ZO! Ben je even een weekendje weg, kom je terug in een wild topic met tientallen reacties.
Ik voel er weinig voor om persoonlijk in te gaan op de vingerwijzers met hun oordeel over mijn persoonlijke kwestie, ik wil er alleen het volgende over zeggen:
Als je niet weet wat er precies speelde, is het heel gemakkelijk om vanachter je luie stoel te oordelen over mijn persoonlijke situatie. Als ik het een "vergissing" noem kun je misschien ook bedenken dat het daadwerkelijk een vergissing betreft. Dat ik niet ben veroordeeld, en dat ik een zgn minnelijke schikking heb geaccepteerd zegt hierover ook genoeg. Nooit heb ik echter aangegeven dat ik niet fout zat. ik was destijds in overtreding. PUNT. Nimmer heb ik zielig gedaan dat ik niet tot de VS werd toegelaten, altijd ben ik open en eerlijk geweest, en heb ik alle vragen naar eer en geweten beantwoord.
Mijn reactie dat de VS een hypocriet land is, is gebaseerd op het feit dat ik (volgens aangeven van meerdere forumleden hier) ONeerlijk had moeten zijn over mijn verleden om TOEGELATEN te worden. Als iemand dan terecht opmerkt; "inderdaad USA is hypocriet, daar wil jij toch niet heen naar zo'n hypocriet land..." Kan ik deze persoon alleen maar gelijk geven. Op deze manier WIL ik inderdaad niet eens naar de USA. Ik ben een eerlijk mens, met een aantekening in mijn register, ik meld dit desgevraagd, en hoop dan niet gestigmatiseerd te worden als 'crimineel', en ontoelaatbaar te worden geacht.
Dat ik misschien arrogant overkom om sommige mensen hier, en daarmee hun sympathie verlies is jammerlijk, maar niet onoverkoombaar. Ik vraag verder ook niet om sympathie, medelijden, of wat dan ook. Ik vroeg om tips, ervaringen en meningen.
Bedankje aan de mensen die gewoon inhoudelijk blijven reageren (o.a. Oortje!

)
Verder inhoudelijk over mijn zaakje;
Ik heb inmiddels reactie gekregen van het consul. over mijn refusal:
The Consular Office is recommending a waiver of your ineligibility.
We will keep you informed but it will take about 6 months.
Ik weet oprecht niet of ik nog wel wil. Bovendien vertrekken we bijna over 6 maanden al zowat en ik heb geen idee wat een waiver van mijn inelgibility exact inhoudt.
(Mijn gevoel zegt me dat dit nog meer gaat kosten)
Als er mensen zijn die hierop willen reageren, doe dat vooral. Als er mensen zijn die mij nog meer willen uitmaken voor oplichter, crimineel, eigen schuld dikke bult enzovoort doe dat vooral, maar bedenk vooral dat je misschien niet van de hoed en de rand weet, maar je mensen toch raakt.