Vraag me eigenlijk ook af hoe ik al deze brieven aan de officer laat zien, want ze vragen er niet om! Moet ik het gewoon zo hup geven? De laatste keer vroeg ik nog of ze enige bankstatements enz wouden zien, maar ze zeiden ''nee''.

Of denk ik nou teveel? :( :(
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik denk dat een brief van een huidige werkgever die je terug verwacht en dan werk voor je heeft, een hele sterke is.

Mbt. de ondersteunende info. Ik heb geen ervaring in toeristen of studentenvisums, zelf.
Maar ik wat ik zou doen: alle documenten die niet in Eng. zijn, vertalen.
Van alles kopieen maken. Dan bij een kantoorboekwinkel oid zo'n map kopen met doorzichtige 'sleeves'. Daar per sleeve een kopie van een document in doen.
De brieven van werkgevers, kopieen van je paspoort pagina's met eerdere visums, uigtreksel geboorteregister, bank statements, bewijs van med. ea. verzekeringen voor die periode. (ik noem maar een aantal mogelijkheden.)
Als je op het consukaat komt kun je die hele map in een keer overhandigen en dan zal de cons. medewerker erin gaan kijken.
Zorg dat je van alles zelf de originelen in je tas hebt - zodat je die desgevraagd ook kunt overhandigen.

Maar - je immigratie-advokaat hoort het laatste woord te hebben in hoe en wat. (Dus ook over de sleeves-map of niet, en zo ja wat erin te doen.)
Spidy
Amerika-ontdekker

Bericht door Spidy »

Thanks!

Ik heb ook van een drama docent in new york - van wie ik afgelopen zomer toneelles heb gehad - een brief gekregen waarin staat dat zij mij een enorm talent vind, de kans van mijn leven heb gekregen om het vak ''toneel'' te studeren op deze school in new york en dat ik met het kennis en techniek wat ik daar ga leren terug zal keren naar Europa om hier als acteur aan de slag te gaan.

Denken jullie dat dit goed of slecht is om mee te nemen naar het consulaat?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Niet dat ik lastig wil doen (en laat me dus wat kort door de bocht gaan), maar een commerciële instelling schrijft een brief om te zeggen dat, als jij hun betaalt, je een ster kan worden? Ik weet niet of men daar van onder de indruk gaat zijn. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk dat ze je op het consulaat keihard uitlachen als je die brief toont :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het hangt ervan af wie die docent is. Als het iemand is die zelf successen heeft behaald op tv/in tv series, of in films of op toneel - bv. een Emmy heeft gewonnen of een Tony - dan kan het zin hebben de brief bij te voegen plus een bio van de schrijver van de brief.
Heeft de schrijver van de brief niet een dergelijke - indrukwekkende - achtergrond, lijst de brief dan in om aan de muur te hangen, maar val niet het consulaat er mee lastig.
Laatst gewijzigd door USInsider op 21 nov 2013, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@spidy, ik ben bang dat bovenstaande posters gelijk hebben. Het idee is leuk, maar het heeft geen waarde.
Spidy
Amerika-ontdekker

Bericht door Spidy »

Iemand schreef dat ik die persoon zou betalen? Maar natuurlijk betaal ik de docent niet!!

Dit is een docent die in het bestuur zit van een bekend theater. Voor de rest heb ik niets met dit theater te maken! Puur iemand met vele contacten en ervaringen die in mij geloofd, that's it!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Spidy schreef:Iemand schreef dat ik die persoon zou betalen? Maar natuurlijk betaal ik de docent niet!!
Ga nog eens heel goed het commentaar van kastelke lezen, want dat schrijft ze niet.
Wat ze schreef is dat de school waar jij studeren en waar je voor moet betalen een brief voor je schrijft. Dat zal weinig geloofwaardig overkomen aangezien zij een financieel belang hebben bij jouw studie aldaar. Zou het nu een totaal onafhankelijk persoon betreffen dan was het misschien een ander verhaal geweest.
Spidy schreef:Dit is een docent die in het bestuur zit van een bekend theater. Voor de rest heb ik niets met dit theater te maken! Puur iemand met vele contacten en ervaringen die in mij geloofd, that's it!
En die verbonden is aan de school waar jij wil gaan studeren. De school waar je moet betalen om te mogen studeren. Met andere woorden, de school die geld verdient als jij daar komt studeren.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor alle zekerheid: het kan wel degelijk van belang zijn als je school/potentieel docent met een theater verbonden is. Vooral als het een goed bekendstaand theater is. Mijn zoon zit in die wereld en ik kan hem vragen wat hij van dat theater weet.

En zoals anderen al gezegd hebben: de persoon van de docent is ook van belang. Er zijn erg veel mensen die in de theaterwereld werken en voor ons 'gewone' mensen onbekend zijn, maar die in die wereld toch een goede naam hebben. Ook dat kan ik na (laten) vragen.

En om mijn stem toe te voegen aan het koor: gebruik alles wat je denkt dat je kan helpen. Hoe dikker, en vooral: hoe overtuigender, de map, hoe beter.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Spidy
Amerika-ontdekker

Bericht door Spidy »

Super thanks Bennogr :)
Ik hoor ook van mensen dat de map niet te dik moet zijn -aan banden in NL/bewijs van terugkomst NL- aangezien het dan ook vraagtekens kan gaan opwekken, toch?

Hockey, de persoon van wie de brief afkomstig is, is NIET van de school waar ik ga studeren. Het is een theater waar zij les geeft en in het bestuur zit. Dit theater heeft niets met mijn school te maken.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Spidy, ik las hetzelfde als kastelke, namelijk dat dit dame aan de school waar jij heen wil gaan verbonden is. Maar ook met de verheldering die je nu hebt gegeven lees ik nog steeds dat zij een belang heeft bij jouw komst. Het zou sterker zijn als een producent/regisseur/theater in Nederland een brief zou schrijven dat jouw opleiding in de VS cruciaal is voor jouw carrière hier. De vraag is ook hoeveel ervaring heeft die persoon (die de brief heeft geschreven) in Europa? Heeft zij hier ooit acteerwerk gedaan? Of geregisseerd? Met andere woorden, kan zij beoordelen of de vaardigheden die je daar leert jou hier van nut zullen zijn?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je wilt dat ik wat navraag via m'n zoon, stuur dan een priveberichtje, ik neem aan dat je (hopelijk) niet al dat soort rechtstreekse informatie hier op het forum wilt gooien.

En om even :offtopic: te gaan: je weet dat "Spiderman the musical" binnenkort dicht gaat? Teveel onkosten, te weinig publiek, en te slechte muziek (van Bono en een bandmaat maar liefst, dus duidelijk niet in elk opzicht even geniaal). Verlies: iets van $60 miljoen, investeerders zijn hun geld kwijt!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer