Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NYC met 10jarige, info gevraagd

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

NYC met 10jarige, info gevraagd

Bericht door vakantieganger69 »

hoi,

ik, moeder van een 10 jarige wil graag met mijn kind rond de kerst een paar dagen naar New York. Mijn man wil/gaat niet mee, heeft een hekel aan dat land.
Nog nooit in de USA geweest (alleen overheen gevlogen) en ben eigenlijk ook niet zo'n fan van het pattriotisme maar goed, de Big Apple moet je toch gezien hebben geloof ik. Daarbij goed voor de ontwikkeling van mijn kind. :wink:
Zoals het goede vrouwen betaamt zouden wij gaarne gaan shoppen till we droppen, naar de Starbucks, de McDonalds voor het kindeke van mij, lekker sighseeen en alles wat je als moeder/dochter in een dag of 4 kunt doen. Ben me nu dus aan het oriënteren wat er allemaal geregeld moet worden. De ESTA zal wel lukken, daar ga ik wel vanuit. Maar nu wil het geval dat de vader van mijn kind al enkele jaren niet meer in de picture is en ik op elke vliegreis weer een verklaring bij het kantongerecht moet halen waaruit blijkt dat ik gezag heb (ivm ontvoering ofzo) en dat mijn kind met mij mag reizen naar het buitenland. Hij heeft ook gezag. Zo'n papiertje gaat eigenlijk nergens over maar heb al meegemaakt dat de douane vraagt of vader akkoord is met deze reis en ik zeg dan maar braaf ja, we komen immers ook echt wel terug! In werkelijkheid weet hij niet eens dat zijn kind op vakantie gaat de hele wereld over. Iemand ervaring met deze materie en of er bij aankomst in de USA (of hier in NL al) problemen kunnen ontstaan en of dat ik beter wel echt vader om zijn toestemming moet verzoeken? Ik heb weinig zin om een compleet betaalde trip te zien vervliegen omdat ik zaken vergeten ben die ik wel verplicht ben te hebben geregeld. Ik weet niet hoe daar in de USA mee wordt omgegaan.
Verder zoek ik natuurlijk een ideale uitvalsbasis voor onze wensen. Lowbudget is zeer wenselijk maar besef me terdege dat we in de decembermaand niet echt goedkoop uit zullen zijn. Waar kun je als moeder met 10jarige leuk, goed en veilig verblijven voor een redelijke prijs? Luxe is niet van belang, als het maar schoon is en wat ik al zeg, veilig.

we hebben er zin in, dat wil zeggen, mijn dochter weet van niks want het is haar kerstkado (ik lijk wel GEK maar normaal krijgt ze wat kleiners hoor hahaha) en ik wil haar verrassen op het vliegveld bij vertrek :clap:

Ben benieuwd of er iemand op het forum rondloopt die me wat wijzer kan maken.

Allemaal bedankt vast voor het lezen.

gr. Cecile
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: NYC met 10jarige, info gevraagd

Bericht door meyem »

ik heb nog maar half gelezen ... ben nu even te moe voor in-depth, maar jullie gaan zonder meer genieten!
wat een heerlijk kado, zeg!

okee, toch even gelezen .... over die vader kan ik niets zeggen ... als de ESTA gewoon lukt, vermoed ik eigenlijk dat er niemand moeilijk over doet ...

goedkoop onderdak? goed naar de aanbiedingen kijken, maar ook niet te lang wachten, de tijd schiet al op en kerst is gewild!
Beide keren dat ik in december zat, heb ik in het Country Inn & suites in Long Island City gelogeerd en dat beviel uitstekend. Prima hotel op loopafstand van 2 (eigenlijk 3, maar de derde gebruik ik nooit) subwayhaltes en je bent in no time in Manhattan
http://www.countryinns.com/long-island- ... 1/nynyquee
(als je met je dochter in een 3pp bed kan, zou ik een King room boeken ...)
de laatste tijd verblijf ik in the Brandon Residence, maar dat is vooral aantrekkelijk als je single gaat.
Ik heb ook wel eens een goede deal kunnen sluiten in het Americana Inn, toen ik met mijn nichtje ging. Beviel ook goed, heerlijke locatie ... maar daar zie ik tegenwoordig hoge prijzen voor ....

New York rond de kerst is echt superleuk, vooral als je gaat shoppen!!
Laatst gewijzigd door meyem op 26 nov 2013, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, en vooral: als je op amerikaanse hotel sites kijkt, is de prijs EXClusief belasting (reken op 17% er boven op aan belasting en toeristentoeslag!). Zoek op sites als travelox.de en booking.com (mijn favoriet), maar voor je boekt, lees goed diverse reviewsites! en check even hier .... en hier:
http://www.tripadvisor.com/ShowUserRevi ... _York.html

belangrijk: zorg dat je in de buurt van een subway halte zit

als je precieze data en ongeveer het budget geeft, help ik je zoeken ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

o ja, en deze is speciaal:
" onclick="window.open(this.href);return false;
en dit is een must als je van shoppen houdt, vooral savonds:
http://gonyc.about.com/od/christmassigh ... indows.htm
echt zooooo leuk ...
en deze ook:
http://www.radiocitychristmas.com/
(ik vind die dieren onnodig, maar de show is zeker een happening en er gaan trouwens veel aanbiedingen volgen, dus goed kijken ...)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

JIPPIE, de ESTA's zijn goedgekeurd!!!!!
Heb ook al even gekeken voor het Garden Inn & Suites (dus niet het Country) bij het JFK en voor 6 nachten ben ik 550 kwijt, is dat te duur incl ontbijt?
Is dan wel een 1persoonskamer maar we kunnen saampjes wel in 1 bed hahaha, zijn allebei niet zo groot.
De ligging staat me wel aan, paar minuten van de subway , 10 min. naar Manhattan.....

Ik word GEKKKK, nu al, in gedachten zijn we heerlijk aan het giebelen, shoppen en BigMacs aan het happen met een Latte Machiatto van Starbucks.
Das dan wel een absolute must, géen Starbucks dan naar huis :P :!:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nee, nee, nee

JFK ligt NIET op 10 min van Manhattan???
even goed kijken voor je boekt en liever wat meer uitgeven voor een hotel dichter bij Manhattan
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik hoef alleen maar op de kaart te kijken: NIET Doen .... er is een reden dat het goedkoop is: je wilt hier niet zitten .... niet voor een stedentrip NYC :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Damn, jouw dochter is echt een geluksvogel! Wat een fantastische verrassing! :clap:
Ze zal dr ogen uitkijken in de grote Toys XL op Times Square en in de M&M World!

Qua hotels, wij boekten veel via Expedia.com (niet .nl dus!). Misschien staat daar iets tussen. Verder is het vooral veel sites vergelijken of er iets tussen zit.

Heel veel plezier met de voorpret!
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

help me please :crazy: , ik ben geen NYCkenner, wáár moeten we gaan slapen voor dit soort tripjes? welke lokaties en ook welk vliegveld?????
wil gaan van 21 t/m 27-12......
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vliegveld maakt niet uit, voor een overnachting is Manhattan mooi maar niet goedkoop. Als je buiten Manhattan gaat zitten zorg er dan voor dat je dicht bij een metrohalte zit.
Je kunt eens bij een reisorganisatie kijken of ze leuke combi's hebben van vlucht met hotel.
550 (euro's?) voor 6 nachten is niets voor NY, maar je wilt niet dicht bij JFK zitten.

Wij zaten in juli 2008 met onze dochters in New York en in 2011 vlak na de Kerst. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen.

Marianne
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Kijk ook eens op Hotwire.com, daar heb ik vorig jaar een heel goede deal gevonden. Verder is het, zeker met een tienjarige, leuk om naar de Rockettes te gaan: http://www.radiocitychristmas.com/
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

nou.....weer verder gesnuffeld en kom ik een pakketreis tegen van 7 dagen, 5 nachten, in een 1*hotel gelegen in een zijstraat van Times Square en vlakbij metro van 42nd street. voor 2 personen 1600 euries.......zonder ontbijt ofcourse!
Nog steeds ben ik het leek van het forum dus ik plaats dit om te verifieren of we daar 'willen' zitten. De herrie van de stad is geen enkel probleem, je kunt maar weten dat je in de Big Apple bent hehehehehe. Volgens de opmerkingen van de bezoekers van dit hotel is het shabby maar ideaal voor een citytrip, zeker als je geen eisen stelt aan je accomodatie.

IK WIL BOEKEN!!!!!
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

and damn zeg, in een vlaag van verstandsverbijstering gewoon geboekt :santa: :laughing6: :nike: :usa2: :wav:

oohhhh I'm so excited!!!!!!!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

een 1* hotel in die buurt gaat zeker shabby zijn, maar goed, dat weet je dan van tevoren ....
ik snap dat snelle boeken best, maar het was mijn keus niet geweest ... wel lekker centraal en een 10-jarige gaat Times Square geweldig vinden ....
mocht het opzegbaar zijn, wil ik helpen verder zoeken en anders kan het verder plannen nu gaan beginnen ^_^

Er zijn diverse kerstmarktjes in Manhattan:
Bryant Park (ook een ijsbaan, ik heb er 2 jaar terug nog even een rondje geschaatst voor de lol, gezelliger dan de bekende ijsbaan van Rockefeller Center)
Union Square
Columbus Circle
Oh ja, en de 'kelder' van Grand Central Terminal (die is dan overdekt, ook handig om te weten)
Dat zijn echt gezellige marktjes om te kijken en lekkere dingetjes te eten, maar voor een koopje ga je er niet terecht kunnen :D

verder hebben een aantal winkels, iig Macy's, vaste kortingskaarten voor toeristen. Bij Macy's haal je die bij klantenservice, met je paspoort, ik geloof op de 1e etage. (10% korting op 'normale' dingen, niet dure sieraden enzo ...)

verder uiteraard de winkelroute die ik eerder plaatste, voor de kerst-etalages, jullie gaan je ogen uitkijken! (zeker savonds doen, druk, maar erg leuk)
en er staan diverse bomen, waarvan die bij Rockefeller de bekendste is, en zeker indrukwekkend om eens te kijken.
Maar daar is het echt heeeel druk en je moet zeker een plan trekken voor het geval je je dochter kwijt raakt in de kudde .... (een gelalmineerd kaartje met jouw telefoonnummer en het adres van jullie hotel is een goed plan, en ook steeds samen afspreken waar jullie elkaar gaan treffen mocht je mekaar kwijt raken, het is veilig, maar zo druk tijdens de kerst!)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

Heb ook gelijk kaartjes voor de Radiocitychistmas tatatataaaaaaa gekocht (mét korting hehe). Moet ze Will Call ophalen, is dat aan het theater zelf dat je weet? We gaan daar de 23e savonds naartoe. Shabby hotel boeit ons niks zolang de deur maar op slot kan ;) maw zijn we weinig daar, alleen om te slapen.
Nu wil ik een lijstje gaan maken met een soort van dagenindeling, dan weten we zekerr dat we alles gezien hebben wat we willen zien en niet kriskras de stad moeten doorkruisen en daarmee kostbare tijd verliezen.
Zijn er voor de metro ook x-dagen kaarten waarmee je onbeperkt kunt reizen?
Ik zal ongetwijfeld om de haverklap vragen hebben omdat ik een newbie ben op Amerikagebied, hoop dat je het niet erg vind t als ik je er hier mee lastig val? :oops:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Will call houdt inderdaad in bij de kassa, op de avond zelf, ik ga meestal 1 a 2 uur vantevoren, neem je paspoort en je credit card mee, die moet je laten zien!

Er is inderdaad een weekkaart voor de subway, 31$, op bijna elke halte uit een automaat te trekken, maar je kunt hem ook al op het vliegveld kopen. Waar komen jullie aan?

http://web.mta.info/metrocard/
https://docs.google.com/document/d/1bF2 ... edit?pli=1
(even naar beneden bladeren ...)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vakantieganger69
Amerika-ontdekker

We landen op EWR en dan shuttle naar Manhattan.
De kaartjes voor de subway kan ik die met creditcard betalen of is het verstandiger/goedkoper om cash mee te nemen naar de States?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

credit card is een must en veilig. Je kunt zo'n metrocard zowel met cash als met je cc uit de muur trekken
(als je dochter kleiner is dan 1.20 m, mag ze nog gratis, maar dat zal haast wel niet?)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je kunt on-line van die lakenzakken kopen die je in een bed kunt gebruiken zodat je minder kans loopt op ongedierte. Twee grote eigen kussenslopen meenemen is ook een goed idee.
Stop al je vuile kleren in een vuilniszak en sluit die goed af. Idem de slopen, de lakenzakken en je nachtgoed. Stop alles thuis zsm. in de wasmachine.
Dat zijn althans de tips die ik zo gelezen heb voor mensen die in ietwat 'shabby' hotels gingen logeren.
Koffers zoveel mogelijk van de vloer houden.
Bed bugs schijnen in veel hotels in NY een probleem te zijn - en je wilt ze niet meenemen.

Geen ontbijt is geen probleem.
Je kunt de dag tevoren al iets kopen voor de volgende ochtend - of gedurende de nacht - kleine bekertjes yoghurt, een appel, een banaan.
Wil je 's ochtends thee drinken dan kun je prima ongezoete thee kopen in grote flessen van Tejava. Is wel koude thee, maar een beetje afzien en improviseren lijkt me onderdeel van de pret.

FAO Schwarz Flagshipstore is ook leuk om een keer gezien te hebben.
Verder Central Park.
En het Planetarium.
Laatst gewijzigd door USInsider op 27 nov 2013, 23:27, 2 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Die 1 * hotel, is dat soms het Carter Hotel?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer