Nee ik kan wel een reden bedenken maar ik was er niet bij. Wat ik hiermee wil zeggen is dat er twee kanten van een verhaal zijn. Misschien had de beambte wel een reden. Misschien was je wat vaak naar de states geweest de laatste tijd en staat er in de computer Meneer Vana moet er uitgepikt worden voor een onderzoek terwijl je man daar de onschuld zelve staat te wezen. Misschien is de beambte wat onredelijk geweest en had ie een slechte dag. Niet goed te praten natuurlijk maar het zijn ook mensen. Misschien was het ook wel een eikel. Ik weet het niet. Ik heb het verhaal van de beambte dus niet gehoord.vana schreef:Oh,je wordt bedankt. Dus als ik het goed begrijp zit ik hier te liegen?ned in MO schreef: Vana zegt dat haar man "zomaar" twee uur werd vastgehouden. Dat geloof ik niet. Ik bedoel niet dat haar man kwaad in de zin had of zo maar dat zij toch aanleiding hadden om hem een poosje vast te houden. Of je dat terecht of onterecht vindt laat ik in het midden. Ze nemen meestal het zekere voor het onzekere hier.
Ze hadden geen enkele, ik herhaal geen enkele aanleiding om mijn man vast te houden.
Mijn man had geen rare stempels in zijn paspoort, gaf keurig antwoord, ziet er niet Arabisch uit, heeft geen strafblad, reisde met vrouw en kinderen.
Kun je één reden geven waarom ze het recht hadden om mijn man op zo'n manier te behandelen? En waarom laat je in het midden wat je daarvan vindt?
Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die, omdat het ze zelf nooit is overkomen, niet kunnen geloven dat zoiets echt gebeurt.
Wat betreft mijn ouders die 30 keer komen en nooit problemen hebben. Verbaast me niets. In de computer staat al die info. Ze gaan elke keer naar dezelfde locatie naar kind en kleinkinderen. Alleen de bagage wordt gecontroleerd elke keer. Dat is het wel.