Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mark en Saskia: zomer 2014: Alaska!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Mark en Saskia: zomer 2014: Alaska!
Hallo!
Volgende zomer (juli 2014) reizen wij voor de derde keer naar Amerika, dit keer naar Alaska. We hebben veel berichten op het forum gelezen en ook sommige reisverslagen bekeken. We hebben de volgende route in gedachten:
1. Aankomst Anchorage (en ophalen huurauto)
2. Anchorage - Seward
3. Seward
4. Seward - Homer
5. Homer
6. Homer - Anchorage
7. Anchorage - Denali
8. Denali
9. Denali - Fairbanks OF Denali - Paxson
10. Fairbanks - Tok OF Paxon - Tok (afhankelijk van dag 9)
11. Tok - Dawson City
12. Dawson City - Whitehorse
13. Whitehorse - Skagway
14. Skagway - Haines
15. Haines - Haines Junction
16. Haines Junction - Tok
17. Tok - Valdez
18. Valdez
19. Valdez
20. Valdez - Glennhallen of Palmer
21. Glennhallen of Palmer - Manatuska Glacier (i.v.m. ijsklimmen)
22. Manatuska Glacier - Anchorage
23. Anchorage - Amsterdam
24. Aankomst Amsterdam
Mijn vragen:
- is de route haalbaar?
- raden jullie op dag 9 de route Denali - Fairbanks of Denali - Paxson aan?
- zou het beter zijn om de dagen 13 en 14 samen te voegen? Dus van Whitehorse naar Haines in 1 dag? En als we die dagen samenvoegen, waar zouden we dan de extra dag het beste kunnen plannen?
- op dag 21 willen we graag, als het weer het toelaat, gaan ijsklimmen op de Manatuska Glacier. Waar zou je dan het beste kunnen overnachten? Palmer of Glennhallen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Saskia.
Volgende zomer (juli 2014) reizen wij voor de derde keer naar Amerika, dit keer naar Alaska. We hebben veel berichten op het forum gelezen en ook sommige reisverslagen bekeken. We hebben de volgende route in gedachten:
1. Aankomst Anchorage (en ophalen huurauto)
2. Anchorage - Seward
3. Seward
4. Seward - Homer
5. Homer
6. Homer - Anchorage
7. Anchorage - Denali
8. Denali
9. Denali - Fairbanks OF Denali - Paxson
10. Fairbanks - Tok OF Paxon - Tok (afhankelijk van dag 9)
11. Tok - Dawson City
12. Dawson City - Whitehorse
13. Whitehorse - Skagway
14. Skagway - Haines
15. Haines - Haines Junction
16. Haines Junction - Tok
17. Tok - Valdez
18. Valdez
19. Valdez
20. Valdez - Glennhallen of Palmer
21. Glennhallen of Palmer - Manatuska Glacier (i.v.m. ijsklimmen)
22. Manatuska Glacier - Anchorage
23. Anchorage - Amsterdam
24. Aankomst Amsterdam
Mijn vragen:
- is de route haalbaar?
- raden jullie op dag 9 de route Denali - Fairbanks of Denali - Paxson aan?
- zou het beter zijn om de dagen 13 en 14 samen te voegen? Dus van Whitehorse naar Haines in 1 dag? En als we die dagen samenvoegen, waar zouden we dan de extra dag het beste kunnen plannen?
- op dag 21 willen we graag, als het weer het toelaat, gaan ijsklimmen op de Manatuska Glacier. Waar zou je dan het beste kunnen overnachten? Palmer of Glennhallen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Saskia.
Re: zomer 2014: Alaska!
Wij deden in 2011 de route Anchorage - Seward - Anchorage - Denali - Fairbanks - Gakona - McCarthy - Valdez - Anchorage in 3 weken.Mark en Saskia schreef:- is de route haalbaar?
Als ik dit dan met jullie route vergelijk lijkt het me wat krap, veel rijden om naar Skagway te komen.
Heb je een combinatie met een cruise overwogen? Wij deden dat na onze rondreis: in een week van Anchorage naar Vancouver, absoluut een aanrader.
Ik zou voor Fairbanks kiezenMark en Saskia schreef: - raden jullie op dag 9 de route Denali - Fairbanks of Denali - Paxson aan??
Aan Glenn Highway ligt de Long Rifle Lodge, kamers zijn niet bijzonder (en restaurant is geen aanrader) maar de ligging is ideaal: vanuit je kamer zie je de gletcher.Mark en Saskia schreef: - op dag 21 willen we graag, als het weer het toelaat, gaan ijsklimmen op de Manatuska Glacier. Waar zou je dan het beste kunnen overnachten? Palmer of Glennhallen???
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Mark en Saskia: zomer 2014: Alaska!
Wij gaan in juli ook naar Alaska.
Kijk in dit draadje voor onze route http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=49717
(wij doen wel het stuk Canada niet)
In mijn topic staat ook de link naar het reisverslag van oa Kalaman, die zijn wel in Alaska en Yukon geweest.
Wat betreft jullie dag 9, tja. Denali-Paxson is via de Denali Highway die voor het grootste deel een gravelroad is en die mag je niet rijden van de autoverhuurders. Wij gaan langs Fairbanks.
Groetjes,
Ingrid
Kijk in dit draadje voor onze route http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=49717
(wij doen wel het stuk Canada niet)
In mijn topic staat ook de link naar het reisverslag van oa Kalaman, die zijn wel in Alaska en Yukon geweest.
Wat betreft jullie dag 9, tja. Denali-Paxson is via de Denali Highway die voor het grootste deel een gravelroad is en die mag je niet rijden van de autoverhuurders. Wij gaan langs Fairbanks.
Groetjes,
Ingrid
Laatst gewijzigd door ingrid14 op 08 aug 2014, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar inderdaad het grootste stuk van jullie route gedaan.
Kijk anders eens naar onze blog en video's...je zal al snel begrijpen waarom Alaska zo'n indruk nagelaten heeft op ons
.
Post gerust jullie nog eventuele vragen.
Kijk anders eens naar onze blog en video's...je zal al snel begrijpen waarom Alaska zo'n indruk nagelaten heeft op ons

Post gerust jullie nog eventuele vragen.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Hallo Mark en Saskia,
Wat geweldig dat jullie naar Alaska gaan! Het heeft op ons een onuitwisbare indruk gemaakt, wij wensen jullie dan ook een supermooie reis toe!
Misschien kan je nog wat uit ons reisverslag halen, http://www.revoreis.wordpress.com
Veel plezier met de voorbereiding!
Wat geweldig dat jullie naar Alaska gaan! Het heeft op ons een onuitwisbare indruk gemaakt, wij wensen jullie dan ook een supermooie reis toe!
Misschien kan je nog wat uit ons reisverslag halen, http://www.revoreis.wordpress.com
Veel plezier met de voorbereiding!
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties. Jullie reisverslagen zijn
! Ik heb ondertussen ook de Milepost besteld, even afwachten wanneer ik die in huis heb, maar verwacht daar nog veel informatie uit te kunnen halen. Eventuele verdere vragen ga ik zeker stellen hier.
@ Ingrid: wij vertrekken ook op 9 juli
@ Kalaman: onze route lijkt inderdaad best veel op die van jullie. Vond je het goed te doen qua kilometers/afstand per dag? Zou je achteraf nog wat anders hebben gedaan?

@ Ingrid: wij vertrekken ook op 9 juli

@ Kalaman: onze route lijkt inderdaad best veel op die van jullie. Vond je het goed te doen qua kilometers/afstand per dag? Zou je achteraf nog wat anders hebben gedaan?
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
de afstanden waren helemaal geen probleem. We hadden meer dan voldoende tijd.
Wat ik nog zou gedaan hebben? Tijdens deze reis hebben we gedaan wat we wilden doen, maar nu zijn we aan het kijken om opnieuw naar Alaska te gaan (het is er nu éénmaal
),
en dan zouden we oa naar Homer gaan voor de berenexcursie (alhoewel wij er ook heel wat gezien hebben, gratis en voor niets
) en ook Wrangell NP zou op het lijstje komen.
Absolute must-do's : de lange bustour in Denali NP en de beide cruises in Valdez/Seward. Ook de ferry-overtocht van Valdez naar Whittier was, ondanks het slechte weer, heel mooi.
Wat ik nog zou gedaan hebben? Tijdens deze reis hebben we gedaan wat we wilden doen, maar nu zijn we aan het kijken om opnieuw naar Alaska te gaan (het is er nu éénmaal

en dan zouden we oa naar Homer gaan voor de berenexcursie (alhoewel wij er ook heel wat gezien hebben, gratis en voor niets

Absolute must-do's : de lange bustour in Denali NP en de beide cruises in Valdez/Seward. Ook de ferry-overtocht van Valdez naar Whittier was, ondanks het slechte weer, heel mooi.
- ingrid14
- Amerika-expert
Ja die Milepost is echt wel handig.
Alleen kan het lang wachten zijn voor ie aankomt.
Ik had die van mij half augustus besteld, is aangekomen begin oktober.
Die is volgens mij te voet gekomen
Wij vliegen via Reykjavik op 9 juli, met Icelandair.
Misschien nog interessant voor jullie:
Via e-mail ontving ik volgend aanbod van Kenai Fjords Tours (CIRI Alaska Tourism)
(glacier cruise vanuit Seward)
Groetjes,
Ingrid
Alleen kan het lang wachten zijn voor ie aankomt.
Ik had die van mij half augustus besteld, is aangekomen begin oktober.
Die is volgens mij te voet gekomen

Wij vliegen via Reykjavik op 9 juli, met Icelandair.
Misschien nog interessant voor jullie:
Via e-mail ontving ik volgend aanbod van Kenai Fjords Tours (CIRI Alaska Tourism)
(glacier cruise vanuit Seward)
- Cyber Monday Specials - Book & Save Now!
50% Off 8:00 a.m. National Park Tour
Book online and receive 50% off the 8:00 a.m. Kenai Fjords Tours National Park Tour in 2014. Pick a date that works for you and know you'll start that day with a smile because you got the best deal ever on the best wildlife and glacier cruise in Alaska! Book your trip now--there is limited availability for this special and when it's gone, it's gone.
Book now!
Or call 1-877-777-4051
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerika-ontdekker
Wow, weer naar Alaska. Gaaf dat je die mogelijkheid hebt! De bustours heb ik vanmiddag bekeken op de site van Denali NP, zowel de langste als de iets kortere zagen er interessant uit. Bij die langste ga je tot het einde van het park zag ik, dat spreekt me wel erg aan
(die ga ik maar eens vastleggen)
Ingrid, thnx! Ik ga zeker even op de site van Kenai Fjord Tours kijken, het aanbod is wel heel erg aantrekkelijk. Oei, dat heeft wel heel lang geduurd bij jullie, ik gok op Kerst
. Wij gaan ook via Reykjavik met Icelandair, we hebben daar de vlucht van 17.10 uur (we starten alleen in Amsterdam)
Ondertussen heb ik ook al wel gezien dat er heeel veeel gave excursies te maken zijn zeg, dus Kalaman niet gek dat je nog een keer wilt gaan
Oja, vanuit Valdez willen we (uiteraard) een excursie doen in de Prince William Sound. Ik zag dat er twee opties waren, de Columbia Glacier (7 uur) of de Meares Glacier (9 uur). Op het plaatje van Stan Stephens Cruises lijkt het alsof je met de Columbia Glacier tour 'meer' gletsjer te zien krijgt, terwijl je bij de Meares Glacier tour veel dichterbij de gletsjer komt. Heeft iemand ervaring met deze excursies en zo ja, welke zouden jullie aanraden?

Ingrid, thnx! Ik ga zeker even op de site van Kenai Fjord Tours kijken, het aanbod is wel heel erg aantrekkelijk. Oei, dat heeft wel heel lang geduurd bij jullie, ik gok op Kerst

Ondertussen heb ik ook al wel gezien dat er heeel veeel gave excursies te maken zijn zeg, dus Kalaman niet gek dat je nog een keer wilt gaan

Oja, vanuit Valdez willen we (uiteraard) een excursie doen in de Prince William Sound. Ik zag dat er twee opties waren, de Columbia Glacier (7 uur) of de Meares Glacier (9 uur). Op het plaatje van Stan Stephens Cruises lijkt het alsof je met de Columbia Glacier tour 'meer' gletsjer te zien krijgt, terwijl je bij de Meares Glacier tour veel dichterbij de gletsjer komt. Heeft iemand ervaring met deze excursies en zo ja, welke zouden jullie aanraden?
- ingrid14
- Amerika-expert
Dan zitten we vanaf Reykjavik op hetzelfde vliegtuig.
Groetjes,
Ingrid
Groetjes,
Ingrid
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben de Columbia Glacier tour gedaan. Dichter bij de gletsjer kan je echt niet komen. Toen er een stuk ijs afbrak en in het water terecht kwam schommelde de boot behoorlijk. Ze leggen ook de motoren af en dan hoor je de gletsjer voortdurend kraken, heel indrukwekkend.
Bij ons was de cruise in Seward absoluut de max, met als toetje die walvis die pal vóór de boot uit het water schoot om zijn avondeten te nemen
.
In Denali moet je absoluut de lange rit nemen, dan heb je veel meer kans op wildlife.
The Milepost is iets uniek en van onschatbare waarde voor een Alaskareis. Wij hebben wel de iPad-versie gebruikt want die is heel wat handiger dan dat dikke, zware boek.
Kijk anders eens op onze blog voor Denali en de cruises in Seward/Valdez.
Bij ons was de cruise in Seward absoluut de max, met als toetje die walvis die pal vóór de boot uit het water schoot om zijn avondeten te nemen

In Denali moet je absoluut de lange rit nemen, dan heb je veel meer kans op wildlife.
The Milepost is iets uniek en van onschatbare waarde voor een Alaskareis. Wij hebben wel de iPad-versie gebruikt want die is heel wat handiger dan dat dikke, zware boek.
Kijk anders eens op onze blog voor Denali en de cruises in Seward/Valdez.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb toch nog even een vraag over Denali. Ik heb de site waar je de tours kunt reserveren bekeken en ben nu wat in verwarring gebracht
. Kantishna is het eindpunt van de weg in Denali. De Kantishna Experience (tourbus) duurt zo'n 11 tot 12 uur, maar volgens die website kan je ook de shuttle bus naar Kantishna reserveren. Die rit duurt ook zo'n 11 tot 12 uur. Er zit een heel erg groot verschil in de prijs (van $350,- voor twee personen tot $123,- voor twee personen). Het verschil tussen de tourbus en de shuttle bus is de 'uitleg' (klinkt een beetje mager en afgezaagd, maar ik bedoel het gehele praatje tijdens de hele rit natuurlijk
)die je van de chauffeur van de tourbus krijgt, de lunch, snack en het drinken toch?
groetjes Saskia

groetjes Saskia
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
De shuttlebus is eigenlijk bedoeld voor backpackers die verder trekken in Denali NP en er dus ook blijven kamperen. Die bus stopt uiteraard ook nergens als er wildlife te zien is. Ik weet overigens niry als je shutllebus als "gewone" toerist kan/mag nemen.
- ingrid14
- Amerika-expert
Hoe ik het begrepen heb:
tourbus : met uitleg en lunchpakket, je kan niet uitstappen en de volgende bus nemen
shuttle bus: zonder uitleg en zonder lunchpakket, je kan uitstappen waar je wilt en een volgende bus verder of terug nemen
http://www.nps.gov/dena/planyourvisit/shuttles.htm
Alleen is die tourbus veel duurder.
Wij gaan zelf de shuttle bus naar Eielson Visitor Center nemen.
Groetjes,
Ingrid
tourbus : met uitleg en lunchpakket, je kan niet uitstappen en de volgende bus nemen
shuttle bus: zonder uitleg en zonder lunchpakket, je kan uitstappen waar je wilt en een volgende bus verder of terug nemen
http://www.nps.gov/dena/planyourvisit/shuttles.htm
Alleen is die tourbus veel duurder.
Wij gaan zelf de shuttle bus naar Eielson Visitor Center nemen.
Groetjes,
Ingrid
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat klopt inderdaad, Ingrid.
Hou er echter wel rekening mee dat je niet altijd terug kan opstappen op een volgende shuttlebus. Dit is namelijk afhankelijk van het aantal vrije stoelen. Ik zou dus zeker en vast niet meer afstappen op de terugrit, anders riskeer je een nachtje tussen het wildlife
.
Het Eielson VC is trouwens gewoon een tent (althans vorig jaar).
Hou er echter wel rekening mee dat je niet altijd terug kan opstappen op een volgende shuttlebus. Dit is namelijk afhankelijk van het aantal vrije stoelen. Ik zou dus zeker en vast niet meer afstappen op de terugrit, anders riskeer je een nachtje tussen het wildlife

Het Eielson VC is trouwens gewoon een tent (althans vorig jaar).
Dag Mark en Saskia,
Geweldig Alaska, wij zijn er in juni van dit jaar geweest en zijn gewoon met de shuttlebus gegaan, we hebben veel uitleg gehad en zijn heel vaak gestopt voor wildlife. De tocht naar Eielson was prachtig! Het lunchpakket kan je toch ook zelf meenemen? En opstappen onderweg lukte meestal wel, bij Eielson stoppen ze de bussen meestal niet helemaal vol. Wij moesten daar in de middag wel even wachten op de terugreis. Maar dat was niet erg, het was er prachtig.
In Valdez hebben zijn wij met de kleinere boot van Lu-Lu Belle op stap geweest naar de Columbia Glacier. We zijn 7 uur weg geweest, hebben tussen het knappende ijs stil gelegen, heel bijzonder. We hebben Walvissen en dolfijnen gezien en nog veel meer dieren. Fred, de kapitein vindt het geweldig om de beesten te zoeken en weet er ook veel over te vertellen. Je mag bij hem in de stuurhut en kunt alles vragen, hij neemt echt de tijd. Wij vonden het een bijzondere dag.
Tijdens de overtocht met de Ferry naar Whittier hebben we overigens ook walvissen gezien.
In Homer hebben wij met Emerald Air per watervliegtuig de excursie naar Katmai gedaan en zijn met Craig en Sarah een hele dag op stap geweest, we hebben veel beren van dichtbij in hun eigen omgeving gezien. Sarah kan veel over de verschillende beren vertellen, we hebben maar een paar mensen gezien verder. Het kost wat maar wij vonden het het geld wel waard.
Wij gaan vast nog een keer terug, het is echt de moeite waard! Ik wens jullie een fijne reis en veel voorpret!
groeten,
Saskia
Geweldig Alaska, wij zijn er in juni van dit jaar geweest en zijn gewoon met de shuttlebus gegaan, we hebben veel uitleg gehad en zijn heel vaak gestopt voor wildlife. De tocht naar Eielson was prachtig! Het lunchpakket kan je toch ook zelf meenemen? En opstappen onderweg lukte meestal wel, bij Eielson stoppen ze de bussen meestal niet helemaal vol. Wij moesten daar in de middag wel even wachten op de terugreis. Maar dat was niet erg, het was er prachtig.
In Valdez hebben zijn wij met de kleinere boot van Lu-Lu Belle op stap geweest naar de Columbia Glacier. We zijn 7 uur weg geweest, hebben tussen het knappende ijs stil gelegen, heel bijzonder. We hebben Walvissen en dolfijnen gezien en nog veel meer dieren. Fred, de kapitein vindt het geweldig om de beesten te zoeken en weet er ook veel over te vertellen. Je mag bij hem in de stuurhut en kunt alles vragen, hij neemt echt de tijd. Wij vonden het een bijzondere dag.
Tijdens de overtocht met de Ferry naar Whittier hebben we overigens ook walvissen gezien.
In Homer hebben wij met Emerald Air per watervliegtuig de excursie naar Katmai gedaan en zijn met Craig en Sarah een hele dag op stap geweest, we hebben veel beren van dichtbij in hun eigen omgeving gezien. Sarah kan veel over de verschillende beren vertellen, we hebben maar een paar mensen gezien verder. Het kost wat maar wij vonden het het geld wel waard.
Wij gaan vast nog een keer terug, het is echt de moeite waard! Ik wens jullie een fijne reis en veel voorpret!
groeten,
Saskia
- ingrid14
- Amerika-expert
Vandaag heb ik gebeld om mijn reservatie te wijzigen.
Reserveren kan online, wijzigingen per telefoon.
Moest je online willen reserveren: bij de shuttle bus staan uren vermeld. Je moet enkel op het vertrekuur op de bus zitten, het einduur is gewoon om een idee te geven maar je mag zo lang blijven als je wilt (en zolang er bussen rijden natuurlijk)
Zie hier wat ik in mijn eigen topic schreef:
Ingrid
Reserveren kan online, wijzigingen per telefoon.
Moest je online willen reserveren: bij de shuttle bus staan uren vermeld. Je moet enkel op het vertrekuur op de bus zitten, het einduur is gewoon om een idee te geven maar je mag zo lang blijven als je wilt (en zolang er bussen rijden natuurlijk)
Zie hier wat ik in mijn eigen topic schreef:
Groetjes,ingrid14 schreef:Na nog wat bijkomende info doorgenomen te hebben, vandaag mijn reservatie voor Tundra Wilderness Tour in Denali gewijzigd.
Om de reservatie te wijzigen moest ik telefonisch contact nemen.
Ik heb de vriendelijke Andy aan de telefoon dan ook maar gelijk bestookt met al mijn vragen.
Wij gaan nu met de shuttle bus naar Eielson Visitor Center.
(het verschil in prijs wordt mij terugbetaald, 216 $)
Tundra Wilderness Tour
- gaat 53 mijl in het park (one way) naar Toklat rest area en na 1 juni tot Stony Hill Overlook.
- Lunch is inbegrepen.
- Je mag niet uitstappen en een latere bus nemen.
Shuttle bus naar Eielson VC
- gaat 66 mijl in het park (one way).
- Je mag uitstappen waar je wilt en kan gewoon een volgende bus nemen. Aangeraden wordt om dit op de heenweg te doen en niet op de terugweg. Ze voorzien hier op elke bus op de heenweg enkele lege plaatsen voor.
- Lunch is niet inbegrepen. (maar voor het verschil in prijs van 216 $kan ik wel iets van lunch verzinnen om zelf mee te nemen
)
Ingrid
-
- Amerika-ontdekker
Ingrid en Saskia: bedankt voor jullie tips en info! We hebben inmiddels ook de shuttle bus naar het Eielson VC vastgelegd. Je gaat toch een heel eind het park in en als ik al die mooie foto's op internet mag geloven, is het er prachtig (bij goed weer)
Nu alleen nog de berenexcursie en de tocht naar de Columbia Glacier vastleggen, we hebben er zin in!
Oja, gisteren ontvingen wij de Milepost (viel niet tegen hoe lang het heeft geduurd), wat een naslagwerk is dat zeg! Het is maar goed dat het nog even duurt voordat we op reis gaan, die tijd hebben we wel nodig om dat boek door te nemen
groetjes Saskia

Nu alleen nog de berenexcursie en de tocht naar de Columbia Glacier vastleggen, we hebben er zin in!
Oja, gisteren ontvingen wij de Milepost (viel niet tegen hoe lang het heeft geduurd), wat een naslagwerk is dat zeg! Het is maar goed dat het nog even duurt voordat we op reis gaan, die tijd hebben we wel nodig om dat boek door te nemen

groetjes Saskia
- ingrid14
- Amerika-expert
Dan hebben jullie een snellere postbode dan ik.
Groetjes en veel leesplezier,
Ingrid
Groetjes en veel leesplezier,
Ingrid
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Normaal gezien vind je op de 2e pagina een code om de pdf-versie te downloaden. Dat is "iets" handiger om mee te nemen
.
Bovendien heb je dan ook een zoekfunctie en kan je de links gebruiken.
Veel verder voorbereidings-plezier alvast
.

Bovendien heb je dan ook een zoekfunctie en kan je de links gebruiken.
Veel verder voorbereidings-plezier alvast

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2181 Weergaves
-
Laatste bericht door TradeMarkNL83
-