Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

F Visum Geweigerd

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Spidy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: F Visum Geweigerd

Bericht door Spidy »

@hockey, brieven van Nl regisseurs heb @hockey, brieven van Nl regisseurs heb ik al + w.g.v. van mijn werk. Brief VS laat ik dan wel weg.

Zullen zij trouwens zelf beginnen over het feit dat t de vorige keer is afgewezen of zal ik zelf open kaart spelen door te zeggen dat ik nu wel het bewijs (banden met thuisland) heb wat ik de vorige keer niet had?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

De algemene regels voor visa-interviews zijn: (1) nooit liegen, dus alles naar waarheid invullen en beantwoorden, en (2) to-the-point antwoord geven op vragen en geen dingen vertellen waar niet naar gevraagd wordt.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Hoe minder je verteld hoe beter het is geldt voor alle visum aanvragen heb ik het idee. Het is leuk dat je enthousiast bent maar laat dit niet blijken en probeer ze niet te overweldigen met bewijs or argumenten waarom je een visum moet krijgen. Houd in je achterhoofd dat alleen zij dat beslissen, hoe oneerlijk het ook is soms.

Dus, alleen doen wat gevraagd wordt, niets meer niet minder (dus alleen zeggen dat je nu meer bewijs hebt dan vorige keer als je dat gevraagd wordt, anders niets zeggen, dat kunnen ze zelf ook wel zien). Als je de juiste papieren hebt en juiste antwoorden geeft of de vragen komt het wel goed denk ik.

Veel success!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

In aansluiting hierop: je bubbelt en dat is leuk maar houdt het een beetje in op het consulaat.
Geef alleen antwoord op vragen en houdt dat kort en zakelijk. Ga niet in details behalve wanneer daarnaar gevraagd.
Ga geen extra dingen vertelllen omdat je denkt dat je daardoor sterker komt te staan. (Het tegendeel is meestal waar.)

Ja je ziet in US tv. en in US films voortdurend enthousiaste spunky girls en oh wat vinden de anderen in de sitcom dat leuk ! en ook het publiek.
Het springt op en neer en gaat heen en weer and it talks a mile a minute. Leuk leuk leuk !!!
Realiteit: in het dagelijks leven hebben US'ers dergelijke over-enthousiaste persoontjes toch liever niet tegenover zich.

Veel succes en laat weten hoe het afloopt !
Spidy
Amerika-ontdekker

Bericht door Spidy »

Super thanks iedereen!!!!!!
Spidy
Amerika-ontdekker

Bericht door Spidy »

En dan denk je nu alles te weten, komen er weer dingetjes waar je aan gaat twijfelen.......

Aangezien ik nu weer het ds formulier in moet vullen, moet ik nu ''JA'' antwoorden op de vraag of mij wel eens een visum is geweigerd (wegens tekort aan bewijs / banden NL - wat ik dit keer wel heb) en dan verschijnt er een vakje met ''explain''. Raden jullie hier aan om met details te antwoorden of heel kort?

Ook kan ik niet opnieuw de sevis fee betalen omdat hij al mijn I-20 code kent. Volgens het consulaat hoefde ik voor mijn re-application geen nieuwe I-20 formulieren van school te krijgen omdat mijn start datum nog steeds hetzelfde is. Ik heb het consulaat gemaild hierover maar ze hebben nog niet gereageerd. Hoe moet ik nu deze fee betalen als de website zegt dat ik al betaald heb? Voor elke nieuw aanvraag, moeten toch alle fees weer betaald worden?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kan het zijn dat je weliswaar opnieuw een visum moet aanvragen (en betalen) maar dat je SEVIS geldig is gebleven ?
Spidy
Amerika-ontdekker

Bericht door Spidy »

Ja dat kan zeker, alleen hoop ik niet terug gestuurd naar huis te worden op t consulaat lol.
Spidy
Amerika-ontdekker

Bericht door Spidy »

Ik krijg nu bericht van het consulaat dat mijn sevis fee gewoon is betaald en dat ik het tijdens mijn interview maar moet verder bespreken met de consult. Ik schijt nu echt in mijn broek! Wat voor vragen zal hij/zij mij stellen over dit? Iemand ervaring met dit soort situaties?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Als je deze tekst van buiten leert, en je er meer dan 100 % aan houd zal het, ook gezien het advies wat gegeven is, wel goed komen.
oortjes schreef:In aansluiting hierop: je bubbelt en dat is leuk maar houdt het een beetje in op het consulaat.
Geef alleen antwoord op vragen en houdt dat kort en zakelijk. Ga niet in details behalve wanneer daarnaar gevraagd.
Ga geen extra dingen vertellen omdat je denkt dat je daardoor sterker komt te staan. (Het tegendeel is meestal waar.)
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Spidy
Amerika-ontdekker

Bericht door Spidy »

Nou gister was de grote dag! Ging heel goed! Was kort en bondig en voorbereid op alle mogelijke vragen! Ambetenaar was ook aardig en de security zat zelfs te sjansen!

Er werd mij maar 1 vraag gesteld; wat is het verschil tussen de vorige- en dit keer? Mijn situatie is gewijzigd zei ik. De werkgeversverklaringen las hij aandachtig door met de bijbehorende contracten dat ik terug moet komen naar NL! Na wat getyp zegt hij doodleuk: helaas kan ik je vandaag geen visum geven want ik moet mij bij mijn collega's (van 7 wk terug) aansluiten! Filmcontract had ik ook mee maar hij hoefde het niet eens te zien want hij kon niks doen! Kreeg ook weer exact zelfde brief mee pff. Dit betekend maar 1 ding: 1 keer afgewezen is voor altijd afgewezen want zelfs met duidelijk situatiewijzigingen + bewijs krijg je het niet! Ipv dat ze zeggen dat ik gewoon dit niet meer moet aanvragen zeggen ze gewoon weer dat ik het overniew mag aanvragen! Wat heeft het voor nut?

Ik kan prima in London auditie doen voor een toneelschool waar het niveau ook nog eens hoger ligt en je zelfs een Master degree krijgt na afstuderen, maar wat ik erg vind is dat ik in de toekomst - voor vakanties of toekomst film/toneelproducties/audities in de VS - naar het consulaat moet. BALEN
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Kan me voorstellen dat je baalt. Wat ga je nu doen? In Londen studeren?

Misschien kun je nog wel een keer terug op een O visum als je heel beroemd bent. Veel succes!
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Je kunt misschien nog informeren of je in aanmerking komt voor een waiver of ineligibility.
Dit is wel een langdurig traject wat je dan ingaat. (6 maanden volgens opgave consul Amsterdam.)
http://travel.state.gov/visa/frvi/ineli ... _1364.html
Spidy
Amerika-ontdekker

Bericht door Spidy »

@Ziva Thanks. Ja ik zou 1st auditie moeten doen voor een school in London etc. Wish me luck.

@KHUSA, heb naar de link gekeken, maar ik snap niet zo goed wat ze precies bedoelen. Gaat het om een review voor dezelfde visumaanvraag (2nd opinion) of een review om met de esta weer normaal het land in te kunnen voor minder dan 3 maanden?
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Het gaat om de mogelijkheid jouw ineligibility te laten beoordelen door iemand van DHS (department of homeland security); Die vervolgens beslist jouw visum alsnog toe te wijzen, ofwel te weigeren.
Met een recommendation van de counsil officer sta je wat sterker, maar deze zul je waarschijnlijk niet krijgen anders had hij/zij je er wel over geïnformeerd.
It's a long shot, maar een emailtje met de vraag naar het consul is zo gestuurd toch?
Succes!
LovesUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door LovesUSA »

jeetje wat rot zeg :( een vriendin van mij zit momenteel in miami op een j1 visum en deze werd ook eerst 2 keer afgewezen en de 3e keer kreeg ze hem toch toegewezen..
weet niet helemaal haar details ze deed het iig zelf zonder tussen organisatie waardoor ze de 1e 2 keer het een ander dacht ik vergeten was dus of het helemaal dezelfde situatie is weet ik niet.. maar ik snap als je het niet nogmaals wilt proberen de kosten lopen ook steeds meer op natuurlijk.
life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away..
Spidy
Amerika-ontdekker

Bericht door Spidy »

Thanks KHUSA, is dat dit email-adres; fmjfee.sevis@ice.dhs.gov en dan gewoon met de vraag of ik mijn ineligibility kan laten beoordelen door iemand van DHS?
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Communicatie verloopt via consulaat. Stuur hen eerst eens een mail om te vragen of het überhaupt mogelijk is?
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik lees dit:

Can every applicant who is ineligible apply for a waiver?

No. If you are found ineligible for a visa, the consular officer will inform you if can apply for a waiver of ineligibility. The following factors will determine if you may apply for a waiver:

•Whether a waiver of ineligibility is available for the particular section of law you are ineligible under;
•You must be fully qualified for the visa you applied for, except for that specific ineligibility, in order to be able to apply for the waiver;
•If you are applying for a nonimmigrant visa, generally whether the consular officer who found you ineligible recommends to DHS that you receive a waiver; and
•If you are applying for an immigrant visa, whether a waiver is available for your particular situation. (For example, for certain visa ineligibilities when applying for an immigrant visa, you can only apply for a waiver if you have a U.S. citizen or lawful permanent resident spouse or parent who would endure extreme hardship if you were not able to immigrate.)

Ik kan niet opmaken uit het verhaal van Spidy dat de consul dat advies gegeven heeft dus dan gaat dit verhaal toch niet op? Bovendien was dit de 2e afwijzing dus ik vraag me af of ze dan wel ineens "Ja" zullen zeggen.
KHUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KHUSA »

Ik vrees er ook een beetje voor.
Bovendien ben ik niet helemaal zeker of je wel een waiver aan kunt vragen als je bent afgewezen onder 214b. Ik gok dat waivers meer voor 212 zijn...(zoals ik)
Maar als je het 100% zeker wilt weten moet je even navraag doen op het consul.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer