Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verlaten & vervallen plaatsen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
eXoz
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Verlaten & vervallen plaatsen

Bericht door eXoz »

Goeiedag,

iedereen kent Bodie (http://www.bodie.com/) en er zijn ongelooflijk veel verlaten/vervallen huizen, mijnen, etc in de VSA. Ik ben hierdoor enorm gefascineerd. Vorig jaar zijn we op verschillende plaatsen in het Zuidwesten gestopt. Langs de Route 66 (oa http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... e_sign.jpg) alsook zijn we naar Grafton (http://www.graftonheritage.org/historic_features.htm) geweest.

Welke plaatsen kennen jullie nog (echt verlaten/half-verlaten, niet bvb http://cms.sbcounty.gov/parks/Parks/Cal ... tTown.aspx waar er enorm veel dingen te doen zijn, en een half pretpark is). Mag over gans Amerika zijn.
Ik heb al veel zitten zoeken op http://www.ghosttowns.com/ , maar wat zijn jullie belevenissen.
(volgend jaar doen we een route tussen SLC & Seattle, doorheen Idaho, Montana & Washington).

(het is een algemeen topic voor alle staten, dus dit staat op de goede plaats denk ik?)
2013: CA, AZ, UT, NV (LA - LV - SF)
2014: UT, WY, MT, ID, WA (SLC - Seattle)
2015: Argentinië
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Verlaten & vervallen plaatsen

Bericht door michelly »

Wij hebben vorig jaar een stop gemaakt in Custer City Idaho. Een erg mooie kleine ghosttown. Helemaal verlaten is het niet, er zijn ook rangers maar het is absoluut geen opgeprikte kermis. Ik weet niet of je met kinderen gaat maar je kunt er ook goldpannen.
Hier vind je onze ervaringen en hier de foto's (even naar beneden scrollen).

Elly
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Lake Dolores Waterpark tussen LA en Las Vegas
[youtube]rAeSfulF9wo[/youtube]

PS: in fotografieland is er voor bezoeken van dit soort zaken een naam: "urbex" (Urban Exploring),
http://americanurbex.com/wordpress/?page_id=6
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In Colorado heb je veel ghosttowns en verlaten mijnen. Wij waren dit jaar bij SIlverton en hoorden in ons motel mooie verhalen over Animas Forks. We zijn er in de buurt geweest, maar we durfden het niet goed aan met onze auto. Zie hier.

Marianne
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

deze zomer hebben wij rondje wahington-oregon-wyoming-montana-washington gedaan

Op weg naar Coeur D'alene kwamen wij langs Wallace (Idaho), het stadje zelf is niet verlaten, maar vanuit Wallace kun je naar een oud mijncomplex rijden, wij deden dat met een trolleybusje en met een gids die heel veel vertelde, maar je kan het ook op eigen houtje doen, geen probleem
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Ik vind de foto's van Six Flags New Orleans nog steeds erg indrukwekkend om te zien:

http://www.lovethesepics.com/2011/05/cr ... s-75-pics/
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Het ligt niet op jullie route maar het is wel een erg fascinerende plaats nl Bombay Beach aan de Salton Sea (ca) ten zuiden van Palm Springs aan route 111. Het is een half verlaten stadje aan het zoutmeer waar je nu op de oevers vissen kan zien liggen die uitgedroogd zijn, maar nog niet zo gek lang geleden was het meer een plaats waar veel toeristen kwamen voor de waterpret. Er staan nu tussen de verlaten huizen, woningen die nog steeds bewoond zijn en dat maakt het juist zo speciaal.

Afbeelding
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Nevada City en Virginia City in Montana (zie ons verslag)

Afbeelding
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Onderweg van LA naar Joshua Tree kwamen we langs Pioneertown, allerlei verlaten huisjes, maar bij 1 zat wel iemand met een hond. Was wel apart.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Elianne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Elianne »

Wij zijn in de zomer van 2012 in Garnet geweest in Montana. Het is een verlaten goud zoekers dorp op een berg, je kunt een wandeling maken en er is een ranger die je wat kunt vertellen. Het is heel mooi maar niet zo spectaculair.
Maar...... wat wél supervet was ( voor mijn man althans) is de rit die wij terug maakten naar de Interstate. Je kunt dit niet met een camper of een klein autootje doen, wij hadden gelukkig een Ford Explorer bij ons. Je gaat downhill, dirtroad, one lane.Prachtige natuur ! Doodeng soms maar mijn man bleef lachen. :D

Goede reis !
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Presidents park in South Dakota. Ik heb ergens een reisverslag van mensen die er nog wel binnen mochten gelezen, maar ik zag alleen een groot hek met een heel dik slot. Erachter stonden een paar wat zwartgeblakerde beelden en ook voor de ingang stond nog 1 beeld.ik denk dat als ze dit zo een aantal jaren laten staan het een creepy gewaarwording is.
Bijlagen
image.jpg
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Ik kwam deze laatst tegen op internet. Weet alleen niet in hoeverre dit ook daadwerkelijk verlaten is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze is van twee verlaten gevangenissen.
http://www.froot.nl/posttype/froot/best ... evangenis/

bron: froot.nl
gastxyz

Bericht door gastxyz »

http://totallycoolpix.com/2013/12/ruins ... t-part-ii/

Blijk ik al een paar keer langs de wereldstad Santa Clause gejaagd te zijn, zonder dat 't mij opgevallen is :oops:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dit is het sprookjesbos dat hier vlakbij al jaren ligt te vervallen:

" onclick="window.open(this.href);return false;

En - ook vlakbij - een voormalig psychiatrisch ziekenhuis. Totally creepy:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wow, Dimona, dat Enchanted Forest is wat mijn man zich herinnerde van toen zij in Columbia woonden in zijn kindertijd. Hij vergeleek het altijd (een beetje) met de Efteling. We hadden er geen idee van dat het er nog ligt! Kun je er zomaar doorheen lopen?

Verlaten is het niet, want je moet er entree voor betalen, maar als vervallen gebouw hoort het wel in dit topic vind ik: Eastern State Penitentiary in Philadelphia
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

oh, das wel eentje om te onthouden als we volgend jaar in philadelphia zijn
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Er staat een hek om heen Petra, dus je kunt er niet zo maar in (dat in tegenstelling tot het ziekenhuis waar je wel gewoon bij kunt komen). In de wintermaanden kun je door de bomen heen vanaf de weg nog wel aardig wat zien, maar dan moet je snel zijn, want de grond is net vorige maand gekocht door een bank die er een filiaal gaat bouwen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ach, toch jammer. Maar ik heb een filmpje van vroeger op youtube gevonden voor manlief :)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Elianne schreef:Wij zijn in de zomer van 2012 in Garnet geweest in Montana. Het is een verlaten goud zoekers dorp op een berg, je kunt een wandeling maken en er is een ranger die je wat kunt vertellen. Het is heel mooi maar niet zo spectaculair.
Maar...... wat wél supervet was ( voor mijn man althans) is de rit die wij terug maakten naar de Interstate. Je kunt dit niet met een camper of een klein autootje doen, wij hadden gelukkig een Ford Explorer bij ons. Je gaat downhill, dirtroad, one lane.Prachtige natuur ! Doodeng soms maar mijn man bleef lachen. :D

Goede reis !
Die 'weg' terug naar beneden hebben wij dus met een 25ft camper gereden, wow! Als we geweten hadden hoe dat karrepad, want meer was het niet, was, hadden we het zeker niet gedaan maar omkeren was ook geen optie meer, daar was absoluut geen ruimte voor! ;-) Het was wel een groot avontuur, af en toe inderdaad doodeng (mijn man bleef ook lachen) en een prachtige omgeving!
We hebben er denk ik anderhalf uur over gedaan, met wat foto-stop momenten..
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

New Mexico: Cerrillos langs Hwy 14
Nevada: Kortbij Tonapah liggen Benton en Manhattan, gescheiden van elkaar door een 11 miles gravelroad. In Manhattan staat een pub met een hele scheve toog.
Oregon: in de omgeving van Sumpter: Granite en Bourne
Colorado tussen Silverton en Ouray: Ironton en Red Mountain Town
Arizona: Apache Junction langs de Apache Trail ligt Goldfield met een prachtige pub
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer