Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route eXoz: Seattle - SLC of rondje Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
eXoz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Route eXoz: Seattle - SLC of rondje Denver

Bericht door eXoz »

Goeiemiddag,

we hebben besloten om niet naar Canada te gaan en nu blijven er nog twee routes over:
1: vlucht
2: Seattle
3: Seattle – Olympic NP
4: Olympic NP
5: Olympic NP – Mt Rainier - Yakima
6: Yakima – Glacier NP
7: Glacier NP
8: Glacier NP
9: Glacier NP
10: Yellowstone NP
11: Yellowstone NP
12: Yellowstone NP
13: Yellowstone NP
14: Grand Teton NP
15: Grand Teton NP
16: Grand Teton NP – Craters of the Moon
17 Craters of the Moon - SLC
18: SLC
19: vlucht
20: vlucht
of
2: Denver – Custer SP (Mt Rushmore)
3: Custer SP (+Needles Hway)
4: Custer – Cody (via Devils Tower)
5: Cody – Yellowstone NP (via Bairtooth Hway)
6: Yellowstone NP
7: Yellowstone NP
8: Yellowstone NP
9: Grand Teton NP
10: Grand Teton – Vernal (via Dinosaur NM) of naar SLC
11: Vernal (of SLC) - Moab
12: Arches NP
13: Canyonlands NP
14:
15: Rocky Mountains (Estes Park) (via Peak to Peak Highway)
16: Rocky Mountains (Estes Park)
17: Rocky Mountains - Denver
18: Denver
(zoals je ziet heb ik bij de tweede route nog een dag over)

Mijn reispartners zouden liever een paar keer langer dan een 1 a 2 nachten ergens willen verblijven, ipv elke dag naar een andere slaapplaats te rijden.
Nadeel eerste route: vliegtickets iets duurder, de drop-off kost (via Drive-USA kan ik geen SUV's boeken vanuit Seattle, dus dit moeten we nog even bekijken, waarom geen idee?). Die paar langere reisdagen zijn zeker geen probleem (Mt Rainier naar Glacier naar Yellowstone).
Vanaf we met een nieuwe planning bezig waren wou ik zeker Yellowstone, Glacier, Seattle en Olympic NP zien. Maar misschien is het beter om Glacier, Seattle en Olympic eens te doen samen met een stuk van Canada.
We gaan vooral voor de natuur/landschappen, wandelingen, wildlife. Alsook zouden we graag eens een namiddagje vissen.
Wat denken jullie ervan en wat zouden jullie nog eventueel wijzigen (alsook vrije dag tweede route)
Ik had dit kaartje gemaakt met de grootste bezienswaardigheden in de regio (ik zal er waarschijnlijk wel tientallen vergeten zijn ;) ) http://i.imgur.com/yFeDA5b.jpg?1
2013: CA, AZ, UT, NV (LA - LV - SF)
2014: UT, WY, MT, ID, WA (SLC - Seattle)
2015: Argentinië
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Route eXoz: Seattle - SLC of rondje Denver

Bericht door Inge »

Wij hebben in 2005 een combinatie van beide routes gedaan, vertrokken uit Seattle en geeindigd in Denver via Las Vegas. Wij hadden wel wat meer dagen, maar het was een prachtige route, met afwisselende landschappen. Yellowstone was al favoriet, maar Glacier vonden we ook super mooi, en door de uithoek waar het ligt, kom je er niet zo snel.
Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor South Dakota, maar daar zijn we (nog) niet geweest. We overwegen ook deze de volgende keer misschien mee te pakken. Ik vind het een moeilijke keuze, dus ik volg dit draadje graag even :mrgreen: ...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In welke tijd van het jaar willen jullie gaan?
Ik heb het niet op de kaart bekeken maar volgens mij zijn het behoorlijke afstanden naar en van Glacier in de eerste route. Ik denk dat ik voor de tweede zou kiezen. Daar kun je nog wel een extra dag in South Dakota gebruiken of nog een tussenstop op weg naar Cody. Schrijf het eens helemaal uit in de van/naar-vorm, nu zie ik niet hoeveel volle dagen je in Yellowstone hebt gepland en wat rijdagen zijn. Ik vraag me af of je een dag over hebt, je moet toch ook nog van Moab naar RMNP rijden? Wat doe je op dag 15?

Marianne
eXoz
Amerika-ontdekker

Bericht door eXoz »

Periode is van half juli tot half augustus.
2: Seattle
3: van Seattle naar Olympic NP
4: Olympic NP
5: van Olympic NP via Mt Rainier naar Yakima
6: van Yakima naar Glacier NP
7: Glacier NP
9: van Glacier NP naar Yellowstone NP
10: Yellowstone NP
14: van Yellowstone NP naar Grand Teton NP
15: Grand Teton NP
16: van Grand Teton NP naar Craters of the Moon
17: van Craters of the Moon naar SLC
18: SLC
of
2: van Denver naar Custer SP (Mt Rushmore)
3: Custer SP (+Needles Hway)
4: van Custer naar Cody (via Devils Tower)
5: van Cody naar Yellowstone NP (via Bairtooth Hway)
6: Yellowstone NP
7: Yellowstone NP
8: Yellowstone NP
9: van Yellowstone naar Grand Teton NP
10: van Grand Teton naar Vernal (via Dinosaur NM) of naar SLC
11: van Vernal (of SLC) naar Moab
12: Moab - Arches NP - Moab
13: Moab - Canyonlands NP - Moab
14: van Moab naar RMNP
15: Rocky Mountains (Estes Park) (via Peak to Peak Highway)
16: Rocky Mountains (Estes Park)
17: van Rocky Mountains naar Denver
18: Denver
Voor de eerste route is het volgende misschien beter:

5: van Olympic NP via Mt Rainier naar Yakima
6: van Yakima naar Coeur d'Alene
7: van Coeur d'Alene naar Glacier NP
9: van Glacier NP naar Helena
10: van Helena naar Yellowstone NP
14: van Yellowstone NP naar Grand Teton NP

alsook kunnen we Craters of the Moon eruit halen om ergens een extra dag in te plannen (dan rechtstreeks doorrijden van Grand Teton naar SLC).
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik vind de eerste route ook te ambitieus. In mijn ogen hebben jullie (te) weinig tijd voor Olympic N.P. en voor Mount Rainier N.P.

En ik ben het ook met Marianne eens wat betreft de tweede route. Een dag extra voor South Dakota, bijvoorbeeld voor Badlands N.P. en ook een extra overnachting tussen South Dakota en Cody. Je hebt dan meer tijd voor Devil's Tower, Bighorn Canyon en het Buffalo Bill Historical Center in Cody. De meest gekozen overnachtingsplaats is dan Buffalo of Sheridan. Wij overnachtten in 2010 in Buffao. Als ik het nog een keer zou doen, probeerde ik een overnachting in Lovell te boeken. Nu kwamen wij wat later in Cody aan en hadden eigenlijk niet genoeg tijd voor het BBHC.

Je zou ervoor kunnen kiezen van Moab naar de westingang van RMNP te rijden, bijvoorbeeld naar Winter Park of Granby maar Frisco, Dillon of Silverthorne aan of bij I-70 kan ook. Neem dan bij Dillon Us-6 over de ruim 3600 meter hoge Loveland Pass. De volgende dag rijd je dan via de Trailridge Road naar Estes Park en de Peak to Peak Highway bewaar je voor de rit naar Denver voor de terugvlucht.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
eXoz
Amerika-ontdekker

Bericht door eXoz »

Hier zijn we terug. De eerst volgende jaren zullen we waarschijnlijk niet meer naar de VSA terugkeren (aankoop huis etc), wie weet geraken we er ooit nog. Dus als de vliegtuigprijzen wat meevallen (<1000-1100), zullen we gaan voor de "ambitieuze" route. Indien er echt veel verschil op zit (200-300€), kan het toch nog een rondje SLC-SLC of Denver-Denver worden (dat zien we later wel). Periode is dus van 19 juli (vlucht heen) tot 6 augustus (vlucht terug).
Seattle, Olympic NP, Yellowstone NP willen we zeker zien! Mijn originele route is
1 vlucht (slapen SLC)
2 SLC (slapen SLC)
3 SLC - Grand Teton (Slapen GT) 467km
4 Grand Teton (Slapen GT)
5 Grand Teton - Yellowstone NP (Slapen Yellowstone) 50km
6 Yellowstone NP (Slapen Yellowstone)
7 Yellowstone NP (Slapen Yellowstone)
8 Yellowstone NP (Slapen Yellowstone)
9 Yellowstone NP - Glacier NP (Slapen Glacier) 608km
10 Glacier NP (Slapen Glacier)
11 Glacier NP (Slapen Glacier)
12 Glacier NP - Yakima (Slapen Yakima) 768km
13 Yakima via Mt Rainier naar Olympic NP (Slapen Olympic NP) 520km
14 Olympic NP (Slapen Olympic NP)
15 Olympic NP (Slapen Olympic of Seattle) 221km
16 Seattle (Slapen Seattle)
17 Seattle (Slapen Seattle)
18 Seattle (Slapen Seattle)
19 vlucht
20 vlucht
eventueel kan er nog een dag Seattle wegvallen en ergens ingepland worden. De (4) lange rijdagen zijn zeker geen probleem voor ons! Alsook Mt Rainier NP is er gewoon passeren en een paar keer stoppen.
In Glacier NP zou ik graag de Going-to-the-sun Road doen. Voor wandelingen hebben we nog niet gekeken. hoe kunnen we dit het best inplannen.
(1) Vanuit West-Yellowstone, naar oostelijk zijde Glacier NP, daar overnachten (St Mary). Eerste dag wandelingen Oostkant, tweede dag via de Going-to-the-sun Rd, een wandeling en overnachten Kalispell (westelijke zijde Glacier NP)?
(2) Vanuit West-Yellowstone, via oostelijke zijde, Going-to-the-sun Rd naar Kalispell (zeer lange rijdag van 9-10u) en dan vanuit Kalispell twee dagen Glacier NP bezoeken (+wandelingen).
(3) Vanuit West-Yellowstone naar Kalispell. Van daaruit Glacier NP twee dagen bezoeken en de eerste of tweede dag de Going-to-the-sun road doen (heen en terug).
Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste optie, maar daarnet al vlug eens gekeken en in St Mary is in die periode alles al uitverkocht. Zijn er daar nog opties die ik over het hoofd zie?

Als het Glacier NP-geval echt te zot is, kunnen we dit misschien laten vallen:
1 vlucht
2 SLC
3 SLC - GT NP
4 GT NP
5 GT NP - Yellowstone NP
6 Yellowstone NP
7 Yellowstone NP
8 Yellowstone NP
9 Yellowstone NP - ??
10 ??
11 ??
12 ??
13 ?? - Olympic NP
14 Olympic np
15 Olympic np
16 Seattle
17 Seattle
18 Seattle
19 vlucht
20 vlucht
Hoe kunnen we dit dan het best opvangen? VIa Craters of the Moon, Mt Rainier, Mt St Helens of Coeur d'Alene?
Wat denken jullie ervan?
aronneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door aronneke »

hoi hoi

Wij gaan volgend jaar ook en dit is op dit moment onze globale route; (al inclusief hotels in Yellowstone)

Amsterdam-Denver
Denver-Custer
Custer
Custer-Rapid City
Rapid City/Cody
Cody-Mammoth Yellowstone
Mammoth
Mammoth-Old Faithfull
Old Faithfull
Old Faithfull-Lake Lodge
Lake Lodge-Jackson Grand Teton
Jackson
Jackson-Salt Lake City
Salt Lake City
Salt Lake City-Moab
Moab-Grand Junction
Grand Junction-Rocky Mountains
Rocky Mountains
Rocky Mountains
Rocky Mountains-Denver
Denver
Denver-Amsterdam

Bewust geen extra nachten in Moab. We hebben in een vorige reis al rode rotsen genoeg gezien. We willen deze dagen liever besteden in de andere natuur parken. Wellicht heb je aan onze route ook iets
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

In glacier hebben wij toentertijd twee nachten aan de oostkant overnacht, in de Swiftcurrent motor lodge. Beetje primitief motelroomstyle cabin, maar wel leuk ev prachtig gelegen. Er is ook nog de many Glacier Hotel voor een lixer overnachtingsadres. Aan de westkant overnacht in een cabin van de Apgar village lodge, wat meer een standaard cabin. Er lag daar ook nog een motel op de rand van lake macDonald. Dat lag prachtig, maar geen idee wat de kwaliteit en prijs is.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er aan de westkant allemaal de doen is. Wij hebben vanuit het westen de going to the sun road gereden en daarna de oostkant bij many Glacier wat uitgebreider bekeken. Een prachtig gebied. Zie ons 2005 verslag.
eXoz
Amerika-ontdekker

Route eXoz: SLC-Seattle

Bericht door eXoz »

Eerst en vooral beste wensen aan iedereen!

99.99% zal het SLC-Seattle worden, dus heb ik mij wat bezig gehouden met de dagplanning.
1) vlucht (slapen SLC) 19/7
Auto ophalen, naar hotel en eten

2) Salt Lake City (slapen SLC) 20/7
Inkopen doen
Bonneville Salt Flats ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Bonneville-zoutvlakte ). Eventueel passeren via Bingham Canyon Mine http://en.wikipedia.org/wiki/Bingham_Canyon_Mine
Temple Square en omgeving (Salt Lake Temple, Salt Lake Tabernacle, Cathedral of the Madeline) http://www.lds.org/locations/salt-lake- ... ple-square
(Olympic Cauldron Park, Trolley Square)

3) SLC - Grand Teton NP (Slapen GT) 464 km 21/7
Welke route, via de I-15 N (464km, snelst) of I-80 E, via Bear Lake (Garden City) en US-89 N (456km, scenic, iets langer in tijd, zeker met stops)
Mormon Row Barn, Glacier View Turn, Schwabachers Landing, Snake River Overlook, Oxbow Bend, Willow Flats

4) Grand Teton NP (Slapen GT) 22/7
Wandeling: Cascade Canyon (oa Hidden Canyon, Inspiration point) Via bootje naar overkant http://www.jacksonholewy.net/trails/cascade_canyon.php

5) Grand Teton NP - Yellowstone NP (Slapen West-Yellowstone) 185km 23/7
GT: Jackson Lake (eventueel Signal Mountain Summit Road)
Yellowstone: West Thumb Geyser Basin, Kepler Cascades, Old Faithful Geyser (tijd checken, eventueel dag erna), Firehole Canyon Road

6) Yellowstone NP (Slapen West-Yellowstone) 24/7
Black Sand Basin, Morning Glory Pool, Mystic Falls, Biscuit Basin, Midway Geyser Basin, Grand Prismatic Spring

7) Yellowstone NP (Slapen Canyon Village/Gardiner) 25/7
Gibbon Falls, Artist Paintpots, Norris Canyon Road, North Rim Drive, Inspiration Point, Hayden Valley, Sulphur Caldron

8 ) Yellowstone NP (Slapen Canyon Village/Gardiner) 26/7
Wandeling: Mt Washburn Hike (11.3km, halve dag) http://www.trailguidesyellowstone.com/y ... wstone.php
Undine Falls, Blacktail Deer Plateau Drive, Tower Fall, Lamar Valley

9) Yellowstone NP - Glacier NP (Slapen East-Glacier) 600km 27/7
Rit van Yellowstone naar East-Glacier (+Swiftcurrent Lake)

10) Glacier NP (Slapen East-Glacier) 28/7
Wandeling: Iceberg Lake Trail (16km) http://www.hikinginglacier.com/iceberg-lake.htm

11) Glacier NP (Slapen West-Glacier) 29/7
Going-to-the-sun road, Hidden Lake Overlook, Johns Lake Loop Trail + McDonald Falls

12) Glacier NP - Yakima (Slapen Yakima) 768km 30/7
Rit van West-Glacier via Flathead Lake naar Yakima

13) Yakima via Mt Rainier Olympic NP (Slapen Forks) 520km 31/7
Via Mt Rainier (Stevens Canyon Rd & Paradise Rd??), zonsondergang Ruby Beach/Kalaloch

14) Olympic NP (Slapen Forks) 1/8
Hoh Rain Forest: Hall of Mosses Trail, Sol Duc Falls, First, Second, Third en Rialto Beach

15) Olympic NP (Slapen Port Angeles) 2/8
Cape Flattery?, Marymere Falls, Spruce Nature Trail, Hurrican Ridge, Crescent Lake

16) (Walvistoer? +) Seattle (Slapen Seattle) 3/8

17) Seattle (Slapen Seattle) 4/8
Space Needle , EMP, Pike Place Market, Pioneer Square

18) Seattle (Slapen Seattle) 5/8
Museum of flight, Seattle Underground Tour

19) vlucht 6/8
20) vlucht 7/8
Iemand opmerkingen ivm planning? Vooral voor de NP's en meer bepaald Yellowstone. Iemand ook een goeie tip voor whale watching vanuit Seattle, of is het beter om even verder te rijden naar Anacortes?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bij Yellowstone zie ik Canyon/Gardiner staan; dat ligt wel wat uit elkaar. Ik zou zo snel mogelijk eens naar de mogelijkheden in Canyon gaan kijken.
Old Faithful heet niet voor niets Old Faithful: hij barst netjes om de ca 90 minuten uit. Ik neem aan dat een uitbarsting dus wel in je bezoek valt, je zult toch ook wel de wandeling langs het Upper Geyser basin doen?
Een geiser die zeer de moeite is en waarvan het wel handig is om te kijken wanneer hij ongeveer uitbarst, is de Great Fountain Geiser. Mocht dat in je bezoek passen, dan zou ik daar zeker een uur wachten voor over hebben (picknicklunch mee of zo).

Voor Mount Rainier heb je geen tijd in deze route.
Wij deden een walvistocht vanuit Port Townsend, zie ons 2006-verslag.

Marianne
eXoz
Amerika-ontdekker

Bericht door eXoz »

Bedankt voor de snelle reactie.

Bedoeling is om idd in de Canyon te zitten, als dit niet meer lukt, zal het Gardiner worden. Upper Geysin Basin trail zullen we inderdaad doen. Great Fountain Geyser zal ik eens bekijken. Maar qua afstanden/tijd passen de bezienswaardigheden/dagen dus wel bij elkaar denk ik? Waar kunnen we het best wildlife spotten? Ik dacht Lamar Valley?

Met dit:
Via Mt Rainier (Stevens Canyon Rd & Paradise Rd??), zonsondergang Ruby Beach/Kalaloch
bedoel ik via Mt Rainier passeren om wat foto's te nemen. Dus geen wandelingen. Deze route : http://goo.gl/maps/eGHvU

of heb je ook mooie uitzichten als je de snellere route neemt (een uur minder lang): http://goo.gl/maps/8sk57
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hallo. jullie hebben al de nodige reacties gehad en natuurlijk is het eigen keuze. Zou Glacier uit de route halen en niet in Seattle eindigen. Zet het eens uit in miles of kilometers en probeer verschillen de opties. De tijd dat je rijd heb je geen tijd om dingen te bekijken. Jullie zouden kunnen starten in Salt Lake en eindigen in Denver, of anders om. In die trip kun je Yellowstone en Grand Teton opnemen. Moab is ook veel te zien en te doen.

Dit jaar hebben wij een campertrip gedaan van San Francisco naar Seattle. Bij Portland zijn we afgeslagen naar Glacier. Dat heeft heel veel tijd gekost. Achteraf hadden we dat niet moeten doen. Die tijd hadden we anders kunnen besteden. Veel tijd verloren aan reizen. Daarom zet het op een rijtje en bekijk verschillende routes. Succes met de voorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
streep
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door streep »

Ik denk dat je voor de volgende 2 dagen echt enkele en alleen in de auto zit en amper een paar uurtjes zult hebben om dingen te bekijken.
12) Glacier NP - Yakima (Slapen Yakima) 768km 30/7
Rit van West-Glacier via Flathead Lake naar Yakima

Wij hebben afgelopen reis ook de rit van Glacier (Kalispell) tot Kennewick gedaan. Dit is korter dan jouw route van Glacier naar Yakima en dan nog heeft dit voor ons het grootste deel van de dag in beslag genomen. Zeker het eerste stuk van Glacier tot aan de I-90 kan heel wat tijd kosten als het verkeer een beetje tegenzit.

Je rit naar Forks lijkt me ook te veel voor een dag als je er nog wat stops in Mt. Rainier bijdoet en dan nog de kronkelende baantjes in de buurt van Olympic bijtelt.
Ik doe zelf ook altijd veel kilometers op mijn USA trips (6000-7000 gemiddeld op 3 weken) maar als je 2 zware dagen achter elkaar propt, vind ik zelf dat je je meer aan het haasten bent dan aan het genieten van alle leuke dingen rondom je.

Als je in Seattle wil eindigen zou ik eerder Olympic eruit omwille van de lange ritten en misschien vervangen door via de Columbia River gorge naar Mt Rainier gaan en hier wat meer tijd doorbrengen.
Ik zie ook dat je naar de museum of flight wil. Als dit je aanspreekt zou ik je echt aanraden naar de Boeing factory te gaan. Dit was voor ons zeer impressionant.
US 2010 - South West
US 2012 - South/North West
US-CA 2013 - North West US/South West CA
US-CA 2014 - North East US/South East CA
US 2022 - Appalachia Roadtrip
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer