Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Paula58: Rondje van Houston naar Houston.
Re: Reis Paula58: Rondje van Houston naar Houston.
Palo Duro SP is prachtig. In Canyon is een heel mooi museum voor de Western Plains. Een ander mooi SP is Caprock Canyon en in Lubbock is een museum voor Buddy Holly.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wat voor een jeep tour heb je geboekt Paula? is niet enkel huur maar met een gids neem ik aan? op hun website staat niet bijster veel info.
Yeehaw, Caprock Canyon en Palo Duro staan natuurlijk op het programma en de scienic byway daarheen, dat is de reden dat we in Vernon overnachten, zo hebben we genoeg tijd om het allemaal rustig kunnen gaan bekijken/bezoeken. Het museum in Canyon kan daarbij "geplakt" worden.
Tipsy_1, je kan de jeeptour helemaal naar je eigen wensen invullen. Ik heb hem (Charlie Angell) gemaild en zo hebben we samen een route uitgestippeld en verder laat hij ons delen zien van Big Bend waar we anders niet zouden komen. Hijzelf rijdt ook de jeep en er zitten verder geen andere mensen bij.
Op tripadvisor had hij hele goede recensies vandaar dat we deze geboekt hebben.
We vinden het altijd leuk om 1x in de vakantie een jeeptour te doen.
Little Phoenix, het is inderdaad een ministukje
In de ochtend willen we naar de Southfork ranche en daarna naar het Arboretum en de botanische tuinen van Dallas of de Zoo en Aquarium, daarna rijden we door naar Fort Worth.
We bezoeken vaak en graag dierentuinen en botanische tuinen (dat vinden we nu eenmaal leuk
) vandaar dat er bij sommige plaatsen een extra dagje staat waarbij anderen zich misschien afvragen: wat moet je daar zo lang???
Zo ook in San Antonio, Amarillo en Austin.
Tipsy_1, je kan de jeeptour helemaal naar je eigen wensen invullen. Ik heb hem (Charlie Angell) gemaild en zo hebben we samen een route uitgestippeld en verder laat hij ons delen zien van Big Bend waar we anders niet zouden komen. Hijzelf rijdt ook de jeep en er zitten verder geen andere mensen bij.
Op tripadvisor had hij hele goede recensies vandaar dat we deze geboekt hebben.
We vinden het altijd leuk om 1x in de vakantie een jeeptour te doen.
Little Phoenix, het is inderdaad een ministukje

We bezoeken vaak en graag dierentuinen en botanische tuinen (dat vinden we nu eenmaal leuk

Zo ook in San Antonio, Amarillo en Austin.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik vond het Aquarium in Dallas heel mooi trouwens. Echt een aanrader.
En als je van botanische tuinen houdt is Mercer Arboretum ook een aanrader. Ik ga daar altijd heen om te fotograferen. Voor jullie misschien alleen lastig om in te passen in jullie schema. Het ligt in Noord Houston, vrij dicht langs de I-45 op de weg naar Conroe. Maar op de eerste dag zijn jullie waarschijnlijk al gaar en heb je geen zin om daar langs te gaan.
En als je van botanische tuinen houdt is Mercer Arboretum ook een aanrader. Ik ga daar altijd heen om te fotograferen. Voor jullie misschien alleen lastig om in te passen in jullie schema. Het ligt in Noord Houston, vrij dicht langs de I-45 op de weg naar Conroe. Maar op de eerste dag zijn jullie waarschijnlijk al gaar en heb je geen zin om daar langs te gaan.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Die ziet er ook heel mooi uit, we kunnen altijd de laatste dag daar een bezoek aan brengen, we vliegen pas om 15.30 uur dus de hele ochtend nog de tijd en ik zag dat het vlakbij het vliegveld ligt.houstonwehaveaproblem schreef: En als je van botanische tuinen houdt is Mercer Arboretum ook een aanrader.
Voor de laatste nacht hebben we nog geen overnachtig en kunnen altijd daar in de buurt een hotel zoeken.
groeten Paula
In Austin zijn we eens naar Lady Bird Johnson center geweest. Dat was heel aardig.
Dat ziet er ook leuk uit Yeehaw, ik zag dat er in juni ook nog genoeg bloeit en in ieder geval ook vlinders zijn.
Staat op de lijst!
Staat op de lijst!

groeten Paula
We zijn onderhand wat maanden verder en nog een kleine 2 maanden voordat we vertrekken.
Het meeste is uitgezocht en besproken maar we zitten nog een beetje met de laatste dag, dan rijden we van Austin naar Houston en onderweg kan ik niet echt iets ontdekken waar te stoppen of wat nog te doen, het is een zaterdag dus helaas is in Brenham de Blue Bell icecream factory niet te bezoeken, iemand misschien nog tips voor dat stukje?
We twijfelen ook nog een beetje waar we de laatste nacht moeten overnachten, we vliegen de volgende dag pas om 15.30 uur maar moeten natuurlijk wel op tijd op het vliegveld zijn en het verkeer kan in Houston aardig hectisch zijn, misschien toch maar een hotel bij het vliegveld boeken om niet in de problemen te komen(en daar gewoon de laatste ochtend relaxen). Een andere mogelijkheid is Humble en in de ochtend nog Mercer Arboretum & Botanic Gardens bezoeken. Dat zal dan wel een kort bezoek worden i.v.m. het inleveren van de auto en naar het vliegveld waar we toch wel om 12.00 uur moeten zijn
Nog een vraagje over de vleermuizen bij de Natural bridge caverns, weet iemand of het klopt dat je daar niet zomaar heen kan? Het zijn er wel tussen de 15 en 20 miljoen
die daar uitvliegen en lijkt me super om mee te maken, dat is toch wel wat meer dan de grotten in NM waar we toen al van onder de indruk waren. We gaan ze natuurlijk ook in Austin bekijken maar bij die grotten lijkt me echt spectaculair.
Het meeste is uitgezocht en besproken maar we zitten nog een beetje met de laatste dag, dan rijden we van Austin naar Houston en onderweg kan ik niet echt iets ontdekken waar te stoppen of wat nog te doen, het is een zaterdag dus helaas is in Brenham de Blue Bell icecream factory niet te bezoeken, iemand misschien nog tips voor dat stukje?
We twijfelen ook nog een beetje waar we de laatste nacht moeten overnachten, we vliegen de volgende dag pas om 15.30 uur maar moeten natuurlijk wel op tijd op het vliegveld zijn en het verkeer kan in Houston aardig hectisch zijn, misschien toch maar een hotel bij het vliegveld boeken om niet in de problemen te komen(en daar gewoon de laatste ochtend relaxen). Een andere mogelijkheid is Humble en in de ochtend nog Mercer Arboretum & Botanic Gardens bezoeken. Dat zal dan wel een kort bezoek worden i.v.m. het inleveren van de auto en naar het vliegveld waar we toch wel om 12.00 uur moeten zijn
Nog een vraagje over de vleermuizen bij de Natural bridge caverns, weet iemand of het klopt dat je daar niet zomaar heen kan? Het zijn er wel tussen de 15 en 20 miljoen

groeten Paula
- Tipsy_1
- Amerika-expert
wij gaan de dag van de terugvlucht van San Antonio naar Houston rijden...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Hoi,
Je zou de laatste of de eena laatste dag nog kunnen shoppen bv. bij premium outlet in Cypress, of naar Old Town Spring kunnen gaan.
Beide ten noorden van Houston.
Ik ga zelf elk jaar naar Houston en vermaak mij altijd in Brazos Bend state park, om daar te wandelen en alligators te spotten.
Dat ligt alleen ten zuiden van Houston, en snap dat je liever ten Noorden wilt blijven. " onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben overigens mei 2013 in Austin een Segway tour gedaan, die heette ghost and bat tour, duurde 2 en half uur en was geweldig!!
Hamilton pool in de buurt van Austin is ook super, http://www.panoramio.com/photo/70016408
Je zou de laatste of de eena laatste dag nog kunnen shoppen bv. bij premium outlet in Cypress, of naar Old Town Spring kunnen gaan.
Beide ten noorden van Houston.
Ik ga zelf elk jaar naar Houston en vermaak mij altijd in Brazos Bend state park, om daar te wandelen en alligators te spotten.
Dat ligt alleen ten zuiden van Houston, en snap dat je liever ten Noorden wilt blijven. " onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben overigens mei 2013 in Austin een Segway tour gedaan, die heette ghost and bat tour, duurde 2 en half uur en was geweldig!!
Hamilton pool in de buurt van Austin is ook super, http://www.panoramio.com/photo/70016408
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wij hebben net besloten om ook die kant op te gaan. Wij vliegen ook op Houston en hebben 20 dagen. Omdat alles nog in de begin fase van de planning is zijn wij nog op zoek naar tips en vandaar dat wij hier terecht zijn gekomen. Jullie route spreekt ons zeker aan. Wij gaan echter in juli dus heet zal het zijn!
Wij lezen graag mee met de tips in dit draadje en ik zal zelf ook nog een draadje openen als onze plannen wat meer vorm krijgen.
Wij lezen graag mee met de tips in dit draadje en ik zal zelf ook nog een draadje openen als onze plannen wat meer vorm krijgen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Dank jullie wel!
Leen, dat is een aardig ritje van San Antonio naar Houston op dezelfde dag als je moet vliegen, we nemen dit keer wat meer tijd dus willen de laatste nacht een beetje in de buurt overnachten en misschien die dag inderdaad nog wat shoppen of relaxen.
@Rob, we willen inderdaad liever ten noorden blijven en ik denk dat we al zoveel SP's gezien hebben dat we Brazos maar links laten liggen. Hamilton pool willen we bezoeken als we van San Antonio naar Austin rijden, die staat dus zeker al op het lijstje.
Ik heb in Austin al heel vele leuke tours voorbij zien komen, ook de segway, we moeten nog even bedenken welke tour we willen gaan doen.
@chippie, leuk dat jullie ook die kant op gaan, het zal inderdaad wel behoorlijk heet zijn maar ook in juni als wij er zijn kunnen we aardige temperaturen verwachten.
We gaan nog wel een eenvoudige weblog bijhouden (als de tijd het toelaat tenminste), er staat nu alleen nog de route op en de overnachtingen (bij Home)
http://rondjetexas2014.wordpress.com/
Heb ook nog een vraagje over de plaatsjes van de route 66 in Texas, we zijn een paar dagen in Amarillo en willen één dag een stukje route 66 gaan doen, welke plaatsjes zijn de moeite waard om te bezoeken?
Leen, dat is een aardig ritje van San Antonio naar Houston op dezelfde dag als je moet vliegen, we nemen dit keer wat meer tijd dus willen de laatste nacht een beetje in de buurt overnachten en misschien die dag inderdaad nog wat shoppen of relaxen.
@Rob, we willen inderdaad liever ten noorden blijven en ik denk dat we al zoveel SP's gezien hebben dat we Brazos maar links laten liggen. Hamilton pool willen we bezoeken als we van San Antonio naar Austin rijden, die staat dus zeker al op het lijstje.
Ik heb in Austin al heel vele leuke tours voorbij zien komen, ook de segway, we moeten nog even bedenken welke tour we willen gaan doen.
@chippie, leuk dat jullie ook die kant op gaan, het zal inderdaad wel behoorlijk heet zijn maar ook in juni als wij er zijn kunnen we aardige temperaturen verwachten.
We gaan nog wel een eenvoudige weblog bijhouden (als de tijd het toelaat tenminste), er staat nu alleen nog de route op en de overnachtingen (bij Home)
http://rondjetexas2014.wordpress.com/
Heb ook nog een vraagje over de plaatsjes van de route 66 in Texas, we zijn een paar dagen in Amarillo en willen één dag een stukje route 66 gaan doen, welke plaatsjes zijn de moeite waard om te bezoeken?
groeten Paula
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wij zijn inmiddels ook druk doende een reis samen te stellen en dit draadje is daarbij heel behulpzaam.
Tips zijn welkom op:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 15&t=53741
Tips zijn welkom op:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 15&t=53741
Voor onze reisverslagen ga je naar:
Hoe ver wil je R66 gaan rijden. Tot Oklahoma City?
Yeehaw, eigenlijk alleen in Texas. Ik zag wat dorpjes voorbij komen zoals Adrian, Vega, Lark, Groom, Conway, McLean en Shamrock en vroeg me af of dat de moeite waard is en of ik misschien wat leuke plaatsjes/bezienswaardigheden mis.
groeten Paula
Ja zeker wel. Lees eens over Combine City, Slug bug ranch, leaning watertower Groom, Alanread reststop, Devils Rope museum (alles over prkkeldraad!) Mc Lean, U-drop inn Shamprock
Dat ziet er allemaal geweldig uit, sommige dingen had ik al van gehoord of gelezen maar niet allemaal. Dat devils rope museum en Combibe city voegen we toe aan de lijst en we kunnen ons vast wel een dag vermaken en verbazen daar !!!
groeten Paula
Na wat maanden van voorbereiding en heel wat aangepast te hebben in de route zijn we er nu klaar voor!
Morgenochtend vertrekken we naar Houston en gaat het avontuur beginnen;)
Voor de liefhebbers, in mijn onderschrift staat de link naar het reisverslag.
Iedereen bedankt voor alle tips
Morgenochtend vertrekken we naar Houston en gaat het avontuur beginnen;)
Voor de liefhebbers, in mijn onderschrift staat de link naar het reisverslag.
Iedereen bedankt voor alle tips

groeten Paula
Heel fijne reis toegewenst!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
ik ga binnenkort een uitgebreid de tijd nemen om jullie reisverslag bij te lezen.
geniet nog van de trip!
geniet nog van de trip!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4547 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa