Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning van overnachtingen, op de bonnefooi ??
Planning van overnachtingen, op de bonnefooi ??
Hallo,
We willen ook een rondje door Californië maken. 3 weken in mei-juni.
We huren een auto en gaan dan langs de parken. Las Vegas,Grand Canyon, Brice e.d.
Wat is het handigst?
Alleen een hotel boeken voor de eerste nacht en dan verder met de auto naar een motel zoeken ter plekke. Met de onzekerheid of je wel iets kunt vinden! Wel de vrijheid hebben om ter plekke je route aan te passen en te gaan slapen wanneer het je precies past.??
Of vanuit Nederland alle hotels of motels vastleggen. Je zit dan natuurlijk vast aan een strak schema! Maar hebt dan wel de zekerheid en rust dat het geregeld is.
Maw hoe is de Motel/hotel dichtheid in dit gebied en de beschikbaarheid in die periode en wat zijn gangbare prijzen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Geert
We huren een auto en gaan dan langs de parken. Las Vegas,Grand Canyon, Brice e.d.
Wat is het handigst?
Alleen een hotel boeken voor de eerste nacht en dan verder met de auto naar een motel zoeken ter plekke. Met de onzekerheid of je wel iets kunt vinden! Wel de vrijheid hebben om ter plekke je route aan te passen en te gaan slapen wanneer het je precies past.??
Of vanuit Nederland alle hotels of motels vastleggen. Je zit dan natuurlijk vast aan een strak schema! Maar hebt dan wel de zekerheid en rust dat het geregeld is.
Maw hoe is de Motel/hotel dichtheid in dit gebied en de beschikbaarheid in die periode en wat zijn gangbare prijzen?
Groetjes Geert
Re: Planning van overnachtingen, op de bonnefooi ??
Je vindt over het algemeen altijd wel wat maar het wil wel eens voorkomen dat je ergens terecht komt waar je eigenlijk niet wil zijn. Dat kan zijn omdat je veel geld moet neerleggen of dat het hotel of motel een bedenkelijke reputatie heeft. Voor de grote toeristenoorden is boeking vooraf aan te raden. Je gaat in mei/juni, hou er rekening mee dat mogelijk hemelvaart en pinksteren druk kunnen zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoek eens op het forum op bonnefooi; dan vind je ontzettend veel topics met voor- en nadelen van wel of niet van te voren boeken.
Niet (alleen) Pinksteren of Hemelvaart maar vooral Memorial day is iets om rekening mee te houden. Wij hadden dit jaar veel moeite om iets betaalbaars te vinden tegen die tijd.
Maak eens een route en kijk waar je wanneer zit. Wil je in de parken overnachten of niet? Ver rijden of niet? Parken als Yosemite en de Grand Canyon zijn altijd snel vol.
Marianne
Niet (alleen) Pinksteren of Hemelvaart maar vooral Memorial day is iets om rekening mee te houden. Wij hadden dit jaar veel moeite om iets betaalbaars te vinden tegen die tijd.
Maak eens een route en kijk waar je wanneer zit. Wil je in de parken overnachten of niet? Ver rijden of niet? Parken als Yosemite en de Grand Canyon zijn altijd snel vol.
Marianne
Ik ga al 23 jaar jaarlijks naar Amerika en/of Canada, reis altijd op de bonnefooi en heb nog nooit in de auto hoeven slapen
De meeste van die reizen waren, vanwege een echtgenote werkzaam in het onderwijs, in het hoogseizoen en ook dan hebben we nooit problemen ondervonden
In het pre-internettijdperk betekende dat bonnefooireizen echt pas op de plaats van bestemming een hotel zoeken.
Tegenwoordig bekijken we meestal de avond van tevoren op de laptop welke mogelijkheden er zijn en hoe de prijzen liggen.
Een hoge prijs is meestal een indicatie dat er veel (bijna) vol zit.
Bij twijfel of bij een late aankomst boeken we dan iets die avond van tevoren, maar het gebeurt ook vaak dat we, net als vroeger wel zien waar we terechtkomen.
Bij dat boeken de avond van tevoren heb je eigenlijk best of both worlds. Je behoudt je vrijheid, maar je weet wel zeker dat er een hotelkamer op je wacht
In tegenstelling tot mtl ben ik nog nooit ergens terecht gekomen waar ik eigenlijk niet wilde zijn.
Bij twijfel over de kwaliteit van het hotel vraag je gewoon of je eerst de kamer mag zien en als het je niet aanstaat ga je naar een ander hotel.
Overigens, dat risico van "terecht komen op een plaats waar je niet wil zijn" loop je ook bij boeking vooraf.
De foto's op die boekingssites zijn vaak in betere tijden gemaakt en weerspiegelen ook niet altijd de huidige werkelijkheid.
Ik kijk vaak met Google streetview hoe de buurt eruit ziet. Als het onkruid tussen de trotoirtegels groeit en de buurt ziet er vervallen uit neem ik aan dat het hotel ook die staat heeft.
Als de buurt er mooi en nieuw uitziet (openbaar groenbeplanting goed onderhouden en zo) dan heb ik er al een stuk meer vertrouwen in
De meeste van die reizen waren, vanwege een echtgenote werkzaam in het onderwijs, in het hoogseizoen en ook dan hebben we nooit problemen ondervonden
In het pre-internettijdperk betekende dat bonnefooireizen echt pas op de plaats van bestemming een hotel zoeken.
Tegenwoordig bekijken we meestal de avond van tevoren op de laptop welke mogelijkheden er zijn en hoe de prijzen liggen.
Een hoge prijs is meestal een indicatie dat er veel (bijna) vol zit.
Bij twijfel of bij een late aankomst boeken we dan iets die avond van tevoren, maar het gebeurt ook vaak dat we, net als vroeger wel zien waar we terechtkomen.
Bij dat boeken de avond van tevoren heb je eigenlijk best of both worlds. Je behoudt je vrijheid, maar je weet wel zeker dat er een hotelkamer op je wacht
In tegenstelling tot mtl ben ik nog nooit ergens terecht gekomen waar ik eigenlijk niet wilde zijn.
Bij twijfel over de kwaliteit van het hotel vraag je gewoon of je eerst de kamer mag zien en als het je niet aanstaat ga je naar een ander hotel.
Overigens, dat risico van "terecht komen op een plaats waar je niet wil zijn" loop je ook bij boeking vooraf.
De foto's op die boekingssites zijn vaak in betere tijden gemaakt en weerspiegelen ook niet altijd de huidige werkelijkheid.
Ik kijk vaak met Google streetview hoe de buurt eruit ziet. Als het onkruid tussen de trotoirtegels groeit en de buurt ziet er vervallen uit neem ik aan dat het hotel ook die staat heeft.
Als de buurt er mooi en nieuw uitziet (openbaar groenbeplanting goed onderhouden en zo) dan heb ik er al een stuk meer vertrouwen in
Laatst gewijzigd door Cees A op 23 nov 2013, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind dit wel grappig
Ik boek altijd een aantal dingen vooraf als ik spot naar koopjes. Bv San francisco is vrij prijzig. Als je in de parken wilt overnachten zou ik dat ook van te voren boeken. Dit jaar in Mei was het erg vol in Zion en Bryce bijvoorbeeld.
Ook las Vegas zou ik van te voren boeken.
Dan noem je 3 dingen die niet in Californië liggenWe willen ook een rondje door Californië maken. 3 weken in mei-juni.

Ik boek altijd een aantal dingen vooraf als ik spot naar koopjes. Bv San francisco is vrij prijzig. Als je in de parken wilt overnachten zou ik dat ook van te voren boeken. Dit jaar in Mei was het erg vol in Zion en Bryce bijvoorbeeld.
Ook las Vegas zou ik van te voren boeken.
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Je kan tegenwoordig makkelijk een tussenvorm kiezen,. namelijk:Geert5 schreef:Hallo,
Wat is het handigst?
Groetjes Geert
1. de hotels al in Nederland vastleggen, maar alleen hotels kiezen die tot de dag van aankomst gratis te annuleren zijn en je dus de mogelijkheid geven ter plaatse van route te wijzigen.
2. alleen voor de eerste dag(en) vastleggen en ter plaatse via internet iedere keer een paar dagen vooruit boeken.
Mijn persoonlijke ervaring met op de bonnefooi reizen door met name de meer toeristische gebieden of de heel verlaten gebieden dat ik per saldo stukken duurder uit was voor het een hotel dan als ik dit ruim van te voren had geboekt. Tel daarbij het iedere dag moeten zoeken en evt. prijsvergelijken bij op en dan vind ik het vooruitboeken stukken relaxer.
Hoe ervaren ben je en hoe strak is je schema? Wij boeken ook nooit iets en hebben ook nog nooit in de auto geslapen maar niet iedereen is daar van gecharmeerd en willen zekerheid. Trouwens, op de bonnefooi reizen en ter plaatse met de hotels onderhandelen over de prijs is bijna altijd goedkoper dan boeken tenzij de hotels (bijna) volzitten Bij en langer verblijf ter plaatse zijn veel hotels gaarne bereid een korting te geven maar dat geldt niet bv bij Xanterra voor de Grand Canyon.
- bedeve
- Amerika-expert
Mooi is dat !Cees A schreef:Ik ga al 23 jaar jaarlijks naar Amerika en/of Canada, reis altijd op de bonnefooi en heb nog nooit in de auto hoeven slapen
In zijn pakkend verhaal laat CeesA een element achterwege.
Een element dat ook bijdraagt aan de vakantiepret ; het spel van de prijsonderhandeling.
Als je in mei gaat ben je net buiten het seizoen,dan wil er nog wel eens een hotel het zwembad nog niet in gebruik hebben.
Vrolijk groetend naar het volgende hotel.
Hi, How are you today ?
What is your best rate for me ...
Heerlijk.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Precies !!! Ik lach me een bult als ik berichten lees dat vooraf boeken altijd beter en vooral goedkoper is.bedeve schreef:Een element dat ook bijdraagt aan de vakantiepret ; het spel van de prijsonderhandeling.
Mijn ervaringen, en blijkbaar ook die van jou, zijn namelijk heel anders.

O ja, voordat dadelijk iemand over Hotwire en Priceline begint, die prijzen evenaar ik met gemak en ga daar zelfs vaak nog onder
Ik doe namelijk precies hetzelfde wat Hotwire/Priceline ook doen. Ik vul een hotelkamer die anders (misschien) leeg was gebleven.
PS voor de liefhebbers van vooraf boeken:
Als vooraf boeken je gemoedsrust geeft en als je slecht gaat slapen als je niet minstens 9 maanden van tevoren al je hotels hebt vastgelegd moet je dat vooral blijven doen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ook wij hebben die ervaring. Ik verbaas me ook altijd over die opmerking dat het goedkoper is om vooraf te boeken.Cees A schreef: Precies !!! Ik lach me een bult als ik berichten lees dat vooraf boeken altijd beter en vooral goedkoper is.
Mijn ervaringen, en blijkbaar ook die van jou, zijn namelijk heel anders.![]()
Wij hebben ter plaatse nooit meer betaald dan het allerlaagste internet tarief en hebben vaak een mooie korting aan de balie gekregen of een suite voor de prijs van een gewone kamer.
Hallo,
Bedankt voor jullie meningen.
Niet van te voren je vastleggen met de overnachtingen lijkt me inderdaad wel een voordeel.
Hoe regelen jullie het dat je wel internet hebt in de USA. Mijn provider voorziet niet in internet in het buitenland.
Het is natuurlijk wel erg makkelijk om dit wel ter beschikking te hebben
Bedankt voor jullie meningen.
Niet van te voren je vastleggen met de overnachtingen lijkt me inderdaad wel een voordeel.
Hoe regelen jullie het dat je wel internet hebt in de USA. Mijn provider voorziet niet in internet in het buitenland.
Het is natuurlijk wel erg makkelijk om dit wel ter beschikking te hebben
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In veel hotels, maar vooral in fastfoodketens als mc Donalds ed. en zaken als starbucks heb je vaak gratis Wifi. Ook op sommige pleinen in steden heb je free city wifi. Ik boek meestal een dag vooraf vanaf mijn hotelkamer het hotel voor de volgende nacht. Maar ik heb het ook wel eens een uur van te voren gedaan. Of zoals Cees bv, die dit al voor het internettijdperk deed, gewoon binnenlopen.
Overigens kan ik me ook voorstellen, bv van gezinnen, dat ze niet 's avonds nog een tijd op zoek willen naar een hotel en is er niets mis met vooraf boeken. Doe dat dan wel bij hotels die evt te annuleren zijn. Ieder zijn/haar eigen keus.
Overigens kan ik me ook voorstellen, bv van gezinnen, dat ze niet 's avonds nog een tijd op zoek willen naar een hotel en is er niets mis met vooraf boeken. Doe dat dan wel bij hotels die evt te annuleren zijn. Ieder zijn/haar eigen keus.
En hiermee heb je eigenlijk het allerbelangrijkste argument voor of tegen reizen op de bonnefooi.bedeve schreef:Mooi is dat !
In zijn pakkend verhaal laat CeesA een element achterwege.
Een element dat ook bijdraagt aan de vakantiepret ; het spel van de prijsonderhandeling.
Vrolijk groetend naar het volgende hotel.
Hi, How are you today ?
What is your best rate for me ...
Heerlijk.
Vind je het leuk om ter plekke te kijken en te onderhandelen over een prijs. Of heb je, zoals ik, een ontzettende hekel aan onderhandelen over prijzen.
Ik betaal zelfs liever ietsje meer door vooraf te boeken en te weten waar ik aan toe ben, dan ter plekke te moeten onderhandelen.
Verder hangt het ervan af wat je belangrijker vind.
Zekerheid en het gemak om op reis nergens meer naar te hoeven zoeken en toch overal je bed klaar hebben staan. En de voorpret alles mbv internet uit te pluizen en vast te leggen.
Of meer flexibiliteit, per dag kunnen bekijken waar je heen gaat of langer wilt blijven, en op de koop toe nemen dat je dan misschien op een wat mindere plek of voor een hogere prijs ergens terecht komt.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Beide kan natuurlijk, maar in het hoogseizoen is het op sommige plaatsen toch lastiger denk ik. Ik spreek niet uit ervaring, want ik boek alles van te voren. Het is maar net of je een flexibele route wilt of niet. Wij reizen met een kind en ik vind het wel fijn om hotels van te voren uit te zoeken.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Wij regelen niks ...........Geert5 schreef:Hoe regelen jullie het dat je wel internet hebt in de USA.

Zoals Paul (psvwally) al schrijft heeft vrijwel ieder goedkoop en middenklasse hotel (zeg maar de hotels die populair zijn bij toeristen) gratis wifi.
Vraag bij inchecken altijd naar de internet accesscode, want in veel gevallen moet je een toegangscode invoeren voor je toegang krijgt.
Alleen in Las Vegas moet je bij veel (strip)hotels resortfee betalen en in die resortfee zit dan weer internettoegang inbegrepen via wifi.
Ook in duurdere zakenhotels heb je kans dat je moet betalen voor wifi. maar dan heb je, zoals Paul ook al schrijft, altijd nog de McDonalds of de Starbucks
-
- Amerikafan
Afgelopen zomer met 2 volw. en 3 kids bijna niets vantevoren vastgelegd. 1ste Hotel in las Vegas, de volgende 2 nachten in Williams en ook de 2 nachten in Yosemite waren geboekt De rest ter plekke geboekt, waardoor we flexibel waren in de route. Zonder problemen in het hoogseizoen slaapplekken kunnen vinden(vaak 2 kamers). Yosemite was op afstand de duurste overnachting met de minste prijs/kwaliteit verhouding.
- Bert&Hanny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij vinden het leuk om af en toe in een leuke cabin of een Bed & Breakfast te overnachten. Daar hoef je niet op de bonnefooi aan te komen want die zitten meestal vol. Bovendien kom je die ook niet gauw tegen als je op zoek bent naar een hotel of motel. En het maakt inderdaad deel uit van de voorpret om vooraf een leuke overnachtingsplek uit te zoeken. Als het je niets uitmaakt waar je slaapt kun je inderdaad makkelijk op de bonnefooi reizen. Doen wij ook wel eens als we niet weten hoe ver we komen op een bepaalde dag.
Bert
Bert
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Yellowstone, Yosemite, Page, soms death valley, Lone Pine zou ik zeker op voorhand boeken. De kans is groot dat het volzet is ofwel dat je de hoofdprijs betaalt.
Las Vegas is in het algemeen veel goedkoper te boeken op voorhand dan ter plaatse. Tenminste, op de strip. Als het heel kalm is zijn er uitzonderingen, maar meestal betaal je meer.
Als je er niets mee inzit om 's avonds een kamer te zoeken en je neemt het risico dat je meer moet betalen, dan kan je zo reizen. Of als je niet in de meest toeristische gebieden reist, is het zeker geen probleem.
We hebben een keer heel weinig op voorhand geboekt maar in Page was alles volzet (op een weekdag in september) en hebben we 240 dollar moeten betalen voor die ene kamer die we nog vonden. Ondertussen waren we ook twee uur kwijt met zoeken.
In St. George, nu niet de meest toeristische plaats hadden we dezelfde ervaring. Voor Vegas hebben we toen meer dan 100 dollar voor de stratosphere betaald.
Ik geloof best dat je koopjes kan vinden in andere gebieden. Maar voor bovengenoemde plaatsen doe ik het niet meer.
Las Vegas is in het algemeen veel goedkoper te boeken op voorhand dan ter plaatse. Tenminste, op de strip. Als het heel kalm is zijn er uitzonderingen, maar meestal betaal je meer.
Als je er niets mee inzit om 's avonds een kamer te zoeken en je neemt het risico dat je meer moet betalen, dan kan je zo reizen. Of als je niet in de meest toeristische gebieden reist, is het zeker geen probleem.
We hebben een keer heel weinig op voorhand geboekt maar in Page was alles volzet (op een weekdag in september) en hebben we 240 dollar moeten betalen voor die ene kamer die we nog vonden. Ondertussen waren we ook twee uur kwijt met zoeken.
In St. George, nu niet de meest toeristische plaats hadden we dezelfde ervaring. Voor Vegas hebben we toen meer dan 100 dollar voor de stratosphere betaald.
Ik geloof best dat je koopjes kan vinden in andere gebieden. Maar voor bovengenoemde plaatsen doe ik het niet meer.
Groetjes,
Carine
Carine
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Is mijn ervaring ook. Moeten we toch bij vana in de leer, die betaalt overal het laagste internettarief.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 24 nov 2013, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: QUOTEN van een volledig bericht hoeft niet als het bericht direct boven je antwoord staat. mvg
Reden: QUOTEN van een volledig bericht hoeft niet als het bericht direct boven je antwoord staat. mvg
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is echt heel erg afhankelijk van waar je naar toe gaat en hoeveel tijd je hebt. En hoeveel zin je hebt om nog 's avonds het internet af te gaan struinen naar een betaalbare accommodatie. En wanneer je op welke locatie bent. Onze ervaring met de periode rond Memorial Day is dat alles duur is en snel vol is.
Om mijzelf maar eens te quoten:
Als je veel parken wilt doen in weinig tijd dan heb je nauwelijks tijd om ter plekke te beslissen om ergens langer te blijven of om je route aan te passen. Je flexibiliteit is dan beperkt.
De prijzen van de accommodaties in de parken staan vast; je kunt niet ter plekke onderhandelen.
Marianne
Om mijzelf maar eens te quoten:
Ik zou echt eerst eens een route gaan maken. Welke parken wil je bezoeken naast de parken die je al genoemd hebt? Hoeveel tijd heb je? Wat voor accommodatie zoek je? Zoals Bert ook al zegt; als je eens een speciale accommodatie zoekt, of je wilt in een park of toeristische plaats overnachten in het weekend, dan is van te voren boeken wel handig.Martin & Marianne schreef:.
Als je veel parken wilt doen in weinig tijd dan heb je nauwelijks tijd om ter plekke te beslissen om ergens langer te blijven of om je route aan te passen. Je flexibiliteit is dan beperkt.
Wil je met die laatste opmerking zeggen dat je Yosemite beter niet van te voren had kunnen boeken? Maar als je Yosemite niet van te voren had geboekt zou je niet goedkoper uit geweest zijn of had je waarschijnlijk niets gevonden in het park of op korte afstand.arja van ernst schreef:Afgelopen zomer met 2 volw. en 3 kids bijna niets vantevoren vastgelegd. 1ste Hotel in las Vegas, de volgende 2 nachten in Williams en ook de 2 nachten in Yosemite waren geboekt De rest ter plekke geboekt, waardoor we flexibel waren in de route. Zonder problemen in het hoogseizoen slaapplekken kunnen vinden(vaak 2 kamers). Yosemite was op afstand de duurste overnachting met de minste prijs/kwaliteit verhouding.
De prijzen van de accommodaties in de parken staan vast; je kunt niet ter plekke onderhandelen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht