Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Meest onvergetelijke ervaring van jullie reis?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
rdesmense
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Meest onvergetelijke ervaring van jullie reis?

Bericht door rdesmense »

Eigenlijk is alles aan Amerika onvergetelijk, zowel in positieve als in negatieve zin!
Had al gereageerd maar noem er nog een paar, vind het zo'n leuk topic ;)

- in de yellow cab op we naar Manhattan en beseffen dat je dan toch echt in Amerika bent!
- goedkoop kaartje bemachtigen voor The lion king op Broadway!
- keihard in de remmen voor een overstekend hert op the blue ridge parkway!
- het zien van een jonge beer in the great smoky mountains, maar te laat met het fototoestel!
- de zonsondergang in de grand canyon!
- de rust aan the north rim van de grand canyon!
- canyonlands, misschien nog wel mooier dan de grand canyon!
- midden in een kudde bizons verzeild raken in custer state park!
- wachten op de uitbarsting van the old faithful geyser, en dan aan de verkeerde kant zitten waardoor je kletsnat wordt en
geen foto kunt maken!
- overnachten in een toch wel erg back to basic cabin in Yellowstone!
- lonely roads!
- de aardige mensen van het VQ hotel in Denver die mijn daar vergeten telefoon kosteloos hebben opgestuurd!
- grote steden als las Vegas, Washington, lA, San Fransisco, maar ook kleinere zoals Custer, Cody, Chattanooga, en
Gatlinburg!
- en de mogelijkheid hebben om deze mooie reizen te kunnen maken!

Groet Rieky
Anne-Marie
Amerikafan

Bericht door Anne-Marie »

Jeetje, zoveel om uit te kiezen:
-Ontmoeting met een moederbeer met cub in Yosemite.
-San Francisco heeft echt ons hart gestolen
-In januari lekker in je t-shirtje wandelen door Death Valley en Valley of Fire, wat een prachtige parken
-Bultruggen spotten vanuit Gloucester
-Lekker relaxt rondwandelen door New York tijdens ons tweede bezoek, de eerste keer hadden we alle bezienswaardigheden al gedaan en kwam de stad veel meer op ons af
-Yellowstone was in zijn geheel geweldig
-Bezoek in het Witte Huis, alleen al het idee om daar rond te mogen lopen. Washington was voor ons die reis sowieso de grote verassing. Hier willen we zeker nog eens terug
-De American Football wedstrijd in Seattle. Wat kunnen die Amerikanen uit hun dak gaan, geweldig!
-Het feit dat overal iedereen wil weten waar je vandaan komt, wat je gaat doen. In de metro, op de camping spontaan uitgenodigd worden, of zoals in de rij voor een pizza in Yosemite. Die man ging zelfs zijn hele familie er bij halen. En dan zeggen ze dat Amerikanen oppervlakkig zijn. Wij denken daar heel anders over.

We zijn intussen echt verslaafd en hoera, dit jaar mogen we weer!
Lotte90
Amerika-ontdekker

Bericht door Lotte90 »

"Gewoon" door Amerika te rijden voor ruim drie weken vond ik sowieso al een onvergetelijke ervaring.
Maar de hoogtepunten:
- Yellowstone in zijn algemeen (de pools, watervallen en geisers, wauw!), maar toch vooral toen er recht voor onze auto een beer overstak;
- Mesa Arch in Canyonlands, wat een uitzicht!
- Lower Antelope Canyon (sowieso blij dat hij open was, al was het maar voor de helft);
- Geld winnen bij een slotautomaat in Vegas, terwijl we er niets van snapten;
- Dat we mochten rijden over de Tioga Road (ivm bosbranden tot 2 dagen daarvoor gesloten);
- San Francisco als afsluiter van de mooie reis, wat een leuke stad!
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Het doel van reizen is volgens mij onvergetelijke herinneringen maken - maar nog meer onvergeteljk dan anders in het zuidwestn waren zeker:
* de nacht onder de sterrenhemel slapen tijdens een 1 1/2 dag rafttocht vanuit Moab. Geen tent: als het regent trek je maar een zeiltje over je heen. De stilte, de sterren, de maan. Wauw!
* De kids geimponeerd zien zijn door de duizenden (miljoenen?) lampjes van times square
* het ochtend licht bij Delicate Arch. Het was een pittige klim, en in de verte leek het niets, maar wat een grote, bijzondere, arch
* de wandeling naar calf creek falls. 2 km zei SNP. 5 mile zei de amerikaan. De amerikaan had gelijk, en wij te weinig water, maar wat was het een gaaf eindresultaat
* de gesmolten (!) teva achterin de auto in Canyonlands park. Best een beetje warm...
* De aanblik van de dochter die huppelend de grand canyon omhoogliep. Tuurlijk, ze moest naar het toilet, maar de blik in de ogen van iedereen die op dat moment pas begon met de afdaling was onbetaalbaar. En gaf moed om zelf toch ook maar door te sjokken.
* de gastvrijheid van de dame in het postkantoor in antimony. De lokale wasserette deed het niet, het hotel had geen wasmachine, dus zij deed de was wel even. Geweldig!

Gelukkig gaan we in 2014 weer die kant op...
Karin611
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

Omdat we dit jaar allebei 50 zijn geworden, wilden we met onze 3 tieners een onvergetelijke reis door het zuidwesten maken met een camper uitgerust met 5 fietsen. En ja, onvergetelijk werd het!!! Wat een heerlijk vakantieland met ongelofelijk veel afwisseling. Hoogtepunten:
- de camper, wat een geweldige manier van reizen, lekker picknicken op mooie plekjes.
- de nationale parken, stuk voor stuk toppers, zo verschillend en niet met elkaar te vergelijken, wat een overweldigend natuurschoon.
- 's avonds barbecuen en vervolgens een lekker kampvuurtje maken
- ontmoeting in SF met een schoolvriend, die ik 38 jaren niet gezien had.
- tosties eten ergens in de Big Sur aan highway 1 met een weergaloos uitzicht.
- fietsen over de Southrim van de GC , door Red Canyon en over de Golden Gate Bridge
- wandelen South Kaibab trail in de GC, Peekaboo trail in Bryce, the Narrows in Zion, Panorama trail in Yosemite, Devils Garden in Arches
- de steden Las Vegas en San Francisco
- campgrounds: Mather CG, Devils Garden, North Pines, Twin Lakes

Dieptepunten waardoor onvergetelijk:
- onze kinderen worden overvallen door flash flood op Watchman CG in Zion
- drama voor onze ogen op boardwalk Venice Beach, idioot in auto rijdt met hoge snelheid bewust in op wandelaars, 1 dode en 12 gewonden
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

- tosties eten ergens in de Big Sur aan highway 1 met een weergaloos uitzicht.
Bij Nepenthe toevallig?
Bijlagen
nepe.jpg
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

rdesmense schreef: - canyonlands, misschien nog wel mooier dan de grand canyon!

Groet Rieky
Hahaha, dat had ik precies ook! Tijdens onze eerste reis bezochten we de Grand Canyon. Bij de eerste aanblikken was ik totaal overwhelmed door de grootsheid en de schoonheid. We hebben verschillende uitzichtpunten bezocht, wat kortere wandelingen gemaakt, van zonsondergang genoten en toen had ik het wel weer gezien. Canyonlands daarentegen (tweede reis) was een heel andere ervaring. We reden over dat plateau, met links en rechts wat uitzichtpunten, naar een punt vanwaar we een wandelingen gingen maken. Het was alsof we over een maanlandschap liepen, om uit te komen bij een 'smalle uitstekende strook' vanwaar we 360 graden view hadden over de Canyonlands. We zijn op verschillende plekken een hele poos blijven zitten om eindeloos in de verte te staren. De kleuren, de inmense luchtpartijen, de rare rotsformaties.....de grootsheid daar heeft me volledig gegrepen. Ik zei steeds maar 'Misschien wel mooier dan de Grand Canyon', en ja, Canyonlands heeft véél meer indruk op me gemaakt dan de Grand Canyon.
Karin611
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

@PSVwally: ja, dat had heel goed Nepenthe geweest kunnen zijn, maar in dit geval niet. We hadden de camper op een mooi rustig stuk geparkeerd en genoten op onze campingstoeltjes van het uitzicht over de oceaan. We aten onze eigen gemaakte tosties lekker in het zonnetje.
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
leonl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door leonl »

harryvanrooy schreef: ....

Grote SUV, koffie gehaald, mijn twee meiden slapen op de achterbank, the boss in de cd speler, Hgwy oprijden, gps zegt " neem over 375 mijl de afslag", beter kan het echt niet worden!!!

zó lekkerrrrrr. Het Amerika-vakantie-gevoel !
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wat een ontzettend leuk topic.
Wij vinden het rondreizen van hotel naar hotel helemaal geweldig in Amerika en dan kijken waar je 's avonds lekker gaat eten :D

Ook wij hebben een aantal onvergetelijke ervaringen aan de westkust;
- vanuit het vliegtuig bij aankomst in San Francisco de Golden Gate bridge zien liggen in de zon
- een walvistocht in Monterey en het ademen van de bultruggen naast de boot
- wandelen in de prachtige natuur bij Lake Tahoe
- met de auto vast komen staan op Lombard Street in San Francisco
- bizons om je auto in Custer State Park
- een upgrade krijgen naar een mega suite in het MGM, Las Vegas met uitzicht op de strip
- tussen de "stenen" wandelen in Bryce Canyon
- met een speedboat over Lake Powell racen
- eten bij het knoflookrestaurant "The Stinking Rose" in San Francisco
- quesadillas eten langs Highway I bij Rocky Point restaurant, Carmel
- met de auto in Monument Valley (bekend van de Marlborough reclame :lol: )
- trainers in het water bij orca's in SeaWorld
- het Hollywood sign in het echt zien
- raften op de Colorado river bij Denver bij Raftmasters
- beren spotten in Yellowstone
- de stinkende geisers in Yellowstone NP
en nog veel meer (aan de Oostkust en Florida :thumbup: ).

Amerika is gewoon geweldig en ik zal nooit vergeten wat mijn dochter op één van die rondreizen zei, "het lijkt wel of we in een ansichtkaart rijden".
Dago Red
Amerika-newbie

Bericht door Dago Red »

Bonneville Salt Flats tijdes de Speed Week

White Sands tijdens zonsondergang

Area 51 border langs Groom Lake Road (scary)

Logeren in de The Dream Manor Inn te Globe (AZ)
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Marenko schreef:
San & Ien schreef:
Kokopelli! Misschien kijk ik niet goed hoor, maar waar is je verslag van 'dit' jaar te vinden??
Hier :mrgreen:
:lol: Bedankt Marenko.
Ik had dit topic al even niet gelezen, maar het is heerlijk om te lezen hoe iedereen geniet van dit geweldige land!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Oei :oops:
Vergeet ik toch de meest belangrijke onvergetelijke ervaring van onze reizen door Amerika op te noemen bij mijn eerdere post. :oops:
Trouwen in Las Vegas :lol:
Lana
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lana »

Ik ben dit jaar voor het eerst naar Zuid-West Amerika geweest, een al lang gekoesterde wens.
De hoogtepunten voor mij en zeker te weten aanraders:
-mist alom en dan ineens de zon op de Golden Gate Bridge In San Francisco
-Sedona, wat een superplek is dit!
-jarig in The Grand Canyon en dan 's avonds een spectaculaire zonsondergang, een mooier verjaardaardagscadeau kon ik me niet wensen!
-Horseshoe Bend, in de warmte wel een pittig klimmetje terug maar zó de moeite waard.
-Mesa Arch in Canyonlands NP: in boeken staan plaatjes van een zonverlichte onderkant van de Arch. Ik ging er van uit dat ik dat niet zó zou gaan zien maar gedurende een minuut of 5 à 10 is de onderkant ineens oranje gekleurd! En dan het uitzicht door de Arch heen: ongelooflijk mooi!
-Las Vegas en Valley of Fire State Park (vlakbij Vegas). Vegas stond nooit echt op mijn verlanglijstje maar wat is dat gaaf.

Zo zijn er nog veel meer prachtige plekken te noemen en ik hoop nog zeker wel weer een keer naar Zuid-West Amerika te kunnen gaan want de heimwee is groot!!!
Ik hou dus in de gaten wat voor tips er allemaal nog komen zodat ik nog veel meer mooie plekken kan gaan bezoeken (ooit....)
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

RiverCola schreef:
rdesmense schreef: - canyonlands, misschien nog wel mooier dan de grand canyon!

Groet Rieky
Hahaha, dat had ik precies ook! Tijdens onze eerste reis bezochten we de Grand Canyon. Bij de eerste aanblikken was ik totaal overwhelmed door de grootsheid en de schoonheid. We hebben verschillende uitzichtpunten bezocht, wat kortere wandelingen gemaakt, van zonsondergang genoten en toen had ik het wel weer gezien. Canyonlands daarentegen (tweede reis) was een heel andere ervaring. We reden over dat plateau, met links en rechts wat uitzichtpunten, naar een punt vanwaar we een wandelingen gingen maken. Het was alsof we over een maanlandschap liepen, om uit te komen bij een 'smalle uitstekende strook' vanwaar we 360 graden view hadden over de Canyonlands. We zijn op verschillende plekken een hele poos blijven zitten om eindeloos in de verte te staren. De kleuren, de inmense luchtpartijen, de rare rotsformaties.....de grootsheid daar heeft me volledig gegrepen. Ik zei steeds maar 'Misschien wel mooier dan de Grand Canyon', en ja, Canyonlands heeft véél meer indruk op me gemaakt dan de Grand Canyon.
Hetzelfde gevoel :) Canyonlands is fantastisch...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
RmR_Photography
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door RmR_Photography »

Onze eerste Amerika reis was een ervaring opzicht, verslaafd geraakt aan het continent. Maar als high lights:

- Highway 1 van LA naar SF, sommige stukken met mist wat toch ook een mooie sfeer gaf
- Golden Gate bridge toch nog zonder mist kunnen zien
- Yosemite NP, Panorama trail met fantastische uitzichten
- Las Vegas, Golden Nugget met hun Tank. Maar ook Ceasar's met een perfect uitzicht (41ste verdieping) op de fonteinen van Bellagio.
- North Rim geen moer van gezien. Aankomen met zware regen en onweer. Volgende ochtend dichte mist.....
- Lake Powell, met een waterscooter tussen de canyon's door varen
- Lower Antilope Canyon
- Monument Valley, met een guided tour door de vallei tot de zon onder ging
Gr. Ronald

2012: LA-SF-LV
2014: LV-Moab-Grand Teton-SF
2020: New York (cancelled)
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Wat een leuk topic...

voor ons:

- de wandeling naar Angel's Landing in Zion
- de hitte in Death Valley en de prachtige uitgestrektheid van het park
- Lower Antelope Canyon
- het schitterende uitzicht bij Muley Point
- het huwelijksaanzoek van mijn vriend bij zonsondergang langs de Highway 1 :)
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Andys
Amerikafan

Bericht door Andys »

Onze eerste reis was voor mij ook een met alleen hoogtepunten, om er een paar uit te halen:
Kustweg naar monterey
Fietsen over golden gate bridge
Aan een cable car hangend door sf touren
Sentinel dome hike yosemite, wat een uitzicht
De diversiteit in death valley en een zandstorm onderweg, je zag helemaal niks meer
Het voor het eerst binnen rijden van Vegas komende vanuit het 'dode' death valley
Attracties en uitzicht vanuit de stratosphere tower in Vegas
De uitzichten in bryce canyon..... Kilometers ver...
Zion NP....... Met hoogtepunt angels landing
Lower antilope canyon
Vliegen over de grand canyon
'S nachts met een fles whisky aan de rand van de grand canyon genieten van uitzicht, stilte en sterrenhemel
2013; westkust USA
2015; Florida
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had ze van mijn laatste reis hier nog niet eens neergezet:
- boven het hollywoodsign staan en over LA en the Valley uitkijken
- schieten met een volautomatisch machinegeweer wat toch echt harder klinkt en heel wat anders is dan die kermisgeweren.
- bij angels landing hangend aan een ketting een foto makend van 2 meiden die omdat ze een donkere wolk zien niet meer verder durven, maar toch een foto willen.
- canyonlands grand viewpoint overlook. Ik stond daar helemaal alleen en dan voel je je klein in die grootsheid.
- parkway inn hotel in Jackson Hole, zelfs het douchegordijn in herfstbladmotief, verschrikkelijk kitsch, maar zo apart.
- jackson lake, met de schitterend weerspiegeling van de grand tetons
- yellowstone, jammer dat nog niet alles bereikbaar en/of open was, maar gewoon WAUW! De verwondering over de 1e beren die ik in het wild heb gezien. De duizenden Bizons, de arend, herten, vogels, vosjes, coyotes en wolven, het nog half bevroren Lake Yellowstone met ijsschotsen, het nog helemaal bevroren Lewis lake. De kleuren van de hot springs en de geisers die vaak meer stoomapparaten leken door het frisse weer.
- de gun collectie in het buffalo bill historical center in Cody
- de dikke mist op hw14 in Wyoming, nog nooit zoiets (niet) gezien
- crazy horse memorial wat toch indruk maakte waar ik dat niet verwacht had.
- een emotioneel gesprek met een WOII veteraan op een uitkijkpunt van de presidents trail wat misschien wel het mooiste gesprek van de vakantie was
- het in Amerika meemaken van de Tornado die o.a. over een aantal scholen in Moore Oklahoma trok. Het halve land zat aan de buis gekluisterd. En dan op die ochtend ook zelf een tornado alarm meemaken waardoor het misschien wat extra impact heeft gehad.
- de over het algemeen supervriendelijkheid van iedereen. Zowel toeristen als Amerikanen. Of ligt dat aan mij dat ik gewoon zo'n goede gast ben ;) Maar het viel me wel op hoeveel aanspraak ik wel niet gehad heb als single reiziger.

Een andere ervaring die me bij zal blijven, maar met gemengde gedachten erover is het vreemde gedrag wat ik een aantal maal heb gezien van Aziatische toeristen. Die hebben toch een andere manier van natuur bekijken dan ik zeg maar.
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Dit topic is een toppertje! Leuk om te lezen wat mensen zoal als "meest onvergetelijk" ervaren en lijkt me ook zeer nuttig voor mensen die voor de eerste keer die kant uitgaan.
Wij zijn deze zomer voor de 4e keer in het Z-W geweest en al weer bezig met de planning voor 2014!
Zoveel moois al gezien en NOG te zien….
Veel van de toppers zijn al genoemd, daarom noem ik alleen onze absolute favoriet; Lower Antelope Canyon. Ik heb nog nooit zo vaak "wow" gemompeld in één middag. We troffen het ook nog omdat het heel rustig was (groepje van 5 of 6 bezoekers) en de gids alle tijd van de wereld leek te hebben en uitgebreid in gesprek ging met mijn vrouw (over eten in NL :lol: ). Daardoor had ik alle tijd (meer dan twee uur) om op mijn gemak foto's te maken die van alle vakantie foto's telkens weer het meest verbazing oproepen van de kijkers. De gids had ook een goeie dag met een vette tip (volgens hem de beste die hij ooit had gehad); "are you shure?"… zeker was ik "shure"! Ik had net zoveel tijd en ruimte gehad als bij een officiële "photographers tour" dus vond een goeie tip wel op zijn plaats.
De Upper Antelope Canyon viel een beetje tegen (na eerder de Lower Canyon gezien te hebben); veeeel drukker, onplezierig "gepush" van de indianen om je zo snel mogelijk door de canyon te krijgen en vervolgens zeer opdringerig gebedel voor fooien. Daarbij vond ik de canyon zelf ook iets minder indrukwekkend.
Slideshow van Antelope Canyon: " onclick="window.open(this.href);return false;
No guts, no glory!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer