we hebben besloten om niet naar Canada te gaan en nu blijven er nog twee routes over:
of1: vlucht
2: Seattle
3: Seattle – Olympic NP
4: Olympic NP
5: Olympic NP – Mt Rainier - Yakima
6: Yakima – Glacier NP
7: Glacier NP
8: Glacier NP
9: Glacier NP
10: Yellowstone NP
11: Yellowstone NP
12: Yellowstone NP
13: Yellowstone NP
14: Grand Teton NP
15: Grand Teton NP
16: Grand Teton NP – Craters of the Moon
17 Craters of the Moon - SLC
18: SLC
19: vlucht
20: vlucht
(zoals je ziet heb ik bij de tweede route nog een dag over)1: vlucht
2: Denver – Custer SP (Mt Rushmore)
3: Custer SP (+Needles Hway)
4: Custer – Cody (via Devils Tower)
5: Cody – Yellowstone NP (via Bairtooth Hway)
6: Yellowstone NP
7: Yellowstone NP
8: Yellowstone NP
9: Grand Teton NP
10: Grand Teton – Vernal (via Dinosaur NM) of naar SLC
11: Vernal (of SLC) - Moab
12: Arches NP
13: Canyonlands NP
14:
15: Rocky Mountains (Estes Park) (via Peak to Peak Highway)
16: Rocky Mountains (Estes Park)
17: Rocky Mountains - Denver
18: Denver
19: vlucht
20: vlucht
Mijn reispartners zouden liever een paar keer langer dan een 1 a 2 nachten ergens willen verblijven, ipv elke dag naar een andere slaapplaats te rijden.
Nadeel eerste route: vliegtickets iets duurder, de drop-off kost (via Drive-USA kan ik geen SUV's boeken vanuit Seattle, dus dit moeten we nog even bekijken, waarom geen idee?). Die paar langere reisdagen zijn zeker geen probleem (Mt Rainier naar Glacier naar Yellowstone).
Vanaf we met een nieuwe planning bezig waren wou ik zeker Yellowstone, Glacier, Seattle en Olympic NP zien. Maar misschien is het beter om Glacier, Seattle en Olympic eens te doen samen met een stuk van Canada.
We gaan vooral voor de natuur/landschappen, wandelingen, wildlife. Alsook zouden we graag eens een namiddagje vissen.
Wat denken jullie ervan en wat zouden jullie nog eventueel wijzigen (alsook vrije dag tweede route)
Ik had dit kaartje gemaakt met de grootste bezienswaardigheden in de regio (ik zal er waarschijnlijk wel tientallen vergeten zijn