Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Had ik wel een visum moeten aanvragen?
Re: Had ik wel een visum moeten aanvragen?
Zojuist nog eens de status van de aanvraag gecheckt en er staat inmiddels "refused".
"Your application was refused. Please see the letter or other instructions you received at the interview."
Ik heb geen brief mee gekregen met instructies? Ik heb ook nog geen mail ontvangen met afwijzing, of uitleg. (Zal ik die überhaupt wel krijgen?)
Zou het nog zin hebben om te bellen, of te mailen? Bellen zie ik sowieso eigenlijk niet zo zitten, aangezien ik er al genoeg geld in heb zitten.
wil dit sturen: is dat wat?
"Dear Sir, Madam,
Today I've learned trough the website https://ceac.state.gov/CEACStatTracker/Status.aspx that the status of my application with ID ******** is now "refused".
Uppon your request I've supplied some additional information about my criminal record, and submitted this by email a few weeks after my interview.
Would you please be so kind to inform me about the reason of the refusal of my case? I've not been asked to show any proof of my ties to the Netherlands at the time of the interview. (These are certainly there, and I brought proof with me.)
Would you please also be so kind to inform me what I must provide to you in order to receive a visa?
Many thanks in advance for your trouble.
Best regards,
"Your application was refused. Please see the letter or other instructions you received at the interview."
Ik heb geen brief mee gekregen met instructies? Ik heb ook nog geen mail ontvangen met afwijzing, of uitleg. (Zal ik die überhaupt wel krijgen?)

Zou het nog zin hebben om te bellen, of te mailen? Bellen zie ik sowieso eigenlijk niet zo zitten, aangezien ik er al genoeg geld in heb zitten.
wil dit sturen: is dat wat?
"Dear Sir, Madam,
Today I've learned trough the website https://ceac.state.gov/CEACStatTracker/Status.aspx that the status of my application with ID ******** is now "refused".
Uppon your request I've supplied some additional information about my criminal record, and submitted this by email a few weeks after my interview.
Would you please be so kind to inform me about the reason of the refusal of my case? I've not been asked to show any proof of my ties to the Netherlands at the time of the interview. (These are certainly there, and I brought proof with me.)
Would you please also be so kind to inform me what I must provide to you in order to receive a visa?
Many thanks in advance for your trouble.
Best regards,
Oh. Dat is teleurstellend. Ze hebben wat is gebeurd wel heel zwaar opgevat.
Ik heb ook een angstig gevoel dat men ternauwernood naar de details kijkt, maar gewoon 'oh criminal record that's then the no-pile doet'.
Je hebt de email al geschreven, waarom zou je hem niet verzenden ? Ik zou alleen in plaats van 'best regards' 'sincerely' doen, dat is iets formeler.
We hebben hier echter al vaker gemerkt dat een 'nee' eenmaal gegeven, een hardnekkig probleem kan zijn.
Ik vind het ook niet echt eerlijk - of verstandig - want jij hebt opening van zaken gegeven - en het consulaat weet dondersgoed dat het merendeel van de gegadigden in een vergelijkbare situatie doodleuk 'nee' invult. Vooral degenen die wel kwaad in de zin hebben.
Je zult nu echt een jaar minstens, misschien wel langer, moeten wachten voor je weer een poging doet.
Ik heb ook een angstig gevoel dat men ternauwernood naar de details kijkt, maar gewoon 'oh criminal record that's then the no-pile doet'.
Je hebt de email al geschreven, waarom zou je hem niet verzenden ? Ik zou alleen in plaats van 'best regards' 'sincerely' doen, dat is iets formeler.
We hebben hier echter al vaker gemerkt dat een 'nee' eenmaal gegeven, een hardnekkig probleem kan zijn.
Ik vind het ook niet echt eerlijk - of verstandig - want jij hebt opening van zaken gegeven - en het consulaat weet dondersgoed dat het merendeel van de gegadigden in een vergelijkbare situatie doodleuk 'nee' invult. Vooral degenen die wel kwaad in de zin hebben.
Je zult nu echt een jaar minstens, misschien wel langer, moeten wachten voor je weer een poging doet.
Mail is verstuurd, verwacht er niets meer van. Een andere poging voor de US ga ik nooit meer doen onder deze omstandigheden.
Nu focus om geld tickets terug (deel) terug te krijgen, en andere bestemming zoeken.
Eigen antwoord op de titelvraag van dit topic; NEE
Nu focus om geld tickets terug (deel) terug te krijgen, en andere bestemming zoeken.
Eigen antwoord op de titelvraag van dit topic; NEE

Jammer voor je, het had zo eenvoudig voorkomen kunnen worden, maar daar heb je nu niks meer aan!
Echter, Canada is ook prachtig hoor, en het lijkt me eigenlijk niet al te moeilijk de reis om te boeken!
Echter, Canada is ook prachtig hoor, en het lijkt me eigenlijk niet al te moeilijk de reis om te boeken!
Als ik het van te voren had geweten had ik er inderdaad niet aan begonnen en gewoon "nee" ingevuld. Eerlijk duurt het langst denk je dan, maar als je dan zo wordt neergezet ga ik daar toch hard aan twijfelen.
Ach ja, Amerika is toch het land van de hypocrisie, had er ergens wel kunnen weten.
Ach ja, Amerika is toch het land van de hypocrisie, had er ergens wel kunnen weten.

- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik begrijp dat je teleurgesteld en boos bent maar om in één zin te zeggen dat je de waarheid beter niet had kunnen vertellen en iemand of iets anders tegelijkertijd hypocriet te noemen....
Never give up!
Ik sluit me aan bij Dbacks. En als het land toch zo hypocriet is, moet jij er niets eens heen willen gaan. Aan zulke hypocrisie moet je toch niet mee willen werken door erheen te gaan?
-
- Amerika-expert
Tja, je had je natuurlijk ook gewoon aan de wet kunnen houden i.p.v. anderen op te lichten he? Dan had je geen enkel probleem gehad.
Oef, wat balen zeg. Hopelijk lukt het je om de gemaakte kosten terug te krijgen, succes daarmee.
Heeft hij ergens wel gelijk in; Bijvoorbeeld in 2006 werd aangenomen dat het aantal illegalen circa 12.000.000 zou zijn, die ze niet kunnen vinden, (bron:wikipedia) en hij volgt keurig de regels, en ze zien hem waarschijnlijk als een bedreiging, en wordt geweigerd..snapt u het; snap ik het!Dbacks schreef:Ik begrijp dat je teleurgesteld en boos bent maar om in één zin te zeggen dat je de waarheid beter niet had kunnen vertellen en iemand of iets anders tegelijkertijd hypocriet te noemen....
Maar ja, ordnung muss sein...

Het probleem is dat het systeem geen maatwerk is, niet kan zijn.
Dus waar met een lancet geopereerd zou moeten worden, hakt men er - noodgedwongen - met de botte bijl op los.
Hoe meer mensen van dergelijke ervaringen horen, hoe meer men de neiging zal hebben niet 'bloot' te gaan.
Plus denkt de US overheid nu echt dat beroepsmisdadigers uit andere landen eerlijk gaan invullen 'ja ik heb de wet overtreden' ?
Die kopen gewoon een ander paspoort, ev. een ander verleden, of chanteren iemand om dat voor hen te regelen.
En reizen vervolgens af naar de US.
Ik woon in de US en vind dit land, mn. waar het om immigratie issues gaat, ook oneerlijk en ja hypocriet.
(Maar dat zal voor de meesten hier geen nieuws zijn.)
Ik heb altijd met verbazing staan kijken als Mr. Oor en ik vanuit Canada - waar toen woonden - de US in gingen. De hele auto, al onze bagage werd doorzocht. Wij mochten daar niet bij zijn, werden ondertussen ondervraagd.
Later begreep ik dat men zocht naar een hamer. Niet een hamer waarmee we USers de schedels gingen inslaan, maar een hamer waarmee we misschien een spijker in een muur zouden inslaan.
Mbt. de opm. dat de US de 12 miljoen (waarschijnlijk tot ong. 11 miljoen gezakt inmiddels) illegalen niet weet te vinden - er wonen er alleen al tussen de 2,5 en 3 miljoen in LA.
Er wonen ook grote aantallen waar ik woon, het AG gebied de Central Valley.
We hebben op het moment een president die 'yes we can' riep (een vertaling van 'si se puede') en zo veel illegalen hoop gaf - maar er worden juist de afgelopen jaren nog meer mensen gedeporteerd. (De man van 'si se puede' belde LaMigra in voorkomende gevallen naar heb ik begrepen, maar die verbinding werd door de meesten niet gelegd.)
Maar, dat heeft weinig tot niets met de zaak van KHUSA te maken. Ik vind overigens verwijten over oplichting onterecht.
KHUSA heeft een stommiteit begaan, daarvoor geboet, en daar moet het mee gedaan zijn lijkt me zo.
Het idee dat hij 'soortgelijke praktijken' ev. in de US zou voortzetten en daarom niet naar de US mag, is nogal lachwekkend.
Het voordeel tegelijk nadeel van het internet is nu net dat je er van alles op kunt doen vanuit je eigen huiskamer.
Dus waar met een lancet geopereerd zou moeten worden, hakt men er - noodgedwongen - met de botte bijl op los.
Hoe meer mensen van dergelijke ervaringen horen, hoe meer men de neiging zal hebben niet 'bloot' te gaan.
Plus denkt de US overheid nu echt dat beroepsmisdadigers uit andere landen eerlijk gaan invullen 'ja ik heb de wet overtreden' ?
Die kopen gewoon een ander paspoort, ev. een ander verleden, of chanteren iemand om dat voor hen te regelen.
En reizen vervolgens af naar de US.
Ik woon in de US en vind dit land, mn. waar het om immigratie issues gaat, ook oneerlijk en ja hypocriet.
(Maar dat zal voor de meesten hier geen nieuws zijn.)
Ik heb altijd met verbazing staan kijken als Mr. Oor en ik vanuit Canada - waar toen woonden - de US in gingen. De hele auto, al onze bagage werd doorzocht. Wij mochten daar niet bij zijn, werden ondertussen ondervraagd.
Later begreep ik dat men zocht naar een hamer. Niet een hamer waarmee we USers de schedels gingen inslaan, maar een hamer waarmee we misschien een spijker in een muur zouden inslaan.
Mbt. de opm. dat de US de 12 miljoen (waarschijnlijk tot ong. 11 miljoen gezakt inmiddels) illegalen niet weet te vinden - er wonen er alleen al tussen de 2,5 en 3 miljoen in LA.
Er wonen ook grote aantallen waar ik woon, het AG gebied de Central Valley.
We hebben op het moment een president die 'yes we can' riep (een vertaling van 'si se puede') en zo veel illegalen hoop gaf - maar er worden juist de afgelopen jaren nog meer mensen gedeporteerd. (De man van 'si se puede' belde LaMigra in voorkomende gevallen naar heb ik begrepen, maar die verbinding werd door de meesten niet gelegd.)
Maar, dat heeft weinig tot niets met de zaak van KHUSA te maken. Ik vind overigens verwijten over oplichting onterecht.
KHUSA heeft een stommiteit begaan, daarvoor geboet, en daar moet het mee gedaan zijn lijkt me zo.
Het idee dat hij 'soortgelijke praktijken' ev. in de US zou voortzetten en daarom niet naar de US mag, is nogal lachwekkend.
Het voordeel tegelijk nadeel van het internet is nu net dat je er van alles op kunt doen vanuit je eigen huiskamer.
-
- Amerika-expert
Oortje, hij heeft al deze problemen omdat hij gepakt is voor internetoplichting. En nu klaagt hij dus omdat hij daar problemen van heeft. Voor mij is het heel simpel, breek de wet niet en als je er voor kiest om iets illegaals te doen, ga dan achteraf niet lopen klagen en zielig doen.
Normaliter zou ik je gelijk geven. Maar TS is veroordeeld en noemt zijn misdrijf daarna een misverstand en zet continu een grote mond op naar de VS en hoe arrogant ze wel niet en hoe slecht alles wel niet is. De houding die hij tentoon spreidt zorgt ervoor dat hij geen medelijden krijgt.oortjes schreef:Maar, dat heeft weinig tot niets met de zaak van KHUSA te maken. Ik vind overigens verwijten over oplichting onterecht.
Tsja, misschien was het een 'wobbler' en had een advocaat verschil gemaakt.
Ik weet het niet want ik was er niet bij.
Moet hij voor de rest van zijn leven een boetekleed blijven aantrekken ?
Hij moet het gewoon niet nog een keer proberen, dat is het enige dat ik vraag nu.
Bovendien daar gaat het helemaal niet om.
De issue is: hij heeft eerlijk aangegeven een fout te hebben begaan, dat is geregeld in het Ned. juridisch syteem.
Maar nu wordt hij daar door het US consulaat nogmaals mee om de oren geslagen.
En dat is in wiens belang dan zo gedaan ?
Als hij een recidivist was dan zou ik ook vinden dat hij de US verder maar moet vergeten.
En het niet voor het eerst dat we zo een ervaring lezen.
Dus zijn houding heeft er wat dat betreft weinig tot niets me te maken.
Was er niet eerder iemand met een soortgelijke situatie die het visum kreeg de dag nadat zijn medereizigers waren vertrokken ?
Toeval ? Ik hoop het maar.
Plus ik woon in de US en er zijn mensen waarvan ik me meer zorgen maak of die al dan niet naar de US kunnen komen.
Ik weet het niet want ik was er niet bij.
Moet hij voor de rest van zijn leven een boetekleed blijven aantrekken ?
Hij moet het gewoon niet nog een keer proberen, dat is het enige dat ik vraag nu.
Bovendien daar gaat het helemaal niet om.
De issue is: hij heeft eerlijk aangegeven een fout te hebben begaan, dat is geregeld in het Ned. juridisch syteem.
Maar nu wordt hij daar door het US consulaat nogmaals mee om de oren geslagen.
En dat is in wiens belang dan zo gedaan ?
Als hij een recidivist was dan zou ik ook vinden dat hij de US verder maar moet vergeten.
En het niet voor het eerst dat we zo een ervaring lezen.
Dus zijn houding heeft er wat dat betreft weinig tot niets me te maken.
Was er niet eerder iemand met een soortgelijke situatie die het visum kreeg de dag nadat zijn medereizigers waren vertrokken ?
Toeval ? Ik hoop het maar.
Plus ik woon in de US en er zijn mensen waarvan ik me meer zorgen maak of die al dan niet naar de US kunnen komen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 29 nov 2013, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou ja, het is natuurlijk best flauw om tot in lengte der dagen achtervolgd te worden door een misstap die je ooit begaan hebt en waarvoor je bestraft bent. En als het nu nog gaat om een speciale functie waar de landsveiligheid mee gemoeid is, maar nee, het gaat om iemand die een paar weken vakantie wil vieren. Waar zijn ze nou eigenlijk bang voor? Zeker in geval van internetoplichting is het toch een lachertje om iemand een visum te weigeren? Stel je voor dat hij in de VS óók achter zijn laptop kruipt om iemand op te lichten, nee, dat moeten we koste wat kost voorkomen!LittlePhoenix schreef:Oortje, hij heeft al deze problemen omdat hij gepakt is voor internetoplichting. En nu klaagt hij dus omdat hij daar problemen van heeft. Voor mij is het heel simpel, breek de wet niet en als je er voor kiest om iets illegaals te doen, ga dan achteraf niet lopen klagen en zielig doen.
-
- Amerika-expert
Nee, ik denk niet dat internetoplichting een misdaad is waarvoor hij de rest van z'n leven gestraft moet worden. Maar ik vind het zwak als mensen willens en wetens de wet breken en daarna gaan lopen zeuren als ze de gevolgen ervan merken. Het was zijn keus en wie z'n billen brandt...
Dat hij z'n straf in Nederland afgehandeld heeft is prima, en dat hij nu Amerika niet meer in kan...okay, dat is waarschijnlijk een beetje overdreven. Maar ja, hij heeft er toendertijd voor gekozen om iets illegaals te doen en dit is daar een gevolg van. Roepen dat het oneerlijk is en dat Amerika hypocriet is...ja, dat kan best zo zijn. Maar het is ook oneerlijk om mensen op te lichten en het is ook hypocriet om net te doen alsof het allemaal een verkeerd opgevat grapje was.
Dat hij z'n straf in Nederland afgehandeld heeft is prima, en dat hij nu Amerika niet meer in kan...okay, dat is waarschijnlijk een beetje overdreven. Maar ja, hij heeft er toendertijd voor gekozen om iets illegaals te doen en dit is daar een gevolg van. Roepen dat het oneerlijk is en dat Amerika hypocriet is...ja, dat kan best zo zijn. Maar het is ook oneerlijk om mensen op te lichten en het is ook hypocriet om net te doen alsof het allemaal een verkeerd opgevat grapje was.
Ach ja, in een opwelling van frustratie roepen we allemaal wel eens dingen die niet allemaal even afgewogen zijn. Ik vind het niet zo nodig om iemand daar nou óók nog eens mee om zijn oren te slaan.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mogelijk vinden ze de topicstarter 10 jaar lang 'criminally inadmissible'. Dus 10 jaar zorgen dat je niet met het gerecht in aanraking komt, en dan zal het je waarschijnlijk wel lukken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Heb jij daar ooit iets over kunnen vinden Kastelke, over die verjaringstermijn?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 8563 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 23 Reacties